Støysvake DVD-spillere? Noen som har tips og råd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støysvake DVD-spillere? Noen som har tips og råd?

Med fare for å gjenta meg selv (jeg sletta forrige dobbelt-tråd):

Jeg shopper rundt etter ny DVD-spiller i budsjett omkring 3000 kr, pluss/minus en del (litt fleksibel der). Philips 9000 som jeg har hatt en stund røyk ut på for mye støy i drivverk, veldig mye på en del CD-plater. Jeg har Denon 1920 hjemme på prøve akkurat nå, men den ryker rett ut igjen på samme grunnlag. Etter det jeg forstår er det lite å hente på å gå for en høyere Denon-modell, mht. drivverkstøy. Philips er tilsvarende uaktuelt i alle modeller.

Jeg har et litt kritisk oppsett i kinorommet, med spiller og forsterker bak, ganske nær godstolen, så egenstøy er viktig. Liten vits med bra lyd når det surrer og klikker like ved. (Og hvorfor sier testene i ulike blader så lite om dette med egenstøy, forresten?)

Noen som har gode råd og tips om bra DVD-spillere som har lite støy? (Skal brukes med projektør AE700.)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony ?

De fleste føler vel ikke dette som noe stort problem med unntak av de første sekundene når CD'n eller DVD legges inn og starter opp....

Selv har jeg en Sony HDD opptaker RDR-HR 510 og spilleren her er muse stille i de fleste situasjoner og bildet er meget bra. Spilleren som helhet er imidlert noe bråkete da den har kjølevifte som de fleste HDD opptakere. Kanskje en Sony DVP-NS92u kan være noe. Har ikke teste den men jeg vet de har den hos Bonus/Expert og de har 30 dagers åpent kjøp, så da er det bare å teste. Eneste ankepunktet jeg vet med denne er at det har vært problemer med skjevt bilde ved skalering over HDMI.

Sony er i hverfall mye stillere enn min Phillips DVD 5900/12.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •