Dvd med HDMI, kva er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd med HDMI, kva er best?

Hei! Skal ha ein ny DVD spelar helst med HDMI utgang.

Har sett litt på Denon 1920 og Cambridge DVD89

Lyd er ganske viktig men viktigest er bildet! Det bør vera ein spelar som utpeikar seg på bildekvaliteten.

Hadde vore fint å fått så bra oppskalert progresivt bilde som mulig!

Nokon gode forslag?

_William

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    søk på oppo

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på Oppo, Samsung 950, Denon 1920 mfl. Disse går igjen som de bedre i det lavere prissjiktet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først å fremst, hvilken tv har du? Har du f.eks en PV60 eller LB1r så er HDMI signal fra en spiller alla samsung hd950 bare tull. Du vil få et mye mye bedre bilde via komponent da disse tv'ene har en uhorvelig mye bedre bildebehandlings elektronikk enn den som sitter i spilleren. For ved overføring via hdmi er det nemlig spilleren som behandler bildet og da bør spilleren være av bra kvalitet.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Først å fremst, hvilken tv har du? Har du f.eks en PV60 eller LB1r så er HDMI signal fra en spiller alla samsung hd950 bare tull. Du vil få et mye mye bedre bilde via komponent da disse tv'ene har en uhorvelig mye bedre bildebehandlings elektronikk enn den som sitter i spilleren. For ved overføring via hdmi er det nemlig spilleren som behandler bildet og da bør spilleren være av bra kvalitet.
    Revox er inne på noe her; En rimelig DVD-spiller me DVI/HDMI som også har oppskalering er ikke alltid den beste match til TV'er med god intern signalbehandling. En ender gjerne opp med å skalere bilde flere ganger enn nødvendig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI er en ny standard.

Selv har jeg dessuten funnet ut at, som for høytalere og forsterkere, er det ikke alltid at TV og DVD passer sammen. HDMI er en ny standard. Jeg har en Viewpia 37" LCD. På denne har jeg prøvd 3 spillere med HDMI - Samsung 850, Thomson DTH252 og Phillips DVP5900. Av disse er Phillips helt klart best på HDMI og ikke minst stabilt. Samsung hadde helt ræva bilde og forbindelset mellom spiller og TV falt ut hele tiden - no signal. Thomson var lys i bildet men bedre enn Samsung og veldig plastic.

Alle spillerne er kjøpt inn med formål å ha en spiller nr to som også spiller DIVX. Hovedspilleren min, en Sony, har ikke HDMI. Her bruker jeg Component som klart gir best bilde av alt jeg har prøvd. HDMI er ikke bra nok enda - spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Gjelder dette også Oppo og Denon 1920, eller kun hd950? Er komponent bedre enn RGB scart også? Har en pioner 565 dvd-spiller som brukes til 42 " PV60 plasma (med rgb scart fra Supra).
    Og er det hensikt å bytte til annen spiller for inntil maks.2.000,- og eventuelt hvilken?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent er bedre enn scart ja, forholdsvis stor forskjell også. PV60 er nok en typisk tv hvor et analogt signal vil gjøre seg bedre enn digital fra en rimelig kilde. 565 er vel en litt eldre spiller nå men ikke av de verste, Pioneer har alltid laget gode spillere dog en ny spiller har somregel en ny D/A converter eller bedre versjon så om du skal bytte spiller se heller på en spiller med gode tekniske spesifikasjoner fremfor å vektlegge hdmi overgangen. Kommet en ny pioneer som også har hdmi nå men den har ikke noe bedre bildebehandling enn dv-585, En krem spiller blir eventuellt DV-989 men denne koster litt også. (7000,- +) Kan tenkes du er heldig å finner noen av de eldre seriene også brukt. Vet at elkjøp buskerud selger eller solgte en DV-868i til 5995,- som var demo modell.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD spiller

Kjenner ingen av disse men har lest endel og tester etc og tror Dennonen vil gjøre en grei jobb for deg, lyddelen på dennonen er en av de bedre i denne prisklassen, er det flere tester som konkluderer. Har selv en Dennon 1910 som jeg bruker hdmi mot prosj og bildedelen funker veldig bra til denne prisen. Eller så leste jeg nylig en test av en ny Yamaha spiller i dette segmentet og den fikk veldig bra omtale, husker desverre ikke benevnelsen.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig, OPPO er å anbefale da det i mine øyne gir mest bilde for pengene. Skal litt til for å slå bildekvaliteten her per krone, pluss at det kommer firmware oppdateringer på løpende bånn, så bugs er ikke noe du trenger å bekymre deg for. Oppoen fåes kjøpt på datakjeden.no. Ha en fortsatt god dag. Og husk, det er ingen skam å søke

Modedit: Har rensket litt opp her. Tonen du tok i ditt første svar her er ikke akseptabel oppførsel på dette forumet. Man kommer like langt med å oppføre seg som folk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent er bedre enn scart ja, forholdsvis stor forskjell også. PV60 er nok en typisk tv hvor et analogt signal vil gjøre seg bedre enn digital fra en rimelig kilde. 565 er vel en litt eldre spiller nå men ikke av de verste, Pioneer har alltid laget gode spillere dog en ny spiller har somregel en ny D/A converter eller bedre versjon så om du skal bytte spiller se heller på en spiller med gode tekniske spesifikasjoner fremfor å vektlegge hdmi overgangen. Kommet en ny pioneer som også har hdmi nå men den har ikke noe bedre bildebehandling enn dv-585, En krem spiller blir eventuellt DV-989 men denne koster litt også. (7000,- +) Kan tenkes du er heldig å finner noen av de eldre seriene også brukt. Vet at elkjøp buskerud selger eller solgte en DV-868i til 5995,- som var demo modell.
    Takk for veldig nyttig info!
    Sorry om jeg har vært litt off topic, men syntes det var greit å få ytterligere info om dette i denne tråden når temaet først dukket opp. Sikkert flere enn meg som kanskje ville kjøpt billig-spiller med hdmi pga kunnskapsmangel på temaet :smile:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant det du skriver her. Har bestilt PV600 og er selv på jakt etter en rimelig spiller med HDMI. Har du prøvd DVD spillere på PV60?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel finner jeg det jeg trenger med søk tror jeg. Ideelt sett burde det finnes en "avforumwiki" som inneholdt all den glimrende informasjonen (eller rettere sagt den delen av informasjonen som andre finner interessant) formatert og sortert. En form for utvidelse av sticky.

Veldig mange lurer på de samme tingene, og ikke alle er like flink til å forstå hvilke søkeord som naturlig opptrer sammen med informasjonen man søker.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Hitachi PJ-TX200 PJ.

Beklager det med søkingen, skal skjerpe meg!

Oppo hørest innteressang ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at OPPO DV971H har bedre bilde enn Denonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok tilfelle ja, via HDMI.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte oppoen for 2 måneder siden og har ikke angret ett sekund på det, for å si det sånn...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wackee
    Vil det si at OPPO DV971H har bedre bilde enn Denonen?
    Har sjekket begge, og jeg holder faktisk en liten knapp på Denon 1920 i konkurranse med Oppo. Testet med HDMI, Epson TW-600 og Benchmark HQV testdisk. Om det er verdt prisdifferansen på 100% er opp til hver enkelts lommebok å avgjøre...;-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Interessant det du skriver her. Har bestilt PV600 og er selv på jakt etter en rimelig spiller med HDMI. Har du prøvd DVD spillere på PV60?
    PV60 har jeg for det meste bare erfaringer med fra kabel signal. PV600 har jeg sett med hdmi signal, komponent og scart. Og det som er litt forbausende her er at scart var omtrent like bra som komponent og hdmi. Antagelig pga ekstremt bra bildebehandling, har sett dette tilfelle en gang før og det var på 37PF9830. Komponent var dog det beste hårfint foran hdmi men også scart gjorde seg bra. Vel og merke en dvd spiller til 8k fra pioneer (antagelig derfor hdmi gjorde det såpass bra)

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest endel om pioneer xde og fått inntrykk av at dvd m/hdmi utgang var helt rått på denne. men inntrykket jeg får fra denne tråden er at komponent i enkelte tilfeller er bedre. har ennå ikke kjøpt hverken skjerm eller spiller, så interessant å følge med. grunnet design går jeg nok for pioneer fremfor pv 60(0) som skjerm, og siden den formodentlig har god billedbehandling kan jeg gå for en dvd-spiller i mid-prisklasse med komponent-utgang!? har tidligere trodd at hdmi og god oppskalering til 720p = gull (med unntak av billig skait som luxor 730 etc), men da må jeg kanskje revurdere? og vips, og trengte jeg ikke kjøpe pioneer dvd-opptaker 930 og dets like til mange mange mange tusen.

har jeg forstått det riktig å si at tilkobling fra dvd til hd-skjerm (720p) prioriteres slik?:
    1: komponent
    2: hdmi forutsatt en BRA spiller
    3: scart/kompositt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •