Denon DVD-2930/3930 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 27 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 525
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VELDIG bra at dere som faktisk har fått kloa i 2930 el 3930 kommer med tilbakemeldinger her; keep it up!!

Forøvrig har jeg vært i kontakt med HFK i Trondheim, som ikke venter inn eksemplar av 2930 før midten av januar. Det har dermed drøyd ekstremt lenge før denne blir tilgjengelig, men jeg begynner å bli mer og mer trygg på at ordtaket stemmer; "den som venter på noe godt. . ." :-D :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette OT i denne tråden men det finnes håp for dere som venter, det kan lønne seg å ringe litt rundt...

Jeg har vurdert kjøp av 2930 i under en uke, og tenkte igår jeg skulle sette meg på en venteliste i en butikk i Oslo området siden jeg fikk beskjed fra Hifiklubbens webshop om at det var eneste håpet for å få levert innen rimelig tid. De kunne selv ikke da garantere levering før i slutten av januar. (De trodde ikke mye på levering i begynnelsen av januar)
    Helt tilfeldig så ringte jeg butikken i Ski først. Der traff jeg en hyggelig kar som sa at det akkurat (for noen minutter siden) hadde blitt levert en sølvfarget 2930. Og siden han ikke hadde noen på venteliste så tenkte han at han skulle sette den opp som demo.
    Da var det bare å slå til, og kjøre ned etter jobben og hente.

For at dette ikke skal blir en helt OT post, så kan jeg jo kommentere fjernkontrollen :-)
    Den er mildt sagt klumpete, jeg trodde jeg hadde sett den mest klumpete fjernkontrollen når jeg hadde Pioneer DV-989, men nei.
    Nederste del av den (der batteriene er) er så tykk og klumpete at den godt kan brukes som stoppekloss for Boeing 747 på Gardermoen...
    Men den har fin rekkevidde, greie knapper og er ikke så følsom på vinkel som tidligere spillere jeg har hatt så den duger. Men de kunne godt spandert lys i de mest brukte tastene selv om jeg grøsser ved tanken på hvor tykk den da hadde blitt

Mvh C

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Klype salt!!!

Tar noen påstander her med en klype salt, tviler sterkt på at disse spillerne har et klart bedre bilde/dypde/skarphet enn pioneeren, eller eldre modeller fra Denon, høres ut som enkelte mener at 1 år gammle spillere er utdatert osv, dette blir helt usannsynlig og lite troverdig spør du meg, dessuten må 2 spillere sammenlignes med korte mellomrom før man har et godt sammenlignings grunnlag, hvis det er 1mnd siden man så på forrige spiller så er det umulig å komme med en korrekt vurdering av hvem som er best osv spesielt på så brae spillere som det her er snakk om. Kanskje "blind testing" burde vært utført!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet toppmodeller fra pioneer,marantz,sony og har også hatt denon A1xvA og jeg mener at bildene du får på 2930 overgår alt jeg har sett tidligere. Ble litt satt ut av dette selv men kan ikke annet en si at jeg gleder meg til å få en sånn spiller i hjemmekinoen min.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Tar noen påstander her med en klype salt, tviler sterkt på at disse spillerne har et klart bedre bilde/dypde/skarphet enn pioneeren, eller eldre modeller fra Denon, høres ut som enkelte mener at 1 år gammle spillere er utdatert osv, dette blir helt usannsynlig og lite troverdig spør du meg, dessuten må 2 spillere sammenlignes med korte mellomrom før man har et godt sammenlignings grunnlag, hvis det er 1mnd siden man så på forrige spiller så er det umulig å komme med en korrekt vurdering av hvem som er best osv spesielt på så brae spillere som det her er snakk om. Kanskje "blind testing" burde vært utført!!!
    Har full forståelse for intensjonen om å holde betraktningene på et edruelig nivå.

For min egen del tør jeg dog stå for hvert ord som er skrevet, da jeg både er rimelig godt vant til det benyttede testmateriale, både i form av testdisker og vanlig demomateriale.

At en 1 år gammel spiller er utdatert er det selvfølgelig ikke snakk om. Men at det er lett synlige forskjeller i bildet er det ingen tvil om. Graderinger, panoreringer og bildeskarphet er punkter som lett teste ut på egnet testmateriale. For oss entusiaster er dette å betrakte som såkalt store skritt. For "menigmann" er det ikke sikkert at forbedringene oppleves som sååå store.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle uttalelser på et forum må taes med en klype salt, det sier seg egentlig selv. Vi har alle ulike preferanser, ulikt utstyr etc.

Når det gjelder hifi utstyr er jeg like skeptisk som deg til alle de revolusjonene som finner sted hvert år, der nytt utstyr blir så innmari utrolig mye bedre for hver generasjon som lanseres. Sannheten er vel oftest at det er små forbedringer.
    Men med DVD-spillere så er min erfaring ihvertfall at det er litt annerledes. Utviklingen av nye bildebrikker etc. gjør at man noen ganger kan se store forbedringer fra en generasjon til en annen. Det betyr ikke at de tidligere spillerene er dårlige, men man har fått en ny referanse og det påvirker hvor god den gamle spilleren er i forhold.

Tror med dette ikke at 2930 er så innmari mye bedre enn 989, men akkurat når det gjelder det jeg kaller dybdefokusen så er jeg sikker på at den er bedre. Det er mulig det er 1 mnd. siden jeg solgte 989, men når du ser noe som du aldri før har sett så legger du merke til det... Og jeg har aldri sett den typen bildedybde før. Nå har ikke jeg allverdens erfaring med de aller dyreste spillerene så det er mulig dette er vanlig på enkelte andre spillere. Men jeg hadde ikke den dybden med 989 hos meg ihvertfall.

Mvh C

EDIT: Må påpeke at de forskjellene jeg ser i bildet er med projektor, jeg ser veldig sjelden film på tv. Og det er godt mulig at de endringene jeg ser i bildet er mye mindre synlig på et mindre bilde, som en tv.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Placebo effekten!

Det hadde vært spennende om noen av dere mest ihuga hadde smelt istand en skikkelig "Blind test" med de "Common" referance spillerne!

f.eks
    Marantz DV-7600
    Yamaha DVD-S2700
    Sony DVP-NS9100ES
    Pioneer DV-989AVI-S
    Denon 2930/3930
    Onkyo DV-SP800
    Evt flere hvis noen savner noe i dette prisleiet 7-15k

Husker godt resultatene fra blind-testingen på HT kabler, der var det bingo-resultater, hvordan kan evt en slik DVD-spiller test bli!!!
    Tviler sterkt på at noen gjennkjenner de beste spillerne ved litt ufin testing, bare de som faller igjennom!!

Personlig tror jeg at eier-interesser og merke tilhørighet påvirker folks øyne og ører svært mye, og det uavhengi av hvor timer man har foran spilleren eller innlegg i dette forumet! Dessuten tror jeg at "Guruene" har mange "Followers" pga deres status på dette forumet!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig interresert i å vite mer om hvordan disse spillerne fungerer som CD-avspiller. Noen som har noen kvalifiserte meninger om hvordan de klarer seg mot dedikerte CD-spillere i 6-7000 kroners klassen. F.eks. Marantz SA-7001.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært spennende om noen av dere mest ihuga hadde smelt istand en skikkelig "Blind test" med de "Common" referance spillerne!

f.eks
    Marantz DV-7600
    Yamaha DVD-S2700
    Sony DVP-NS9100ES
    Pioneer DV-989AVI-S
    Denon 2930/3930
    Onkyo DV-SP800
    Evt flere hvis noen savner noe i dette prisleiet 7-15k

Husker godt resultatene fra blind-testingen på HT kabler, der var det bingo-resultater, hvordan kan evt en slik DVD-spiller test bli!!!
    Tviler sterkt på at noen gjennkjenner de beste spillerne ved litt ufin testing, bare de som faller igjennom!!

Personlig tror jeg at eier-interesser og merke tilhørighet påvirker folks øyne og ører svært mye, og det uavhengi av hvor timer man har foran spilleren eller innlegg i dette forumet! Dessuten tror jeg at "Guruene" har mange "Followers" pga deres status på dette forumet!!!!
    At du i det hele tatt sammenligner bildetesting (vi snakker ikke om lyddelen her) med kabeltesting blir absurd. Der forskjellene er relativt små på kabler, er forskjellene større og lettere å legge merke til på bildeprodukter, og kan detekteres ved hjelp av dedikert testmateriale.

Jeg personlig har ingen agenda, eller forkjærlighet for noe merke, og kjøper det som gir meg mest valuta for pengene. 2930 har bedre bilde enn 7600, derfor kjøpte jeg den. Hvis ikke hadde jeg selvfølgelig beholdt 7600. Jeg bruker mye tid på å teste ved eget syn, og rapporterer de forskjeller jeg ser. Så nøytralt som det lar seg gjøre.

Tror du noe annet, får det være det. La nå for all del ikke denne tråden skli ut til å omhandle AB-testing og testmetodikk. Det er vel bra at folk rapporterer sine inntrykk av spillerne, hva skal vi ellers med AVforum.... ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Ingen sammenligning!

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    At du i det hele tatt sammenligner bildetesting (vi snakker ikke om lyddelen her) med kabeltesting blir absurd. Der forskjellene er relativt små på kabler, er forskjellene større og lettere å legge merke til på bildeprodukter, og kan detekteres ved hjelp av dedikert testmateriale.;-)
    Hvis du missforsto meg, så var det opplevelsen folk har jeg prøvde å spore inn på, noen hevder at kabler til xxxxxkr er bedre enn kabler til x,xkr men ved enn uhøytidlig test blandt noen på forumet så var det ingen beviselig forskjell på kabler som hadde store sprang prismessig(tror faktisk at de billige kablene vant 53 mot 47 på prosent skalaen, dvs ingen vinner) :-D

På samme måte tror jeg at mange har forventninger og kanskje har lest andres oppfattning om et produkt(helt uvesentlig hvilket produkt) så blir det produktet gitt et bedre utgangspunkt før en test/vurdering blir gjort, derfor vil en samenligning av flere spillere kanskje gi et bedre/rettferdig resultat.:neutral:

Når juleøl eller akevitt testes så vet ikke testerne hvilken øl/akevitt de smaker, de fyller ut et skjema basert på opplevelsen de hadde.
    Men det blir kanskje pinlig for noen om de skryter en spiller til 3-5k opp i skyene for så å kritisere en spiller til 10k som de har fremhevet som klassens beste før!!! ops:

Forskjellen mellom en DVD til 5k og 10k er ikke veldig stor, men totalen av lyd og bilde er litt bedre noe som kan rettferdig-gjøre prisforskjellen, da forbedringer koster relativt mye sammenlignet med innsteget!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spiller det jo svært liten rolle hva du tror i denne sammenhengen. Pioneer 989, og eldre Denon spillere for den sakens skyld, har aldri vært utstyrt med så god bildeprossering som 2930. Riktig nok har A1XV Realta brikke, men denne brukes kun til støyreduksjon. Vi som tester projektorer og DVD-spillere på fast basis, har selvsagt referansemateriale vi går gjennom hver gang. Så også i dette tilfellet. Nå er det ikke sånn at 2930 bare viste seg litt bedre enn våre tidligere referanser på dette materialet. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å tro at utviklingen har vært så enorm nå helt på tampen av DVD-spillerens levetid, men akkurat det er i grunnen lite interessant.
    At ens forsøk på å formidle et hyggelig budskap, blir stemplet som useriøst bare fordi produktet er blitt veldig mye bedre, det er sånn passe irriterende. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elcomp
    Jeg er veldig interresert i å vite mer om hvordan disse spillerne fungerer som CD-avspiller. Noen som har noen kvalifiserte meninger om hvordan de klarer seg mot dedikerte CD-spillere i 6-7000 kroners klassen. F.eks. Marantz SA-7001.
    Det lille jeg har hørt av 2930 kan ikke måle seg med SA-7001. På denne er nok pengene lagt i bildedelen og ikke på å forbedre lyddelen nevneverdig.

3930 har jeg ikke fått muligheten til å teste ut enda....

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Anfield, Gorm og andre som har kommet med sine inntrykk av denne spilleren.

Har lenge vurdert 2930, men i disse HD-tider kan 7.5k for en "gammeldags" teknologi virke vel mye. Nå har jeg heldigvis fått bekreftet at den er verdt hver en krone, så nå har jeg bestemt meg. Skal ringe klubben i morgen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så hvorfor ikke en Blindtest?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå spiller det jo svært liten rolle hva du tror i denne sammenhengen. Pioneer 989, og eldre Denon spillere for den sakens skyld, har aldri vært utstyrt med så god bildeprossering som 2930. Riktig nok har A1XV Realta brikke, men denne brukes kun til støyreduksjon. Vi som tester projektorer og DVD-spillere på fast basis, har selvsagt referansemateriale vi går gjennom hver gang. Så også i dette tilfellet. Nå er det ikke sånn at 2930 bare viste seg litt bedre enn våre tidligere referanser på dette materialet. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å tro at utviklingen har vært så enorm nå helt på tampen av DVD-spillerens levetid, men akkurat det er i grunnen lite interessant.
    At ens forsøk på å formidle et hyggelig budskap, blir stemplet som useriøst bare fordi produktet er blitt veldig mye bedre, det er sånn passe irriterende. ;-)
    Virker som noen er redd for en blindtest, kanskje de vil mene annerledes sammenlignet med tidligere uttalelser! Dette har ikke noe med mine ønsker å gjøre, men med realisme!
    Tviler sterkt på at levetiden til DVD-spilleren er snart ved veis ende, VHS som er svært dårlig, levde ved siden av DVD'en i flere år og forskjellen mellom DVD og det neste er ikke like stor!!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Status her på forumet!!

Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Takk til Anfield, Gorm og andre som har kommet med sine inntrykk av denne spilleren.

Har lenge vurdert 2930, men i disse HD-tider kan 7.5k for en "gammeldags" teknologi virke vel mye. Nå har jeg heldigvis fått bekreftet at den er verdt hver en krone, så nå har jeg bestemt meg. Skal ringe klubben i morgen.
    Ikke la andre enn dere selv vurdere hva dere skal kjøpe, det virker som om antall innlegg legitimerer uttalelsene og som om at hva de synes/mener er riktig osv. Prøv spilleren og vurder den selv før du velger, tviler sterkt på at den er så mye bedre enn 1år gamle spillere som koster 3-5k mer, det virker snarere som en reklame-kampanje for et produkt enn som en edruelig vurdering, det samme kan sies om en av subwooferne som blir heftig debatert på forumet!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redd for blindtest? Hva er det for noe tull. Sett i stand en blindtest du, så stiller jeg. Setter også en tusenlapp på at jeg plukker ut 2930 mot de andre du måtte finne på å ta med (bort sett fra 3930, siden jeg ikke vet om denne presterer på samme nivå som 2930).

Til Dale Cooper; ikke bry deg så mye om hva private ryan tror, lytt til de som faktisk har sett produktet, og bruk det som et utgangspunkt før du sjekker den ut med egne øyne.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Objektivitet!!

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Redd for blindtest? Hva er det for noe tull. Sett i stand en blindtest du, så stiller jeg. Setter også en tusenlapp på at jeg plukker ut 2930 mot de andre du måtte finne på å ta med (bort sett fra 3930, siden jeg ikke vet om denne presterer på samme nivå som 2930).

Til Dale Cooper; ikke bry deg så mye om hva private ryan tror, lytt til de som faktisk har sett produktet, og bruk det som et utgangspunkt før du sjekker den ut med egne øyne.
    Sikkert lettere med en blindtest på østlandet der hvor det bor flest medlemmer, men siden enkelte av de med "Guru" distingsjoner har jobbet eller jobber som frilans journalister i lydmagasiner, evt har gode kontakter med butikker som selger brune varer, så må den utføres/kontroleres av uavhengie medlemmer!!! kanskje ikke så lett.

Til Dale Cooper, selvfølgelig bruk kunnskap og meninger her på forumet, men ikke bli fargelagt av senior medlemene sine meninger, man kan stille store spørsmålstegn til deres objektivitet ved enkelte anledninger!!!:!:

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne komme med mine egne tanker og meninger om disse nye "vidunderspillerene" også, siden det er noen som er svært skeptisk til disse.

Jeg har ennå ikke sett hverken 2930 eller 3930 desverre, men tror likevel at der er svært gode i forhold til de spillerene som har vært før.
    Grunnen til at jeg tror dette er at jeg har eid og sett ett par dyre dvd-spillere allerede, både Pioneer Dv-989 og Marantz Dv7600. Samt at jeg har god kjennskap til Denon's 3910.
    Felles for alle disse er at tross ganske solid prislapp har ingen av de klart å gjenngi Dvd uten feil. Teknologien har ennå ikke vært god nok for å vise ett stort bilde uten en eller annen form for artefakter.
    Dersom vi går noen år tilbake ble de fleste dvd-spillere koblet opp mot en vanlig bilderørs tv. Da vare det stort sett evnen til å gjenngi gode farger og å undertrykke støy som var av betydning for bildegjengivelsen, dessuten var bildestørrelsen ofte mye mindre. Men idag med stort salg av større flate tv'er og projektorer er kravene blit mye høyere. Signalene må nå gjøres om fra interlaced til progressive bilder på en god måte. De fleste flatskjermer og projektorer i prisklassen der folk flest handler gjør denne linjedoblingen på en måte som er helt ok, og de aller fleste vil nok finne resultatet mer enn tilfrestillende. Men jo større bildet blir, jo lettere blir det å finne feil i det. Og det hjelper absolutt ikke på å oppholde seg for mye på AVforum heller.
    Folk som oss her inne har ofte en interesse for disse dingsene som langt overgår det den vanlige forbruker har, og vi har gjerne lagt mye penger i å ha de allerede gode produktene. Men pga interessen finner vi også lett mangler og henger oss opp i både små og store forskjeller. Derfor er det lett å se om ett produkt er dårligere eller bedre enn andre.

Etterhvert som kravene har blitt større, og salget av nye dvd-spillere har gått opp, har bedre teknologi blitt billigere og mer tilgjengelig. Det går derfor an å kjøpe en dvd-spiller til 1500 kr idag som faktisk gir ett bedre bilde enn en som kostet 10000 for 3 år siden.
    Det samme går igjen på de dyrere spillerene. Utviklingen går i vår retning, og bedre teknologi kan benyttes for samme pris. Derfor er det faktisk mulig at det nå finnes spillere som 2390/3930 med mye skarpere bilder og bedre flyt enn det tilsvarende priset maskiner har kunnet prestere før.
    Jo kraftigere og mer spesialisert datakraft som er tilgjengelig, jo bedre vil resultatet bli, og det er ikke utenkelig at det kan bli enda bedre i fremtiden, dersom man ser på hva de dyre eksterne videoprosessorene klarer å gjøre.

Dvd-formatet kommer til å leve i mange år ennå tror jeg. Formatet er så utbredt og lett tilgjengelig at det skal noe til for å vippe det av tronen ennå. Kvalitetsmessig ligger det også godt an så lenge man har en god avspiller. Men selvsagt ønsker også jeg de nye og bedre formatene velkommen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt forundret over Private Ryan her. Hva er du så skeptisk til. Jeg er også en av de som har fått gleden av å beskue DVD2930, og den er rett og slett fantastisk. Og ikke stole på disse guruene synes jo jeg blir litt teit. Disse karene vet hva de snakker om. Når man tester et produkt, så er det ikke bare å kline opp DVD-spilleren og sette i en film. Man foretar justeringer, og måler opp de forskjellige parameterne. Man justerer den helt optimalt. Du ser fort hvordan spilleren scorer i henhold til alle andre, med testmateriale de bruker. Har man en DVE-disk eller tilsvarende har de allerede godt inntrykk av spilleren.

Men det viktigste er jo hvordan den er ved avspilling av film. Innen Hi-Fi verdenen er jo det som er "lettest" å avgjøre hvordan er bilde ser ut. Øyepreferanser er lang i fra så forskjellig som øre-preferanser. Da blir det en subjektiv mening. Det jeg vel vil frem til er at jeg har sett 2930, og det er det beste jeg har sett av en DVD-spiller til nå, og jeg har sett mange spillere.

Virker mest som om du er bitter fordi du akkurat har påkostet deg en annen DVD-spiller for X antall kroner, og angrer for at du ikke ventet på 2930.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert lettere med en blindtest på østlandet der hvor det bor flest medlemmer, men siden enkelte av de med "Guru" distingsjoner har jobbet eller jobber som frilans journalister i lydmagasiner, evt har gode kontakter med butikker som selger brune varer, så må den utføres/kontroleres av uavhengie medlemmer!!! kanskje ikke så lett.

Til Dale Cooper, selvfølgelig bruk kunnskap og meninger her på forumet, men ikke bli fargelagt av senior medlemene sine meninger, man kan stille store spørsmålstegn til deres objektivitet ved enkelte anledninger!!!:!:
    Så det betyr at de som jobber med å teste ut produkter for fagbladene ikke har uavhengighet nok i dine øyne? Var da fælt til konspirasjonsteorier du slenger rundt deg her da.

Jeg sier igjen; jeg har ingen skjult agenda med mine betraktninger. De inntrykk som blir servert her er egenerfart og i direkte sammenligning med andre DVD-spillere. I en direkte sammenligning med min forrige DV7600; dersom jeg virkelig ville at 7600 skulle være bedre hadde jeg etter dine meninger klart å overbevise meg selv om det i og med at dette ikke var en blindttest. Det var derimot ikke tilfellet, og bildekvaliteten på 2930 var såpass mye bedre at det er verdt hver krone i mellomlegg.

En viktig ting i denne "diskusjonen". Vi snakker hele tiden om bildekvalitet, og ikke lydkvaliteten til 2930. For der stiller den bak DV7600. Vi har ikke direkte sammenlignet lydkvaliteten i 2930 vs AX1V, men alt tyder der på at AX1V er mer påkostet i den delen, og en god del bedre. Så dersom en også skal bruke DVD-spilleren som lydkilde, koblet analogt, har en fremdeles mange aktuelle kandidater i samme prisklasse, og AX1V kan da muligens forsvare prisdifferansen i sin favør...

La oss sammenligne epler og epler, ikke epler og bananer.....

Private Ryan: Når det gjelder punktet om "guru" eller ikke, ingen av oss har bedt om den tittelen. En kan da vanskelig kritiseres for å være aktiv og bidra med sine meninger på et forum. Jeg er en entusiast som alle andre, og jeg bytter gjerne til "AV-fil" dersom det kan glede herren.....

PS! Vi bør gjerne spore denne tråden tilbake til det den egentlig skal handle om, Denon 2930 og 3930 og erfaringer rundt denne.

Side 7 av 27 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •