Denon DVD-2930/3930 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 27 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 525
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først må jeg bare påpeke:
    Selv om dine kommentarer Private_Ryan kanskje er mer myntet på de med flere innlegg enn meg her på forumet, så føler jeg meg også litt som skyteskive for kritikken fordi jeg ga 2930 gode skussmål.

Så for å sette "the record straight": Jeg har aldri noensinne eid en Denon DVD-spiller, jeg hadde riktignok en Denon 3800 receiver for noen år siden som jeg var misfornøyd med...
    Mitt hjemmekinoanlegg består utenom Denon 2930 av:
    Meridian G68, Rotel RMB-1095, Focal Electra 1027 Be, Focal Electra 1000 Be, Focal Chorus SR800V, BenQ 8720, Panasonic 42PV60E og Panasonic DMR-EH65.
    Såvidt meg bekjent forhandler ikke Hifiklubben noe av dette.
    Og jeg jobber heller ikke for Hifiklubben eller kjenner noen som gjør det.

Jeg forslår at du enten venter til du er tørr bak øra eller har lært folkeskikk før du poster mer. Så kan vi kanskje holde diskusjonen på et nivå der man ikke skal bli anklagd for å gå Hifiklubbens ærend fordi man ikke er enig med deg.

Mvh C

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Og så et on-topic innlegg:
    Er det noen som har testet ut de ulike støyreduksjonsinnstillingene på 2930?

Jeg prøvde litt frem og tilbake mens jeg så på Freedomland (heller dårlig film forsåvidt). En av skuespillerene (Julianne Moore) har fregner, og i en scene der ansiktet hennes var vendt mot kamera så forsvant fregnene med støyreduksjonen på 3
    Du kunne tydelig se hvordan hver enkelt fregne ble dratt utover når du økte støyreduksjonen. På 3 så var de klint utover hele panna slik at du ikke så hver enkelt fregne.

Mvh C

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Tja..................

Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Først må jeg bare påpeke:
    Selv om dine kommentarer Private_Ryan kanskje er mer myntet på de med flere innlegg enn meg her på forumet, så føler jeg meg også litt som skyteskive for kritikken fordi jeg ga 2930 gode skussmål.
    Da bør du lese litt rundt det med kritikk/diskusjoner og debatt, ikke noe personlig her, bare meningsyttringer!!

Så for å sette "the record straight": Jeg har aldri noensinne eid en Denon DVD-spiller, jeg hadde riktignok en Denon 3800 receiver for noen år siden som jeg var misfornøyd med...
    Mitt hjemmekinoanlegg består utenom Denon 2930 av:
    Meridian G68, Rotel RMB-1095, Focal Electra 1027 Be, Focal Electra 1000 Be, Focal Chorus SR800V, BenQ 8720, Panasonic 42PV60E og Panasonic DMR-EH65.
    Såvidt meg bekjent forhandler ikke Hifiklubben noe av dette.
    Og jeg jobber heller ikke for Hifiklubben eller kjenner noen som gjør det.
    Vi lever i en verden full av korrupsjon og grådighet, hvis du tror at ingen her på forumet har fått smøring/gaver eller noe lignende så er du enten naiv eller uvitende, dette forumet er kanskje den beste reklame kanalen som finnes i vårt land(på forumets diskuterte produkter), ved siden av Lyd og Bilde/Hjemmekino(før DVD og Hjemmekino)

Noen av de mest aktive brukerne her er journalister i disse tidsskriftene, andre jobber i hifiasyl butikker etc.
    Hva ville du ha verdsatt en god test av en DVD spiller på denne siden hvis du drev med salg av en DVD spiller eller lignende hifi produkt, derfor er jeg kritisk til at en meget bra spiller er vesentlig bedre enn dyrere spillere som er 1 år gamle, og om vi mennesker overhodet er istand til å se disse små forbedringene er en annen sak!!

"Hvis du gir denne spilleren gode skussmål på forumet så får du den"!!!

Hvor mange av brukerne på forumet tror du har vært å spurt, mast, gått inn og ut av hifi asylene? De som jobber der kjenner mange av de mest aktive, f.eks når de har testet utsyr i forbindelse med diskusjoner osv, da er det lett å krysse linjen hvor smøring og gaver byttes mot flotte/fabelaktige/fenomenale/sensasjonelle godord!!!

Jeg forslår at du enten venter til du er tørr bak øra eller har lært folkeskikk før du poster mer. Så kan vi kanskje holde diskusjonen på et nivå der man ikke skal bli anklagd for å gå Hifiklubbens ærend fordi man ikke er enig med deg.

Mvh C
    Du får sikkert et poeng i boka til "Guruene" for å "Disse" lille meg!! :lol:

Som jeg sa i forrige posting, spilleren er garantert meget bra, men ikke vesentlig bedre, om bedre enn de dyrere spillerne som er 1år gamle!:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror det holder med å sette støyreduksjon til 1

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet Denon 2930 mot Oppo DV-971H? Oppoen sliter med noe makroblokking som sansyligvis er mest synlig på plasma. Er dette løst med bildebrikken i Denonen?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel du som strengt tatt har tatt på deg rollen å "disse" andre her på forumet.

Og når det gjelder dine mer eller mindre kvasiintelligente påstander om at "vi lever i en grådig verden..." og man er "mer eller mindre uvitende" om man ikke tror at flere her på forumet har fått smøring, så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.
    Det er sikkert flere her på forumet som jobber i hifi-bransjen, men det har jo fint lite med saken å gjøre. Du uttaler deg jo likevel om et emne (Denon 2930/3920) du ikke har den svakeste peiling på. Og skjærer "alle" som kommer med positive uttalelser om over en kam.

Og nå da, som for å toppe det hele så skal man altså bli anklagd for å prøve å "score poeng i boka til Guruene..." fordi man reagerer på at du stiller spørsmålstegn med mine motiver for å poste et positivt innlegg om 2930.

Når det eneste du har å komme med i en tråd om Denon 2930 og 3920 er generelle påstander og din oppfatning av utviklingen av DVD-spillere så virker det mer som om det er du som har et desperat ønske om å få være med å diskutere...

Mvh C

Dette er mitt siste innlegg om dette i denne tråden, så nå skal ihvertfall jeg gi meg med mine off-topic innlegg. Hvis noen har lyst å diskutere dette videre er det bare å sende en PM.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, her tok det litt av, ser jeg. La meg komme med et innlegg som jeg tror kan uttrykke de ulike sidene ved denne diskusjonen, og som forhåpentligvis kan roe ting ned.

Jeg stoler prinsipielt ikke på forhandlere, de skryter av sine produkter i nesten alle tilfeller; de skal jo tross alt overtale konsumenten til å kjøpe deres produkter. Personer som jobber med å teste en spesiell gruppe produkter har kunnskap, referanser og skal være mest mulig objektive.

Jeg, som ikke har mulighet til å sammenligne så altfor mange produkter, velger å stole på disse nerdete journalistene som bruker langt mer tid på lidenskapen sin enn jeg noen gang kommer til å gjøre. Men, betyr det at jeg skal stole blindt på f.eks. Anfield når han skryter av 2930? Selvfølgelig ikke, men når han og andre kommer med meninger som samsvarer med hverandre, så tegner det seg et bilde av produktet.

Men du har et godt poeng, Private Ryan, som du tildels har tilslørt med altfor mye utenomsnakk. Nemlig det at man kun kan stole på sin egen vudering når alt kommer til stykket.

Nå går vi tilbake til emnets tema folkens, eller hva?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som 2930 blir liksom et "siste" dvd-spiller kjøp for mange nå for å få mest mulig at av det aldrende formatet før man går igang med HD-medium innkjøp... Blir hvertfall slik for meg;-) Men det var de pengene da...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satser også på at denne spilleren skal bli min siste rene DVD-spiller, og at et overlegent format vil ta over etter hvert. HD er fremtiden, men DVD vil nok være ledende i minst et par år til.

Hvis 2930 gjør en så god jobb med DVD-er som rapportene tilsier, så vil den bli godt brukt av meg i minst to-tre år, og så får jeg se hva alternativene er.

Ringte nettopp til klubben, og jeg må dessverre vente til januar som antatt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv å les litt nøye!

Nå er det vel du som strengt tatt har tatt på deg rollen å "disse" andre her på forumet.

Og når det gjelder dine mer eller mindre kvasiintelligente påstander om at "vi lever i en grådig verden..." og man er "mer eller mindre uvitende" om man ikke tror at flere her på forumet har fått smøring, så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte.
    Det er sikkert flere her på forumet som jobber i hifi-bransjen, men det har jo fint lite med saken å gjøre. Du uttaler deg jo likevel om et emne (Denon 2930/3920) du ikke har den svakeste peiling på. Og skjærer "alle" som kommer med positive uttalelser om over en kam.

Og nå da, som for å toppe det hele så skal man altså bli anklagd for å prøve å "score poeng i boka til Guruene..." fordi man reagerer på at du stiller spørsmålstegn med mine motiver for å poste et positivt innlegg om 2930.

Når det eneste du har å komme med i en tråd om Denon 2930 og 3920 er generelle påstander og din oppfatning av utviklingen av DVD-spillere så virker det mer som om det er du som har et desperat ønske om å få være med å diskutere...

Mvh C

Dette er mitt siste innlegg om dette i denne tråden, så nå skal ihvertfall jeg gi meg med mine off-topic innlegg. Hvis noen har lyst å diskutere dette videre er det bare å sende en PM.
    Betviler ikke på om Denon spillerne er meget bra, har skrevet det på 2 postinger, men betviler at den er lysår bedre! Lurer også på hvorfor lyd-delen ikke er satset på. Jeg vil at det skal harmoni mellom lyd og bilde på en spiller som skal formidle begge deler!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt Private Ryan, de insinuasjonene du kommer med i post nummer 163 i denne tråden er svært nær på å koste deg en utestengels fra AVfoum. Jeg ville trådd svært varsomt videre var jeg deg.

Jeg vet dette burde kommet via PM, men da hadde du vel bare anklaget hele forumet for å være korrupt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skudd for bauen!!

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Bare så det er sagt Private Ryan, de insinuasjonene du kommer med i post nummer 163 i denne tråden er svært nær på å koste deg en utestengels fra AVfoum. Jeg ville trådd svært varsomt videre var jeg deg.

Jeg vet dette burde kommet via PM, men da hadde du vel bare anklaget hele forumet for å være korrupt.
    Trist at journalister/forumister i fagtidskriftene skal sitte i en dobbelrolle på forumet, først så kan dere hevde/mene/påstå etc det dere vil, når jeg spiller ballen tilbake uten å nevne navn(det har jeg ikke gjort)(men jeg lurer vitterlig på din intensjon rundt utestengelse), men muligheten for problemet med flere roller. Men skal det at jeg er så realistisk at jeg nevner problematikken rundt objektivitet fra de som poster på forumet, være et grunnlag for å bli truet med utestengelse av samme person så får det bare være(aktor, dommer og bøddel på en gang, blir vel diktatur det)!!.
    Det jeg nevnte er et problem i alle fagtidskrift, bilblader(spesielt dekk-tester), it-magasiner osv!!!!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sukk... Du ødelegger jo hele tråden Private Ryan. Håper Gorm kan utøve litt diktaturisk handlekraft og slette hele denne off-topic diskusjonen inkludert denne posten.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Private Ryan, selv om det spekuleres i korrupsjon i alt fra byggebransjen (der det vitterlig også forekommer en del) til forsvaret (skjer til tider der også) kan du jo ikke på generelt grunnlag benytte en slik argumentasjon i en teknisk diskusjon som du gjør her.

Det er for øvrig selvsagt viktig at en på generelt grunnlag forholder seg sunt skeptisk til både bransjeblader og forumdeltakere, det er jo garantert slik at f.eks. min entusiasme til nye AV-produkter kan være en vanlig forbrukers undergang om en faktisk går til innkjøp av alt en leser positivt rundt.

Uansett, her har du dratt dette alt for langt, og tilsvaret ditt til Gorm synes jeg begynner å dra i retning av respektløst, en viss forståelse for at dine generelle innlegg rundt korrupsjon på ingen måte passer seg i denne tråden må en kunne forvente.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Sukk... Du ødelegger jo hele tråden Private Ryan. Håper Gorm kan utøve litt diktaturisk handlekraft og slette hele denne off-topic diskusjonen inkludert denne posten.
    Tiltredes.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kjent stil har HOMETHEATERHIFI testet 2930 i "bencmarken" sin,dette er vel den mest omfattende testen som eksisterer av DVD spillere/processorer.Man kan vel trygt si at 2930 er noe av det beste å få kjøpt angående bildekvalitet fra DVD.Synd DENON ikke får orden på MPEG2 dekoderene sine(chromabug),men ellers får den jo godkjent på alt.

Edit: Det er 3930 jeg refererer til her,som har den noe mer "avangserte" Realta HQV kontra Reaon som er i 2930.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Trist at journalister/forumister i fagtidskriftene skal sitte i en dobbelrolle på forumet, først så kan dere hevde/mene/påstå etc det dere vil, når jeg spiller ballen tilbake uten å nevne navn(det har jeg ikke gjort)(men jeg lurer vitterlig på din intensjon rundt utestengelse), men muligheten for problemet med flere roller. Men skal det at jeg er så realistisk at jeg nevner problematikken rundt objektivitet fra de som poster på forumet, være et grunnlag for å bli truet med utestengelse av samme person så får det bare være(aktor, dommer og bøddel på en gang, blir vel diktatur det)!!.
    Det jeg nevnte er et problem i alle fagtidskrift, bilblader(spesielt dekk-tester), it-magasiner osv!!!!
    Nok en gang kommer du med en påstander du ikke har dekning for. Påstander uten dekning kan kalles så mangt, løgn er det første som dukker opp i mitt hode.
    (Forøvrig er hvem som helst her på forumet hjertelig velkommen hjem til meg for å få avkreftet slike idiotiske påastander/løgner. Jeg har nemlig et regnskap, og der finnes alt jeg eier av AV-utstyr godt dokumentert.)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Du burde skifte DVD spiller og receiver asap, det er helt utdatert utstyr du har der hjemme! Fatter ikke at du kan se på det lengre!!:-D
    Du får hilse Gorm neste gang han er på kaffebesøk og hjelper deg med utstyret!!
    Argumenter tema ikke bare stå ved siden av din venn fordi en med få innlegg argumenterer imot revolusjonere påstander som virker oppblåst!!
    Ja, selvfølgelig, du har jo som sedvanlig rett igjen...:roll:
    Du trenger jo ikke teste for å vite at konklusjoene andre trekker etter faktisk å ha testet utstyr er helt feil! :shock:
    Du kan jo bare tro det du vil for det er jo det som er riktig! Andre er jo bare "kjøpt og betalt" og verden er jo som kjent korrupt... og i alle fall om man har knytning er til fagblader etc. DA er det jo ingen tvil!!! :evil:
    Det er egentlig bare trist at du ikke ser hvor "way off track" du er. Du framstiller deg selv som en latterlig og useriøs figur - du burde jo skjønne at framgangsmåten din ville møte motbør når du ikke har noe som helst håndfast å legge til grunn for dine påstander. (man kan jo saktens lure på hva DIN skjulte agenda er...)
    Apropos utskifting: ettersom alle andre på forumet er "kjøpt og betalt" så burde jo du være rette mannen til å komme med en fornuftig anbefaling da... jeg venter i spenning...:wink:

EDIT: skal huske å hilse Gorm!

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT:
    Skal kjøpe Panasonic 42Pv60 nå snart og skal kjøpe DVD spiller i sammeslengen..

Hvilken DVD spiller burde jeg kjøpe?? Den må ha flust med innganger sånn at jeg kan gjøre film kvaliteten best mulig...

hjelp meg!=)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ironi?

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ja, selvfølgelig, du har jo som sedvanlig rett igjen...:roll:
    Du trenger jo ikke teste for å vite at konklusjoene andre trekker etter faktisk å ha testet utstyr er helt feil! :shock:
    Du kan jo bare tro det du vil for det er jo det som er riktig! Andre er jo bare "kjøpt og betalt" og verden er jo som kjent korrupt... og i alle fall om man har knytning er til fagblader etc. DA er det jo ingen tvil!!! :evil:
    Det er egentlig bare trist at du ikke ser hvor "way off track" du er. Du framstiller deg selv som en latterlig og useriøs figur - du burde jo skjønne at framgangsmåten din ville møte motbør når du ikke har noe som helst håndfast å legge til grunn for dine påstander. (man kan jo saktens lure på hva DIN skjulte agenda er...)
    Apropos utskifting: ettersom alle andre på forumet er "kjøpt og betalt" så burde jo du være rette mannen til å komme med en fornuftig anbefaling da... jeg venter i spenning...:wink:

EDIT: skal huske å hilse Gorm!
    Hvis det er så store fremskritt i DVD spillerne nå om dagen så burde vell ditt utstyr være utdatert! Men siden jeg ikke tror på 7mils fremskritt så er jeg rimelig sikker på at din DVD spiller og receiver fremdeles leverer gnistrende bilder og lyd, jeg har utstyr som er ca 1 år dvd tror jeg og receiver 3-6mnd, de kan sikkert måles med diverse utstyr til å være bedre enn ditt men våre noget svake sanser vil nok ikke se eller høre den store forskjellen, poenget mitt er at mange av disse "målbare" forbedringene neppe vises så godt som det argumenteres for her!

Side 9 av 27 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •