Finnes Hardiskopptager m/2 tunere og hdmi ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes Hardiskopptager m/2 tunere og hdmi ?

Finnes det en dvd recorder med harddisk som har mulighet til å ta opp to programmer samtidig og som har Hdmi (evt Dvi) ?
    Evt hva finnes av spillere med en tuner og Hdmi (evt Dvi).

Er jo sikkert mulig å lage en løsning med windows media center og en HTPC men dette tror jeg ikke blir stabilt/lydløst/brukervennlig. Eller hva ?

Har skiftet ut den gamle Crt'en og har nå PV60 plasma med Hdmi. Har Sony HX 710 og en vhs fra før. Tar opp en god del fra tv og trenger derfor dobble opptaksmuligheter innimellom. Vil jo ha best mulig kvalitet og lurer derfor på hva som vil kunne være egnet. VHS er jo ikke akkurat yndlingsformatet !

Muligens bør jeg vel kanskje klare meg med det jeg har til det kommer HD-dvd (evt blu-ray) spillere med hardiskopptaksmulighet (selfølgelig ikke i HD, er ikke helt naiv heller...)

Muligens litt blandet spørsmålstilling her. Still gjerne oppklarende spørsmål :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

leter på det samme

Jeg har byttet min TV til Philips LCD 37" for en stund siden og har også kjøpt en Samsung DVD spiller med HDMI. Filmene ser bra. Opptakene fra TV til video blir kornete. Derfor trenger jeg også en HDD-opptaker, men jeg vil ikke kjøpe en med kun 1 tuner.

Jeg har sett på nettet på HDD-opptaker med 2 TV tuner, men søkingene gav ikke noe resultat.

Det må finnes noe ute.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ting som tyder på at det mest hensiktsmessige blir å bygge en stue pc med de mulighetene en trenger.
    (men da trenger jeg hjelp, for det er ikke noe jeg vil/kan gjøre selv)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bare analogt TV-signal eller har du parabol/kabel?
    Tenker på muligheten for tuner med med opptaksmuligheter alá Dreambox.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har analog kalbel :-? Har hatt parabol i et hus vi hadde tidligere og syntes det var mye styr. Så parabol frister ikke. Må nok vente til den lokale kabellevrandøren finner det for godt å oppgradere til digitalt nett. Muligens kommer det en bredbåndsløsning før den tid men dette er leeeeeenge til.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel en boks til kabelnettet? Da kan du vel kjøpe ny med opptaksmuligheter, kan du ikke det? Tenker på Force etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er ingen kabelboks, det er et kompsitt signal med alle kanaler analogt som kommer inn i huset :-| (gammelt system her på bygda, selv om det er kun fire mil til Oslo)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du deg en boks til dette kan jeg ikke skjønne annet enn at TV-signalet ditt bli betydelig bedre. Og kjøper du en boks med opptaksmuligheter har du vel løst litt av problemet. Kanskje noen har en boks du kan låne for testing?
    Er det noen andre som har synspunkter på dette? Det skulle vel ikke være noe problem med dette?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt problemet ditt ?

Antar du har analog kabel fra UPC/CD og da trenger du ikke to tunere med mindre du skal ta opp to programmer samtidig som du ser et tredje. Rekker du å se alt du tar opp da ? Selv tar jeg opp en del men rekker skjelden å se det :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ..med mindre du skal ta opp to programmer samtidig som du ser et tredje. ......:
    Når Tour de France, Vuelta ol går samtidig med div serier, filmer ol så går både hardisk og vhs jevnt og trutt. Det er ikke bare meg som tar opp programmer heller........... Og , ja vi får sett alt sammen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rette interesser ser jeg :razz: Viste jeg hadde deg fra et sted - Fotballfri sone tråden var det. Selv har jeg ferie med Tour'n men det blir neppe noen Spania rundt da UPC frarøva meg Euresport i fjor høst :-x.

Vurderer sterkt å skifte til parabol fra CD for å få tilbake Eurosport bl.a. for noen dekoder på en noe dårlig UPC linje gidder jeg bare ikke. Du har dårlige erfaringer med parabol ser jeg ?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi viste toppmodellen med 1TB, 2 tunere og HDMi på IFA i fjor, men jeg er usikker på Europa-status på denne.
    http://avforum.no/forum/uhd-blu-ray-spillere/23344-hitachi-dvd-brenner-med-1tb-hdd-og-hdmi.html

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hitachi viste toppmodellen med 1TB, 2 tunere og HDMi på IFA i fjor, men jeg er usikker på Europa-status på denne.
    http://avforum.no/forum/uhd-blu-ray-spillere/23344-hitachi-dvd-brenner-med-1tb-hdd-og-hdmi.html
    Spennede og akkurat det jeg var ute etter. Men spørsmål om den vil ha disse spesifikasjonene og kanskje en litt høy pris ?
    Flott innlegg :grin:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du har dårlige erfaringer med parabol ser jeg ?
    De var ikke bare dårlige. Men det var for 7-8 år siden og det var en motorstyrt variant. Dette gjorde jo at en fikk enda en boks og enda en fjernkontroll. Hadde i denne perioden 9 fjernkontroller liggende på bordet !! Samt at med parabol så måtte den stå på den kanalen som skulle tas opp :-? kunne ikke se noe annet samtidig. Det skulle ikke så mye snø til før det ble dårlig signal. Dette var et analogt paraboloppsett så det var ikke noe bedre signal heller.
    Sikkert anderledes nå med motagere med twin tunere og digitalt signal. Men må jo ha disk på veggen. Ledningstrekk. Kanalkort som koster. Det påvirkes sikkert av været nå også. Det blir en ekstra boks og mindre brukervennlig.

Jeg har da heldigvis Eurosport i kabeltv som jeg får fra T&B Hansen (lokalt kabelselskap) :grin:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    De var ikke bare dårlige. Men det var for 7-8 år siden og det var en motorstyrt variant. Dette gjorde jo at en fikk enda en boks og enda en fjernkontroll. Hadde i denne perioden 9 fjernkontroller liggende på bordet !! Samt at med parabol så måtte den stå på den kanalen som skulle tas opp :???: kunne ikke se noe annet samtidig. Det skulle ikke så mye snø til før det ble dårlig signal. Dette var et analogt paraboloppsett så det var ikke noe bedre signal heller.
    Sikkert anderledes nå med motagere med twin tunere og digitalt signal. Men må jo ha disk på veggen. Ledningstrekk. Kanalkort som koster. Det påvirkes sikkert av været nå også. Det blir en ekstra boks og mindre brukervennlig.

Jeg har da heldigvis Eurosport i kabeltv som jeg får fra T&B Hansen (lokalt kabelselskap)
    Puh - det hadde jeg ikke tenkt på. Er det snøen i lufta eller det som legger seg på hodet som er problemet, med andre ord blir det bedre med sydvest over hodet. På Tranby snør det jo hele vinteren.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir noe bedre med "paraply" over microbølgehodet men blir snødrevet for tett innvirker det uansett. I min erfaring gjaldt det også veldig tett regn. Alt hvis det kommer rett inn i mottaksrettningen til parabolen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •