Marantz DV6600 vs. H/K DVD47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz DV6600 vs. H/K DVD47

Hei!

Skal ha meg ny DVD spelar som også skal ha god lyd!

Har sett på både H/K og Marantz

Begge to har oppskalering til 1080i og 720p.
    Begge to har HDMI utgang!

Specs er ganske like, så det eg lurer på er om det er nokon med erfaring her som kunne ha fortalt kva dei meiner...

Sjølv om dei i teorien skal vera ganske like, er det ikkje alltid det stemmer i praksis... ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så mye erfaring med H/K men jeg har storebroren til Marantz DV6600, DV7600. Marantz er nok ikke spilleren med mest dynamikk på film, men jeg synes den er utrolig behagelig å høre på når man setter på musikk. Bildebehandlingen til DV7600 er også fantastisk, så hvis 6600 innehar noe av de samme kvaliteten tror jeg du ville blitt veldig fornøyd med den. Jeg tror også at Marantz og H/K har veldig ulik lydsignatur, men hva du synes er god lyd blir litt vanskelig for meg å avgjøre. Det beste for deg ville nok være å få hørt på begge dersom du har muligheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter det jeg har forstått så har 6600 minst like bra, om ikke bedre, bilde enn 7600, men 7600 er overlegen på musikk. jeg har selv en 6600 og er meget godt fornøyd med bilde på den, den spiller i tillegg div-x uten problemer. lyden er bra også, uten at jeg er voldsomt kresen eller har mye referanse på akkurat det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for hjelpen, går sikkert for Marantzen.. Skal låne en nå i helga som jeg skal prøve før jeg kjøper!

=D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    etter det jeg har forstått så har 6600 minst like bra, om ikke bedre, bilde enn 7600, men 7600 er overlegen på musikk. jeg har selv en 6600 og er meget godt fornøyd med bilde på den, den spiller i tillegg div-x uten problemer. lyden er bra også, uten at jeg er voldsomt kresen eller har mye referanse på akkurat det.
    Synes det er ganske utolig dersom 6600 skal overgå 7600 i bildekvalitet, men dersom det stemmer er 6600 er røverkjøp. Har ikke fått testet 6600 selv, men har 7600 for andre gang, og kan love at den gir et kanon bilde.

Denon 1920 er en spiller som ofte taes frem i sammenligning med 6600, og kan også taes med i betraktningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Synes det er ganske utolig dersom 6600 skal overgå 7600 i bildekvalitet, men dersom det stemmer er 6600 er røverkjøp. Har ikke fått testet 6600 selv, men har 7600 for andre gang, og kan love at den gir et kanon bilde.

Denon 1920 er en spiller som ofte taes frem i sammenligning med 6600, og kan også taes med i betraktningen.
    vel, jeg har ikke 7600 selv så dette er basert på den forskningen jeg la ned før jeg kjøpte 6600. bl.a annet dette sitatet fra dvtforum.info:

"No the DV6600 is definitely better than the 7600 in most regards except build. I actually considered the DV7600 for awhile but similar reviews pointed to some of these technical shortcomings and others, especially the video side."

men ikke vet jeg, jeg fikk 6600 for 3000,- så det avgjorde saken for min del.
    edit: 6600 er tydelig svakere enn f.eks phillips dvp9000s når det gjelder byggekvalitet.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Marantz DV6600 i forhold til Pioneer dv 696???
    Er den mye bedre, ser den er dobbelt så dyr nesten...
    Skal gå til innkjøp av nyeste plasmaen til Pioneer snart, og vil ha ett supert bilde fra dvd til en ikke alt for gæærn pris...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen ville jeg valgt Panasonic s97:

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/357

Den er på høyde med både Denon 1920 og Marantz bildemessig. Mulig litt mer støy i bildet, men til den prisen er den et godt kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •