HD-DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: HD-DVD

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-DVD

Som de fleste allerede er klar over er det nye HD-dvd formatet på trappene og klart for å inta markedet. Men hvor mange av dere her på forumet er det egentlig som ser storlig frem til HD-dvd?
    Kommer dere til å kjøpe HD utstyr med en gang?

Personlig eg jeg veldig glad i dvd-formatet, men synes det er vel tidlig å løse det av. Tror dere HD-dvd vil ta over for dvd, eller vil de være mer likestillte.

Er det noen som har foretatt undersøkelser på dette området og kan komme med noen spessifikke fakta om det nye formatet?

The Good

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd forum har ikke bestemt seg for hvilket format som skal brukes.

Hvis du leser Widescreen Review nr. 78 så er der en lang artikkel om AOD. Det formatet vil klare 1080p/24 med dvd-audio 24/96 lyd i alle kanaler.

Tror nok at det vil gå 3 til 4 år før du ser stort utvalg av HD-DVD filmer.

Jeg ser frem til lanseringen av HD-DVD, og vil kjøpe det når det kommer.

Jeg tror ikke at dvd vil forsvinne på grunn av at HD-dvd blir lansert, fordi prisen på HD matriale blir høyere enn dvd og samtidig må du oppgradere diplayet slik at det takler HD ( les store investeringer ). Den vanlige mann i gaten er veldig fornøyd med dagens kvalitet på dvd. HD blir for entusiastene. På lang sikt vil nok HD ta over.

Dette tror jeg :lol:

Hva tror dere?

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Dvd forum har ikke bestemt seg for hvilket format som skal brukes.

Hvis du leser Widescreen Review nr. 78 så er der en lang artikkel om AOD. Det formatet vil klare 1080p/24 med dvd-audio 24/96 lyd i alle kanaler.

Tror nok at det vil gå 3 til 4 år før du ser stort utvalg av HD-DVD filmer.

Jeg ser frem til lanseringen av HD-DVD, og vil kjøpe det når det kommer.

Jeg tror ikke at dvd vil forsvinne på grunn av at HD-dvd blir lansert, fordi prisen på HD matriale blir høyere enn dvd og samtidig må du oppgradere diplayet slik at det takler HD ( les store investeringer ). Den vanlige mann i gaten er veldig fornøyd med dagens kvalitet på dvd. HD blir for entusiastene. På lang sikt vil nok HD ta over.

Dette tror jeg :lol:

Hva tror dere?
    Enig med deg.

DVD hadde mange fordeler i forhold til VHS, dermed var det ikke bare for entusiastene, og det tok ikke lang tid før DVD ble svært utbredt.

Tror desverre ikke det kommer til å skje like fort med HD-DVD

Desutten høres HD-DVD mindre fengende ut enn DVD og ikke misnt er det vanskeligere og si for allmenheten. Sånnt teller litt

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok ikke så enkelt som dere tror. Det er 4 formater som er aktuelle og det er veldig lite sannsynlig at 3 av dem vil gi seg uten kamp.

Hva DVD Forum måtte støtte har heller lite å si i denne sammenheng. Mange ser idag på Forumet som et supperåd. Bare se på SACD vs. DVD-Audio eller DVD-R/RW vs. DVD+R/RW vs. DVD-RAM så kan dere se hvor lite makt forumet har og hvor lite de evner å rydde opp.

Spørsmålet er ikke hvilket (eller hvilke) format(er) DVD Forum vil støtte, men om det vil komme 2, 3 eller 4 HD-formater på markedet.

Ikke se bort fra at vil om vel et år diskuterer en universalspiller fra Pioneer som støtter 2 av disse HD-formatene vs. en spiller fra Taiwan som støtter alle 3.

Robert-

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HD-DVD

Ifølge ITavisen har visst forumet bestemt seg.. Men dette er neppe siste kapittel i saken..

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok ikke så enkelt som dere tror. Det er 4 formater som er aktuelle og det er veldig lite sannsynlig at 3 av dem vil gi seg uten kamp.
    Det har du nok rett i.

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HD-DVD

Sitat Opprinnelig postet av The Good
    Som de fleste allerede er klar over er det nye HD-dvd formatet på trappene og klart for å inta markedet. Men hvor mange av dere her på forumet er det egentlig som ser storlig frem til HD-dvd?
    Kommer dere til å kjøpe HD utstyr med en gang?

Personlig eg jeg veldig glad i dvd-formatet, men synes det er vel tidlig å løse det av. Tror dere HD-dvd vil ta over for dvd, eller vil de være mer likestillte.

Er det noen som har foretatt undersøkelser på dette området og kan komme med noen spessifikke fakta om det nye formatet?

The Good
    Hvis dere har sett HD bilder så kan jeg love dere at dere hopper på dette med en gang.Det er som et stort slør blir tatt av i forhold til DVD.Bildet er mye klarere men jeg synes spesielt fargene kommer mye bedre og renere frem.Tror formatet blir stort ganske fort.Regner med det mange titler tilgjengelig i løpet av 2005.Husk at filmselskapene allerede har mange filmer med master i HD klar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •