Denon DVD-2930/3930 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 27 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 525
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Frukthagen!

Personlig tror jeg forskjellene mellom Denon(banan), Yamaha(eple), Pioneer(pærer), Onkyo(plomme) og Marantz(apelsin) er microskopisk, kanskje designen på den ene spilleren/receiveren kan endre lydkarakteren i folks ører.

Det var ganske tilfeldig hvilket merke jeg endte opp med, da jeg ikke kunne se/høre allverdens forskjell mellom overnevnte merker som er mainstream for oss dødlige, Tonart er den eneste butikken i Trondheims regionen som driver med aktivt salg, dvs tilbud/pakke tilbud etc, HFK og HFC selger med svært høy avanse, noe som fikk meg til å handle over kjølen, det sto da mellom Pioneer og Yamaha(ikke på lager), tror de er ca like gode som overnevnte merker, men når prisen på DV-989 blir 6.500,- så er valget ganske enkelt.

Men hadde HFK klart å skaffe varer og drevet med litt proaktivt salg så hadde det kunne vært en 2930 og 2807 som hadde vært hjemme hos meg.

Det jeg reagerer på er hvordan enkelte svært erfarne forumister hyper opp noe som om det var noe helt nytt eller revolusjonerende som ble testet, noe som var dobbelt så bra eller noe lignende.

Til vanlig filmtitting så er en receiver til 5k mer enn bra nok, det at jeg kjøpte Pioneer AX2AS(8k) var egentlig en overkill, men jeg hadde nok penger osv, ser sjeldent film på mer en -25db på lyden og jeg har testet det til +5db, min påstand er at enkelte er helt på vidda når de tester og bruker sansene, folk har fantastiske ører og øyne som ville gjort en katt sjalu!:neutral:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen, hva du har vanskelig for å tro er egentlig veldig lite interressant i denne tråden. Etter at du har sammeliknet den med din egen DVD-spiller vil innleggene din ha snev av interesse/troverdighet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 3930 og vi utførte en bilde test mot en Luxor spiller til 700,-.
    Testen er utført på en 50 tommer plasma.
    Vi brukte oppskalert 1080i oppløsning.
    Og jeg hadde problemer med å se forskjell på bildene.
    Mulig jeg ser dårlig men må si jeg ble skuffa over 3930 kontra en spiller til 700,-. Kan kjøpe mange filmer for 11300,- som er forskjellen i pris.
    Så kanske Private Ryan har et poeng med sine meninger........
    Er ikke gull alt som glimmrer er mine erfaringer.
    3930 er solgt.

NB! Lyden ble ikke testet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Beklager!!

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Og igjen, hva du har vanskelig for å tro er egentlig veldig lite interressant i denne tråden. Etter at du har sammeliknet den med din egen DVD-spiller vil innleggene din ha snev av interesse/troverdighet.
    ............. hvis jeg tråkker noen på tærne!!:-D
    Denon er uomtvistelig bra(2930,12 bit/216 MHz og 3930,14 bit/216 MHz ) 3930 må jo være mye bedre siden den har 14 bit istedenfor 12.:-D

Men personlig så betviler jeg at bildet ble vesentlig bedre enn andre spillere i prisleiet ++, men det er ikke lett å promotere noe uten mange flotte adverb og adjektiv!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    ............. hvis jeg tråkker noen på tærne!!:-D
    Denon er uomtvistelig bra(2930,12 bit/216 MHz og 3930,14 bit/216 MHz ) 3930 må jo være mye bedre siden den har 14 bit istedenfor 12.:-D

Men personlig så betviler jeg at bildet ble vesentlig bedre enn andre spillere i prisleiet ++, men det er ikke lett å promotere noe uten mange flotte adverb og adjektiv!
    Er ikke helt sikker på at jeg tolker rett hva du skriver her, men nå må du ikke sammenligne spesifikasjoner med faktisk bildekvalitet.
    Disse tallene har ikke nødvendigvis noe med hva du ser på skjermen, men det tror jeg du skjønner

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere ikke ta denne fighten ved soloppgang isteden.
    Skriv heller om erfaringer ved bruk av 2930 og 3930 isteden.
    Det er vel det denne tråden skal brukes til.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du kan liksom ikke se på antall bits på den analoge utgangen for å vurdere forskjellen på 3930 og en annen spiller... Hvis en sammenligner en 3930 med en Kina-spiller og ikke ser forskjell; ja da er det enten fordi en ikke ønsker se forskjell (dvs. synes 3930 er for dyr, som jo stemmer ) eller rett og slett fordi en kjører helt feil instillinger i utgangspunltet. 1080i er ikke hensiktsmessig, det blir nedskalert til 540p, og du introduserer også en rekke de-interlacingsartifakter i prosessen. Langt bedre hadde det vært å kjøre 720p ut. Spørsmålet er selvsagt også hvilken plasma du benyttet for testen. Kjører du en eldre LG/Samsung etc. blir jo gjerne kvaliteten dårlig uansett. En splitter ny Pioneer 507XA avslører imidlertid i langt større grad forskjeller...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la andre enn dere selv vurdere hva dere skal kjøpe, det virker som om antall innlegg legitimerer uttalelsene og som om at hva de synes/mener er riktig osv...
    Hva skal vi med avforum da???

Du skulle bare visst hvor mye avforum hjelper når man skal kjøpe inn noe nytt. Kanskje ikke alle har like peiling på hva som er bra og dårlig, men vil gjøre et godt og trygt kjøp. Og det er til STOR hjelp for de som er førstegangskjøpere av hjemmekino. Så tenk deg LITT om før du slenger ut kommentarer som dette... Og ser at du tildels undervurderer noen av "storgutta" på avforum her. Jaha... :? :-|

men som nevnt. Lurt å fortsette med diskusjon/info om 2930/3930... så får alle en god jul.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Jeg har hatt 3930 og vi utførte en bilde test mot en Luxor spiller til 700,-.
    Testen er utført på en 50 tommer plasma.
    Vi brukte oppskalert 1080i oppløsning.
    Og jeg hadde problemer med å se forskjell på bildene.
    Mulig jeg ser dårlig men må si jeg ble skuffa over 3930 kontra en spiller til 700,-. Kan kjøpe mange filmer for 11300,- som er forskjellen i pris.
    Så kanske Private Ryan har et poeng med sine meninger........
    Er ikke gull alt som glimmrer er mine erfaringer.
    3930 er solgt.

NB! Lyden ble ikke testet.
    Har du allerede hatt 3930 i hus og testet? Hvorfor kjørte du ikke 1080p fra den, antar at det er en stor fordel sammenlignet med et 1080i signal.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Og jeg fikk plukket meg opp en sølvfarget 2930 idag...
    Helt utrolig flaks, ikke hadde jeg forhåndsbestillt heller
    gratulerer så mye med en 2930, men kan ikke si annet enn at det er litt irriterende å høre for en som har stått på venteliste siden 6 november... :evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig tror jeg forskjellene mellom Denon(banan), Yamaha(eple), Pioneer(pærer), Onkyo(plomme) og Marantz(apelsin) er microskopisk, kanskje designen på den ene spilleren/receiveren kan endre lydkarakteren i folks ører.
    Og nok en gang; vi uttaler oss om bildekvalitet, ikke lyd.

Det var ganske tilfeldig hvilket merke jeg endte opp med, da jeg ikke kunne se/høre allverdens forskjell mellom overnevnte merker som er mainstream for oss dødlige, Tonart er den eneste butikken i Trondheims regionen som driver med aktivt salg, dvs tilbud/pakke tilbud etc, HFK og HFC selger med svært høy avanse, noe som fikk meg til å handle over kjølen, det sto da mellom Pioneer og Yamaha(ikke på lager), tror de er ca like gode som overnevnte merker, men når prisen på DV-989 blir 6.500,- så er valget ganske enkelt.
    Og da har du AB-testet (og blindtestet) selv og ikke funnet forskjeller?

Det jeg reagerer på er hvordan enkelte svært erfarne forumister hyper opp noe som om det var noe helt nytt eller revolusjonerende som ble testet, noe som var dobbelt så bra eller noe lignende.
    Om du leser mitt innlegg som en "hype", så får du selv stå for den vurderingen. Det er ikke intensjonen. Det er derimot entusiastiske betraktninger på et produkt som overrasker med en bedre bildekvalitet enn forventet, og som det er en glede å formidle videre til forumets brukere.

Til vanlig filmtitting så er en receiver til 5k mer enn bra nok, det at jeg kjøpte Pioneer AX2AS(8k) var egentlig en overkill, men jeg hadde nok penger osv, ser sjeldent film på mer en -25db på lyden og jeg har testet det til +5db, min påstand er at enkelte er helt på vidda når de tester og bruker sansene, folk har fantastiske ører og øyne som ville gjort en katt sjalu!:neutral:
    Det er din mening. At andre er i stand til å høre, se (ergo oppleve) forskjeller på produkter som du ikke er i stand til, kan vanskelig bli mitt "problem". Dersom du får oppfyllt dine krav med den investeringen du har gjort, så er ingenting bedre enn det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte ikke 1080P fordi skjermen klarte bare 1080i.
    Men vi testet 720P også uten å se så my forskjell.
    Husker ikke modellen på skjermen men mener det var en ganske ny LG eller Philips (var ikke min skjerm). Mulig jeg ikke har stilt inn på beste mulig måte.
    Men uansett så var 3930 en topp spiller byggemessig sett.
    Har sikkert mer brukt for en slik spiller på projektor tror jeg. Da kommer den nok mer til sin rett og hadde da sikkert sett stor forskjell på bildekvaliteten på 100 tommer bildestørrelse.

Men jeg personlig ble skuffet over at en ikke merket så stor forskjell på disse to ytterkantene (prisforskjell) på en vanlig tv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Les helheten og du blir opplyst!!

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og nok en gang; vi uttaler oss om bildekvalitet, ikke lyd.
    Her snakker jeg ikke bare om lyden, men en ironisk vurdering av hvordan et design kan endre folks oppfattning av lyd og "bilde" trodde du forsto den!!:-D

Og da har du AB-testet (og blindtestet) selv og ikke funnet forskjeller?
    Leste litt på forumet, leste litt fra andre internett plasser osv, men jeg filtrerte bort mye av den overdrevne skryten som kom fra enkelte som enten eide eller på andre måter virket subjektive!!
    så dro jeg på lytterunde på HFK, HFC og Tonart, der avskrev jeg enkelte produkter, og kjøpte enkelte! mesteparten ble handlet over kjølen.

Om du leser mitt innlegg som en "hype", så får du selv stå for den vurderingen. Det er ikke intensjonen. Det er derimot entusiastiske betraktninger på et produkt som overrasker med en bedre bildekvalitet enn forventet, og som det er en glede å formidle videre til forumets brukere.
    Det kan virke som om en spiller til 7,5k er blitt kåret til universets beste "BILDE" formidler, lurer på hvordan du vet det da Pioneer sine plasma skjermer er de beste skjermen og ikke SONY!!!:-D(tull-argument)

Det er din mening. At andre er i stand til å høre, se (ergo oppleve) forskjeller på produkter som du ikke er i stand til, kan vanskelig bli mitt "problem". Dersom du får oppfyllt dine krav med den investeringen du har gjort, så er ingenting bedre enn det.
    Jeg tror Høyttalerne/skjermen er det som påvirker lyden mest, det er der lyden/bilde kommer ut, så for meg handlet det mest om å finne HT som jeg likte og en skjerm, ellers tror jeg gitt ca samme pris/samme effekt at det er mye mindre forskjeller enn hva noen hevder på spiller og forsterker/receiver. På HT siden derimot er det store forskjeller både på type lyd(karakter/mengde) og kvalitet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det finnes andre mer egnede tråder for det du formidler i denne tråden Private Ryan.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Kjørte ikke 1080P fordi skjermen klarte bare 1080i.
    Men vi testet 720P også uten å se så my forskjell.
    Husker ikke modellen på skjermen men mener det var en ganske ny LG eller Philips (var ikke min skjerm). Mulig jeg ikke har stilt inn på beste mulig måte.
    Men uansett så var 3930 en topp spiller byggemessig sett.
    Har sikkert mer brukt for en slik spiller på projektor tror jeg. Da kommer den nok mer til sin rett og hadde da sikkert sett stor forskjell på bildekvaliteten på 100 tommer bildestørrelse.

Men jeg personlig ble skuffet over at en ikke merket så stor forskjell på disse to ytterkantene (prisforskjell) på en vanlig tv.
    men her er vel begrensningen i TV'en og størrelsen på den (selv om det er en stor TV) og ikke i potensiale til de 2 spillerne. Det ville jo mildt sagt vært irriterende om den billigste gav like bra bilde som den dyre...:shock:
    Du har da i alle fall testet det og sett med egne øyne... i motsetning til andre "troende" i denne tråden...:?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hva skal vi med avforum da???

Du skulle bare visst hvor mye avforum hjelper når man skal kjøpe inn noe nytt. Kanskje ikke alle har like peiling på hva som er bra og dårlig, men vil gjøre et godt og trygt kjøp. Og det er til STOR hjelp for de som er førstegangskjøpere av hjemmekino. Så tenk deg LITT om før du slenger ut kommentarer som dette... Og ser at du tildels undervurderer noen av "storgutta" på avforum her. Jaha... :? :-|
    men som nevnt. Lurt å fortsette med diskusjon/info om 2930/3930... så får alle en god jul.
    Bruk det som en kilde til kunnskap men, men, ikke vær ukritisk, her er det garantert folk som jobber i hifi-asyl butikker, evt folk som er kjøpt og betalt og enkelte som blir ville av begeistring vær gang en leverandør kommer med en ny modell/produkt!!

Er det ikke lov å argumentere mot "Guruene"?ops: Ingen er så fargelagt som de!!!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...enkelte skjønner bare ikke at de driver å tråkker i baret...gang etter gang...:roll:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tid for utskiftning!

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ...enkelte skjønner bare ikke at de driver å tråkker i baret...gang etter gang...:roll:
    Du burde skifte DVD spiller og receiver asap, det er helt utdatert utstyr du har der hjemme! Fatter ikke at du kan se på det lengre!!:-D
    Du får hilse Gorm neste gang han er på kaffebesøk og hjelper deg med utstyret!!
    Argumenter tema ikke bare stå ved siden av din venn fordi en med få innlegg argumenterer imot revolusjonere påstander som virker oppblåst!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi skal forsøke å komme tilbake til topic?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jepp!

Kanskje vi skal forsøke å komme tilbake til topic?
    Jeg kan garantere at Denon 2930 er en meget bra DVD spiller, tviler på om du kan se noe særlig bedre med andre spillere!!!:-D

Side 8 av 27 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •