Denon DVD-2930/3930 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 27 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 525
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Velger å presisere at en dedikert CD-spiller til 5-6k spiller en god del bedre enn 989 (uten at det gjør 989 dårligere av den grunn). Poenget mitt er kun at dersom du er skikkelig kresen på CD-lyd i to kanaler, er en dedikert CD-spiller veien å gå...

Til film antar jeg at de fleste velger å overføre lyden digitalt, og da er det jo mottakeren som bestemmer lydvaliteten.
    Nettopp derfor valgte jeg dedikert Yamaha CD spiller og en god, men rimelig DVD i Oppo.
    Så kan jeg også høre flott musikk SAMTIDIG som jeg kan bruke DVD spilleren til å vise mitt "akvarium" på TV'n - hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger å presisere at en dedikert CD-spiller til 5-6k spiller en god del bedre enn 989 (uten at det gjør 989 dårligere av den grunn). Poenget mitt er kun at dersom du er skikkelig kresen på CD-lyd i to kanaler, er en dedikert CD-spiller veien å gå...

Til film antar jeg at de fleste velger å overføre lyden digitalt, og da er det jo mottakeren som bestemmer lydvaliteten.

Vel vel, kanskje tilbake til topic, det er vel en 2930/3930-tråd.... ;-)
    Hvordan er det med Denon DVD-3930 ? Lyd&Bildet (02.2007) sier at den er utrolig bra på både lyd og bildet. De skriver at du må opp til Arcam DV137 (kr 18000) for å tangere lydkvaliteten fra DVD-3930 i stereo. Stemmer det eller er det bare enda mer reklame fra Lyd&Bildet for HFK ?

I dag har jeg en 4-5 år gammel Denon DCD-1500 CD spiller og lurer litt på hvilken vei jeg burde ta. DVD-2930 er en sterkt kandidat når det gjelder min neste DVD spiller men ønsker først og fremst veldig bra lyd i stereo.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Merkelig!!

Blir stadig forundret, her blir en spiller kritisert for mange feil og software problemer, men det blir kraftig dementert gang på gang av en journalist fra hjemmekino som snakker om forum-sannheter etc. Hvor er objektiviteten?

Vel vel, kanskje tilbake til topic, det er vel en 2930/3930-tråd.... ;-)
    :???:

Lyd og Bilde : Kjøpeguide:idea:

Sitat Opprinnelig postet av Lyd og bilde
    Som CD-spiller fungerer også DV-989 meget bra, den tilsvarer en dedikert CD-spiller til omtrent 5 000–6 000 kroner. Og det er slett ikke gærent. Velbalansert i klangen og med et skikkelig fundament i bassen byr spilleren på virkelig flotte musikkopplevelser, og det er mye å vinne på å bruke et par gode lydkabler til en eventuell flerkanalsforsterker, for jeg tviler på at noen av flerkanalsforsterkerne vi har testet, Pioneers egne VSA-AX10 inkludert, gjør en bedre konvertering enn DV-989. Det man får med en enda bedre CD-spiller er et enda mer tredimensjonalt lydbilde og mer ro i de stille partiene. Men da koster det penger.

Konklusjon. Nesten den beste bildekvaliteten jeg har sett hos en DVD-spiller, og kombinert med en lydkvalitet som setter dedikerte CD-spillere til 5 000 kroner til skamme gjør at prisen på 12 000 ikke synes stiv i det hele tatt! Her kunne Pioneer flesket til med en prislapp på 20 000 kroner uten at vi hadde reist et øyelokk. Spesielt bra er de progressive signalene, og kombinert med et utsøkt svartnivå og virkelig fargesprakende, men nøytrale bilder er dette så langt kremen av kremen.
    :shock:

Fremdeles så tror jeg ikke at vi mennesker har øyner og ører som oppfatter så mye som vi gjerne vil innenfor AV og HIFI og placebo effekten blir bare en kraft av uante proposjoner!!! ops:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Blir stadig forundret, her blir en spiller kritisert for mange feil og software problemer, men det blir kraftig dementert gang på gang av en journalist fra hjemmekino som snakker om forum-sannheter etc. Hvor er objektiviteten?

:???:

Lyd og Bilde : Kjøpeguide:idea:

:shock:

Fremdeles så tror jeg ikke at vi mennesker har øyner og ører som oppfatter så mye som vi gjerne vil innenfor AV og HIFI og placebo effekten blir bare en kraft av uante proposjoner!!! ops:
    Fremdeles på krigsstien, Private Ryan?

Dersom du mener at jeg gang på gang dementerer problemer med spilleren vi diskuterer i denne tråden, 2930, så får det stå for din regning. Noen brukere har nevnt problemer med sine spillere, eksempelvis:

- problemer med å lese DVD-R. Jeg har ingen brente DVD-R plater, og ergo ikke fått problemer med dette. Min spiller ble testet, sammen med en Pioneer 645 og 3930, og hadde ikke disse problemene som 3930 hadde. Det er også konstatert at det er forskjeller Denon-spillerne i mellom på hvordan spillerne oppfører seg, og min er da tydeligvis av de bedre. Vanskelig å klandre meg for det.

- Flikking mellom sort og hvitt på rulletekster? Jeg har testet og ikke funnet problemer med dette på mitt oppsett. Matching mellom produkter som forårsaker dette? Kanskje. Må allikevel påpeke at jeg ikke har disse problemene.

- Noen brukere har også klaget på deinterlacingsproblemer, at den er treg til å skifte fra video til filmbasert materiale. Noen er tydeligvis mer plaget med dette enn andre og min spiller er lik alle andre. Min spiller har også dette fenomenet, men jeg er personlig ikke plaget av det og legger aldri merke til det under filmvisning. Eneste gang jeg har merket det er under testsekvenser på HQV-disken. Jeg mener at dette "problemet" ble litt overdrevet i denne tråden, og uttaler meg derfor om det.

Når det gjelder ordbruken din "kraftig dementert av en journalist fra hjemmekino"; er det meg du sikter til? I så måte kjenner jeg meg ikke igjen i det. Jeg uttaler meg, akkurat som andre, om min egenerfaring med produktet. Jeg har heller aldri testet produktet for Hjemmekino, og har således ingenting å forsvare når det gjelder 2930. Den har jeg kjøpt privat og uttaler meg om mine egne erfaringer etter testing i eget oppsett.

Hva mine kollegaer i Lyd og Bilde mener får være opp til dem. Jeg har testet 989 mot en dedikert CD-spiller til ca 5k (Arcam CD73) og etter min mening var CD73 klart bedre ved bruk av de analoge utgangene. Ingen av oss driver med måling av produkter, og således er det personlige vurderinger som blir formidlet. Om du stoler eller ikke stoler på dem, får være din greie.

Når det gjelder det siste punktet ditt, så kan vel vanskelig andre kritiseres for at de hører og ser ting du ikke ser og hører? Er det ikke forskjell på produkter, så er vel det bra for deg? Da kjøper du det billigste.

Jeg forbeholder meg uansett retten til å uttale meg om mine egenerfarte opplevelser.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet 989 mot en dedikert CD-spiller til ca 5k (Arcam CD73) og etter min mening var CD73 klart bedre ved bruk av de analoge utgangene.
    Da får opplyse om det da, arendal

Jeg undres over hvorfor man alltid skal ta utgangspunkt i de analoge utgangene når man tester lydkvaliteten på en signalkilde. Det er vel mer avslørende for kvaliteten på nettopp D/A-konvertere enn andre viktige faktorer ved lydkvaliteten som for eksempel drivverk og avlesningspresisjon. Mange benytter også de digitale utgangene når man benytter receiver som preamp med svært gode resultater.

Kan melde om alldeles framifrå lydkvalitet med 989 -> i-link -> AX4

Av den grunn synes jeg ikke man skal avfeie 989 som en dårlig CD-spiller, for når alt kommer til alt er det mye som tyder på at 989 faktisk er en over gjennomsnittet god CD-spiller sammenlignet med andre DVD-spillere i samme prissjiktet. Man kan sikkert få bedre, men etter hvert blir nyanseforskjellene så små at jeg nesten må si meg enig i private ryan at placebo-effekten ofte er med og gjør forskjellene større enn de er.

Dette med forumsannheter og journalist-dementier er forøvrig påstander som får stå for private ryan sin regning (alltid på krigsstien, derav navnet..?)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får opplyse om det da, arendal :wink:
    Jeg antar du mente Anfield?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til opplysning!!

Fremdeles på krigsstien, Private Ryan?
    Nope, har aldri vært det heller, men kan vel kanskje være ei vaktbikkje noen ganger, selvfølgelig har ingen bedt om det, men når argumentasjonen er subjektiv og har klare føringer, samt er fra en med sterk status på forumet så nøler ikke jeg med å nevne det på tross av hva andre mener om det!!:-D

Hva mine kollegaer i Lyd og Bilde mener får være opp til dem. Jeg har testet 989 mot en dedikert CD-spiller til ca 5k (Arcam CD73) og etter min mening var CD73 klart bedre ved bruk av de analoge utgangene. Ingen av oss driver med måling av produkter, og således er det personlige vurderinger som blir formidlet. Om du stoler eller ikke stoler på dem, får være din greie.

Når det gjelder det siste punktet ditt, så kan vel vanskelig andre kritiseres for at de hører og ser ting du ikke ser og hører? Er det ikke forskjell på produkter, så er vel det bra for deg? Da kjøper du det billigste.

Jeg forbeholder meg uansett retten til å uttale meg om mine egenerfarte opplevelser.
    Jeg trodde at test produkter skulle få jobbe under så gode forhold som mulig, og at hvis en spiller har egenskaper og muligheter som fremhever lyd/bilde så får de jobbe under de forholdene gitt de faktiske egenskapene de har, kunden betaler for de egenskapene og de bør telle med i regnestykket!!

Husker for noen år siden at Saab reklamerte med at de akselererte fortere fra 70-120km/h i femte gir èn en bestemt Ferrari, det kan høres vel og bra ut for en som ikke vet allverden om biler, men Ferrarien har en mye lengre utveksling pga av toppfart mulighetene og uten å ha prøvd det så regner jeg med at en Ferrari har puste problemer i 70km/h i femte gir.

Men det er lett å manipulere en test for å komme dit man vil, ved å begrense mulighetene til det ene produktet enten det er en bil eller en DVD spiller!!

Har forøvrig en Saab 9-5 som jeg er meget fornøyd med!!!ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg undres over hvorfor man alltid skal ta utgangspunkt i de analoge utgangene når man tester lydkvaliteten på en signalkilde. Det er vel mer avslørende for kvaliteten på nettopp D/A-konvertere enn andre viktige faktorer ved lydkvaliteten som for eksempel drivverk og avlesningspresisjon. Mange benytter også de digitale utgangene når man benytter receiver som preamp med svært gode resultater.
    Det er vel fordi at DAC'en er det som har mest å si for reproduksjon av lyd fra digitale kilder. En god DAC kan gjøre underverker med et slarkete drivverk, mens et fantastisk drivverk nok kan gjøre arbeidsforholdene til DACen bra, men kan aldri gjøre en dårlig DAC god. Jeg har store problemer med å skille driverkene til digitale kilder fra hverandre, mens de analoge utgangene gir tildels store forskjeller. Har akkurat byttet CD spiller, og jeg klarer ikke å skille den gamle fra den nye når jeg sender signalet digitalt til reciever som brukes som preamp. Den analoge utgangen derimot ga et lydmessig løft i mitt anlegg som sjokkerte meg. Jeg har koblet opp både digitalt og analogt til reciever, også på den gamle spilleren. På den gamle spilleren foretrakk jeg som regel å bruke reciever som DAC, mens på den nye så er det bare analog signaloverføring som gjelder.

Når det gjelder palcebo, så er jeg åpen for at de forventningene man har til et produkt kan påvirke oppfatningen. Jeg fikk i midlertid sist helg en bekreftelse på at det ikke var placeboeffekten som var på ferde. Min kone, som er glad i å høre på musikk men gir fullstendig blaffen i utstyr, hørte den nye spilleren og sa WHOW! Det var den beste bekreftelsen jeg kunne få :-)

Litt OT i forhold til tråden dette men...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Da får opplyse om det da, arendal
    Anfield gjorde nå nettopp det... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av A|ex
    Når jeg tester Cd-spillerkvalitetene er de analoge utgangene utgangspunktet. Drivverk og avlesningspresisjon vil fremdeles være et tema selv om en benytter disse utgangene. Og selvfølgelig testes spillere både med de digitale og analoge utgangene. Men i de aller fleste tilfeller på CD-spillere sitter det en bedre DAC i selve spilleren enn i receiveren, og lydkvaliteten i tokanal bli bedre analogt koblet enn digitalt.

Sitat Opprinnelig postet av A|ex
    Av den grunn synes jeg ikke man skal avfeie 989 som en dårlig CD-spiller,
    Til å være en DVD-spiller gjør den en godkjent analog jobb. Vil presisere at jeg ikke "disser" 989, men at en CD-spiller (CD73, som jeg burde nevnt) fremsto i mine ører som en god del bedre.

Poenget mitt er kun at dersom du er skikkelig kresen på CD-lyd i to kanaler, er en dedikert CD-spiller veien å gå...
    Skikkelig flisespikkeri, men uansett: I prisklassen under 10k er dette fremdeles min personlige mening. Går en enda høyere opp i pris begynner du å finne kandidater som begynner å så lydkretser av meget høy kvalitet. Har enda ikke hørt spillere som Arcam DV137 og 139 (nok ikke lenge til... ;-))

Vel vel, i en audio/videofil verden vil vi aldri bli helt enige, og subjektive meninger vil fremdeles prege omtaler av produkter. Kanskje vi skal finne tilbake til 2930/3930?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg antar du mente Anfield?
    Var litt seint..ikke helt ulikt nick

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et viktig poeng! Ved bruk av en høykvalitets hjemmekinoprosessor som f.eks. Meridian 861 eller en solid hjemmekinoreceiver i prisklassen 20K (f.eks. Arcam 350), er kvaliteten på digitalutgangen på en dvd-spiller vel så viktig som de analoge. Det sikrer en god filmopplevelse og har den praktiske siden at en og samme spiller kan brukes til "alt" - deriblant også som en høykvalitets cd-spiller, kun tilkoblet ekstern dac gjennom den digitale utgangen.

Men bildet er selvsagt ikke sort-hvitt: Min Cary DVD-7 dvd-spiller gir et stort og solid lydbilde med digital overføring, men er litt "rufsete" og hard i øvre mellomtone som analog formidler. På Cary foretrekker jeg den digitale overføringen til Meridian-prosessoren, til tross for at Cary`n har Burr Brown 1792 dac`er. På en av mine cd-spillere, Arcam FMJ-CD23T med Sony drivverk og den berømte RingDac`n, er derimot den analoge gjengivelsen best. Dette skyldes ikke uten videre at dac`ene i Arcam-spilleren er bedre enn dac`ene i Meridianprosessoren, men at digitalutgangen i Arcam cd-spilleren ikke har vært tilsvarende prioritert. Ergo er det flott om både den digitale utgangen(e) og de anloge utgangen innehar brukbar kvalitet på en og samme spiller. Jeg lurer på om ikke Arcam FMJ DV-139 er løsningen for dem som vil ha i "pose og sekk"? (Det ble vist litt på siden av tråden dette her, men det er blitt sent på kvelden...)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken oppløsning sender 2930 ut som WXGA? 1024 eller 1366 ganger 768?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste Hjemmekino (nr.3 -2006) er det sikkert mange som har lest testen av Denon DVD-3930. Her skriver testeren blant annet at ”Noen av AVforums brukere rapporterer at spilleren er treg. Det er vi ikke helt enig i. Den bruker 15 sekunder før den begynner å ”loade” og totalt 20 sekunder før den begynner å spille. Det gjelder både for CD og DVD. Dette er en helt normal responstid for en moderne dvd-spiller og betydelig raskere enn samtlige HD-spillere vi har testet” (sitat slutt).

Ja, det er riktig at en del moderne dvd-spillere bruker langt tid før avspillingen av cd og dvd-plater tar til. Men det betyr ikke at vi som forbrukere skal GODTA dette. Det jeg savner i slike tester, er at det gis åpenbare minus/trekk for denne manglende brukervennligheten, ved treg oppstart, stopp, pause, sporvalg, menynavigering m.m. Dersom dette ”problemet” (alt er relativt i et samfunnsperspektiv, selvsagt) ikke adresseres i klartekst til produsentene, vil de heller ikke gjøre noe for å forbedre dette ved lansering av neste modell. Skulle erfaringene med HD-spillerne bli målestokken og standarden for hurtighet fremover, så er avstanden mellom produsenten, bladtesterne og vanlige forbrukere blitt for stor. Da er jo nesten VHS raskere å navigere.......

Når jeg først er i det kverulerende hjørnet, så reagerer jeg også på at det stadig hevdes at Denons dvd-spillere er så solid bygget. JF i Hjemmekino skriver blant annet at ”Måten Denon bygger spillere på inngir tillit. Jeg føler meg temmelig sikker på at man kan kjøre over denne med bil uten å ødelegge den” (sitat slutt).

Bortsett for at jeg håper at ingen prøver ut dette (sic!), hva vil det egentlig si at en spiller er solid bygget? Høy vekt? Størrelse? Innvendig og utvendige komponenter av høy kvalitet/pris? Når jeg tenker på en solid konstruksjon, tenker jeg blant annet på min egen gamle Toyota Hilux 4WD. Ikke veldig spennende å kjøre, men den går og går (til nå 500 000 km), og har aldri gitt meg uforutsette utfordringer. De over 10 Denon dvd-spillerne jeg har eid tidligere har imidlertid ikke vist meg hva ”pålitelighet og høy byggkvalitet” betyr. Riktignok veier de en del over gjennomsnittet (tenk bare på kvaliteten til Linn Unidisk på 4-5 kilo!), og bildekvaliteten har vært særdeles bra, men de stadige ”software” problemene som legger begrensinger på hvilke dvd-plater som spillerne klarer å avlese, bytte av 2-3 lasere på nesten hver eneste spiller, drivverk som støyer, hikker og hopper m.m. indikerer at begrepet ”solid bygget” ikke er det samme som problemfri avspilling. Jeg nevner ikke dette for å kritisere den nevnte skribenten som gjør en flott jobb, og som er i en posisjon der en alltid vil stå i fare for å komme mellom ”barken og veden” – mellom forbruker og produsent/importør. Men på prinsipielt grunnlag er det grunn til å stille spørsmål om byggkvalitet er blitt mer enn floskel enn et begrep med genuint innhold. Jeg vil heller har en ”skramlete” dvd-spiller så lenge den virker!

For å avslutte ”etterforskningen" som "hifi-politi”, forstå jeg heller ikke at det i den samme testen kan gis minus for høy pris på Denon DVD-3930, når den samme spilleren i teksten omtales på følgende måte: ”I dette prissegmentet er dette uten tvil markedets beste spiller!”. Ergo er det mange andre spillere som må få trekk for pris, når heller ikke markedets beste spiller i prissegmentet kan slippe unna med minus!

Men totalkarakteren 5 er jeg enig i.

PS. Jeg gjentar at dette er ment som en generell kritikk/undring over de til dels merkelige påstander som er blitt til en konsensus-oppfatning av ulike spillere, modeller og merkenavn. AVforums medlemmer kan i så måte se på seg selv som særdeles viktige bidragsytere for å nyansere og slå noen sprekker i de fremstillingene som mange hifi-magasiner er med på å danne.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Bortsett for at jeg håper at ingen prøver ut dette (sic!), hva vil det egentlig si at en spiller er solid bygget? Høy vekt? Størrelse? Innvendig og utvendige komponenter av høy kvalitet/pris?
    Ja, det er ihvertfall min oppfatning av begrepet. Jeg tenker også på selve konstruksjonen og hvilke materialer og komponenter som inngår der. Hvis byggekvaliteten er bra skal produktet tåle bruk over lengre tid uten at kvaliteten og påliteligheten svekkes.

Areadvd.de er et av de få stedene hvor de vurderer byggekvaliteten til hjemmekino-komponenter i større grad (de har et eget avsnitt viet til byggekvalitet/konstruksjon). Denon-produkter (de litt dyrere) kommer som regel ganske positivt ut i disse testene.

...men de stadige ”software” problemene som legger begrensinger på hvilke dvd-plater som spillerne klarer å avlese, bytte av 2-3 lasere på nesten hver eneste spiller, drivverk som støyer, hikker og hopper m.m. indikerer at begrepet ”solid bygget” ikke er det samme som problemfri avspilling.
    Hmm, jeg har ikke eid like mange Denon-spillere som deg ('bare' 3 siden 2004), men jeg har aldri hatt noen store problemer av denne sorten. Det har vært enkelte plater innimellom som har vært litt problematiske, men dette ser ut til å gjelde for andre merker også.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magman
    Merkelig at så mange har probs med brente dvd'er, men det kan jo være noe med dvd brenneren og hvilke type plater man bruker.
    Jeg har aldri hatt noen problemer med brente plater på Denon 3910/3930.

Men jeg tar visse forholdsregler: Platene er av god kvalitet (foretrekker Verbatim) og er av typen DVD+R. Disse brennes i 4x-hastighet (hvis man bruker høyere hastigheter kan det hende at enkelte DVD-spillere ikke klarer å lese hele platen skikkelig) og med verifisering av brente data. Jeg bruker en NEC 4571-brenner (har aldri hatt noen problemer med NEC-brennere).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at brenneren og hastigheten har mye å si.

De platene jeg hadde problemer med på 2930 og 3930 gikk fint når jeg kopierte plata og brant den på 8X.

Når det er sagt så fungeret de oprinnelige platene fint i alle PC drev og 4 andre DVD spillere. Med andre ord er det snakk om toleranser.
    Synes likevel at Denon virker vel kresne, og med tanke på at forskjellige utgaver av samme spiller håndterer dette forskjellig så fpr det meg til å lure på kvalitetskontrollen til Denon.

Jeg har fått litt avsmak for Denon de siste årene, både DVD spilerene og receiverene har blitt vel sære.

Er fullstendig klar over at de får kjempetester, men det passer ikke for meg.

Har blitt mer og mer Pioneer fan etter hvert.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har fått litt avsmak for Denon de siste årene, både DVD spilerene og receiverene har blitt vel sære.

Er fullstendig klar over at de får kjempetester, men det passer ikke for meg.

Har blitt mer og mer Pioneer fan etter hvert.
    Jeg kan forstå at du har fått litt avsmak for Denon dersom du har hatt mye problemer med dette merket. Jeg har derimot ikke hatt noen slike problemer og er blitt mer og mer fornøyd etterhvert som jeg har oppgradert Denon-komponentene mine. Når det er sagt så holder jeg meg ikke nødvendigvis til noe bestemt merke. Men Denon låter bra i mitt oppsett (klangbalanse, lydkarakter) og jeg synes komponentene gir bra valuta for pengene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2930 og lydkvalitet på cd-spiller

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en Denon 2930 om et par-tre ukers tid. Hvordan er denne lydmessig på cd-plater? Har fortsatt en god samling cd-plater og kommer til å fortsette å kjøpe nye - har ikke blitt bitt av den økende mp3 lavkvalitets kjøpemusikken over internett. Vurderer å kjøpe en slik i tilegg: DENON DCD-700AE CD-spiller Men det er kun hvis det gir noe særlig løft.

Skal selvsagt lytte til spillerene før jeg skal handle, men kunne tenkt meg å høre hva dere har av formeniger om lydkvaliteten på cd med Denon 2930? Eventuelt hvilket løft man kan oppleve med Denon DCD-700AE cd spiller?

På forhånd takk for svar og ha en god påske.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvordan er denne lydmessig på cd-plater? Har fortsatt en god samling cd-plater og kommer til å fortsette å kjøpe nye - har ikke blitt bitt av den økende mp3 lavkvalitets kjøpemusikken over internett. Vurderer å kjøpe en slik i tilegg: DENON DCD-700AE CD-spiller Men det er kun hvis det gir noe særlig løft.

Skal selvsagt lytte til spillerene før jeg skal handle, men kunne tenkt meg å høre hva dere har av formeniger om lydkvaliteten på cd med Denon 2930? Eventuelt hvilket løft man kan oppleve med Denon DCD-700AE cd spiller?
    Jeg spurte mer eller mindre det samme til Anfield og han skrev til meg dette:
    En dedikert CD-spiller vil "alltid" spiller bedre enn en dobbelt så dyr CD-spiller. Men dersom en overfører digitalt til receiver eller DAC er jo det ikke noen sak. Jeg synes at 2930 er bedre enn 2910 som jeg hadde for litt siden, men det er et godt stykke opp til CD-spilleren min.

Nå har jeg ikke prøvd en Denon DCD-700AE men jeg har en 4-5 år gammel DCD-1500 (6k) som bør spille bedre enn min 2930 (7k).

Min anbefaling er at du hører begge to (2930 vs 700AE) med din receiver og høyttaler først. Så bestemmer du hva du trenger. Det finnes også mange andre spiller enn Denon ...

Lykke til !

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvd-2930

Vel, er nok fremdeles bare som amatør og regne. Men må få lov til å si at jeg er en meget godt fornøyd som eier av DVD-2930. Har hatt den i tre mnd nå. Bruker riktig nok bare orginale dvd'er og cd'er, men det er vel det den egentlig er beregnet på... Har den koplet til en Sagem 50" dlp tv via komponent, og til en 3805 via DenonLink med Mirage OM14 høytalere. Må jo også få lov til å si at en SACD låter himmelsk, og en god DVD med riktig lyd gir meg en god følelse... Bla. "Biler" og "Nemo" er favoritter, kansje spesielt pga bildet. Ringenes Herre filmene er også meget bra, spesielt lyden! Er som sakt ikke noen ekspert på området, men prisen på mitt anlegg og det jeg får igjenn for det, samsvarer så absolutt med mine forventninger!!!

Så får det være til ekspertene på foraet å bedømme dette videre i mere detaljer. Men er jo ikke bare "AV-File" som liker en viss kvalitet...

Side 22 av 27 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •