Hei!

Jeg har akkurat byttet ut min Samsung HR-725 og får pengene tilbake. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe en HTPC eller en bedre DVD/HD-recorder? Jeg trenger en spiller som kan sende ut både HDMI og analogt signal samtidig (spilleren skal kobles opp på både prosjektor og tv samtidig). Og i motsetning til samsung spille av dvd'er...

Jeg ser store fordeler med en HTPC, men er usikker på en del ting:

1. HTPC er jo avhengig av software-dekoding av DVD'er, og har noen peiling på hvordan f.eks. dekoderen til powerdvd/windvd etc står seg i billedkvalitet mot f.eks pioneers bedre spillere??

2. Vil en HTPC oppskalere bildet på en skikkelig måte i forhold til en god HD-recorder med HDMI utgang?

3. Jeg har vel skjønt det sånn at HTPC'en bør ha hardware-koding av tv-signalet for at den ikke skal stjele prosessorkraft ved avspilling av DVD-plater samtidig?

Prosjektoren jeg skal kjøre film på er en panasonic AE-900, så jeg går ut i fra at det er smart å investere litt i ok avspillingsutstyr for å oppnå billedkvaliteten prosjektoren kan levere. Samtidig bør jo htpc'en ikke likne på et miditower, passe inn i stereobenken og ikke bråke for mye. Ikke sikkert det er flust av produkter på markedet enda?

Fordelen er jo selvsagt store med htpc, mulighet for spillelister av divx og mp3, bedre filbehandling, internettoppdaterte programlister etc. Men hvis noen har noen erfaringer, eller produkter de vil anbefale vil jeg være veldig glad for tilbakemeldinger! På forhånd takk for svar!