Denon DVD-2930/3930 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 27 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 525
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du kjøpte spilleren 23. februar er det meget sannsynlig at den er oppgradert med siste FW som er fra 15/1-07 (BE 8283-7).

Evt. nye FWoppgraderinger kan du laste ned fra denne siden:
    DENON Download&Support

Men HFK liker sikkert ikke at du gjør det selv... og ser sikkert helst at du tar med deg spilleren og lar de kjøre oppgraderingen.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp.. Da er det kanskje bare å ringe ned å spørre om de har gjort de siste oppgraderingene - evnt. ta med spilleren ned til dem ?

Takk for svar forresten

Peer

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Kan det være graderinger du ser?
    I så fall er det mest sannsynlig en svakhet i kilden, for 2930 tyner frem både det positive og negative i enhver utgivelse.

At en scene er mindre i fokus enn resten av filmen kan også være kilderelatert. Jeg kan ikke si at jeg har sett disse problemene du beskriver, med mindre det er snakk om graderinger og uskarpe scener.
    Det med fokus tror jeg nok kan være kilde relatert. De få tilfellene av svart/grå skjerm hvor hele bildet skifter mellom en mørkere og lysere nyanse av grå, er nok ikke graderinger. Heldigvis skjer det veldig sjeldent.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enkelt å oppgradere selv hvis du er bittelitt datakyndig, men det gjøres vel på eget ansvar. Tror ikke at HFK får alle oppdateringene like raskt alltid. Jeg kjøpte min 2930 den 23. også og den var åpnet i Danmark og oppgradert til siste FW, noe som alle de siste spillerne visstnok har blitt.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og venter på at min spiller skal komme seg fra Danmark til Norge.

De går vel alltid via Danmark, gjør de ikke?

Regner med at jeg får en spiller med nyeste firmware.

Det har sikkert vært nevnt tidligere i tråden, men hvordan sjekker man firmwareversjonen på disse spillerene?

Jeg er litt bekymret for den store DVD-r samlingen min og hvis jeg får problemer med den går spilleren i retur.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uppgradering av 2930

Först kanske du vill kolla din firmware, den som ligger i nu har - 4 på slutet

Gör så här
    stäng av strömmen med huvudströmbrytaren ( den lilla knappen )

Håll inne knappen "Play" och "Open/Close" samtidigt
    Tryck nu (samtidigt som du håller in "Play" och "Open/Close") på huvudströmbrytaren.
    Open visar sig i displayen
    Tryck in knapparna i en följd 3, 2, 6, 5 och sedan knappen "Menu" på fjärrkontrollen
    stega mellan informationen med "Menu" knappen.

Lägg in ny firmaware ( finns på tyska hemsidan ) som någon så snällt lade ut länken
    till här för ett tag sedan DENON Download&Support

Det är bara att hämta hem med hjälp av ditt serienummer

Bränn en cd med filen LIGGANDE I EN MAPP ( VIKTIGT ) kalla mappen DVD_2930

Innan du gör något kopplar du dvdspelaren med en scart till din tv se till att
    du ställt in scartutgången i menyn till "video" .. HDMI kommer nämligen att stängas av.

1. Stäng av spelaren med offknappen. Håll inne PLAY och SKIP FW när du trycker
    på knappen igen. INITIALIZE kommer att synas i displayen
    2. Lägg i cdskivan och har du gjort allt rätt nu så kommer du att se proceduren på
    din tvskärm. Gör inget förrän det att skivan kommer ut automatiska igen. Ta ut den.
    3. Gör om Steg 1. igen
    4. Spelaren stänger luckan
    5. Stäng av o sätt på
    6. Gör om din setup och se till att HDMI aktiveras igen om du använder det.

Nu är din spelare uppgraderad och du kan så klart kolla din firmware som du gjorde
    innan du uppgraderade den. Nya soften har - 6 på slutet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy på bildet, 2930

Jeg har opplevd på en spesiell sekvens på animasjonsfilmen "biler" at jeg får snø på skjermen. som varer muligens 1 min eller noe. ( dette er en original film selvfølgelig ) Hele filmen ellers er sylskarp og fin uten noe forstyrerlser. hva skyldes dette tro ? Jeg får også det samme på en brent plate som er tatt opp fra TVen under rally norway, fra en sony hdd opptaker. hele filmen er full av snøstorm. Dette blir det ikke på sonyen. Bildet er klart og fint der, via den nye canal digital HD boksen. så kvaliteten i utgangspunktet er bra.

Jeg har lest et sted på forumet at en kan skru av og på støyreduksjon på 2930, men etter å lest igjennom manualen som fulgte med, har jeg ikke funnet ut hvordan en gjør det... noen tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg går og venter på at min spiller skal komme seg fra Danmark til Norge.

De går vel alltid via Danmark, gjør de ikke?

Regner med at jeg får en spiller med nyeste firmware.

Det har sikkert vært nevnt tidligere i tråden, men hvordan sjekker man firmwareversjonen på disse spillerene?

Jeg er litt bekymret for den store DVD-r samlingen min og hvis jeg får problemer med den går spilleren i retur.

om spilleren får problem med dine brente plater, kan du gjøre som meg å kjøpe en back-up spiller for 500 kr ?? billigspillerne tar som regel alle brente plater. Jeg har det meste originalt og låner endel filmer +SACDer, og det er mat for 2930, for det er jo en kvalitetsspiller som fortjener kvalitets materiell å jobbe med..

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 2930 sliter seriøst med mange DVD-R... Slik skal det vel ikke være med en spiller i denne prisklassen. Bildet fryser og stopper opp mens man hører spilleren jobbe med platene. Ødelegger påsketuren på fjellet fullstendig her. Noen som har testet en del DVD-R og DVD+R på 2930?

Mulig denne spilleren må gå i retur her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Min 2930 sliter seriøst med mange DVD-R... Slik skal det vel ikke være med en spiller i denne prisklassen. Bildet fryser og stopper opp mens man hører spilleren jobbe med platene. Ødelegger påsketuren på fjellet fullstendig her. Noen som har testet en del DVD-R og DVD+R på 2930?

Mulig denne spilleren må gå i retur her.
    Har du ikke muligheten til å endre dvd platen til dvd-rom noen brenner programmer kan endre platen fra -r/+r til rom. (under brenning av platen selvsagt)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har gått fra f.eks DVD-2200 eller 2900 (eller andre eldre denon spillere i mellomklassen) til 2930? Er det snakk om STORE forskjeller i bildekvaliteten? Har 2200 og den gir et sabla bra bilde, så blir det en annen verden med 2930? Jeg tviler egentlig ikke her, men bare lurer.... Og ikke lyv for dere selv nå, vær ærlig. :-P

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått fra 3910 til 2930 og har fått et løft i bildekvaliteten. Bare så synd at den hakker på en del DVD-R. Skal teste noen som jeg kjørte fint på 1930 om de hakker på 2930. Mistenker at en FW kan fikse disse leseproblemene.

Noen som har hørt noe om når neste version av FW til 2930 kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Er det noen her som har gått fra f.eks DVD-2200 eller 2900 (eller andre eldre denon spillere i mellomklassen) til 2930? Er det snakk om STORE forskjeller? Har 2200 og den gir et sabla bra bilde, så blir det en annen verden med 2930? Jeg tviler egentlig ikke her, men bare lurer.... Og ikke lyv for dere selv nå, vær ærlig. :-P
    Jeg har iallefall ikke lagt merke til noe problemer med 3930

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke snakk om problemene, tenker på bildekvalitet jeg nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det mulighet for å skru av og på støyreduksjon på 2930? eller andre innstillinger som kan ha vesentlig betyding ? hva kan det komme av at jeg får snø på filmen biler i en kort periode? meget dårlig bildekvalitet et sted i filmen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    finnes det mulighet for å skru av og på støyreduksjon på 2930?
    Støyreduksjonen kan slåes helt av, eller aktiveres opp til 3 mener jeg å huske (har ikke spilleren her nå).

Når det gjelder den snøen du snakker om, er jeg usikker på om det er spilleren sin feil. Jeg har aldri hatt den opplevelsen med "Biler", og den filmen er blitt snurret endel ganger nå. Er det samme sted hver gang? Skjer det på flere filmer?

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Er det noen her som har gått fra f.eks DVD-2200 eller 2900 (eller andre eldre denon spillere i mellomklassen) til 2930? Er det snakk om STORE forskjeller i bildekvaliteten? Har 2200 og den gir et sabla bra bilde, så blir det en annen verden med 2930?
    Vil påstå at bildekvaliteten blir hevet en god del, ja. For det første går du fra komponentoverføring til HDMI, en endring som innebærer en økt skarphet i bildet i seg selv. For det andre er det en helt annen chip i 2930, og mye her skjedd på den tiden siden 2200/2900 var top class. Men her er det jo øynene som ser. Noen mener at stegene er mindre. Men min mening er klar. Bildemessig er det verdt det, spesielt om du bruker projektor.

Når det gjelder musikkgjengivelsen er jeg mer usikker. Her mener jeg å huske at 2900 var en meget habil CD-spiller. Jeg har enda ikke kjørt en AB-test mot en middels CD-spiller, men det er i komminga.

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Oppdatering av 2930

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Uppgradering av 2930

Först kanske du vill kolla din firmware, den som ligger i nu har - 4 på slutet

Gör så här
    stäng av strömmen med huvudströmbrytaren ( den lilla knappen )

Håll inne knappen "Play" och "Open/Close" samtidigt
    Tryck nu (samtidigt som du håller in "Play" och "Open/Close") på huvudströmbrytaren.
    Open visar sig i displayen
    Tryck in knapparna i en följd 3, 2, 6, 5 och sedan knappen "Menu" på fjärrkontrollen
    stega mellan informationen med "Menu" knappen.

Lägg in ny firmaware ( finns på tyska hemsidan ) som någon så snällt lade ut länken
    till här för ett tag sedan DENON Download&Support

Det är bara att hämta hem med hjälp av ditt serienummer

Bränn en cd med filen LIGGANDE I EN MAPP ( VIKTIGT ) kalla mappen DVD_2930

Innan du gör något kopplar du dvdspelaren med en scart till din tv se till att
    du ställt in scartutgången i menyn till "video" .. HDMI kommer nämligen att stängas av.

1. Stäng av spelaren med offknappen. Håll inne PLAY och SKIP FW när du trycker
    på knappen igen. INITIALIZE kommer att synas i displayen
    2. Lägg i cdskivan och har du gjort allt rätt nu så kommer du att se proceduren på
    din tvskärm. Gör inget förrän det att skivan kommer ut automatiska igen. Ta ut den.
    3. Gör om Steg 1. igen
    4. Spelaren stänger luckan
    5. Stäng av o sätt på
    6. Gör om din setup och se till att HDMI aktiveras igen om du använder det.

Nu är din spelare uppgraderad och du kan så klart kolla din firmware som du gjorde
    innan du uppgraderade den. Nya soften har - 6 på slutet.
    NB! Cd må også brennes i ISO 9660 format. Har nå prøvd tre uten (joliet format) og det gikk rett åt skogen. Dvs spilleren aksepterte ikke cd. Da var også cd bunken tom. Gikk inn på de tyske sidene som det er referert til og der står det en del nyttig info, sjøl med mine begrensede tysk kunnskaper.
    Nye sjanser og nye gevinster i morra. Har -4 oppdatering på 2930 som jeg kjøpte av akto. -7 ligger på tysk side.

Arne

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Oppgradering

Da var nye cder innkjøpt. Brent i ISO9660 format. Prosedyren gjort som det står og dermed er FW BE 8283-7 lastet inn. Gikk veldig greit.
    Arne

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vil påstå at bildekvaliteten blir hevet en god del, ja. For det første går du fra komponentoverføring til HDMI, en endring som innebærer en økt skarphet i bildet i seg selv. For det andre er det en helt annen chip i 2930, og mye her skjedd på den tiden siden 2200/2900 var top class. Men her er det jo øynene som ser. Noen mener at stegene er mindre. Men min mening er klar. Bildemessig er det verdt det, spesielt om du bruker projektor.

Når det gjelder musikkgjengivelsen er jeg mer usikker. Her mener jeg å huske at 2900 var en meget habil CD-spiller. Jeg har enda ikke kjørt en AB-test mot en middels CD-spiller, men det er i komminga.
    Har projektor og kritiske øyne så jeg tviler ikke på om at det er verdt det. Takk for svaret foresten... :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klaget tidligere i tråden på at 2930 er dårlig på DVD-R. Har fått et nytt eksemplar fra HFK nå og dette eksemplaret er mye bedre. Har ennå ikke klart å fremprovosere avspillingsproblemer så det er like før jeg friskmelder denne. Testet med divx også og det gikk fint, men spilleren klarer ikke å vise subtekster med disse. Det gjør ikke noe for meg men det er vel alltids noen som lurer på dette også.

Så til et underlig fenomen som jeg hadde på mitt første eksemplar såvel som på denne jeg har nå. Har beskrevet dette tidligere men tar det påny. Sett på nesten hvilken som helst film og kjør rulletekstene. Der er det lettest å demostrere. Hele skjermen flikker mellom svart og grått fra tid til annen i slike mørke bilder. Det ser ut som om man sitter og svitsjer mellom 0 og 7.5 IRE på fjernkontrollen men i en litt mildere versjon. Kan noen prøve å se om de kan påvise det samme. Er ingen andre som har nevnt dette noe sted og siden jeg har testet 2 spillere som lider av det samme begynner jeg å lure på om det har noe med min 50"PV60 (via HDMi) eller kabelen å gjøre. Jeg ser ikke dette fenomenet når jeg kjører den samme filmen på en gammel Pioneer via RGB scart.

Side 18 av 27 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •