Denon DVD-2930/3930 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 27 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 525
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    interessant, Anfield.

det leder meg til følgende spørsmål:

vil også prosessoren i en Plasma TV gjøre jobben bedre og at man da like godt kan la DVD spilleren stå på default, 576i ??

Hva erfarte du med Oppo sånn generelt?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå pleier jo ikke den interne bildebehandlingen i mange TVer å være av ypperste klasse, så det tviler jeg på. Nå skal det også sies at problemer blir mye mer synlig når du blåser det opp over 100" lerret på 3,4 meter sitteavstand enn på en TV.

Nå er jo ikke VW50 en hvilken som helst "økonomiprojektor", så det kan meget godt være at bildebehandlingen i andre projektorer ikke klarer å gjengi et like bra bilde på et 576i-signal.

Skulle vært meget interessant å se 2930 og HC5000 i samspill, da begge jo har en variant av XV Reon-chippen. 576i eller 1080p? Noen som har komboen?

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er for dårlig av Denon at det er forskjell på kvaliteten på identiske modeller.

Hadde tenkt å kjøpe 2930 , men vil ikke gamble på å få en god eller dårlig spiller.

Etter hva jeg leser er det utrolig mye små og store feil på Denon sine spillere , og med tanke på prisen så burde Denon skamme seg.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Verdt å presisere at de største forskjellene vi så gjalt i mørke scener, som scene 11 i LOTR FOTR, der tåke og dis i mørke scener skaper problemområdene. Graderinger er ofte et problem i slike scener, og Farroudjabaserte chiper lager gjerne makroblokking (en ser tydelig firkantede "byggeklosser" som danner dis/tåken m.m.)
    en annen presiering som jeg finner nødvending er graden av kritiske "briller." De fleste scenene gikk noenlunde greit og det var små nyanselle forskjeller mellom spillerne - litt små plukk har og der som er vanskelig å identifisere uten A/B/C/D-testing. Det var ingen tvil om at utslaget på de forskjellige spillerne var størst på scene 11, og Oppoen hadde som ventet størst problemer med de tåkelagte partiene i filmmaterialet (ref Faroudja'ens makroblokkingsproblem). At Pioneer skulle klare seg best var overraskende!

Men jeg synes det er viktig at de som leser disse kommentarene er klar over at graden av kritiske briller kan påvirke ordlyden slik at konklusjoner fort kan virke for bastante. Ved seansen i går var det ingen tvil om at Arendal hadde de mest kritiske brillene og var i stand til å dektere de "minst synbare" artefakter. Arendal's kritiske briller tilskriver jeg hans store erfaring med (lyd og) bilde.

Selv ble jeg flere ganger under seansen sittende å lure på hva jeg skulle se etter, hvor skulle jeg se, osv? Jeg var endelig med på notene da jeg var i stand til å se artefakter i scene 11, ellers så klarte nesten jeg ikke å se noen særlige/ merkbare/ forstyrrende forskjeller på de forskjellige spillerne i de andre scenene. Heldigvis - for har en først tatt på seg de mest kritiske brillene tror jeg det er vanskelig å ta dem av igjen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt et viktig poeng, Zocral.

Ting som dette har en tendens til fort å bli såkalte "forumsannheter" og mange leser derfor mange innlegg som absolutte sannheter.

Jeg har ingen DVD-R plater og ergo ingen problemer med disse platene (nå hadde jo heller ikke min spiller problemer med dette).

2930 er fremdeles en god bildeviser, men ikke god nok for de mest kresne. Spørsmålet er om det noengang kommer et slikt produkt.

Gårsdagens seanse avslørte ihvertfall at jeg har meget god grunn til å være fornøyd med min VW50, og det er alltids noe å ta med seg.... ;-)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var deilig at de store kanonene her på forumet kunne bekrefte DVD-R avspillingsproblematikken som jeg har opplevd. Folk som har, eller kommer til å kjøpe seg en 2930, bør bytte enheter med HFK helt de har en ok maskin!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hehe, vi skulle aldri solgt den

Kjøpte ikke du en A1 etter 989 og nå har du en 9600.

Har du også maur i blodet?
    Har hatt DV9600 i snart ett år nå. Hadde bare DVD-A1XVA på "prøve". Ble for stor å stygg i forhold til resten av utstyret.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er man geek så er man geek:-D

Hadde jeg vært like kresen på lyd som på bilde hadde jeg ikke hatt råd til mat

Anfield er som kjent lyd geek, jeg vet ikke hva Zocral feiler.
    Kanskje han er den eneste normale av oss?

Det er klart at når man har testet ett utall DVD spillere og projectorer så vet man hva man skal se etter og blir svært opptatt av mikrodetaljer.

Nå kan det virke som om jeg synes 2930 / 3930 er en dårlig spiller men det er det ikke.
    Men man får visse forventninger når man kommer hjem med en spiller som alle mener er så fantastisk og vinner så mange tester.

Det første jeg stusset over er at bildet ikke var så skarp som jeg synes å huske at Pioneeren var. Dette ser man lett på title 12 kapittel 17 på DVE.
    ( Dette er ikke jeg og Anfield helt enige om, han synes 2930 er meget skarp, mens jeg synes skarpheten til 2930 minner mest om Edge enhancement. )
    Dette fikk meg til å finne frem Pioneeren igjen og lete etter forskjeller.
    Da viste det seg at det var mere støy i bildene med 1080p på Denon enn 1080i/576i på Pioneeren og dette var jo det motsatte av hva jeg hadde forventet.
    Riktignok er det VW50 som tar seg av mesteparten av bildebehandlingen, men jeg synes likevel at en dedikert DVD spiller med HQV bildebehandling burde vært best.

Så her sitter jeg da med en DVD spiller til 1500 kroner igjen og en masse penger jeg ikke får brukt til noe

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat 1:Hadde jeg vært like kresen på lyd som på bilde hadde jeg ikke hatt råd til mat

Sitat 2:Så her sitter jeg da med en DVD spiller til 1500 kroner igjen og en masse penger jeg ikke får brukt til noe

Tror jo dette gir seg sjøl Arendal.

Mvh Arne

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hehe, vi skulle aldri solgt den

Kjøpte ikke du en A1 etter 989 og nå har du en 9600.

Har du også maur i blodet?

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har hatt DV9600 i snart ett år nå. Hadde bare DVD-A1XVA på "prøve". Ble for stor å stygg i forhold til resten av utstyret.
    Jeg har også testet ut Denons referansespiller A1XV mot Pioneer DV-989 som jeg kjøpte først, og endte med å selge A1XV igjen Jeg mener helt oppriktig at 989 fortsatt leverer det beste bildet av DVD-spillere på markedet i dag, ihvertfall mot min Pioneer PDP 507XA - spilleren slutter ikke å imponere meg ihvertfall.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt 3930 og med Kramer 20m fiber kabel hdmi-hdmi (med eget power) til pj så blinker bildet av og på. I projektor enden sitter det overgang til DVI. Har også en Toshiba HD-XE1 og en Playstation 3, ingen av disse har problemer. Kommentarer?

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann
    hvordan er 989 på lydsiden, kontra denon og marantz eventuellt.
    hvis du har hørt disse da, lurer selv på en 989.

mvh
    steinm

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    989 er knallbra på lydsiden også, spesielt med i-link fra DVD-spiller til receiver har jeg fått meget gode resultateter

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger å presisere at en dedikert CD-spiller til 5-6k spiller en god del bedre enn 989 (uten at det gjør 989 dårligere av den grunn). Poenget mitt er kun at dersom du er skikkelig kresen på CD-lyd i to kanaler, er en dedikert CD-spiller veien å gå...

Til film antar jeg at de fleste velger å overføre lyden digitalt, og da er det jo mottakeren som bestemmer lydvaliteten.

Vel vel, kanskje tilbake til topic, det er vel en 2930/3930-tråd.... ;-)

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tilbakemeldingene.
    får vel låne med meg hjem noen forskjellige dvd spillere og en brukbar cd spiller så får jeg se. Har lånt hjem NAD M55 DVD-spiller og denne syntes jeg var bra på både lyd og bilde, men litt for dyr. Dessverre:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

etter mye synsing og lesing av bl.a denne tråden gikk jeg til innkjøp av 2930 og må bare si meg storfornøyd :-D

Har testet en haug med dvd-r , sacd og dvd-audio og ingen problemer whatsoever. ble også overrasket over hvor godt den spiller både divx og xvid filer fra dvd-r.

Merkelig at så mange har probs med brente dvd'er, men det kan jo være noe med dvd brenneren og hvilke type plater man bruker.

Har den koblet mot en denon 3805 , med analog for cd spilling og denon link for filmlyd og multikanal musikk.
    Noen som vet noe om det er noe bedre med analog kobling for multikanal eller om denonlinken er den optimale lyden for DTS, DD, sacd....?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også blitt fornøyd etter å ha byttet inn min første enhet mot et nytt eksemplar. DVD-R går som smurt nå.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle likt å testet HTPC'en opp mot Denonene. Jeg så nemlig en Denon DVD2930 på HiFi klubben som de skrøyt fælt av. Visst var det bra bilde til å komme fra en DVD spiller. Men i forhold til det nærmest fotografiske HD bildet jeg får fra HTPC'en min på bra DVD'er så det veldig grovkornet og grøtete ut.

Men siden TV'en ikke er den samme i begge tilfeller er det vanskelig å sammenligne. Men forskjellene vil jo bli enda mer åpenbare på et digert lerret, så det hadde vært morsomt å få testet dette også.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt å høre at du nå endelig er fornøyd Spoonfeedme - vet du akkurat hvorfor det var noe tull på den forrige spilleren, evnt. om det hadde med noe software som er enkelt å fikse eller om det var noe mekanisk i hardwaren ?

Sånn helt konkret - hvordan bør vi andre gjøre for å sjekke at en har fått feilfri Denon DVD-2930 spiller ? Tenkte om dere som har peiling kunne gitt oss en sjekkliste av en eller annen form så vi kan gjøre selv.

Peer

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde nok ikke så mye med Firmwaren å gjøre, selvom jeg tror en bedre FW vil gjøre spillerne mer lesedyktige. Mest sannsynlig dreide det seg om ørsmå forskjeller i driverk/laser som gjør enkelte eksemplarer av 2930/3930spesielt dårlige til å lese DVD-/+R. Eksemplaret jeg byttet fungerte 100% godt ellers. Så det jeg mente med å sjekke for feilfri 2930 er kun relatert dens evne til å spille DVD-/+R. Dersom 3 de 10 siste påsketurene på fjellet hakker, så hadde jeg byttet den ihvertfall .

Side 21 av 27 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •