Blir bildekvaliteten merkbar bedre med ny dvd-spiller og ny scart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer FastDoWn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir bildekvaliteten merkbar bedre med ny dvd-spiller og ny scart?

Jeg lurer på blir bildekvaliteten merkbar bedre med ny å bedre dvd-spiller og ny scart? Er det noe poeng i å kjøpe det eller er det ikke noe særlig å hente bilde messig der? Fra 1 til 6 hvor mye bedre bilde kan jeg få? (1=dårlig og 6=bra)

Jeg har nå:

TV - 32" Widescreen Thomson 32WE612B + noen som kan si om det er en "grei" tv?

DVD - Pioneer DV-717

SCART - helt vanlig billig shitt

+ offtopic, noen gode råd til hvordan jeg kan farge kalibrere tven riktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer veldig ann på hvilken ny DVD og kabel du kjøper da.. men hvis du kjøper en god DVD spiller til 2k og en god scart til 400 kr vil jeg tippe en 3-4 på scalaen din. Merket selv litt forskjell fra DV668 til 6k og DV989 10k på vanlig tv med samme scart. TV er en helt grei CRT skjerm, denne modellen har component inngang hvis jeg ikke husker feil. Kjører du komponent ut fra DVD til TV med 576P vil du få en 6 på skalaen din (mest sannsynlig)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har komponentinngang på tv`n din så tror jeg nok du vil merke god forskjell ja, særlig om du ikke har rgb scart.
    717 er vel 6-7 år gammel (?), og utviklingen har vært stor på bildekvalitet.

i all beskjedenhet så vil jeg henlede oppmerksomheten mot min annonse på avtorget her , en pioneer 585 via komponent vil nok gi deg et merkbart løft i bildekvalitet. send meg en pm om du er interressert.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at du bruker SCART kan forståes på flere måter, og det er mulig du bruker den på feil måte.
    SCART er bare en plugg, det som har betydning er hvilken type signal man bruker. Alle SCART plugger kan overføre kompositt signal, det gir ganske dårlig resultat.
    En DVD spiller har også RGB utgang i SCART pluggen, og det gir vesentlig bedre bilde.
    En TV har ofte ikke RGB på alle SCART pluggene. En SCART som er beregnet til VHS video har ikke RGB.
    Det er heller ikke alle SCART kabler som er koblet opp med RGB.

Dette må man dessuten gjerne inn i menyene på DVD og TV for å stille inn riktig.

Newcomer FastDoWn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen gutter. Jeg har komponent inngang på TVen min .
    Så da kjøper jeg en god komponent ledning og DVD-Harddiskopptaker med komponent inngang.

Har dere noen forslag til hvilken komponent ledning jeg bør kjøpe?
    Har dere noen forslag til hvilken DVD-Harddiskopptaker jeg bør kjøpe? - Har sett litt på Pioneer DVR-540H-S til 4995kr, kan muligens gå litt opp i pris men da bør bildekvaliteten være bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en sony hx710 som gir gnistrende bilder både som dvdspiller og på opptak fra tv, den kan anbefales.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikker på at du har komponentinngang, og ikke kompositt+lyd? Sjekk fargen på pluggene; førstenevnte er rød/grønn/blå, sistenevnte gul/hvit/rød. Er ikke spesielt vanlig med komponent på CRT-skjermer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •