Hvilken av disse dvd-spillerene er best både på bilde og lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken av disse dvd-spillerene er best både på bilde og lyd?

Jeg skal kjøpe meg ny dvd-spiller. Skal bruke den med Panasonic PT-AE700 og Denon AVR-3805. Vil ha en spiller som både er god på bilde OG lyd. Da først og fremst filmlyd, men skal også bruke den til musikk. Har lest opp og ned mange tråder her på forumet, og kommet fram til følgende alternativer (vet det er prisforskjeller, men har råd til alle):

Sony DVP-NS92
    Pioneer DV-696AV
    Samsung DVD-HD950
    Marantz DVD6600
    Oppo DV971H
    Cambridge DVD89

Alle disse har enten dvi eller hdmi som jeg da har tenkt til å benytte til bilde. Noen kommentarer på hvilke spillere som er bedre enn andre? Lurer også på om det er enkelt å få alle disse gjort sonefrie?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer og Oppo har kommet godt ut av tester.

Selv har jeg en Samsung jeg er fornøyd med, og den er griselett å gjøre sonefri. Hvor god den er ifht til øvrige vet jeg ikke.

Nå vet ikke jeg hvilken receiver du har, men jeg som har en receiver med en god DAC bryr meg mere om billed-egenskapene til spilleren enn lyden. Lyden overfører jeg digitalt til receiverens DAC, og det skal vissnok være vanskelig (umulig?) å høre forskjell på drivverk.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke de overnevnte produktene veldig bra, spesielt ikke på musikk. Men Marantz har en tradisjon for å holde CD-lyden litt vedlike på sine DVD-spillere, så jeg tror neppe det er det dårligste valget du kan gjøre. Oppo vil jeg ha valgt bort med en gang, den er blitt kjent for dens filmkvaliteter til prisen. DAC`en på den er nok ganske laber...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    og det skal vissnok være vanskelig (umulig?) å høre forskjell på drivverk.
    Langt i fra, men i denne prisklassen er det nok meget sannsynlig at det ikke har noe å si... :-D

Du er forøvrig inne på noe med DAC. Det går jo ann å få tak i en billig DAC (brukt?) som vil gjøre DVD-spilleren til en langt bedre musikkformidler enn som standalone.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    (....)Oppo vil jeg ha valgt bort med en gang, den er blitt kjent for dens filmkvaliteter til prisen. DAC`en på den er nok ganske laber...
    Har tenkt på dette jeg også. Selv om den har fått bra kritikk, så er vel det i sammenheng med prisen. Disse jeg har valgt ut her spriker fra 1500,- til 4000 kr i pris. Da skulle en tru at de dyrere var bedre og kanskje jeg burde velge bort de billigste?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen har ikke innvirkning på lyd eller bilde, så jeg ville gått for den med best kvalitet!

Jeg gidder ikke krangle med Håkon om drivverk, men de lærde strides såpass om de hørbare forskjellene at en ikke bør bry seg så mye om emnet. Mangler du ekstern DAC er situasjonen en helt annen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Har tenkt på dette jeg også. Selv om den har fått bra kritikk, så er vel det i sammenheng med prisen. Disse jeg har valgt ut her spriker fra 1500,- til 4000 kr i pris. Da skulle en tru at de dyrere var bedre og kanskje jeg burde velge bort de billigste?
    Oppo er vel utrolig bra på bilde i forhold til prisen, så bildemessig gjør den seg vel ganske bra ift. de andre. Dyrere er vel ikke nødvendigvis bedre, men i denne prisklassen vil det være naturlig å tro at de nesten 3 ganger så dyrere produktene har endel mer påkostet CD-del. Jeg ville ha valgt Pioneer eller Marantz. Har du noe som helst mulighet til å teste de hjemme, eller få en demo i en butikk?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Prisen har ikke innvirkning på lyd eller bilde, så jeg ville gått for den med best kvalitet!

Jeg gidder ikke krangle med Håkon om drivverk, men de lærde strides såpass om de hørbare forskjellene at en ikke bør bry seg så mye om emnet.
    De lærdes? Ref. til diskusjonen på HFS nå kanskje? Nei, vi skal ikke starte noen diskusjon om det her siden de ikke hjelper trådstarter, men det er jo så enkelt som å høre selv. Det har jeg gjort.... flere ganger.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    (....)Jeg ville ha valgt Pioneer eller Marantz. Har du noe som helst mulighet til å teste de hjemme, eller få en demo i en butikk?
    Marantz kan jeg nok få testet på Hifiklubben (+Cambridge), Pioneer blir nok vanskeligere.

Fler som har noen tips? Noen som har prøvd noen av disse opp mot hverandre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Oppo og denne cd-spillern: http://www.ornec.com/product/NO/100018/

EDIT: Du har forøvrig 8 gode DAC'er på din receiver. Burr Brown 192 kHz/24-bit.

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Pioneer 696av (på 30 dagers "lån" fra Elkjøp) og er også ute etter en spiller som er god på BÅDE musikk og bilde.

Har fra før en BILLIG LG kombi DVD/VHS spiller, hvis største feil er at Coax-utgangen er i ustand. Må lirke litt ved oppstart av hver film for å få den til å virke.

Jeg har av en eller annen grunn to eks. av To tårn og satte ett eks. i LG'n og ett i Pio'n for å teste de mot hverandre.
    LG'en har bare SCART ut , på Pio'n vekslet jeg mellom Component og HDMI.
    Vil komme med noen betraktninger etter denne seansen :
    Jeg greier IKKE å se vesentlig forskjell på bildet uansett hvilken av signalkildene jeg velger. Litt bedre skarphet med HDMI men jeg synes det er så lite at det i det store og hele er uvesentlig.
    Har en mistanke om at verdien av å ha alle disse utgangene først og fremst er viktig ved prosjektorbruk?
    Ihvertfall er MIN konklusjon : Elkjøp får tilbake 696'en, jeg leter videre etter en DVD-spiller med best mulig LYD-kvaliteter, for her tror jeg det er større forskjell..
    696'en har forøvrig ved flere anledninger tatt en 2-3 sekunders pause midt i filmene, nå sist et par-tre ganger i løpet av Terkel i knipe, en film som vel ikke burde by på de helt store utfordringene ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Oppo og bruk DACen som sitter i 3805. Da er du sikret meget godt bilde og bra lyd.

Som en digresjon kan det vel nevnes at Duelund (fred være med han) brukte en DVD-spiller til under 1000,- som CD-spiller på sitt anlegg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest nøyere på spesifikasjonene til dvd-spillerene og tatt vekk de med styggest design, hehe... og sitter da igjen med følgende valg:

Sony DVP-NS92
    Pioneer DV-696
    Marantz DVD6600
    Oppo DV971

Leste en utenlandsk test av Oppo vs Marantz nå. De kom fram til at de var ca like gode på bilde, men Marantzen noe bedre på lyd (både film og musikk).

Har sendt mail til de forhandlerene som selger disse og spurt om de gjør spilleren sonefri for meg. Når jeg får svar får jeg se om flere forsvinner fra alternativlisten (Bestbuy gjorde ikke dette på Sony'en)

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan/vil anbefale Sony sin spiller, den er jo råbra. Beste bildet jeg har sett i denne prisklassen (så den mot en ny sony spiller til rundt 11000 og bildet var søren meg ikke langt fra den)
    Har selv testet Oppo, men mot Sony kom den til kort. Sony sin spiller er knivskarp på bildet og leverer utrolig bra sorthet i bildene. Ville absolutt vurdert den

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Har lest nøyere på spesifikasjonene til dvd-spillerene og tatt vekk de med styggest design, hehe... og sitter da igjen med følgende valg:

Sony DVP-NS92
    Pioneer DV-696
    Marantz DVD6600
    Oppo DV971

Leste en utenlandsk test av Oppo vs Marantz nå. De kom fram til at de var ca like gode på bilde, men Marantzen noe bedre på lyd (både film og musikk).

Har sendt mail til de forhandlerene som selger disse og spurt om de gjør spilleren sonefri for meg. Når jeg får svar får jeg se om flere forsvinner fra alternativlisten (Bestbuy gjorde ikke dette på Sony'en)
    Vet ikke hvordan Marantz sin 6600 er, men 7600 er ihvertfall fantastisk på både bilde og spesielt lyd. Jeg har oppsettet for å gjøre den sonefri, og skal nok klare og skaffe til 6600 også hvis du skulle gå for denne.
    Lykke til med valget:-D

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Ingen som kan/vil anbefale Sony sin spiller, den er jo råbra. Beste bildet jeg har sett i denne prisklassen (så den mot en ny sony spiller til rundt 11000 og bildet var søren meg ikke langt fra den)
    Har selv testet Oppo, men mot Sony kom den til kort. Sony sin spiller er knivskarp på bildet og leverer utrolig bra sorthet i bildene. Ville absolutt vurdert den
    Testet du både Sony og Oppo fra hdmi-utgangene? Ut i fra hva jeg har lest de fleste steder er jo Oppo sinnsyk bra på bilde (bedre enn alle spillere i alle prisklasser i hele verden! :lol: )

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    (...) Jeg har oppsettet for å gjøre den sonefri, og skal nok klare og skaffe til 6600 også hvis du skulle gå for denne. (...)
    Det høres bra ut Men hvordan oppsett er det snakk om? På brent cd, som puttes i spilleren? Dette kan vel ikke tukle til oppsettet på noen måte? Er litt skeptisk til å ordne slik selv...

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki

Har også vurdert spilleren til Sony, men synes og huske at jeg har lest noe om skaleringsfeil på HDMI utgangen. Det er jo litt skummelt, er kanskje fikset nå?

Har en Oppo på lån nå, og bilde den gir er ganske fabelaktig til prisen. Har ikke testet den på musikk, men ryktene vil ha det til at den er ganske dårlig om du bruker de analoge utgangene. Men DAC'en i 3805 er vel ikke så forferdelig?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony DVP-NS92 er enormt bra på bilde - rent og skarpt. Min spiller er nå nettopp blitt oppgradert med helt nytt videokort, hvilket skal fjerne alle diskuterte problemer med sort kant på venstre side + topp (skaleringsfeil).

Du kan du få kjøpt den relativt rimelig av meg dersom du er interessert. Jeg passet nemlig på å oppgradere til Sonys toppmodell, DVP-NS9100ES, mens DVP-NS92 var inne på service... :???:

Om bildet var bedre på toppmodellen? Vet ikke ennå, for jeg har ikke fått hentet DVP-NS92 fra service. Henter den i morgen og skal sjekke da. Imidlertid husker jeg umiddelbart DVP-NS92 som skarpere, men det får jeg se i morgen...

Sonefri - selvsagt! (sort utgave)

Lydbildet er svært bra, men du vil nok få hakket bedre lyd fra DAC-ene i receiveren.

DVP-NS92 fremstår som ubrukt. Send PM dersom du er interessert!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    (....)Sonefri - selvsagt! (sort utgave)

Lydbildet er svært bra, men du vil nok få hakket bedre lyd fra DAC-ene i receiveren.

DVP-NS92 fremstår som ubrukt. Send PM dersom du er interessert!
    Flere her nevner dette med DAC-en. Hvilke innstillinger / tilkoblinger må jeg velge for at denne skal slå inn?

Ang. din dvd-spiller: Jeg må ha sølv

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •