Denon DVD-2930/3930 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 525
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, jeg er veldig skeptisk til Oppo og andre tilsvarende merker etter å ha prøvd noen som ikke infridde forventningene.

Så vidt jeg vet selges ikke Oppo via norsk importør?

Jeg har vurdert 3930, men er veldig usikker på om den har samme drivverk og dermed samme problem.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ændal, les mitt lille innlegg om Oppo og selv-import. Du vil bli svært overrasket over hvor enkelt det er

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det nye eksemplaret mitt er mye bedre på DVD-R, kan det kanskje være verdt å låne med deg et annet eksemplar for test. Har opplevd veldig lite problemer med den. Kun en film som har hakket slik at filmen ikke kunne sees på spilleren (spilte uten problemer på Pioneer 575), og et lite hakk på en annen.

Kan det være laseren på de forskjellige eksemplarene som er stillet med ørsmå forskjeller. Jeg er også veldig interessert i om noen kan svare på om 3930 har samme drivverk som 2930. Har 3930 plettfri vandel på DVD-/+R bytter jeg direkt!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta spilleren med meg til HFK og forsøke å få en løsning på det.

Å få informasjon ut av det lokale asylet på tekniske løsninger / forskjeller kan jeg bare glemme.

Hvis 3930 gir meg noen merverdi i form av bedre bilde så kunne jeg KANSKJE punget ut 3500 ekstra for den, men det er ikke lett å få svar på.

Har ikke funnet noen test av 2930 og 3930 opp mot hverandre.

Ang. Oppo så har jeg imortert mye fra utlandet jeg.
    Men jeg er lei av å importere nye dingser fra utlandet som ikke innfrir for så å måtte selge det på bruktmarkedet igjen med tap og mye styr.

Jeg har ikke helt troa på Oppo for å si det som det er, de spillerene jeg har sett til nå har virket akkurat så billige som de er.
    Kanskje Oppo har skutt gullfuglen denne gang, men jeg tviler vel på det.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ændal, Oppo til 1000 kroner (HDMI kabel er da trukket fra) kan ikke sammenlignes med en DVD spiller fra Denon til 11.999 - jeg skjønner det!

Men jeg synes det var verdt et forsøk og jeg er p.t. veldig happy happy med valget mitt.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne en 1000kr Oppo med såpass dyre spillere som 2930 og 3930 er vel egentlig bare tull? Det er også helt andre kvaliteter og ønsker som skal dekkes i denne klassen enn bare mest for pengene. Sånn er det bare...
    Av direkte konkurrenter til disse er det vel bare Yamaha S2700, Pioneer Dv-989 og noen Marantz spillere(9600 og 7001). Noen har vært borti disse fra før også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, like tullete som å sammenligne dyre Tara Labs kabler med Biltema sine høyttalerkabler - eller lampettledninger (heaven forbid).

Poenget mitt var at om brukeren var i tvil om dyre spillere virkelig tilbyr det de skal i forhold til prisen.

Jeg skal ikke forherlige noe, men vi snakker bildekvalitet her.
    Og når en seriøs tester som CNET sier dette:

"In all, the Oppo DV-970HD delivered an experience more reminiscent of the decidedly high-end Denon DVD-2930CI than that of similarly priced players. That's a big compliment, considering the huge price differential."

da mener jeg å ha lov til å poengtere prisforskjellen.....

Beklager hvis jeg tråkka på noen.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke ment som kritikk, det innlegget mitt.

Det viktigste er at folk blir fornøyd med det de kjøper, uansett prisklasse.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lånt en 3930 av HFK og den er enda verre på DVD-r enn 2930.

Filmer som 4 andre spillere her i huset tar uten å mukke hakker og henger som bare det på 3930, og faktisk enda mer enn det 2930 gjorde.

Jeg er heller ikke veldig imponert over bildekvaliteten heller på noen av dem, så jeg skal en tur over til Anfield onsdag kveld for å sammenlikne med hans 2930 som han er veldig fornøyd med.

Skal bli spennende å se 2930 opp mot 3930.

Hvilken Oppo er det du anbefaler asvaberg?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg er heller ikke veldig imponert over bildekvaliteten heller på noen av dem, så jeg skal en tur over til Anfield onsdag kveld for å sammenlikne med hans 2930 som han er veldig fornøyd med.
    Denon 2930 er i hvertfall den beste DVD-spilleren jeg har hatt i hus, så jeg er både overrasket og skuffet over hvordan 2930 og nå 3930 har prestert i ditt oppsett. Men du har jo hatt langt flere DVD-spillere enn meg, så kanskje du er mer "kresen".... Hvem vet. Dette finner vi vel ut av?

Jeg har forøvrig ingen DVD-R plater, så jeg har derfor ikke testet dette i nevneverdig grad. Men ta med, så kan vi se om min spiller sliter med det samme?

Vet ikke hva det kan være, men det skal bli greit å være to tilstede og teste ut i samme oppsett de forskjellene som måtte være på disse to. Har en følelse at dette kan bli en lang kveld, så la oss håpe at guttungen sovner tidlig..... ;-)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selvsagt kryssbyttet kabler og slike ting mellom Pioneer og Denon for å forsikre meg om at ikke det er receiveren som lager problemer.

Har gått over alle valg og innstillinger ørten ganger uten at det har hjulpet heller.

Jeg får vel ta med meg "referansen" også ( 696 ):-D

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lederen i min lokale HFK hevder med sikkerhet at drivverket i 3930 ikke er det samme som i 2930, så det hadde jo vært fornuftig å låne seg en 3930 for å sjekke DVD-R avspillingen. Når jeg ser at du allerede har forsøkt dette med lite hell Arendal, tror jeg at jeg skrinlegger mitt lån av 3930.

Dersom jeg skal spekulere litt tror jeg, som jeg har nevnt i en tidligere tråd, at de forskjelige eksemplarene av 2930/3930 har bittesmå forskjeller i laser/driverk som påvirker evnen til å lese DVD-R. Alle orginaler går helt fint på alle eksemplarer men noen hikker på enkelte DVD-R. Litt mer håndfast er en observasjon jeg har gjort på hvordan spilleren håndterer problemer. Dette er noe som jeg mener er FW relatert og at Denon kan, om de vil, gjøre spillerne bedre på å snurre DVD-R. En film hakket på 2930 og etter den hikket litt, stoppet den raskt opp, og avbrøt avspillingen. Jeg satt deretter platen i Pioneer 575 hvor spilleren gryntet litt mens den spilte av noen pixelfeil og fortsatte normal avspilling på samme problemområde. Jeg tror Denons firmware er programert til å la spilleren kaste inn håndkleet så fort den støter på noe som helst av ureglemessigheter kontra det å stable seg på beina og kjøre videre. Noen få filmer har kjørt meny for så og stoppe platen, og man må trykke Play, og da starter den rett på filmen plutselig. Andre filmer har hoppet rett over menyen. Pioneer 575 behandler disse platene riktig. Alt dette mener jeg er FW relatert og kunne vært omprogrammert for å gjøre 2930/3930 mer konkurransedyktige på avspilling av DVD-/+R. Står jo i manualen at den takler disse media og da bør den levere også!

Ellers er blir det jo veldig spennende å høre hvilke konklusjoner Anfield og Arendal drar på onsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en denon 2930 og har opplevd at enkelte dvd-r/+r får problemer. Men dette er alltid relatert til riper i platen.

Plater med normal slitasjeskader fungerer uten feil. Et element man bør tenke på ved brenning av dvd-plater er PI Error Rate. Hvor høy denne er avhengig av kvalitet på media, samt kvalitet på brenner. Brenner man på halv hastighet i forhold til av hva media er laget for vil man med stor sannsynlighet klare brenne en utgave med lav PI Error Rate, som igjen vil gi problemfri avspilling. At feil oppstår ca. 1 time ute i filmen kan forklares ved at platen roterer i konstant hastighet, og det brennes mer data på platen (pr. rotasjon) gradvis som laseren beveger seg ut mot kanten. Dermed er PI Error Rate høyere jo lengre ut man kommer. Verbatim (produsent av dvd-plater) har definert at platen er defekt om PI Error Rate overstiger 280.

Er også kjent at high-end spillere (uavhengig av leverandør) er mer følsom for feil på media, men dette er fullstendig firmware styrt. Jeg personlig hadde egentlig sett at filmen blir avspilt med masse feil, istedenfor at avspilling stopper fordi avspilling ikke er mulig å gjøre uten feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Jeg tror faktisk jeg har sett det du beskriver. Det skjer når bildet er helt sort, og det er som om det sorte blir gråere et lite sekund. Har ikke opplevd det så ofte heldigvis.

Heh, enda et problem for 2930. Jeg håper virkelig disse problemene adresseres i en fremtidig firmwareoppdatering.
    Har 2930 og Panasonic PV60, ikke sett noe til dette (har sett 25-30 filmer, og alltid rulleteksten).

Har forøvrig merket noe annet merkelig. På region 1 utgivelsen av Departed så ser jeg "pixler" i bildet (dårlig overføring av filmen til dvd) når jeg kjører 480i/480p/720p (samme på andre dvd-spillere også, så det er filmen), men oppskalerer jeg til 1080p og lar tv'en nedskalere til 1024x768 (panasonic pv60) så blir bildet mye bedre. Kan ikke se at dette går merkbart utover detaljene i filmen heller. Alt blir bare bedre Oppskaleringen i PV60 er ikke mye bra, men nedskaleringen ser ut til å fungere veldig bra.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke utenkelig at det er firmwaren til Denon som er kresen på hvor store feil den tolererer.

Jeg husker godt i CD platenes barndom at det var de dyreste spillerene som gav opp først på ripete plater.

Nå er det helt ripefrie plater vi snakker om her og samtlige er verifisert etter brenning. Har ingen kontroll med hvor mye feil Nero tillater ved denne verifiseringen.

Jeg prøvde å ta en kopi av en av problemplatene og da gikk den helt fint.
    Dette tyder på at det er små avvik i brenningen og toleransen til spilleren.

Som sagt tidligere så er jeg heller ikke imponert over bildet på disse spillerene sammenliknet med bildet på Pioneer spillerene mine når disse gir 576i ut over HDMI til VW50.

Jeg håper at jeg har gjort noe galt ett eller annet sted og at spillerene egentig er så bra som alle sier. Har sett bildet i oppsettet til Anfield og kan ikke huske at det var sånn som jeg opplever det hjemme hos meg.
    Det kan jo være at jeg har tatt på meg de mest kritiske brillene, men Denon spillerene skulle likevel ha knust Pioneerene.

Nå får vi også anledning til å teste en Oppo 981HD som Zokral har med seg:-D

Dette blir gøy

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om at What Hi-Fi? hadde Pioneer DV-989 som testvinner i en gruppetest foran Denon 3930.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vi skulle aldri solgt den

Kjøpte ikke du en A1 etter 989 og nå har du en 9600.

Har du også maur i blodet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda flere som har hatt problemer med Denon DVD-2930 og 3930? Godt at jeg har levert begge mine spillere tilbake til Hifi-klubben i Grimstad. Etter å ha hatt over 10 dvd-spillere fra Denon siden 1997, er det stort sett bare DVD-3800 og 2900 som har klart seg bra uten for store problemer av ulike slag. Pioneer 989 har vært glimrende (og uten problemer), selv om Cary DVD-7 gjorde susen for min del. Men så var det prisen da.....

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, så det er din gamle spiller jeg har fått med meg fra HFK Grimstad

Anfield, Zocral og undertegnede hadde en hyggelig seanse i kinoen til Anfield i går kveld.

På menyen sto testing av Denon 2930, 3930, Oppo 981HD og Pioneer 645.

Aller først testet vi hvordan spillerene taklet hjemmebrent.
    3930 fikk fullstendig spader og hang seg skikkelig.
    Anfields 2930 oppførte seg mye bedre min 2930 og viste bare såvidt antydninger til problemer, men ingen henging.
    Hverken Pioneer eller Oppo hadde noen som helst problemer.
    Det er med andre ord store indivuelle forskjeller mellom hver enhet.
    Det er bare flaks som avgjør om man får en god eller dårlig spiller.

Så var det bildet.
    Gode gamle LOTR FOTR ble brukt som referanse som vanlig.
    Og da spesielt kapittel 2, 7, 10 og 11.
    Vi testet 2930 mot 3930 i 1080p og 576p og bildet er så og si indentisk.
    I alle praktiske henseende så var det ikke mulig å se noe forskjell på bildet på disse to spillerene, forskjellig VP til tross.
    Det er med andre ord liten vits å kjøpe 3930 for bildet sin del, lyddelen skal riktignok være bedre på 3930 men det ble ikke testet.

Så var det Oppo sin tur og det ble fort klart at Farajouda har fallt av lasset. Nå er jo dette en svært billig spiller og det er jo litt urettferdig å sammenlikne den med så dyre spillere fra Denon. Skal du ha det beste så må du se etter noe annet, men hvis du vil ha billig tilgang til 1080p så er det en bra løsning. Men, hvem er det som vil ha en billig 1080p løsning?
    Har du 1080 skjerm eller projector så ser man ikke på så billige spillere heller hva?

Så over til Pioneer og Denon.
    Og ganske riktig så såvi det amme hos Anfield sok jeg så hjemme hos meg.
    Det er bedre bilde på 576i ut av Pioneer enn 1080p ut av Denon.
    Dette sier en del om bildebehandlingen i VW50.
    Noe som fikk oss til å stusse skikkelig er at det var bedre bilde på 576i ut på Pioneer enn 576i ut på Denon og det var uventet.
    I teorien så burde dette vært likt, men det er det ikke.

Det viste seg altså at den aller billigste løsningen ( Pioneer 696 til 1500 har indentisk bilde til 645 ) var den beste mot Sony VW50.

Dette gjalt altså oppløsningene 576 og 1080 både i i og p utgave på en 1080 projector.

Hadde du testet mot en 720 projector hadde resultatet mest sannsynlig vært annerledes da 720 bildet ut av Pioneeren ikke er i toppklasse ( tror jeg ).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for i går, gutter!

Godt å få gjort slike tester i eget oppsett med egne øyne.

Verdt å presisere at de største forskjellene vi så gjalt i mørke scener, som scene 11 i LOTR FOTR, der tåke og dis i mørke scener skaper problemområdene. Graderinger er ofte et problem i slike scener, og Farroudjabaserte chiper lager gjerne makroblokking (en ser tydelig firkantede "byggeklosser" som danner dis/tåken m.m.) Så også på Oppoen i går. 3930/2930 var bedre på dette, men ikke å bra som når VW50 stod for prosesseringen på et 576i-signal. Som leder meg til:

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det er bedre bilde på 576i ut av Pioneer enn 1080p ut av Denon.
    Dette sier en del om bildebehandlingen i VW50.
    Noe som fikk oss til å stusse skikkelig er at det var bedre bilde på 576i ut på Pioneer enn 576i ut på Denon og det var uventet.
    I teorien så burde dette vært likt, men det er det ikke.
    Dette er en stor overraskelse. En har lenge trodd at spillere som kan sende ut 576i over HDMI burde være identisk rett fra platen, men dette viser seg ikke å stemme. Bildet ble mer "finkornet" og uten artefakter på Pioneer sin spiller enn det Denon klarte. 576i fra 2930 var dagens nest beste bilde, og det sier som Arendal påpeker, litt om bildebehandlingen i VW50.

Støyreduksjonen i må detaljer som bladverk o.l. var noe bedre på 2930 enn når VW50 stod for det, ikke uventet.

Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •