SDI til DENON 3910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SDI til DENON 3910

Jeg har har SDI kort fra pmsvideo. Og jeg trenger bilder hvordan det skall lodde sammen på DENON 3910.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bedre?

skal dette bli bedre? hvordan kabel har du ut fra spilleren da?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort mye rart og har vel vært inne i de fleste komponentene jeg har eid, og også loddet ting i en del av dem, men akkurat dette hadde jeg ikke turt å gjøre selv! Det blir litt for fin-elektronisk for meg.

Men du får ha lykke til. <--- dette skal være et vennlig smil, og ikke et idiotisk glis/latter, men vi har jo ikke 'vennlig smil' smiley på dette forumet, selv om det er nevnt ørten ganger....!

Du får nesten bare gjøre et Google søk. Jeg har gjort det, og fant da noe:

Du kan ta en titt på denne siden. Det er riktig nok en Denon 2900, men kanskje de er ganske like?

Ellers er det et forum på hjemmesidene til pmsvideo.

Jeg gjorde et søk på 3910 der, og kom opp med dette.

-Jeg synes det var voldsomt så hemmelighetsfulle de var der. En kar spør f.eks. om nettopp det du spør om, og får til svar at han kan få detaljerte bilder over PM!? Isteden for å bare poste dem i tråden så alle kan få noe igjen for det. Men han tilbød jo penger for det da, så...

Til passatvr6: SDI er en digital tilkobling som man kobler direkte til spillerens mpeg dekoder. Da får man ut det "reneste" signalet, før resten av elektronikken i spilleren har gjort noe med det (deinterlacing, evt. skalering).

Dette sender man så videre, mest sansynlig til en ekstern videoprosessor.

Har man HDMI som kan sende ut 480i og 576i, er ikke SDI så nødvendig (men det er noe foskjell i fargespekteret etter som jeg har forstått det).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kar som selv har moddet en 3910 med SDI:
    http://www.minhembio.com/Masterworks/64232/

Han burde vel ha noen svar.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon sine spillere er noen av de vanligste spillerne å SDI-modifisere. Det skal helt sikkert gå an å få et skjema for dette. PMS sitter helt sikkert på denne informasjonen, så kan kan jo sende dem en mail siden du har kjøpt deres kort. Ellers så finner en nok info som dette på AVS. Er nok flere med samme spillere der.

Uansett - har du ikke loddet i en spiller før bør en ikke begi seg ut på dette. Da bør en få f.eks. et elektroverksted til å gjøre jobben. Med et skjema skulle det vel være en smal sak?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har denne spileren med SDI.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beskrivelser/bilder av SDI mod. til 3910

Jeg har nå prøvd å få tak i beskrivelse/bilder for installasjon av SDI til Denon 3910, men ikke klart å finne dette. Bestilte sdi kortet fra Httech og mottok det for ca en uke siden. Har nå trålet flere forum (bla. AVforum.com og Pixel Magic) men ser ut som at de som har bilder av dette ikke deler disse med andre. Noen byr også penger for disse og utveksler pm. Jeg har sendt flere pm til de på forum som tidligere har vært på utkikk etter det samme, men ikke fått noen positiv tilbakemelding. Kan noen hjelpe?

Eller enda bedre: Hvis noen kan installere kortet i min 3910 betaler jeg godt

PLEASE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått svar fra httech

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Httech

Fikk svar fra Httech der de anbefalte å sjekke på sidene til PixelMagic, noe jeg svarte at jeg hadde gjort ganske grundig allerede. Har ikke fått noe svar etter dette.
    Jeg har sjekket forum i Sverige, Tyskland, Frankrike, England og USA uten å finne beskrivelse eller bilder av dette. Men det er veldig mange som etterlyser det samme, og det er flere som skriver at de har bilder. Men ingen har lagt ut link til beskrivelse/bilder (som jeg har funnet) Jeg har sendt pm til flere og bedt pent om kopi, men ingen har så langt svart meg.
    Skal gi beskjed så snart jeg har funnet ut noe mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •