DVD spillere med 480i/525i på HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spillere med 480i/525i på HDMI

Hei!

Tenkte jeg ville spørre dere eksperter om utvalget av DVD spillere med HDMI utgang og 480i/525i (mulig det skal være 575i). Uansett, er på jakt etter spillere med interlace signal på HDMI.

Har i bestilling en VP30+ABT102 (til fortolling i disse dager), så jeg er gira på interlace signal inn til den.
    Sitter i dag med en HK DVD25 med interlace på component, men vurdere bytte.

Vet det finnes en rekke spillere der ute.
    Pioneer har en/flere
    Oppo har flere
    Cambridge Audio har vel noen
    Samsung?

Så det jeg er på jakt etter er hvilke modeller som har interlace ut på HDMI (uten å måtte lese alle trådene her, hvorav de fleste sammenligner ytelse mellom 2 modeller).
    Er også gira på å vite hvem av de som er best, men når jeg først får en oversikt så kan jeg lete opp trådene som omhandler de forskjellige.

Er ikke avhengig av up-scaling, så det er vel mere en feature. Ei heller avhengig av SACD/DVD-Audio. Dog har jo Divx/Xvid playback verdi, men ingen krav siden jeg allerede har en streamer som tar seg av slike formater.
    Spillerens utseende har verdi for meg, samt at jeg ønsker den i sort farge. Men, alt går.

Så takk til alle som kan bidra til å skaffe meg en oversikt over modellene som finnes med interlace på HDMI.

M.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme spørsmål er stilt på avsforum.com. Ta en titt på http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=614206

Første posten inneholder en liste over spillere med 480i på hdmi. De av spillerene som støtter PAL vil vel også gi 576i over hdmi (uten at dette er noe jeg har testet selv).

Gøran

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde en samletråd for dette for en liten stund tilbake. Foretar du et søk vil du finne den. Konklusjonen er at det er svært for spillere som støtter dette fordi det ikke inngår i DVI/HDMI standarden.

Det jeg vet er at Pioneer spillere støtter dette. Jeg tror det gjelder alle modeller med HDMI, så det er ingen grunn til å kjøpe den dyreste. Tipper MPEG dekoderen er den samme uansett.

Oppo har en spiller som støtter dette. Jeg er usikker på hva den heter, men et raskt søk på AVS kan sikkert gi deg noen svar.

Jeg har lest rykter om at Arcam spillere støtter dette, men kan ikke bekrefte dette.

Ellers kjenner jeg ikke til noen andre. Det er synd, for jeg skal også ha en DVD-spiller som støtter 576i på DVI/HDMI. Tipper valget faller på Pioneer ettersom Oppo spilleren føles litt plastikk.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt Pioneer DV-490V-S nettopp av den grunn trådstarter nevner; den gir ut 480i og 576i over HDMI, som jeg så sender til DVDO VP30/ABT102.

Som nevnt støtter vel de fleste Pioneer spillerne (kanskje alle) dette over HDMI, men jeg fant ut at jeg ikke gadd å betale 10.000,- da jeg sender både lyd og bilde digitalt til bedre prosessorer. Klart at transporten i en dyr og tung spiller vil kunne være bedre, men jeg er ikke så sikker på om det ville være verdt pengene (tror ikke det).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette er litt spennende, og jeg kunne godt tenke meg å teste en billig og en dyr spiller med 576i ut for å se hvor store forskjellene på drivverket faktisk er. En god ekstern scaler som kjører "alle" formater går liksom ikke så fort "av moten" som en standalone DVD-spiller gjør....;-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer DV-696 ser jo spennende ut i så måte... Ser gjerne frem til en test av denne på 480i/576i fra expertene her på forumet
    Har selv (bare) en iScan HD, så jeg får nok bare benyttet comp inn på dvdo'n hvis den skal scalere...hvis jeg nå har forstått det rett. Har nå en Samsung HD950 som kun mater ut progressivt, og er ikke 1000% fornøyd med denne mhht sortnivå. Vet ikke hvordan Pio sine sånn generelt er på dette feltet?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV696 er nesten identisk med DV490, med den forskjell at DV696 kan spille av SACD og DVD-A, pluss at den har DivX Ultra støtte istedenfor 'bare' DivX (?).

Skulle ikke ha mye/noe å si i forhold til 480i/576i ut på HDMI, da de bruker samme mpeg dekoder (så vidt jeg vet).

Når det gjelder DV490, fikk jeg et lite "sjokk" da jeg tok den ut av esken; den er 'sykelig' kort i dybden (altså bakover)! Den er fem centimeter 'grunnere' enn en Panasonic DVD-spiller jeg hadde som kostet 795,- !
    Bra forsåvidt at man ikke betaler ekstra bare for unødvendig stål, men den blir nesten litt... 'nusselig' der den står. Veier omtrent så mye som en litt solid fjernkontroll også - men bildet blir bra da, og det er vel det viktigste.

Den er dog en del penere i fronten enn Oppo spillerne, som blir for plastikk i utseende for meg. Oppo er nok bedre som standalone DVD-spillere, men siden jeg ikke bruker den innebygde deinterlacingen eller skaleringen uansett, spiller det liten rolle (for meg).

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle bidrag.
    Ser nå at jeg skulle ha sjekket litt mer før jeg postet. Sjekket vel noen sider bakover i tid, men fant ikke noe... Så sorry for dobbelpost.

Har lest om Pioneer spilleren tidligere, men jeg får ta en kikk til. Eller er jo Oppo 970 en mulig utfordrer, men det var det med plastikk-følelsen da ;-)

Vi får se hva det blir til slutt, kanskje ingenting. Må først teste med min eksisterende dvd-spiller.
    Skal jo etterhvert også ha en ny media-streamer, og det skader jo ikke å se stort på det, mao finne en streamer m/dvd. Alt i en boks mao... men, jeg er åpen for flere bokser. Spørs dog hva min bedre halvdel vil si. Hun har jo fjernkontroll skrekk eller noe slikt.

Dessverre så "feiler" de alle fleste streamere mine spesifikasjoner, mest pga dårlig GUI. Fremtiden blir spennende...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Akkurat dette er litt spennende, og jeg kunne godt tenke meg å teste en billig og en dyr spiller med 576i ut for å se hvor store forskjellene på drivverket faktisk er. En god ekstern scaler som kjører "alle" formater går liksom ikke så fort "av moten" som en standalone DVD-spiller gjør....;-)
    Jeg er klar for en shoot-out mellom en billig Pioneer spiller med 576i over HDMI mot min 989.
    Hadde vært intressant å se hva man får for de 8-10K ekstra jeg har betalt ( eller hadde det vær best å la være? )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg er klar for en shoot-out mellom en billig Pioneer spiller med 576i over HDMI mot min 989.
    Hadde vært intressant å se hva man får for de 8-10K ekstra jeg har betalt ( eller hadde det vær best å la være? )
    Da er det bare å diske opp en scaler og en ekstra DVD-spiller da, Frank....;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du fikser scaler og jeg DVD spiller;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, du fikser scaler og jeg DVD spiller;-)
    Det er sol og sommer i Arendal nå ikke sant?

Jeg har Scaler og pils ;-) , og anfield en Oppo971, Arendal en 989, noen som har 970 og en pio 490?

hint hint... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er "problemet" løst, Frank. Bare å avtale tid og sted nå...;-)

Velkommen til Arendal :razz:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar:-P

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm

Dessverre så "feiler" de alle fleste streamere mine spesifikasjoner, mest pga dårlig GUI. Fremtiden blir spennende...
    Snazio SZ 1350 løser de aller fleste oppgavene meget bra. Brukergrensesnittet suger riktignok.

Det vil si, serveren er bra og selve menyene og slike ting også. Det som er ille er diplayet og spolefunksjonen og slik ting.

Bildet derimot er veldig bra, også på DVD faktisk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snazio SZ 1350 løser de aller fleste oppgavene meget bra. Brukergrensesnittet suger riktignok.

Det vil si, serveren er bra og selve menyene og slike ting også. Det som er ille er diplayet og spolefunksjonen og slik ting.

Bildet derimot er veldig bra, også på DVD faktisk.
    Hadde du fortsatt Snazio'n Arendal, eller solgte du den?
    Kunne jo vært en bonus å se den i drift også... skulle det bli et besøk/shootout.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg solgte den men savnet ble for stort så jeg kjøpte en ny en.

Det er med andre ord muligheter for testing av både Snazio og D-theatre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg solgte den men savnet ble for stort så jeg kjøpte en ny en.

Det er med andre ord muligheter for testing av både Snazio og D-theatre.
    D-Theatre? HTPC sak det eller?

Dette begynner å bli fristende. Dog noen timer i bil fra Kongsberg, men pytt pytt..
    Kan jo få testa ReadyNas X6'n min mot Snazio'n også da :wink: (selv om den sikkert ikke liker de indre veiene i Telemark som jeg evnt. må bruke)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D-theater er det samme som D-VHS. Jeg har en slik spiller og et par filmer, en "forsmak" på HD....;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vp30 mot Pio 490

Sitat Opprinnelig postet av John P.
    DV696 er nesten identisk med DV490, med den forskjell at DV696 kan spille av SACD og DVD-A, pluss at den har DivX Ultra støtte istedenfor 'bare' DivX (?).

Skulle ikke ha mye/noe å si i forhold til 480i/576i ut på HDMI, da de bruker samme mpeg dekoder (så vidt jeg vet).

Når det gjelder DV490, fikk jeg et lite "sjokk" da jeg tok den ut av esken; den er 'sykelig' kort i dybden (altså bakover)! Den er fem centimeter 'grunnere' enn en Panasonic DVD-spiller jeg hadde som kostet 795,- !
    Bra forsåvidt at man ikke betaler ekstra bare for unødvendig stål, men den blir nesten litt... 'nusselig' der den står. Veier omtrent så mye som en litt solid fjernkontroll også - men bildet blir bra da, og det er vel det viktigste.

Den er dog en del penere i fronten enn Oppo spillerne, som blir for plastikk i utseende for meg. Oppo er nok bedre som standalone DVD-spillere, men siden jeg ikke bruker den innebygde deinterlacingen eller skaleringen uansett, spiller det liten rolle (for meg).
    På tide å få denne tråden opp fra mørket...
    Ta det viktigste først, og denne går vel primært til John P. som har vP30 og 490'n.
    Leser at denne ikke funker så bra på PAL-disker m.m. Kan ikke huske om det var før eller etter de-interlacing. Du kjører jo interlaced ut til Vp30 (samme som jeg vil gjøre)?.
    Har du lagt merke til noen artifaks el.lign med PAL-disker? Er det noe annet du ikke er fornøyd med?
    Den er sonefri? (minns du fikk en "cannot play disk" feil tidl.)
    Hva hadde du tidligere som DVD-spiller? (stor forskjell nå?)

Det kan virke som om Oppo970 er bedre (etter hva jeg har lest meg til), men den er så langt ikke lett å få tak her på berget, samt at den leveres med HDMI kabel. Den ser dog litt plastikk ut, samt at den er grå/sølv.
    Pio490 er vel i salg i landet nå, kan fåes i sort...

Så akkurat nå er Pio den som er lettest å få tak i, og jeg begynner og bli smådesperat... hehe...
    Spesielt etter at jeg prøvde en 720p.HD film fordagen (fra laptop) via RGBHV inngangen på VP30 til TX200. Sammenlignet denne filmen mot samme film fra DVD (via component fra en DVD25). Sørgelige greier den sammenligningen :neutral:
    Så jeg håper og tror at 480/576i på HDMI kan bedre DVD-avspillingen noe.

Kommentarer?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •