Hvilken av disse dvd-spillerene er best både på bilde og lyd? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    er den ikke god på lyd kan det kanskje være en ide å koble digitalt og la forsterkeren gjøre jobben. I rimelige prisklasser kan jo dette være en god løsning (kommer seff an på receiveren... )
    Hvor påkostet/god pleier egentlig D/A-konverteren i en receiver i consumer-klassen egentlig å være? (spørsmålet er vel heller hvor god trenger den å være?)Kanskje bedre enn den i DVD-spilleren i visse tilfeller, men jeg vil tro (uten å ha prøvd/spekulasjon) at selv en ganske rimelig ekstern D/A-konverter, vil gi en markant økning i lydkvalitet.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Prøv for eks. Wadia, Ayre eller Meridian 800 som drivverk mot en Rimi-spiller så vil en ny verden åpne seg for deg. Beklager, men det vet jeg du ikke har prøvd på et skikkelig anlegg siden du kommer med slike uttalelser. Dette blir dog veldig off topic. :-D
    Du påstår altså at det digitale signalet ikke formidles korrekt av rimligere drivverk (evt at dyrere drivverk endrer på dem)? Dette kan heldigvis måles, og det håper jeg noen har gjort. Jeg leter i alle fall.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor påkostet/god pleier egentlig D/A-konverteren i en receiver i consumer-klassen egentlig å være? (spørsmålet er vel heller hvor god trenger den å være?)Kanskje bedre enn den i DVD-spilleren i visse tilfeller, men jeg vil tro (uten å ha prøvd/spekulasjon) at selv en ganske rimelig ekstern D/A-konverter, vil gi en markant økning i lydkvalitet.
    Husk at en D/A-converter har en analog ende. Her skjer det mere påvirkning enn i den digitale biten. Det er sannsynligvis MYE større forskjeller i lydkvalitet her, og kvaliteten blir mere avgjørende.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er det en liten ivrig vitenskaps-smurf du bruker i avataren din?

Jeg PÅSTÅR ingenting, jeg konkluderer utifra mine erfaringer, og alt jeg har lest... Neida, nå var jeg litt bastant, men saken er at selv om du selvfølgelig har rett ang. DAC så har drivverk endel å si. I allefall på litt mer avslørende anlegg. (merk at jeg ikke sa dyrere, selv om det ofte er en sammenheng...)

Dette var det eneste jeg gadd å hoste opp på short notice, men du kan jo lese gjennom det og så ser du om det er en aldri så liten mulighet at det er noe i det jeg sier.

http://www.tnt-audio.com/clinica/diginterf1_e.html
    http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=189640
    http://www.stereophile.com/features/368/

Og til slutt:
    http://www.jitter.de/english/sound.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter RoKO når det gjelder bildekvalitet. Jeg kan trygt anbefale SONY spilleren. CD lyden er OK, men jeg bestemte meg for å kjøpe dedikert CD spiller (Marantz CD 5001). Denne koster kun kr 2500. Denne kan en fortsatt ha når en bestemmer seg for å kjøpe HD DVD spiller.

Det som også er greit med egen CD spiller er at den bruker 2 sekund på å laste en CD, mens en DVD spiller (og spesielt Marantz) bruker 20-30 sekunder. Dette er svært irriterende i lengden.:-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er det en liten ivrig vitenskaps-smurf du bruker i avataren din?
    Jeg sier ikke at du tar feil, og jeg er heller ikke redd for å ta feil selv, jeg er bare interessert i å vite. Blir bare litt ivrig av og til. Jeg er nok en liten vitenskaps-smurf!

Jeg skal lese igjennom info, og kanskje lager vi en egen tråd på dette. Begynner å skli ut litt her ifht til trådstarters intensjoner. Beklager!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKO: Du må slette noen PMer, da boksen din er full. Får ikke sendt deg en PM. Legger ut spørsmålet her, da andre kanskje trenger samme hjelpen som meg:

Hva sier jeg til Sony Centeret i Bergen når jeg skal levere inn min spiller for å skifte kortet ? De skjønner neppe problemstillingen, og jeg gruer meg til å forklare dem det. Jeg ønsker ikke at de skal ha DVD spilleren min 1 måned, fordi da får jeg ikke sett film på en måned.

Noen råd tips ? Skal jeg henvise til deg, så må jeg ha mer enn RoKo eller Roger å henvise til.

Setter pris på all hjelp her.:-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet!
    Nok et utslag av Lygrens infame oppdateringer av forumet - som fjernet den utrolig lettfattelige oversikten over det TOTALE ANTALL PM-er...:twisted: :twisted: :twisted:

Jeg henter spilleren i dag. Får kanskje ikke sjekket prestanda før i morgen. Jeg sender deg detaljer omkring delenummer etc.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    .............. Hvor lenge har Oppo 971 vært i produksjon? Noen som har hatt den i over ett år? Kjedelig hvis den ryker etter kort stund...
    Det ser ut som Oppo er like stor som Sony, og "opphavet" er det visstnok ingen grunn til å være bekymret over.

Her er en liten kommentar om dette:
    "The 971H is the premier DVD player from a brand new company here in the US: Oppo Digital. The company is a spring off from the electronics giant, BBK Electronics. BBK has been in the business for a long time and is a world leader in the electronics field with total manufacturing output matching Sony and Matsushita. If the 971H is any indication, we have a lot to look forward to from Oppo Digital."

Mye nyttig info om dette.............finner du her:

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-b...PDV971H%20(DVI)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Slettet!
    Nok et utslag av Lygrens infame oppdateringer av forumet - som fjernet den utrolig lettfattelige oversikten over det TOTALE ANTALL PM-er...:twisted: :twisted: :twisted:
    Hos meg står det hvor mange meldinger jeg har og av totalt mulige. Du har jo til og med en farge strek som viser hvor mye ledig plass du har. Synes det fungerer topp. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    ...................., og kanskje lager vi en egen tråd på dette. Begynner å skli ut litt her ifht til trådstarters intensjoner. Beklager!
    Det blir aldri noe morsomt å lage egne tråder på slike ting, da holder det kun noen få innlegg så er det over, mye bedre å ha noen utspill innimellom..hehe..

Jeg har gjort en blindtest på driverk, og forskjeller var det, men de var ikke store, ikke natt og dag, og de var så små at i dette tilfellet ble det 0 resultat på blindtesten. Det var mellom en billig DVD spiller og CD spiller midt på treet. Om blindtest resultatet stemmer overens med resultatet ved langtids lytting er jo en annen sak. Det kan også hende at resultatet hadde blitt annerledes dagen etterpå om vi hadde kjørt testen en gang til.

For de som har gjort blindtester; dere vet hvor vanskelig det er å holde fokus, og de som ikke har prøvd burde prøve det. :-)

Hvordan resultatet hadde blitt med flaggskipet til Meridian og en Rimi spiller vet jeg ikke.

En annen ting som spiller inn for valg av CD/DVD spiller synes jeg er betjenings evnen, utseende, kvalitets følelse, støy etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ser at ikke Panasonic s97 er tatt med i vurderingen. Den har da vunnet flere tester, og burde vel strengt tatt være vurdert? (jeg har ikke erfaring med den, men fint om noen kan kommentere også den i selskapet her - da jeg vurderer å kjøpe enten den eller Marantz 6600).
    Når det gjelder lydkvalitet på dvd-spillere, så er det utvilsomt store forskjeller - iallfall om det benyttes analogt signal. Rimelige og middels hjemmekinoforsterkere har vel gjerne ikke spes. gode dacèr, så ikke sikkert det hjelper med digital output heller.
    Personlig benytter jeg god stereoforsterker både til musikk og film, og må da benytte analog utgang.
    Merket enorm forskjell på min gamle dvd-spiller pioneer 454 og den gamle cd-spilleren pioneer pds-06. Dvd-spilleren hadde slapp, ullen bass, elendig høyde, bredde og dybde på lydbildet - samt dårlig plassering av instrumenter. Med den litt nyere dvd-spilleren 565 ble det noe bedre, men har langt igjen for å matche cd-spilleren pds-06.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hos meg står det hvor mange meldinger jeg har og av totalt mulige. Du har jo til og med en farge strek som viser hvor mye ledig plass du har. Synes det fungerer topp. :-)
    Ja, når du først er INNE på meldingssiden din ja. Men IKKE i ramma øverst til høyre.....

Back to topic!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg har gjort en blindtest på driverk, og forskjeller var det, men de var ikke store, ikke natt og dag, og de var så små at i dette tilfellet ble det 0 resultat på blindtesten. Det var mellom en billig DVD spiller og CD spiller midt på treet.
    Jeg er faktisk tilbøyelig til å kjøpe argumentet om forskjell på drivverk selv om jeg fremdeles mener at et av drivverkene da må være av den svært dårlige sorten. Feilkorrigeringmetoder betyr mye, og jitter kan også gjøre små forskjeller. Jeg er ennå litt usikker på hvordan jitter kan lage ulyd, men en generering av ny klokke i DIR (Digital Interface Receiver) før DAC ser ut til å minimere problemer med jitter fra dårlige drivverk.

Når jeg bare for somla meg til å fikse lyden i kinoen min skal jeg nok skaffe meg mine egne erfaringer også. Det er jo gøy!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke værre enn å prøve seg frem.

Når vi gjorde testen varierte det litt fra musikk til musikk hvem vi synes fungerte best, det vil jo si at det er en forskjell på de, noe som sikkert vil variere fra hvem som hører på osv.

Jeg tror det beste er å låne med seg noen hjem og prøve litt. Det er vel ikke så mange som kun er ute etter billigeste løsning, det betyr jo litt hvordan det ser ut og føles.

- om alt (alle produkter) er "litt" dårlige, vil kanskje totalen bli veldig dårlig, så er kanskje ikke så dumt å koste på seg litt kvalitet noen steder selv om det ikke er enorme forskjeller i lyd, men prisen noe dyrere.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av discel
    Hm, ser at ikke Panasonic s97 er tatt med i vurderingen. Den har da vunnet flere tester, og burde vel strengt tatt være vurdert?(....)
    Hvis du leser det første innlegget mitt som startet denne tråden, så ser du at listen over mine alternativer var lengere da. Fant noen begrunnelser, noen mindre viktige enn andre, for å gjøre listen mindre. Grunnen til at jeg fjernet Panasonicen var at den ikke har oppskalering til 720p/1080i.

EDIT: Var litt kjapp der; den stod ikke i listen min fra starten, men har vurdert den og oppskalering var grunnen til at den ikke gikk videre til "neste runde"

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av J O
    Musikkmessig er jeg nesten i ferd med å vippe over til analogt. Synes på en måte musikken høres litt "komprimert" ut via coax.
    Enig med deg der J O.. Hører jeg på musikk bruker jeg de analoge utgangene, ser vi film brukes den optiske utgangen på min Denon 2910..

Cyrus

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    Enig med deg der J O.. Hører jeg på musikk bruker jeg de analoge utgangene, ser vi film brukes den optiske utgangen på min Denon 2910..

Cyrus
    Dette er nok fordi du/dere bruker DAC i DVD-spilleren i steden for DAC i forsterkeren, og førstnevnte er bedre. Coax/optisk/analog overføring har ingenting å gjøre med "komprimert" lyd...

Anbefaler dere å låne eller få en demo på hva en skikkelig DAC kan gjøre med lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Hvis du leser det første innlegget mitt som startet denne tråden, så ser du at listen over mine alternativer var lengere da. Fant noen begrunnelser, noen mindre viktige enn andre, for å gjøre listen mindre. Grunnen til at jeg fjernet Panasonicen var at den ikke har oppskalering til 720p/1080i.

EDIT: Var litt kjapp der; den stod ikke i listen min fra starten, men har vurdert den og oppskalering var grunnen til at den ikke gikk videre til "neste runde"
    Ah, skjønner. Da ble innlegget mitt litt feil ja. Fikk ikke med meg at du skulle kjøre den opp mot prosjektor. Visste vel heller ikke at s97 ikke oppskalerer til 720p/1080i, den har jo HDMI så antok det var naturligops: .

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    ...Hva sier jeg til Sony Centeret i Bergen når jeg skal levere inn min spiller for å skifte kortet ? De skjønner neppe problemstillingen, og jeg gruer meg til å forklare dem det. Jeg ønsker ikke at de skal ha DVD spilleren min 1 måned, fordi da får jeg ikke sett film på en måned.

Noen råd tips ? Skal jeg henvise til deg, så må jeg ha mer enn RoKo eller Roger å henvise til.

Setter pris på all hjelp her.:-D
    Hentet spilleren i går. Den hadde fått full systemoppgradering med bytte av hovedkort.

Du må nok sende den inn til Serviceavdelingen i Oslo. Det er KUN de som gjør denne jobben. Visstnok skal ALLE spillere etter hvert kalles inn for skifte, men det er de som henvender seg for skifte som blir prioritert først.

Fikk også bekreftet at alle kostnader ifm. innsending (for oppgradering) blir dekket av Sony. Dtte ifølge Serviceavdelingen.

Testet DVP-NS92V i går sammen med Sony DVP-NS9100ES, Oppo OPDV971H og Marantz DV7600. Alle via HDMI/DVI og 720p-oppløsning.

92 har et fantastisk godt bilde. Skarpt, rent og pent og svært lite støy. Ikke riktig samme klarhet og 3D-følelse som 9100, men det skulle jo bare mangle til prisen. 9100 utmerket seg med å være svært støyfri. I tillegg korrekt og meget godt definert lydbilde.

Oppo fikk underveis installert siste firmware (Version: MVer: 05.00.01.07 Batch: 10-0720 fra 28. juli). DET fikk Oppoen opp på et vesentlig bedre nivå enn med opprinnelig firmware. Forskjellene var store. Samtidig kan man nå, i menyen, slå av lyset i displayet!

Lydmessig er ikke DAC-ene i verken Oppo OPDV971H eller Sony DVP-NS92V noe særlig å skryte av. Rotete bass og noe snevert lydbilde preger begge spillerne. Benytt derfor forsterkerens DAC til disse spillerne.

Marantz DV7600 hadde også et svært godt bilde, men det var ørlite mer støy enn ventet. Du skal dog være mer enn normalt kritisk dersom du ikke finner denne spilleren fordelaktig som investeringsobjekt for både lyd og bilde. Lydbiten klarte den nemlig også bra.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •