Problem med pause-funksjon på Pioneer DVR-540H-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Problem med pause-funksjon på Pioneer DVR-540H-S

Kjøpte meg denne opptakeren for noen dager siden, men når jeg skal pause TV sendingen ("pause live TV") får jeg beskjed om at operasjonen ikke kan utføres på TV skjermen, samt meldingen "Can't rec" på spilleren. Opptaksmodus er satt til HDD. Vanlige opptak og playback både under og etter opptak fungerer helt fint.

I brukerhåndboken står det at ikke alle TV apparater støtter denne funksjonen, uten at noen info om hva som må støttes er angitt. Siden jeg ser på TV gjennom opptakeren skulle den vel bare starte opptak av kanalen jeg ser på uten noen form for kommunikasjon med TV apparatet? Det kreves at det benyttes scart-kabel (noe jeg gjør). TV apparatet er et Nokia fra midten av 90-tallet.

Er det noen her som har erfaring med denne eller tilsvarende spiller som kan gi noen tips?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 433, og pause fungerer ikke på den måten. Man må trykke knappen for å starte opptak, og så kan man etterpå starte avspilling (chase play).

Tror det er slik de fleste HD opptakere fungerer, men det var ikke det jeg hadde forventet. Funksjonen burde være å ta opp kontinuerlig, og pauseknappen burde vært aktiv hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opptak + chase play fungerer, men det er en egen knapp for "pause live tv" på fjernkontrollen (under power on knappen: http://www.q21.pl/photo/m_837.jpg).

Jeg ringte forretningen som solgte meg boksen, og de sa at opptakeren via SCART pin 10 (er dette "AV.Link"?), skal kunne finne ut hvilken kanal TVen står på slik at den kan stille seg inn på riktig kanal før opptaket starter når jeg trykker på pause-knappen - hvis TVen støtter dette. Er en noob på dette, og har foreløpig problemer med å få verifisert påstanden :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et krav for å bruke Pause Live TV er at TVen faktisk må støtte denne funksjonen. Jeg har en 2 år gammel JVC tv med 3 scart kontakter, men kun en av disse kontaktene tillater bruk av Pause Live TV. JVC tven har en såkalt TV-Link funksjon gjennom denne kontakten, og jeg tror man trenger noe slikt for at Pause Live TV skal fungere overhode...

I tillegg er det selvfølgelig viktig at opptakeren står på HDD og ikke på DVD. Man kan ikke ta opp på HD ved bruk at Pause Live TV så vidt jeg vet?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det eneste denne funksjonen gjør er å stille inn opptakeren på samme kanal som TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!!!

Den stiller inn opptakeren på samme kanal som tven og starter opptak samtidig med at "tv-bildet" fryses! Ganske kult egentlig, at man kan se på programmet man tar opp, men kun en liten forsinkelse...

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor gammel teknologien bak pause live tv er? Har en 2-3 år gammel philips 8844 og klarer ikke se noe i manualen om PLT.

Tv og opptager er koblet sammen via ext1 og pioneern klarte ikke å automatisk hente kanalene som er stilt inn på tven. Da er det vel ikke noe håp fpor at tven er kompatibel..eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Pause

Sitat Opprinnelig postet av dagc
    Kjøpte meg denne opptakeren for noen dager siden, men når jeg skal pause TV sendingen ("pause live TV") får jeg beskjed om at operasjonen ikke kan utføres på TV skjermen, samt meldingen "Can't rec" på spilleren. Opptaksmodus er satt til HDD. Vanlige opptak og playback både under og etter opptak fungerer helt fint.

I brukerhåndboken står det at ikke alle TV apparater støtter denne funksjonen, uten at noen info om hva som må støttes er angitt. Siden jeg ser på TV gjennom opptakeren skulle den vel bare starte opptak av kanalen jeg ser på uten noen form for kommunikasjon med TV apparatet? Det kreves at det benyttes scart-kabel (noe jeg gjør). TV apparatet er et Nokia fra midten av 90-tallet.

Er det noen her som har erfaring med denne eller tilsvarende spiller som kan gi noen tips?
    Hei, har akkurat den samme opptaker selv, det virket etter jeg koblet den mot Scart 3 inngangen på tv*n (smartlink) Sony. :-D

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får teste de andre scartene jeg også da...Har nexTView på tven. Men går glipp av RGB om jeg bytter....

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard
    Noen som vet hvor gammel teknologien bak pause live tv er? Har en 2-3 år gammel philips 8844 og klarer ikke se noe i manualen om PLT.
    Hei.

For ca. 15 år siden hadde jeg en videospiller, NEC VHS DX1000G.
    Prisen var ca 5K.
    Den hadde en funksjon der man kunne PLT.
    I reklamen for den het det noe slikt som "digitalt stillbilde", og det var en artig finesse dengang som ble mye brukt.

Hilsen Strilen fra utforbi............

Lignende tråder

1. Problemer med "uekte" 16:9 prosjektor.
    By lygren in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:31
  2. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg