Hvilken av disse dvd-spillerene er best både på bilde og lyd? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette er nok fordi du/dere bruker DAC i DVD-spilleren i steden for DAC i forsterkeren, og førstnevnte er bedre. Coax/optisk/analog overføring har ingenting å gjøre med "komprimert" lyd...

Anbefaler dere å låne eller få en demo på hva en skikkelig DAC kan gjøre med lyden.
    Hvis jeg forstår deg rett brukes DAC'en i DVD spilleren ved analog overføring og DAC'en i recieveren ved Coax tilkobling. Det høres jo forresten logisk ut når jeg tenker meg om... Og det bør man jo gjøre av og til :lol:
    Jeg bruker Coax til filmlyd og er kjempefornøyd med det. Til musikk synes jeg pr dd at lydbildet blir mer "luftig" ved analog , men her gjenstår MYE testing og utprøving....

Min konklusjon så langt når der gjelder DVD-spillere er at forskjellene er så små at jeg kommer til å kjøpe en Panasonic eller Denon. Av den enkle grunn at jeg da får en fjernkontroll mindre å forholde meg til. Dessverre ser det ikke ut til Pana tilbyr sine DVD-spillere i svart , så da blir det Denon da, evt en HDD/DVD-recorder fra Panasonic. Så får jeg heller kjøpe en CD-spiller i tillegg om musikkgjengivelsen ikke passer min smak...

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for testing og godt utfyllende svar!

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hentet spilleren i går. Den hadde fått full systemoppgradering med bytte av hovedkort.
    Tror du de Sony'ene som selges i dag har fått rettet denne feilen? Eller må jeg regne med å måtte sende den tilbake for oppgradering etter kjøp?

Testet DVP-NS92V i går sammen med Sony DVP-NS9100ES, Oppo OPDV971H og Marantz DV7600. Alle via HDMI/DVI og 720p-oppløsning.
    Forstår det slik av testen din at DVP-NS92V, Oppo og Marantz var ganske like på bildedelen?

Lydmessig er ikke DAC-ene i verken Oppo OPDV971H eller Sony DVP-NS92V noe særlig å skryte av. Rotete bass og noe snevert lydbilde preger begge spillerne. Benytt derfor forsterkerens DAC til disse spillerne.

Marantz DV7600 hadde også et svært godt bilde, men det var ørlite mer støy enn ventet. Du skal dog være mer enn normalt kritisk dersom du ikke finner denne spilleren fordelaktig som investeringsobjekt for både lyd og bilde. Lydbiten klarte den nemlig også bra.
    Jeg kommer til å bruke coax fra dvd-spilleren til min Denon 3805 (for lyden til både film og musikk). Jeg har forstått det slik at da er det DAC-en i forsterkeren som gjør jobben. Betyr dette at det er uvesentlig for meg å velge Marantz på grunnlag av at den har noe bedre lyd?

Konklusjon
    Hvis jeg har tolket testen din riktig (ihh spm ovenfor), kan jeg nå på grunnlag av den og alt annet jeg har lest her på avforum få tatt et valg:

Det er ikke noe vits i å betale det dobbelte for Marantzen da den ikke har bedre bilde, og den bedre lyddelen blir uvesentlig da DAC'en i forsterkeren kommer til å gjøre lyden like god på alle spillerene.

Sony og Oppo er begge veldig gode på bilde. Jeg har ikke kommet med noen god teknisk grunn til å velge den ene fremfor den andre. Men det psykologiske betyr jo også veldig mye som alle vet. Og av en eller annen (merkelig) grunn får jeg litt dårlige vibber av Oppo (Nja, skeptisk uten grunn, jeg vet). Men psykologien har mye å si for at en blir fornøyd.

Sony er et kjent merke, som selges hos mange forhandlere og som har fått mange gode anmeldelser. Så da tror jeg valget blir Sony DVP-NS92. Hvis ingen nå kommer med STORE innvendinger, hehe...

Ingen av forhandlerene jeg har sendt forespørsel til har sagt at de kan gjøre spilleren region/sonefri. Håper ikke en "bagatell" som dette gjør at jeg må endre på mitt valg av dvd-spiller. Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få gjort spilleren sonefri?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der også, sammen med Anfield, g-h og Kenti.

Min mening er at DVP-NS9100ES var desidert best. Denne spilleren hadde, i tillegg til sylskarpe bilder, en ro over seg som gjorde hele opplevelsen maksimal. Dette er noe av det beste jeg har sett!

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg likte DVP-NS92V eller Marantz DV7600, men de hadde hver sine kvaliteter. Begge har meget godt bilde, men Marantzen knuste Sonyen på lyd, det da ved avspilling av musikk.

Oppo kom naturlig nok på siste plass, men det var ikke langt opp til de to sistnevnte. Oppo på musikk med analog overføring resulterte i et aldri så lite latteranfall fra flere i panelet Jeg vil dog ikke le av bildekvaliteten på Oppo, denne er til prisen enestående!

Problemet med dette er at jeg kjenner en liten spire av bildeinteresse inni meg. Det kan bli dyrt

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roko, Akto eller noen andre som var der :
    Går ut fra at testen ble gjort via prosjektor?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen ble gjort med en Mitsubishi HC3000 DLP, supra HDMI-kabel og en 85" Stewart Aeroplex bakprojeksjonsplate i en (selvfølgelig) bakprojeksjonskonfigurasjon.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    ...Sony er et kjent merke, som selges hos mange forhandlere og som har fått mange gode anmeldelser. Så da tror jeg valget blir Sony DVP-NS92. Hvis ingen nå kommer med STORE innvendinger, hehe...

Ingen av forhandlerene jeg har sendt forespørsel til har sagt at de kan gjøre spilleren region/sonefri. Håper ikke en "bagatell" som dette gjør at jeg må endre på mitt valg av dvd-spiller. Noen som vet hvor jeg kan henvende meg for å få gjort spilleren sonefri?
    Kjøp spilleren på Serviceavdelingen i Oslo. De gjør den sonefri (be om dette), og prisen er nok helt optimal. Intet tillegg for sonefriheten.

Ellers finnes det nok greie oppskrifter på hvordan du selv gjør den sonefri. Jeg har ikke hatt behov for å gjøre jobben selv (utført ifm. handlene), men fremgangsmåten har jeg jo liggende...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Problemet med dette er at jeg kjenner en liten spire av bildeinteresse inni meg. Det kan bli dyrt
    Synes det virker som denne spiren allerede er begynt å vokse ganske kraftig...

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dv6600

Har en Marantz dv6600 og er fornøyd med den,veldig bra på musikk og gir et flott bilde. Den ble gjort sonefri hos forhandleren (Svinesund) og det har ikke vært noe problemer med den i det hele tatt,annbefales :-D .
    Sjekk denne: http://minhjemmekino.no/hunden

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe vits i å betale det dobbelte for Marantzen da den ikke har bedre bilde, og den bedre lyddelen blir uvesentlig da DAC'en i forsterkeren kommer til å gjøre lyden like god på alle spillerene.
    ... eller like dårlig...

Mer seriøst: Du skal ha en ganske god receiver med over middels kvalitet for DACer, dersom det ikke "lønner" seg å koble analogt til receiver. Av egen erfaring er lydbildet som oftest betraktelig bedre med analog overføring, og DACene i DV7600 er fullt på høyde med de fleste DACer i receiverne i moderate prisklasser.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Min mening er at DVP-NS9100ES var desidert best. Denne spilleren hadde, i tillegg til sylskarpe bilder, en ro over seg som gjorde hele opplevelsen maksimal. Dette er noe av det beste jeg har sett!
    Enig! Sony-spilleren var en stor og god overraskelse for meg, og RoKo har en kremspiller på gang der. Også på lydsiden var den bedre, og av DVD-spillerne var det jo en klar ener. Sony hadde et litt "softere" bilde, uten artifakter, og veldig støyfritt.

Jeg fikk ikke tatt en god nok titt på NS92 til å uttale meg om den.

Forøvrig var den et STOOOOOR forbedring med å oppgradere firmware på akto's Oppo. Før oppgradering var det godt med støy, komprimeringsartifakter m.m. Største forskjellen mellom Oppo og DV7600/NS9100ES var en større dybde i fargespekteret og en større 3D-følelse. Fargene var også mer mettet på disse. Men vi snakker om ting vi måtte AB-teste for å legge godt merke til.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du skal ha en ganske god receiver med over middels kvalitet for DACer, dersom det ikke "lønner" seg å koble analogt til receiver. Av egen erfaring er lydbildet som oftest betraktelig bedre med analog overføring, og DACene i DV7600 er fullt på høyde med de fleste DACer i receiverne i moderate prisklasser.
    Oki... Dere testet Marantz 7600, men hadde i tilfelle blitt 6600 jeg hadde kjøpt. Er kanskje ikke SÅ stor forskjell fra denne og ned til Sony NS92 at det blir bedre å kjøre 6600 analogt enn NS92 digitalt med min Denon 3805?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sparer MASSE penger ved å kjøre NS92V med digital kabel til din 3805!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki... Dere testet Marantz 7600, men hadde i tilfelle blitt 6600 jeg hadde kjøpt. Er kanskje ikke SÅ stor forskjell fra denne og ned til Sony NS92 at det blir bedre å kjøre 6600 analogt enn NS92 digitalt med min Denon 3805?
    du bor jo i sarpsborg, så om du tar deg en tur til tv-boden får du 6600 til max 3000,-.
    jeg er meget godt fornøyd med min.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony vs. Pioneer vs. Denon

Hiver meg på denne tråden isteden for å lage en ny.
    Jeg skal også ha ny DVD spiller og har valgt meg ut noen kandidater.
    Dvd spilleren skal brukes mot Panasonic TH-42PV60E (via HDMI) og Denon AVR-2105 (via optisk).

Ble det noe klarhet i om Sony DVP-NS92V kan gjøres sonfri?
    Hvorfor ble Pioneer DV-696AV droppet?
    Min nåværende Pioneer DV-575A har gjort en meget god jobb, og derfor er en ny Pioneer spiller den heteste kandidaten.
    Hva med Denon DVD-1930? Denne kan også scalere til 1080p! (Ikke det at jeg har behov for dette.) Har den vært vudert, og hvorfor eventuelt droppet?
    Prisen på Denon er en del høyere, derfor heller jeg mest mot Pioneer så lang.

Takker for svar!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    ...Ble det noe klarhet i om Sony DVP-NS92V kan gjøres sonfri?...
    JA, det kan den!
    Bildet på denne er MEGET bra. Dersom du kjører lyden optisk/koaksialt til forsterker har du her en aldeles glimrende spiller!
    Prisen er også hinsides lav, bildekvaliteten tatt i betraktning.

Dersom du er interessert:
    Jeg har en slik - i sort utgave, nesten ubrukt, som Sony nylig har skiftet hovedkort på. Med andre ord oppgardert til siste standard (grunnet generelt problem med sorte kanter venstre/over via HDMI). Problemet er dermed løst for min spillers vedkommende. Den er ikke brukt etter oppgraderingen - bare testet. Jeg "oppgraderte" nemlig til topp-utgaven mens den var inne på service... ;-)

Ja, den er gjort sonefri.

Skal til Arendal i helgen. Kan ta den med da...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKo du har PM!

Er fortsatt interessert i å få svar på de andre spørmålene over...... Vist noen ser innom her.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg å lurer litt på hvorfor Pioneeren ikke kom "høyere"
    Fortell gjerne hva som ver bra / dårlig med de nevnte spillerne...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte bort pioneer spilleren fordi jeg syns de andre spillerene hadde penere design. Jeg sendte også mail til alle nettbutikkene jeg fant den hos, ingen kunne gjøre den sonefri. Det var heller ikke så mange her som hadde testet denne. Men forskjellen på disse spillerne (i forhold til pris) er nok minimale.

Jeg endte opp med å kjøpe Sony NS92. Kjøpte den hos expert, de gjorde den også sonefri. Hvis ikke de gjør det i din forhandler, så kan de nok sende den inn til serviceavdelingen.

MEN, OBS OBS: Skaleringsprblem og svart felt rundt bildet har jo vært nevnt tidligere om denne spilleren. Jeg nevnte dette når jeg kjøpte den, uten å regne med at selgeren viste hva jeg pratet om, og det gjorde ho så klart heller ikke. Da det er en stund siden dette problemet var, regnet jeg med at dette var rettet på den. Men den har nok ligget litt på lageret til expert, for feilen var ikke rettet! Så utrolig dårlig! Kanskje dårligst fra sony sin side som ikke kaller tilbake de dvd-spillerene fra forhandleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEN, OBS OBS: Skaleringsprblem og svart felt rundt bildet har jo vært nevnt tidligere om denne spilleren. Jeg nevnte dette når jeg kjøpte den, uten å regne med at selgeren viste hva jeg pratet om, og det gjorde ho så klart heller ikke. Da det er en stund siden dette problemet var, regnet jeg med at dette var rettet på den. Men den har nok ligget litt på lageret til expert, for feilen var ikke rettet! Så utrolig dårlig! Kanskje dårligst fra sony sin side som ikke kaller tilbake de dvd-spillerene fra forhandleren.
    Bare å sende den til serviceavdelingen, så ordner de dette problemet. Jeg hadde heller ikke giddet å innkalle alle spillerne, ettersom det ikke er alle som gidder å bry seg om dette problemet. Er kun aktuelt dersom du oppskalerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sent nå da, men ville bare påpeke at avspilling av sacd og dvd-a ikke kan overføres digitalt fra dvd spillerne, men via 5.1 analog utgangene. Hvis du planlegger å spille slike betyr dac'en mer enn ingenting

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt denne spilleren til min Panasonic900 projektor da den har fått god omtale her. Jeg har gått ut ifra at HDMI oppkobling gir det optimale progressive signalet. Men etter å ha lest bruksanvisningen er jeg usikker på om det er prog scan over HDMI.
    I bruksanvisningen s.17 står det at for å få progressive scan skal man bruke komponent. Det står ingenting om at det også blir progressivt over HDMI.
    Får man ikke progressive scan over HDMI i det hele tatt?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •