Sony RDR-HX910 HDD/DVD : opptak frå (ny) Canal Digital kabelntuner ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony RDR-HX910 HDD/DVD : opptak frå (ny) Canal Digital kabelntuner ?

Hei folkens.

I går kom ny digituner frå Canal Digital (deira "eigen", er det Humax ?).

Den har to SCART: "til TV" og "til VCR"

Mitt mål er å kunne programmere _kun_ Sonyen til å ta opp, slik at den svitsjar kanal på tuneren.

Sonys manual er grenselaust vag på dette punktet. Dessuten er Sonys fasit at recoderren skal stå mellom tuner og TV, mens CDs fasit er å koble recorder til den andre scarten. Tunerens manual nevner ikkje muligheten for kanalstyring.
    Eg trudde imidlertid at dette skulle vera mulig å få til.

Eg vil sjølvsagt ta opp RGB-signalet, ikkje CVBS.

Er det nokon som har fått dette til å virke ?

Helsing

--Ingolf Magnus, Bergen

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg tror CD tuneren er lagd slik for å ta hensyn til TV'er som bare har 1 SCART inngang. Hvis det hadde stått "til DVD" istedenfor "Til VCR" så hadde det jo ikke vært noen tvil. Men siden VCR som regel kan ta opp også skjønner jeg forvirringen. Jeg tror altså imidlertid at det bare er meningen å kople til f.eks. DVD spiller der, og velge den som kilde på tunerens fjernkontroll, når du ønsker å se en DVD.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein slik dekoder eg og... og prøver å få DVD-signalet til å gå igjennom CD-tuneren til TVen sidan eg bare har ein scart med RGB på TVen. Men, uten hell så langt. Det står forresten in/out på den scartkontakten på CD-tuneren som har "til VCR" på seg... så då burde det jo vere mulig å få DVD-signal inn i CD-tuneren gjennom "til VCR", men det er mulig at det ikkje er "passthrough" av signalet videre til "til TV" kontakten (kopibeskyttelse eller noko?). Nokon idear?

Er dog ikkje sikker på om SONY- maskina vil skifte kanal på CD-tuneren, då tuneren har opptakstidsinnstillingar, og sidan det står merka at ein må hugse å programmere opptakaren i tillegg til CD-tunaren....

E

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett nei. Sitter også med en Sony RDR-HX510 - relativt nyinnkjøpt. Nettop problemer med å bruke denne fikk meg til å droppe å skifte fra UPC-kabel til parabol. Bare prøv å ta opp en kanal men du ser en annen f.eks - de vil nok at du kjøper en dekoder med harddisk....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •