Hva er best av oppo DV971H og Denon 1920?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er best av oppo DV971H og Denon 1920?

Hvilke av disse er best ? Har mulighet for å skaffe meg en denon 1920 for rundt 1600,- brukt.(brukt 4-5 mnd)

Ser også at det er veldig mange som anbefaler oppo , men jeg er veldig usikker på hva som er best..

Har DENON AVR-1706 fra før og TW600.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppoen skal jo ha ett bedre bilde(Mindre støy) enn 1920,så er det kun til film den skal brukes så er kansje oppon veien å gå..men dennon til 1600 er veldig billig og det er en mye bedre allrounder enn oppon. Jeg var i allefall godt fornøyd med min dennon når jeg hadde den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja , får denon 1920 som sagt brukt , så jeg håper jo at det ikke er noe i veien med den.. :-P

Men oppoen skal ha et bedre bilde med mindre støy altså.... hmmm må tenke litt og vurdere om jeg skal gå for oppoen..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett 1920 og Oppo'n på to ulike projektorer. Jeg ville valgt 1920. Har hatt den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan blir bildet fra disse 2 sammenlignet med dvi/hdmi fra pc?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt kun pc som kilde til nå liksom..

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg valgt oppoen. Hvis du bruker den med en bra forsterker med optisk kabel så er det ikke no problem. Med min Pioneer Ax2 funker den ihvertfall bra......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av newuser05
    Men hvordan blir bildet fra disse 2 sammenlignet med dvi/hdmi fra pc? Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt kun pc som kilde til nå liksom..
    Avhengig av hvilken PC/hardware/software du har benyttet selvsgat, men jeg tipper at en 1920 til 1600,- vil du bli svært fornøyd med. Dessuten så passer den jo sammen med din AVR1706 både i design og fjernkontroll. Av og til så er det greit å fokusere på funksjon og ikke bare "laste ny firmware ditt og datt".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja at det er samme merket både på høytalerne som jeg har og reciever fra før av tror jeg ikke er noen ulempe. :-P

Men ellers etter å ha lest litt ser det ut som begge to er veldig like bildemessig iallefall..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 1920 er ikke lenger på HFKs hjemeside. Har de sluttet å selge den?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en no-brainer...

Oppo 971H med nyeste firmware banker 1920. På de digitale koplingene.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med siste oppgradering av Oppo fikk vi jo et "dithering-lignende" mønster på en flekk mitt i bildet hos Atle, ingen av de andre spillerne hadde dette. En bug i siste oppgradering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært helt problemfri den oppen :-P

Ser også at det er en dvd spiller(Thomson DTH255E) tilsalgs på lefdal med hdmi til 595,- (tror det er den billigeste hdmi spilleren jeg har sett til nå iallefall)

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Med siste oppgradering av Oppo fikk vi jo et "dithering-lignende" mønster på en flekk mitt i bildet hos Atle, ingen av de andre spillerne hadde dette. En bug i siste oppgradering?
    Har ikke sett noe til dette fenomenet her hos meg.
    Bildet er sylskarpt og med veldig lite støy, men jeg er ikke fornøyd med skaleringen i mitt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både Denon 1920 og Oppoen hjemme til testing, og fallt ned på Oppoen. Jeg skal ikke påstå at Oppoen er veldig mye bedre, men den er i alle fall like bra som Denon (eller Philipsen som jeg hadde før det) på bilde, med digital overføring. Hører heller ikke forskjell på lyden v/ digital overføring.

De blir sagt at Denonen og Philipsen er bedre på fargedybde, og det er mulig det, men jeg har ikke klart å se det i mine uvitenskapelige langt fra blinde tester, under sommerforhold

Det utslagsgivende punktet for meg var imidlertid at Oppoen er vesentlig mer stillegående enn de andre spillerne jeg har forsøkt, som er ganske avgjørende i mitt oppsett med bakoppstilt rigg. Må opp i myyye mer enn 1920 for å få noe som løser det støyproblemet.

Mht trøbbel: Det med firmware dreier seg egentlig ikke så mye om trøbbel som om kundevennlighet (frivillige lager menyen på alle mulig språk, t.o.m. nynorsk) og tilpasning til de nyeste formater fortløpende. Ja, det var et sync.problem, men det er nå løst. Ikke mange spillere til den prisen som gidder å lage ny firm-are "bare for det".

Oppoen anbefales, men dersom du ikke er plaget av egenstøy, er sikkert Denonen et like bra kjøp.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan blir bildet fra disse 2 sammenlignet med dvi/hdmi fra pc?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har brukt kun pc som kilde til nå liksom..
    En topptrimmet htpc med ffdshhow,dscaler osv. kan matche oppoen, men da snakker vi finjustering og mye pes for å få det til å funke. Etter noen dager med tweaking og viftestøy fikk jeg låne oppoen til en kompis. Dagen etter dro jeg jeg på datakjeden å kjøpte min egen.

Anfield: heller ikke jeg ser noe til dithering/bildestøy med nye firmwaren, oppoen er forøvrig kobla til en epson tw520

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Denon 1920, og er stort sett fornøyd.. Det eneste jeg kan utsette på den, er når HDMI kabelen blir brukt, så blir det sync problemer med bilde/lyd.

Lyden kommer litt før.. Er irriterende å se på, når man er klar over det. Men her er det snakk om milisekund! Gleder meg bare til å få tilbake Denon 3806 forsterkeren som er på rep. Mener jeg kan justere dette via den.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, som det ble nevnt ovenfor, så virker det ikke som om 1920 er i salg hos hfk lengre. En stund siden jeg så den på sidene deres.

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har Crystalio, så roter fjernkontrollen til Oppoen i menyene og innstillingene til Crystalioen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Men, som det ble nevnt ovenfor, så virker det ikke som om 1920 er i salg hos hfk lengre. En stund siden jeg så den på sidene deres.
    Nei, en ny spiller er visstnok på vei til "høstslippet".

Og: Når jeg sa at "1920" er et "like godt kjøp", så mente jeg den brukte til 1600 kr.

Dersom du likevel bare bruker digital overføring av lyd og bilde, og du ikke har bruk for SACD-avspilling (og hvor mange har egentlig det, Oppoen spiller DVD-Audio), så ser jeg ikke at det er verdt pengene å betale nesten det dobbelte av 1500 kr for en Denon 1920.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært helt problemfri den oppen :-P

Ser også at det er en dvd spiller(Thomson DTH255E) tilsalgs på lefdal med hdmi til 595,- (tror det er den billigeste hdmi spilleren jeg har sett til nå iallefall)
    Noen som har kjøpt denne og kan si litt opp spilleren?`Prøvd å søke litt på nett men finner kun dokumenter på tysk :-D
    'Går det eventuelt ann å gjøre den sonefri?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •