DVD spillere med 480i/525i på HDMI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hadde vært intressant å testet en av de rimelig Pioneerene mot for eksempel 989 for å se om man får noe annet enn utseende for pengene.

Man får faktisk flere funksjoner på den rimelige, så noe må det da være?

Hvis det er slik at man får samme bilde kvalitet ved å velge en av de billige spillerene er ikke prisen for en VP30 så avskrekkende, sett i forhold til 989 til 12K veil.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det hadde vært intressant å testet en av de rimelig Pioneerene mot for eksempel 989 for å se om man får noe annet enn utseende for pengene.

Man får faktisk flere funksjoner på den rimelige, så noe må det da være?

Hvis det er slik at man får samme bilde kvalitet ved å velge en av de billige spillerene er ikke prisen for en VP30 så avskrekkende, sett i forhold til 989 til 12K veil.
    Hehe... da var vi tilbake til en diskusjon om shootout :smile:
    Selv har jeg ikke gitt opp ideen, bare lagt den på vent til ferien er over.
    Det burde jo være en enkel sak å få trommet sammen nok utstyr en helg.

Noen helger som er bedre enn andre (i august)?

Vurderer selv 490 eller 696, samt Oppo 970, og er nysgjerrig på om de kan hamle opp med f.eks 989 om en har VP30 i loopen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satser vi på å arrangere en test av dette i Arendal, men datoen må bli etter 21/8. Det bør vel gå?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet Pioneer 696 og funnet ut at den møkker til signalet før den sender ut på HDMI-utgangen sendte jeg en forespørsel til Oppo. Her er svaret:

"It is highly unlikely that you will see a difference between a SDI modified DVD player and the DV-970HD using the HDMI interface."

Jeg tenkte å bestille en. Noen andre som har en videoprosessor og trenger en spiller? Hadde vært greit med et par til for å få ned prisen per spiller. Den er jo så billig at frakt og omkostninger utgjør en stor del av summen.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    "It is highly unlikely that you will see a difference between a SDI modified DVD player and the DV-970HD using the HDMI interface."
    Spørs det jo om de som selger videoprosessorer sier det samme da...

Testet du hvordan komponentutg med 480i/576i på 969'ern var??

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet Pioneer 696 og funnet ut at den møkker til signalet før den sender ut på HDMI-utgangen sendte jeg en forespørsel til Oppo. Her er svaret:

Jeg tenkte å bestille en. Noen andre som har en videoprosessor og trenger en spiller? Hadde vært greit med et par til for å få ned prisen per spiller. Den er jo så billig at frakt og omkostninger utgjør en stor del av summen.
    Hvorfor ikke bare kjøpe deg en SDI modifisert DVD-spiller med en gang? SDI kortet til Vantage er vel snart klart?

Det er ingen garantier for at spillerne som leverer 480/576i på HDMI utgangen ikke klusser dette til på forskjellig vis... Det er godt mulig at signalet passerer gjennom forskjellige behandlingstrinn før det sendes fra spilleren. Dette er også informsjon som det er nesten umulig å oppdrive - litt kjedelig å måtte prøve alle spillerne for å finne ut hvilken som gjør dette best. Med SDI er en helt sikker på at det er signalet er av reneste sort.

Husk at videosignaler krever samme omtanke som lydsignaler, så jeg kan ikke garantere at Oppo spilleren er noe bedre enn Pioneer'en.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er SDI modifisering av DVD spillere ikke noe man kjøper over disk for å si det slik.

Jeg vet at det er DIY kit å få kjøpt, men selv om jeg jobber som serviceingeniør og bruker loddebolt daglig, kvier jeg meg for å begynne å knote med dette selv.

Det er synd at det er så lite info å oppdrive når det gjelder signalet ut på HDMI utgangen på disse 576i spillerene.

Dere som har prøvd dette og konkludert med at spilleren "ødelegger" signalet, hvordan kom du frem til dette?

Sammelikning av 2 spillere eller andre ting?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenlignet PC software-spiller mot Pioneer 696 HDMI og component. Ødelegger er et sterkt ord, men testbilder viser at det skjer noe prosessering (og ikke til det bedre).

SDI til Vantage - det er selvsagt en mulighet. Men jeg hadde tenkt å bruke ekspansjonshullet til to HDMI'er til.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå er SDI modifisering av DVD spillere ikke noe man kjøper over disk for å si det slik.

Jeg vet at det er DIY kit å få kjøpt, men selv om jeg jobber som serviceingeniør og bruker loddebolt daglig, kvier jeg meg for å begynne å knote med dette selv.

Det er synd at det er så lite info å oppdrive når det gjelder signalet ut på HDMI utgangen på disse 576i spillerene.

Dere som har prøvd dette og konkludert med at spilleren "ødelegger" signalet, hvordan kom du frem til dette?

Sammelikning av 2 spillere eller andre ting?
    Det finnes noen utenlandske nettsider som selger ferdig modifiserte spillere. Ulempen er selvfølgelig at det kan bli litt kostbart og at valget av spillere ikke er så veldig stort. T+A selger forøvrig en DVD-spiller som kan leveres med SDI fra fabrikk, men kjenner jeg Oslo HiFi Center rett så koster nok denne ganske mye. Kanskje noe en kan finne rimelig på tyske eBay? HTTech selger vel også SDI modifisert Primare?

Det er forøvrig liten info om HDMI 576i ut fra spillere. Det er synd. Det er også slik at det er nesten umulig å få kontakt med dem som kjenner spillernes innhold (altså support fra fabrikanten). Det kan fort bli dyrt å prøve spiller etter spiller. AVS er vel kanskje den beste kilden, men og der (som på andre fora) bør en ikke ta alt en leser for god fisk.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDO selger pakker med VP30 og denon 2910 ferdig SDI moddet.
    Link: http://www.dvdo.com/pro/package_dvdplayer.php

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tor Atle,

Har du bestilt en 970?
    Om ikke så er jeg jammen litt hissig på en slik en jeg også. Til VP30 min.
    Bedre å dele porto m.m.

M.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da satser vi på å arrangere en test av dette i Arendal, men datoen må bli etter 21/8. Det bør vel gå?
    Ledige helger for min del er alle helger etter 21/8, foruten 8-10/9 og 15-17/9.
    (det er iallefall de helgene jeg vet om pr. nå)

M.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mtm, det er notert. La oss se om det dukker opp en eller to til. Jeg kommer mestedels til å bruke Pixel Magic MB200 som transport, og jeg fikk aldri somlet meg til å levere tilbake Pioneer 696'n, så behovet er strengt tatt ikke så stort. Men ok, er vi 3 eller 4 så er det ikke akkkurat store utlegget. Alltid interessant å sammenligne produkter

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Leser at denne ikke funker så bra på PAL-disker m.m. Kan ikke huske om det var før eller etter de-interlacing. Du kjører jo interlaced ut til Vp30 (samme som jeg vil gjøre)?.
    Har du lagt merke til noen artifaks el.lign med PAL-disker? Er det noe annet du ikke er fornøyd med?
    Den er sonefri? (minns du fikk en "cannot play disk" feil tidl.)
    Hva hadde du tidligere som DVD-spiller? (stor forskjell nå?)
    Pioneer DV490-V (og muligens da også 696, men det vet jeg ikke) har en dårlig deinterlacer (på PAL materiale ihvertfall). Dette spiller ingen trille når man sender ut interlaced fra HDMI utgangen (med mindre spilleren først gjør om til progressivt og så til interlaced igjen, men det tviler jeg sterkt på - da ville jeg ha sett det, er jeg rimelig sikker på).

Det står tidligere i tråden her at 696 'møkker til' signalet, og det kan vel godt tenkes, men menes det da i forhold til oppkobling mot videoprosessor, eller rett fra standard HDMI til TV/projektor?

Det kan godt hende det skjer noe også når man sender ut 576i via HDMI til en videoprosessor - at spilleren finner på noe tull først, mener jeg. Men jeg tror egentelig ikke det.

Hvis man sammenligner 'vanlig' HDMI ut fra DVD-spilleren med en PC software spiller, så kan det godt hende PC løsningen er bedre (spesiellt i dette tilfelle da denne DVD-spilleren ikke egentelig er så god), men er den bedre enn også det å fôre interlaced fra HDMI til en (god) ekstern videoprosessor? Skjer 'ødeleggingen' allerede før signalet blir sendt ut interlaced fra HDMI?

Jeg har ikke sett TVen min på en måned (reparasjon...), og kjøpte TVen og DVD spilleren omtrent samtidig, så jeg husker ikke om det var noe negativt å bemerke med løsningen jeg bruker. Det vil si, jeg kan ikke huske noe negativt egentelig. Men jeg har ikke rukket å få noe godt grunnlag for å bedømme det ennå.

Men sånn generellt: sender man ut 576i (altså både interlaced og uskalert) via HDMI til en ekstern, god videoprosessor som så står for både deinterlacing og skalering, skal det i teorien ihvertfall bli et meget bra resultat (så bra som videoprosessoren tillater).

[edit]Glemte å si at den forrige "ordentelige" DVD-spilleren jeg hadde, var en Denon 2900. Men da jeg hadde skaffet VP30, bestemte jeg meg for å kjøpe en billig DVD-spiller som kunne gi 576i og 480i ut over HDMI, for så å eventuellt legge desto mer penger i en HD spiller når de kommer for fullt. En annen ting jeg glemte å si er at jeg ikke har fått Pioneer DV490-V sonefri ennå - man må visst ha tilgang til enten spesifikke multi fjernkontroller eller en PDA eller lignende og så sende en remote command via en slik. Dette har jeg ikke, så da kan det vel ta sin tid før jeg får den sonefri. [/edit]

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mikrotest av Pio 696

Hei folkens...

Fikk lånt meg en 696 (sonefri) av en kompis i går (skal ha den til i morgen).
    Liten og søt, det må jeg si...

Men, det stoppet vel der, med det positive.
    1. Fryktelig menysystem
    2. så som så med divx/xvid playback. Har sett bedre kvalitet fra streamere
    3. mp3/musikk er det bare å glemme. Helt umulig browsing... ikke noe id3 tag heller.
    4. grusom fjernkontroll
    5. ...

PQ:
    Koblet denne opp mot VP30 via HDMI på 480/576i.
    Bildet så bra ut, noe bedre enn DVD25 som jeg bruker med komponent.
    Kjørte samme filmen på begge samtidig (2 kopier)

Ble ikke helt overbevist om forskjellene. Får jeg tid i kveld så skal jeg misbruke madamens sine øyne og ta en "blindtest" med henne. Så får hun bestemme hva som er best.
    Muligens noe mindre støy i bilde.

Så om man tar i betraktning et fryktelig menysystem, fjernkontroll osv, men legger på en liten forbedring av bilde, så er det nesten slik at man beholder den gamle. Mulig jeg avventer og ser når Oppo 970 ankommer landet.

Tror heller ikke Pio er så kjappe med FW som f.eks Oppo er.

Vel, det var det... tar evnt. mer senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hejsa her fra Danmark

Jeg står og skal finde en dvd afspiller til min LumagenDVI scaler, jeg skal føre 480/576i over i den via HDMI.
    Jeg havde først overvejet en Pioneer 490 men den kan ikke vise blacker-than-black så nu overvejer jeg en Pioneer 696.

Men kan Pioneer 696 vise, blacker-than-black ( BTB ) ??

Håber der er en af jer der har en Pio 696 og kan teste om den kan vise BTB signalet ?

Er også interesseret i at vide hvor mange pixels den "cropper" via HDMI 480/576i ?

Hvis Pio 696 ikke kan vise BTB så havde jeg overvejet en Oppo 970 men kan ikke finde nogen i Europa der sælger denne afspiller, ved i om den kan købes her i Europa ?

Håber at det er ok at jeg skriver på Dansk og at der er nogen der kan hjælpe mig med svar :-D

Med Venlig Hilsen
    Denner

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Denner - beklager sent svar; Dansk går forresten fint!

-Jeg gjorde et søk her på forumet, og etter erfaringer fra brukere her er det slik at DV-696 viser BTB.

Les denne siden, og spesiellt denne posten.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk opp BTB og WTW over HDMI, ja. Når det gjelder forskyving av bildet må jeg moderere meg litt her, da videoprosessoren min (Vantage-HD) kan være årsaken til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Tak for svar :-D

Så hvis jeg forstår det rigtigt så viser Pio 696 BTB og WTW, men der er en forskydning af billedet ?

Den forskydning er det croma delay eller er det noget helt andet ?

Hvordan er billedet ellers via HDMI 480/576i, cropper den mange pixels, er der CUE eller er der andet man skal være opmærksom på før man køber ?

Med Venlig Hilsen
    Denner

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hov forresten lige et lille spørgsmål til.

Får man også BTB og WTW hvis man køre med et HDMI til DVI kabel?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •