Kopibeskyttelsen på BD&HD-DVD er brudt! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grei tanke med streaming over pc, men jeg kommer ikke til å streame over pc, her er det kun håndfaste produkter som gjelder!
    Ok, kunne kanske sett en film jeg egentlig ikke gidder gå på kino eller leige for å se, men når jeg skal kjøpe film, skal det være noe jeg kan holde i handa, og som ser skikkelig ut. En fil på dataen er verd bortimot null for meg.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Dette er uansett i strid med lov og hevd som har gitt oss fri kopiering til familie og venner. Jeg er enig i at edruelighet er bra i denne debatten, så også å se problemet fra begge sider.

Poenget mitt er at de som vil ha tak i piratkopiert materiale får det på P2P og alle verdens sikkerhetseksperter kan skrive under på at DRM ikke utgjør noen forskjell på spredningen via P2P. Så lenge EN ENESTE person greier å rippe innholdet så blir det spredt verden over. DRM påvirker kun kopieringen "i heimen til han far og ho mor", og der er det primært venner og familie og sikkerhetskopiering som er behovet, altså bruk som er innenfor norsk lov og common sense. Dette prøver de altså å omgå med en kopisperre som i seg selv ikke er lov å bryte for å gjøre en ellers lovlig handling.

Om du vil beskytte dinosaurene er det selvsagt din rett. Mitt største håp er som sagt at Darwin kommer inn i bildet og fjerner en industri som har utspilt sin rolle...

-k
    Posten din er full av antagelser og personelige meninger,greit nok.Men jeg tror vi prater litt forbi hverandre.

Så det ikke er noen tvil,er hensikten med mine innlegg i denne tråden, at de skal være informative og fakta-basert.Med fokus på at man har mulighet for "privat-kopi" med kommende HD-formater. Kun ment som en opplysning.Uten å ta noen "side" Uten pesonelige meninger om de "store-seskapene" og deres intensjoner om "kopi-beskyttelse"

Hvordan du trekker konklusjonen at min agenda er å "beskytte dinosaurene" må du forklare meg ?????????

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Posten din er full av antagelser og personelige meninger,greit nok.Men jeg tror vi prater litt forbi hverandre.

Så det ikke er noen tvil,er hensikten med mine innlegg i denne tråden, at de skal være informative og fakta-basert.Med fokus på at man har mulighet for "privat-kopi" med kommende HD-formater. Kun ment som en opplysning.Uten å ta noen "side" Uten pesonelige meninger om de "store-seskapene" og deres intensjoner om "kopi-beskyttelse"

Hvordan du trekker konklusjonen at min agenda er å "beskytte dinosaurene" må du forklare meg ?????????
    Greit, da har jeg misoppfattet deg.

Poenget ditt er altså at bransjen legger opp til muligheten for managed 1:1-kopier, men i hvilken form dette faktisk blir, om det blir gratis, og om de plutselig bestemmer seg for å disable muligheten er altså helt i det blå.

De har greid å lage et system hvor DE bestemmer slike hensyn, ikke lovgivende myndighet.

-k

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du har mange fine innspill i denne debatten knutinh, og er veldig enig i det du skriver, selv om jeg ikke vet om jeg har skjønnt alt sammen.

Når det i sin tid gjalt DVD mediet knekking av CSS i, så forstod jeg det som den gangen at det ikke i førsterekke var for å kopiere/pirat kopiere CSS beskyttede filmer (selv om det sikkert var en gog andre plass), men at det var viktig i mange miljøer å kommer rundt den fordi mange som ikke var i Microsoft sin makt hvor man hadde fått utviklet mange software spillere, mens i hadde mer til overs for Linux verdenen ville kunne lage gratis software avspillere som kunne spille av lovlig kildemateriale, uten at man måtte støtte de software produsentene som virelig vet å ta seg betalt.

Elles til print screen HD kopierings metoden til trådstarter, så inbiller jeg meg at man virkelig får omsettning på store hardisker skal den la seg gjennomføre i praksis, spessielt hvis man tenker på at hvilke data mengder 1920x1080 har med 60 helbilder i sekundet, og da går Gb ene raskt unna....;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Poenget ditt er altså at bransjen legger opp til muligheten for managed 1:1-kopier, men i hvilken form dette faktisk blir, om det blir gratis, og om de plutselig bestemmer seg for å disable muligheten er altså helt i det blå.
    -k
    Hvis du leser postene mine er vel ikke alt rundt "managed kopier"helt i det blå?????

De har greid å lage et system hvor DE bestemmer slike hensyn, ikke lovgivende myndighet.

-k
    Herregud.......hvis du stjeler en tusenlapp, er ikke det lov,men hvis den derimot blir gitt til deg som "gave" er jo saken anderledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Hvis du leser postene mine er vel ikke alt rundt "managed kopier"helt i det blå?????
    Jeg fikk inntrykk av at industrien selv bestemmer om de skal ta betalt for kopien? Det vil jo i praksis si at det er helt opp til dem om dette skal være en tjeneste som noen kan bruke. Vil du si at en slik managed copy tjeneste er helt ekvivalent med en Norsk lov som sier i klartekst at alle forbrukere har lov til å lage kopier til eget formål?
    Herregud.......hvis du stjeler en tusenlapp, er ikke det lov,men hvis den derimot blir gitt til deg som "gave" er jo saken anderledes.
    Jeg forstår ikke analogien. Norsk og Amerikansk lov sier at det er tillatt å lage kopier til seg selv (i Norge også venner og familie), men ikke hvis varen har en digital beskyttelse. Når industrien legger slik beskyttelse på "alt" betyr i praksis det at første lov er ute av spill og det er industrien og ikke myndighetene som er forbruker-myndighet. Enig?

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Når det i sin tid gjalt DVD mediet knekking av CSS i, så forstod jeg det som den gangen at det ikke i førsterekke var for å kopiere/pirat kopiere CSS beskyttede filmer (selv om det sikkert var en gog andre plass), men at det var viktig i mange miljøer å kommer rundt den fordi mange som ikke var i Microsoft sin makt hvor man hadde fått utviklet mange software spillere, mens i hadde mer til overs for Linux verdenen ville kunne lage gratis software avspillere som kunne spille av lovlig kildemateriale, uten at man måtte støtte de software produsentene som virelig vet å ta seg betalt.
    Jeg skal ikke prøve å tolke motivasjonen til de som gjorde jobben for DVD-Jon. Men jeg er helt sikker på at teknologer, ledere og lobbyister for filmbransjen har satt seg godt inn i fremgangsmåte og frikjennelsen for å unngå å gjøre samme tabbe igjen.

DVD-bransjen ønsket å kontrollere alle spillere slik at de fikk lisenspenger for utviklingen av DVD-standarden. Og siden de bestod av etablerte produsenter som Toshiba vill de sikkert begrense mulighetene til gratis softwareavspillere og kinesiske spillere som nå koster 399,- på rema.

Jeg ser ikke bort ifra at kopiering/ripping for piratformål var en viktig motivasjon for de som i sin tid knekte krypteringen.
    Elles til print screen HD kopierings metoden til trådstarter, så inbiller jeg meg at man virkelig får omsettning på store hardisker skal den la seg gjennomføre i praksis, spessielt hvis man tenker på at hvilke data mengder 1920x1080 har med 60 helbilder i sekundet, og da går Gb ene raskt unna....;-)
    Man kan tenke seg flere effektive metoder for dette. Hvis HD-DVD-programmet tillater play/pause, stepping av enkeltbilde etc så kan man jo ha et program som "knipser" et bilde, kjører dette inn i en h264 enkoder, knipser et til, enkoder det etc. Da trenger man ikke mer diskplass enn det ferdig kodet HD h264 film tar (20GB?). Hvis man skal ha multi-pass enkoding blir det kanskje mer komplisert med jeg tipper at det er mindre viktig hvorvidt filmen tar 20 eller 25GB sånn til å begynne med.

mvh
    Knut

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett skal være rett,og det viser seg at jeg har tolket svaret fra Amir Majidimehhr(Microsoft)(Artikkel i Widescreen review juli 2006) feil med tanke på at første kopi er gratis.

Dette er altså ett aspekt ved "managed-copy" som ikke er avgjort enda, da det er delte meninger fra studione sin side.Nå betyr ikke dette at 1stk-gratis kopi er utelukket,men altså ikke avgjort,da det er delte meninger.Desverre kan dette i praksis bety at vi ender opp med å måtte betale for denne kopien:-(

Da jeg altså tvilte på om jeg hadde tolket Amir sitt svar i Widescreen Review riktig, spurte jeg Amir via AVS:

Undertegnede:Hi Amir. Could you please talk a litle about "managed-copy" ?

In the latest issue of (Widescreen review july 2006) You talk about "mandatory"copy,to HDD/server.
    Your words in the article were :The first copy is mandatory in the format.But once the studios have given you one copy,it`s up to them to decide to sell you more copies.

It actualy sounds like HD-DVD/aacs has one free copy to a HDD,"built" into the system-spec,is this corect ?

J.P

Amir :Hi J.P.

It is up to the studios to price that copy. My comment in that quote was that the first copy must be there. Not that it is free.

Studios have different prespective on cost of first copy. Some think it should be included in the price of the disc, others think they may charge more for it, and some may offer other extras as part of the offer. All in all, they are excited about the connection with their customers. But don't have enough data to have decided right this minute what the cost should be. Just like the price of the discs themselves, they will experiment and land at a point that is acceptable to most consumers. And of course, competition amongst them will also be a major force.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle også ønske at "mandatory managed copy" innebar pålagt gratis kopi.
    Men over 10 års erfaring innen IT og reklame/mediaproduksjon gjør at jeg mildt sagt har "piggene ute" når det gjelder nye standarder fra plate og film bransjen.
    Om du ser tilbake på de siste års endringer, så er fremtiden langt fra rosenrød. Hver eneste nyvinning i nyere tid er gjennomsyret av "beskyttelse" som begrenser forbrukerens rettigheter. Og alt dette uten at dem kan vise til tall som beviser at dette begrenser piratkopiering.

Bransjens formål er å tjene mest mulig penger. Dette er et faktum.
    Og tro at dem har forbrukerenes beste som hovedmål blir banalt. Som alle bransjer så ønsker dem mest mulig avkastning fra minst mulig produkt, og vil gjør hva dem kan for å oppnå dette. Nirvana for dem blir da at du må kjøpe samme produkt flere ganger alt etter hvor det skal brukes. (hjemme, bilen, mobilen, ipod osv.) Og det er nettop hit hen at endringer i mediateknologien de siste årene peker. Alt pent pakket inn som beskyttelse mot piratkopiering.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •