Denon DVD-2930/3930 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 27 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 525
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peer
    Har prisen på Denon DVD-2930 gått opp ? Sjekket innom HiFi Klubben sin side tilfeldig i dag og så at den kostet kr 7.498.

Peer
    Det er vel det samme som tidligere - kostet 7 500 hele tiden så vidt meg bekjent.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett, bare jeg som loker nå...

Peer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter med hdmi/denon-link mellom avr-3808 og DVD-2930

Jeg får ikke den lyden jeg vil ha! Jeg får altså ikke til å stille inn forsterker og dvd spiller til å gi lyd fra SACD/DVD, og hdmi/denon-link samtidig, og jeg får heller ikke 7.1 lyd, selv om alt er koblet opp som et 7.1 anlegg.

Jeg har prøvd forskjellige innstillinger mellom mellom Denon DVD-2930 og AVR-3808. Det ene er at jeg leste 2930 ikke kan sende signal fra SACD via HDMI, men når jeg da velger Denon-link på spilleren sender den ut bare 2-kanals på forsterkeren når det gjelder film/dvd. Det blir slutt på Dolby digital 5.1 signal. Det er da altså ikke mulig å se film i 5.1 når en stiller spiller på denon-link? Jeg har også vært inne på menyen på 3808 inne på tilkoblinger og valgt at dvd har koblet til hdmi på hdmi 1, og på digital har jeg satt denon-link. Jeg har prøvd å slått av og på denon-link både på spiller og forsterker, men av og til får jeg ikke lyd i det hele tatt hverken fra sacd eller dvd, og noen ganger lyd bare i stereo. Har lest bøkene inn og ut men finner ikke ut hva jeg gjør galt. Jeg får foresten bare 5.1 lyd fra dvd og ikke 7.1, selv om jeg har koblet opp 7.1 anlegg. jeg må da velge 7-kalans stereo for å få lyd på alle høytalerne. noen som kan hjelpe? komme med råd? Skal ikke forsterker gjøre om 5.1 lyd om til 7.1 ved å legge til effekter fra de andre bakhøytalerne? noen som kjenner til en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fortsettelse

Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    Jeg får ikke den lyden jeg vil ha! Jeg får altså ikke til å stille inn forsterker og dvd spiller til å gi lyd fra SACD/DVD, og hdmi/denon-link samtidig, og jeg får heller ikke 7.1 lyd, selv om alt er koblet opp som et 7.1 anlegg.

Jeg har prøvd forskjellige innstillinger mellom mellom Denon DVD-2930 og AVR-3808. Det ene er at jeg leste 2930 ikke kan sende signal fra SACD via HDMI, men når jeg da velger Denon-link på spilleren sender den ut bare 2-kanals på forsterkeren når det gjelder film/dvd. Det blir slutt på Dolby digital 5.1 signal. Det er da altså ikke mulig å se film i 5.1 når en stiller spiller på denon-link? Jeg har også vært inne på menyen på 3808 inne på tilkoblinger og valgt at dvd har koblet til hdmi på hdmi 1, og på digital har jeg satt denon-link. Jeg har prøvd å slått av og på denon-link både på spiller og forsterker, men av og til får jeg ikke lyd i det hele tatt hverken fra sacd eller dvd, og noen ganger lyd bare i stereo. Har lest bøkene inn og ut men finner ikke ut hva jeg gjør galt. Jeg får foresten bare 5.1 lyd fra dvd og ikke 7.1, selv om jeg har koblet opp 7.1 anlegg. jeg må da velge 7-kalans stereo for å få lyd på alle høytalerne. noen som kan hjelpe? komme med råd? Skal ikke forsterker gjøre om 5.1 lyd om til 7.1 ved å legge til effekter fra de andre bakhøytalerne? noen som kjenner til en løsning?

Jeg har koblet hdmi fra min Denon DVD-2930. Jeg hadde 7.1 lyd første kvelden. Så skulle jeg prøve SACD i går kveld. Jeg trodde først hdmi ville sende alle lyd og bilde singnal, inkludert SACD/DVD-audio signal fra min DVD-spiller, men leste i boken til 2930 at: "Lydsignaler fra flerkanals- og stereospor fra SACD skiver kan ikke avspilles via HDMI." Dermed koblet jeg til denon-link. Da hadde jeg valgt i "valg av kilde" og "tildele" HDMI: 1, og på digital: denon-link. Men jeg får ikke lyd fra SACD. Jeg får heller ikke 7.1 lyd. Eneste måte å få lyd i alle høytalere er velge 7-kanals stereo. Hvordan velger jeg dolby digital/dts?

På menyen "alternativ" står det innstilt på "7-kanaler". På "lydsinaler" er "auto surround" valgt. På "høytaler konfigurasjon" er center, front, surround A og surround back + sub valgt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De-interlacing problemet

Sitat Opprinnelig postet av JoTo
    Ny oppdatering til 3930.
    Hardware og software oppdatering (spilleren må leveres inn) som skal ordne de-interlacing problemet mm.
    Kilde Hi-Fi klubben
    Har nå fått tilbake spilleren (3930) fra oppdatering i Danmark, og kan ikke lenger se noe til dette problemet på de filmene som jeg tidligere la merke til det.:-D
    Men kan fortsatt se problemet i reklamer/trailers som vises føre selve filmen begynner.
    Og på McCartney dvd`n "The Space Within US", er de-interlacing problemet tilstede.
    Jeg synes det er merkelig, men det er kanskje noen kloke hoder her inne som har en forklaring på dette?:? (de-interlacingen i spilleren står på AUTO)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Firmware!

Jeg bare lurer på om dere, asleroe og viksfjord, har lagt inn nyeste firmware?

Med originalutgaven min sto HDMI og blinket i displayet hele tiden.
    Jeg hadde også problemer på noen vanlige cd-er med at lyden "hakket".
    Dette er ordnet i nyeste utgave av firmware.

Last isåfall ned siste utgave og installér den om dere ikke har gjort det.
    Hifi-klubben burde ha gjort det på din viksfjord.

Firmware lastes ned herfra:
    DENON Download&Support

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si det, men på service rapporten står det at det er lagt inn ny videosoftware og nyeste firmware.
    Har sjekket selv, firmwareversjon jeg har nå er: 8284-7

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, viksfjord, har da nyeste firmware til din spiller.
    Nyeste firmware til 2930 er derimot 8283-B.

Kan du bekrefte at du fikk bedre bilde på din dvd-spiller viksfjord?

Jeg har lest at Realta-brikken trenger en oppdatering i 2930 også for at du skal bli kvitt alle problemer, og ikke bare via firmware-oppdatering. Den tar seg jo av bildebehandlingen i spilleren, mens firmware-oppdateringen har ordnet andre småting som vedrører selve programmeringen til funksjonene i spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skinny
    Jeg bare lurer på om dere, asleroe og viksfjord, har lagt inn nyeste firmware?

Med originalutgaven min sto HDMI og blinket i displayet hele tiden.
    Jeg hadde også problemer på noen vanlige cd-er med at lyden "hakket".
    Dette er ordnet i nyeste utgave av firmware.

Last isåfall ned siste utgave og installér den om dere ikke har gjort det.
    Hifi-klubben burde ha gjort det på din viksfjord.

Firmware lastes ned herfra:
    DENON Download&Support

Nei, har aldri lastet ned firmware jeg, og vet ikke hvordan dette gjøres heller. Fikk min på ferbruar. Er det sånn at jeg bare går inn på siden deres å laster ned dette, og brenner det rett på plate og putter den 2930 og trykker på play, så er alt bra?

Når jeg velger denon-link 3rd, så ramler hdmi ned på stereo. er det sånn at SACD ikke er mulig å avspille med hdmi?
    Jeg har koblet 2930 mot AVR-3808. På dvd film med hdmi kabel mellom virker alt helt supert med lyden, men når jeg koblet opp denon-link for å kjøre mine SACD, så ramler suben bort. Har prøvd å justert på frekvens, kanal nivå og LFE-main og uten, men finner ikke ut av dette. Har lest og lest og trykt i menyer uten hell.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg sliter en del med horisontale striper i scener der det skjer veldig mye veldig fort på min 2930. Ser det spesielt godt på relativt lyse detaljer som stikker seg ut fra omgivelsene og når det hoppes mellom bilder. Det er ikke ekstremt mye, men mer enn nok til at jeg irriterer meg over det nå når jeg først har lagt merke til det.

Fenomenet er definitvt verst når jeg kjører 720p signaler til prosjektor og "real" på prosjektoren. Kjører jeg 1080i signaler er problemet betydelig mindre, men ikke borte. Ser dette spesielt godt på actionscener i LOTR, men ser det også i andre filmer uten at jeg kan referere til spesifikke scener. Er det dette som er de-interlacing problemer?

Hilsen Morten

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Hei

Jeg sliter en del med horisontale striper i scener der det skjer veldig mye veldig fort på min 2930. Ser det spesielt godt på relativt lyse detaljer som stikker seg ut fra omgivelsene og når det hoppes mellom bilder. Det er ikke ekstremt mye, men mer enn nok til at jeg irriterer meg over det nå når jeg først har lagt merke til det.

Fenomenet er definitvt verst når jeg kjører 720p signaler til prosjektor og "real" på prosjektoren. Kjører jeg 1080i signaler er problemet betydelig mindre, men ikke borte. Ser dette spesielt godt på actionscener i LOTR, men ser det også i andre filmer uten at jeg kan referere til spesifikke scener. Er det dette som er de-interlacing problemer?

Hilsen Morten
    Ja.
    Ta den med til Hi-Fi Klubben, du

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skinny
    Du, viksfjord, har da nyeste firmware til din spiller.
    Nyeste firmware til 2930 er derimot 8283-B.

Kan du bekrefte at du fikk bedre bilde på din dvd-spiller viksfjord?

Jeg har lest at Realta-brikken trenger en oppdatering i 2930 også for at du skal bli kvitt alle problemer, og ikke bare via firmware-oppdatering. Den tar seg jo av bildebehandlingen i spilleren, mens firmware-oppdateringen har ordnet andre småting som vedrører selve programmeringen til funksjonene i spilleren.
    Som nevnt tidligere så er spilleren blitt mye bedre på de-interlacing,
    og når det gjelder selve bildekvaliteten så er den minst like bra som før oppgraderingen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2930 med HDMI, men jeg må bruke Scart i tilegg for å få lyd. Er det riktig?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Har 2930 med HDMI, men jeg må bruke Scart i tilegg for å få lyd. Er det riktig?
    Neineinei, det er absolutt ikke riktig. Prøv å gå inn i setup-menyen på 2930, under auido og se om du kan slå på digital out-hdmi, eller noe sånt. Det er nok bare en innstilling som er feilen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra tilbud?

Hei, ser at 3930 (sølv finish) selges for 7998 på hifi klubben. Annen finish koster 11998. Noen som vet hvorfor?

Bestilte like så godt den til 7998 og håper ikke det er et skikkelig blåmandags sortiment.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leseproblemer

Nå viser det seg at spilleren min sliter litt med å lese brente plater, det tar lang tid før den finner fram på disken(hører tydelig at den jobber), og når/hvis den gjør det så kommer det en lett hørbar konstant pipelyd fra den/drivverket.
    Slik var det ikke før den var inne til oppgradering.(software & firmware)
    Den har nå også problemer med å navigere riktig i menyene på dvdplater, nye plater også.

Er det noen andre her som har merket noe lignende?

Vel, får vel sende den inn igjenn da!:cry:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software og firmware er jo det samme. Har den hatt en hardware oppgradering også?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært veldig fornøyd med min 3930.
    Den har spilt alt jeg har stappe inn i den, uten om vanelig cdr med bilder på.
    Men det gjør kansje ikke noen andre heller.

Men det jeg lurer på er at jeg har 2 cd'er med kopibeskyttelse.
    Røyksopp og moby tror jeg det er. De kan jeg ikke spille. Er det noe jeg kan gjøre for å få spilt de da jeg spesielt savner røyksopp cd'en.

Mvh
    Christopher

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk EAC ( Introduction » Exact Audio Copy ) til å rippe skivene, og så brenner du dem på nytt, enten med samme program eller med Nero.

Forbanna kopibeskyttelse, ødelegger mer for dem som kjøper enn dem som stjeler!

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Bruk EAC ( Introduction » Exact Audio Copy ) til å rippe skivene, og så brenner du dem på nytt, enten med samme program eller med Nero.

Forbanna kopibeskyttelse, ødelegger mer for dem som kjøper enn dem som stjeler!
    Takker. ja kopibeskyttelsen var en eneste stor flopp.
    De lager vel ikke ennå cd'er med kopibeskyttelse?

Side 24 av 27 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •