50 " Hd klar med DVD hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50 " Hd klar med DVD hdmi

Har en Sony 50 " bakprojektortv og dvd fra Netthandlen (Toshiba SD 360). Jeg synes ikke det er noe forskjell i bilde fra den gamle dvdspilleren med scart og til denne med hdmi kontakt. Jeg klarer ikke å velge/bruke hdmi knappen under avspilling av film og får da beskjed om at dette ikke er "not allowed" . Kan velge før jeg starter film men ikke under. Skal det være slik eller gjør jeg noe galt ???

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er normalt at en må stoppe filmen for å velge om en vil kjøre scart eller HDMI på DVD spilleren. Er det noen oppscalering mulighet i menyen på DVD? Du bør prøve den å sette den til 1280*720P. HDMI gir som regel et litt bedre bilde enn scart.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det er normalt at en må stoppe filmen for å velge om en vil kjøre scart eller HDMI på DVD spilleren. Er det noen oppscalering mulighet i menyen på DVD? Du bør prøve den å sette den til 1280*720P. HDMI gir som regel et litt bedre bilde enn scart.

Det å velge mellom hvilke utganger jeg bruker går greit. Det som er problemet er når jeg ser film og trykker hdmi knappen skal jeg kumme bytte scalering men får da beskjed om at dette ikke er lov.
    Kan velge scalering ved å gå inn i menyen på dvdspilleren (stopper da filmen) og har da flg. valg 480p/576p, 720p, 1080i .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å prøve hva som er best. Av egen erfaring synes jeg 720p eller 1080i funker best. 720p i de fleste tilfeller. Kommer litt ann på oppløsningen på TV. Må stoppe avspillingen på min DV-989 for å endre oppskaleringen på HDMI også noe som også er normalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •