Er det verdt oppgradering fra HK Dvd 1 til HK Dvd 25.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det verdt oppgradering fra HK Dvd 1 til HK Dvd 25.

Jeg driver i budsjett hjemmekinoklassen.
    Kjøpte min første Dvdspiller Hamran Kardon Dvd 1 brukt for litt over 1 år siden.
    Likevel føler jeg at jeg får et bedre bilde fra PS2 (????)
    PS2 leverer mørkere områder, friskere og mer mettede farger.

Begge kjøres mot en Thomson 37" 100Hz tvskjerm.
    HK Dvd 1 i AV 1 med Fullverdig Scart og RGB slått på i tv-instillingene.
    PS2 kjører S-Video i AV3.

Jeg stiller inn og tweaker ved hjelp av
    "The Ultimate Dvd Platinum - Home Theatre enhancement, setup and diagnostics tool"
    og "Sound and Vision Home Theatre tune-up"

Spørsmålet er engentlig om det er mye bedre bilde på en HK Dvd 25 enn det er på min HK Dvd 1.

Har ikke lyst å oppgradere for 3.000,- hvis det knapt blir bedre en hva PS2 leverer på skjermen.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en H/K dvd1, og er godt fornøyd med bildet, som vises på en Philips32"PW8807, og har også testet min PS2 som dvd-spiller, og kunne konkludere med at H/K dvd1 viste et mye bedre bilde, rett og slett. Vil da tro at en oppgradering til H/K dvd25, som har prog.scan, vil hjelpe bra.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble man noen gang enige om HK25 viser progresive scan i både PAL og NTSC ?
    Leste noen tråder med en firmoppgradering, men er framdeles usikker på om spilleren ble en vaskeekte Progresiv scan for PAL også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker helt feil så tror jeg den konverterte PAL til et progressivt NTSC signal

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK 25 begynner vel å dra på årene, i DVD sammenheng. HK har jo kommet med DVD 30 som nok er en del bedre. Ville hvertfall ikke kjøpt 25 ny.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en HK 25 og strålende fornøyd med den. Men som andre har påpekt er den litt gammel nå og jeg vurderer å teste ut HTPC versus den for å se hvor stor forskjell det blir. Når det gjelder Progressive Scan lastet ned jeg ned en firmware oppdatering fra nettet som gjorde den sonefri og PAL progressive scan (ja vaskeekte) + fjernet en kopisperre (husker ikke hvilken). Men den blir jo levert som PAL progressive fra butikken idag. Men skulle jeg kjøpt ny DVD spiller idag hadde jeg ikke kjøpt denne. Da hadde jeg gått for en med DVI utgang f.eks. Samsung sin(husker ikke modellnummer).

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg blander nå men tror HK DVD21 er en jubileumsmodell som bygger på DVD25. Men jubileumsmodellen blir levert med den oppgraderte firm'en for progressiv PAL.

(Mulig jeg byttet om modellene nå at det skulle være DVD21 som var original modell og HKdvd25 som er jubileumsmodell med opgradert firm)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp på en Yamaha DVD-S540 som jeg fikk ny for 1900,-.
    Klarte ikke holde meg og svingte innom butikken rett før stengetid lille julaften.

Det merkelig er følgende formuleringer i Lyd og Bildes kavalkadenummer.

Sitat:
    "Blant de mange DVD-spillerne vi testet i 2003, fant vi ikke en under 2500 kroner som vi kan anbefale til venner og kjente. Kvalitet koster framdeles......"

Anbefalte DVD-spillere
    Yamaha DVD-S540 (1995,-)
    Panasonic DVD-S75 (2495,-)
    Sony DVP-NS730P (2200,-)

Sitat slutt.

(Jeg har skilt ut spillerne til under 2500 og vist prisene i parantes for oversiktens skyld)

Da har jeg en motstridende tekst å forholde meg til.
    "Kan ikke anbefale spiller til under 2500 til venner.
    "Lyd og bilde anbefaler:"

Da klarer jeg ikke helt å skille. Vil det si at Yamaha'en er en god spiller, men ikke god nok til at de vil anbefale den for sine private venner ?

Yamaha DVD-S540 fikk veldig mye 7 og 8 på lyd, og 9+ og 10 på bilde.
    NAD T562 fikk veldig mye 8 og litt 7 på lyd, og mye 8, en 9-er og en 7-er på bilde.

Jeg oppfatter disse spillerne ut fra resultatene omtrent likestilt totalt sett, og NAD'en koster 4489,-

Vil det da si at Lyd og Bilde vil anbefale NAD T562 langt foran Yamha DVD-S540.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel si at Lyd&Bilde generelt anbefaler i hytt og gevær.
    Har du lest ett nummer av L&B hvor de ikke har funnet et nytt referanse produkt ?

Her er konklusjonen fra en test gjort av http://www.cine4home.de/
    Result The Yamaha DVD-S540 is a solid DVD Player with on the average good characteristics in picture & clay/tone.
    In the conventional Interlace enterprise it offers appropriate achievement with good results. The numerous support formats make it a true Multimediatalent, which makes the rendition possible of various PC
    files comfortably in the domestic living room on the television/projector.

For the employment as PAL progressive Player in home cinema systems
    it is however not recommended, too bad is here its De-Interlacing characteristics. Here a better technical conversion of the new standard would be desirable.

The fact that this is possible also in lower preisklassen shows devices of Sony or Amisos. For all those, the PAL progressive abilities are not important to which, the Yamaha DVD-S540 is recommended however without reservation.

For its small price of approx.? 189. - the new equipment offers uncommonly to much equivalent.
    Evaluation
    + fast, quiet drive assembly + many formats & media
    - moderate De-Interlacing - problems with some SVCDs
    [/url]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Vet ikke om jeg blander nå men tror HK DVD21 er en jubileumsmodell som bygger på DVD25. Men jubileumsmodellen blir levert med den oppgraderte firm'en for progressiv PAL.

(Mulig jeg byttet om modellene nå at det skulle være DVD21 som var original modell og HKdvd25 som er jubileumsmodell med opgradert firm)
    Eller rett å slett att 506 er jubileums utgaven og DVD25 er storerbror / oppgradering av DVD21... Jo det er det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •