er HK dvd22 en bra cd spiller??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

er HK dvd22 en bra cd spiller??

Jeg har byttet ut høytalere og skaffet meg effektrinn og nå har keg virkelig fått øynene opp for musikk i stereo.. ( før var cd`er best i pro logic :-? ) uansett så er det nå helt nydelig å sette på mark knopfler å nyte livet, men det er en ting jeg lurer på Kan jeg få mere ut av musikk opplevelsen med en cd-spiller som ikke koster alt for mye. Nå har jeg en HK dvd22 som jeg synest er grei men alt kan jo bli bedre..

utstyret i dag:

HK DPR2005
    Embla
    Patos B510
    HK dvd22

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dedikert CD spiller vil nok gjennomgående alltid være vesentlig bedre på så å si alle parametre enn en DVD spiller til samme pris. Har selv H/K DVD 25, og synes den er altfor sløv og grovkornet som musikkformidler, min 12 år gamle dedikerte CD spiller Pioneer PD S-901 (til 3500,- i 1994) er langt bedre på oppløsning og dynamikk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 6 år gammel sony ( brukte 4000 på den! ) den var ikke bedre på det forrige oppsettet, men kanskje jeg skal tørke støv av den igjen.. hmm god ide..

Lurer meg på om jeg skal få prøvd meg en HK cd spiller jeg, må nesten ha samme serien i alt..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dete er ikke nødvendigvis en fordel å ha alle komponenter fra samme produsent, ofte er det jo tvertimot, men det kan nok være smart å sjekke ut H/K HD 970 (med oppsampling) som fås til 3.5 k på HFC. Vant EISA-award i 2005, og er slett ikke noe dårlig valg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg men det ser bedre ut.. WAF etc etc

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt å anbefale å ta hensyn til WAF ja, det har man igjen for på andre områder. Her gjelder det som regel å tenke litt taktisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan 100% anbefale HD 970. Har hørt denne i direkte sammenlikning med DVD22, som ikke leverer i forhold. Det er musikk, men hvis du tar deg en tur og hører på en HD970 blir du nok overbevist.

Sjekk forresten ut http://avforum.no/forum/tester-audio/24667-brukertest-hk-hd970.html for en grei sammenfatning av spilleren. Les hvertfall det siste avsnittet, som sier alt du trenger å vite.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Kan 100% anbefale HD 970. Har hørt denne i direkte sammenlikning med DVD22, som ikke leverer i forhold. Det er musikk, men hvis du tar deg en tur og hører på en HD970 blir du nok overbevist.

Sjekk forresten ut http://avforum.no/forum/tester-audio/24667-brukertest-hk-hd970.html for en grei sammenfatning av spilleren. Les hvertfall det siste avsnittet, som sier alt du trenger å vite.
    På bakgrunn av dette så er vel svaret mitt ganske klart, men jeg kan ikke dra å høre jeg er 100% overbevist om at jeg må ha den hjemme i stuen min for å prøve der... Men det skal testes ja.. Jeg skal prøve å koble til Sony spilleren min og se om det er noe forskjell. Men er det best med optisk eller analogt signal? jeg har bra kabler til begge deler, men til HDCD så må jeg vel sende digitalt??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet opp min sony cd-spiller som er ( var ) veldig bra og det som slår meg er: mellomtone diskant bass samarbeider på en bedre måte, bassen er mere luftig samtidig som at diskanten ikke er skjærende når jeg spiller høyt. Jeg har testet 2 sanger av mark Knopfler og har funnet ut at Sonyen gjør en bedre jobb en HK`en.. Jeg kan nå dra på så høyt jeg orker ( 106 db var det jeg stoppet på og da var det fortsatt ikke DUNKDUNK bass og stemmen hans var fortsatt behagelig å høre på..)

Dette har jeg ikke trodd.. men sånn er det. så på mandag er det rett på HFCK og hente med seg en cd spiller...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det vet jeg men det ser bedre ut.. WAF etc etc

Du har to digre basskasser i stua, så å prate om WAF er bullshit! :roll:

Fint at Sonyen er god. Eventuelt kan du skifte klokka på den hos Norsk Audio Teknikk. Det koster omtrent 2000 kroner og gir et stoooret løft i mange spillere.

Men hvorfor kjøpe ny når Sonyen fungerer bra? Kjøper du en spiller til 5000 i dag, er det ikke sikket den er noe særlig bedre enn din eksisterende spiller.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ene basskassen har blitt kastet på dør og den andre står der som et slags data bord på overtid.. HVER dag får jeg komentar om denne kassen men heldigvis er hun glad i trance etc.. så jeg setter på det og kjøper meg tid grunnen til at jeg vil ( ville etter dette ) er at jeg trodde at en gammel sony ikke kunne være bra, men det er jo helt feil å tenke sånn når den faktisk er bedre en HK`en.... jeg mangler endel erfaring og tenker kun på å kjøp nytt

Men en ting når vi er inne på subtårna. Etter at jeg kortsluttet effektforsterkern så spiller subtårnet Noe helt vilt!! hvorfor spiller det så SINNSYKT bra nå?? den eneste forskjellen nå og før er at jeg har kortsluttet den!! ( ledningene lå sammen uten at jeg merket det ) nå så skjer det jo utrolige ting med tårnet og jeg har satt en radio shack rett ved siden av elementet og jeg måler 128DB ved spilling av en sang fra Hard dance mania... MORO.. tenk at jeg vurderte å selge de..

EDIT: du har nok rett i at det ikke er WAF etc som er avgjørende for HK cd spiller, jeg liker HK og har lyst på hk. Jeg synest de er pene og har et mye beder utseende en mange andre! NAD lever på 80 tallet og mye av Marantz har en blind arkitekt

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen anelse om RCFene. Men de skal klare 128dB i refleks og 137dB i hornløsning. Husk å måle én meter fra elementet. Eller i lytteposisjon.

Kjøp den CD-spillern du vil. Det er tross alt dine penger og din smak som bestemmer.

Lykke til i jakten.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte ca 10cm fra elementet det var ikke langt unna full max power. Rommet er jo langt fra perfekt og det finnest ikke kalibrert så i sweet så har jeg vel 116 ( sammen med Svs )....... men det skal bli bedre.. Men kanskje jeg skal få oppgradert sonyen, hmm...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan eventuelt sammenligne HD970 med DVD47, så får du en god dvd-spiller med på kjøpet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke dum du