Noen som har Panasonic DVD-S97?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har Panasonic DVD-S97?

Er det noen som har Panasonic DVD-S97 og kan sjekke om funksjonen "Subtitle position" under Display menyen gir mulighet for å flytte teksten oppover slik at hele teksten (subtitles) kommer innenfor det aktive bildet på en film som er i 2.35:1 format? Det skal være mulig å flytte teksten nedover, men jeg finner kun rykter om at det skal være mulig å flytte teksten oppover også.

Panasonic er en av de få som gir mulighet til å flytte på teksten, og om det er mulig å flytte teksten oppover slik at hele teksten (når det er to linjer med tekst) vil dette være en glimrende spiller å bruke sammen med anamorfisk adapter for 2.35:1 oppsett.

Etter å ha tilbrakt 20 minutter på telefon med pausemusikk på support hos Panasonic ga jeg opp og tenkte jeg heller spør her om det er noen som har spilleren og kan prøve.

Gøran

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

s-75en

Det går ihvertfall på s-75. Kontrasten på teksten kan man stille også. Trykk på display knappen et par ganger og bla deretter ned et par hakk, så finner du nok ut av det.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Trykk på display knappen et par ganger og bla deretter ned et par hakk, så finner du nok ut av det.
    Hele poenget er jo at jeg ikke har spilleren selv og hadde håpet at noen som har spilleren kunne ha sjekket om det er mulig å flytte teksten oppover. Hadde jeg hatt spilleren selv skulle jeg nok ha klart å prøve det på egenhånd

Skal jeg tolke svaret ditt som at det er mulig å flytte hele teksten oppover i den aktive delen av bildet på en 2.35:1 film, eller hadde du bare lyst til å si at jeg nok finner ut av det om jeg prøver........... (noe som jo er vanskelig siden jeg ikke har spilleren)

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke til å flytte teksten oppover ifb. med f.eks. bruk av letterbox på projektoren - det gjør allikevel ikke så mye da bildet allikevel blir altfor oppblåst. Ellers funker spilleren veldig godt den.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-)

Det var synd. Da er det vel tilbake til utgangspunktet med bruk av HTPC for å få flyttet teksten når nye oppsettet med 2.35:1 lerret og anamorfisk adapter skal prøves når nye boligen overtas i oktober.

Gøran

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ettersom det er mulig å flytte teksten opp på s-75, regner jeg med at det går på den du ikke har. :|

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Ettersom det er mulig å flytte teksten opp på s-75, regner jeg med at det går på den du ikke har. :|
    Ehh....

Er sannelig ikke sikker på hva jeg skal tro etter å ha lest svarene jeg har fått. Har nå fått tips om at det virker på S75, men med klar beskjed om å trykke på noen knapper og prøve selv (på en spiller jeg ikke har).

Videre har det kommet innspill på at det ikke går, men der er det ikke nevnt hvilken spiller det er snakk om. Første gang jeg leste svaret tok jeg det som en selvfølge at det var relatert til S97 som jo i utgangspunktet tråden handlet om. Nå er jeg sannelig ikke sikker lenger.

Ender vel opp med at jeg må bestille en på en eller annet netshop (noen som har tips til hvor?) og prøve det selv. Blir vel egentlig ikke klok på svarene jeg får. Mente i utgangspunktet svaret fra bard.kuvaas@bi.no var rimelig klart, men nå er jeg sannelig ikke sikker på hva jeg tror lenger

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettbutikken Elprice.no selger Panasonic DVD-S97 for 2490,- Jeg tror ikke du får denne spilleren noe særlig billigere andre steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg refererte til S97, og jeg har bare prøvd dette en enkelt gang. Ikke umulig at det lar seg gjøre, men ved kun å følge standard prosedyre i menyen gikk det ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •