Denon DVD-2930/3930 - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 525
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Mulig jeg tar feil, men hvis en DVD spiller til 10K leverer bedre bilde én en spiller til 1K så brenner vell kanskje en spiller til 100-1000K bedre én en hjemme brenner til 500-2000kr, selvfølgelig er det bare 0 og 1 tall men da burde kanskje ikke en spiller være bedre én en annen spiller som koster 10 ganger mer heller da.:idea:
    Forøvrig så er det vel tillatt i Norge å laste ned filer men ikke laste opp(dele):!:
    Kjøpte DVD-plater er ikke brent, de blir stemplet/presset i en eneste bevegelse.

Brente plater baserer seg på et helt annet prinsipp med oppvarming av et spesielt lag slik at det oppstår "bobler"

Med mindre du har dårlige DVD-plater som DVD-spilleren din ikke liker vil det ikke være noen merkbar forskjell på brente/pressede plater.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige plater eller brenner er som regel skyldig hvis man ikke får spilt av på standalone spillere.

Det er store variasjoner på hvilke feiltoleranser det er på de forskjellige spillerene, og ofte er det slik at de aller billigste er minst kresne.

Ørsmå avvik i boblene og spilleren klarer ikke å korrigere for dette.

PC drev har som regel svært god korrigering for slike feil, derfor kan en plate virke i PC'en men ikke i standalone spilleren.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette en teknisk tråd rundt 2930/3930?

En ting, de nye recieverne får jo nytt utseende til sommeren. Hva skjer med det "utdaterte" utseendet på 2930/3930 da? Nye modeller? Eller er det over på BR/HD-DVD?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok det er Ivaols som ikke har fulgt med i timen. I Norge er det heller ikke lov å laste ned materiale som ikke er godkjent av rettighetshaverne. Var det ikke i fjor sommer loven trådte i kraft ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steins
    Jeg tror nok det er Ivaols som ikke har fulgt med i timen. I Norge er det heller ikke lov å laste ned materiale som ikke er godkjent av rettighetshaverne. Var det ikke i fjor sommer loven trådte i kraft ?
    Januar 2006 vel ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Tema folkens...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Tema folkens...
    hehe

Har butikkene begynt å få lager med 2930/3930 tro ?
    Leverings problemene har endelig gått over ?

Tilbake til tema... Det var snakk om at denon har hatt problemer med støy på driv verket... hva slags støy er det snakk om egentlig ? Samme som bråket en får hva en hvilken som helst spiller som blir matet med en ubalansert plate ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    hehe

Har butikkene begynt å få lager med 2930/3930 tro ?
    Leverings problemene har endelig gått over ?

Tilbake til tema... Det var snakk om at denon har hatt problemer med støy på driv verket... hva slags støy er det snakk om egentlig ? Samme som bråket en får hva en hvilken som helst spiller som blir matet med en ubalansert plate ?
    ser noen klager over støy fra drivverket, men min er helt stille så regner med det dreier seg om enkelte mandagseksemplar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    ser noen klager over støy fra drivverket, men min er helt stille så regner med det dreier seg om enkelte mandagseksemplar.
    Min er også 100% stille, må legge øret inntil for å høre noen antydninger av lyd.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere klager på støy, gå for eldre Denon spillere. Har for tiden en DVD-2200, den er like stille som et sovende barn... :-P

Men hørte på 2930 på et stille testrom på HFK og la heller ikke merke til noe støy.

Hvis alt støyer for mye, stikk på et par metal konserter (f.eks metallica til sommeren og inferno festivalen) og kjør noe musikk (f.eks rammstein) så høyt at trommehinnene dirrer så støyer ikke alt så mye lenger.... men så var det den pipinga da. :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hvis dere klager på støy, gå for eldre Denon spillere. Har for tiden en DVD-2200, den er like stille som et sovende barn... :-P

Men hørte på 2930 på et stille testrom på HFK og la heller ikke merke til noe støy.

Hvis alt støyer for mye, stikk på et par metal konserter (f.eks metallica til sommeren og inferno festivalen) og kjør noe musikk (f.eks rammstein) så høyt at trommehinnene dirrer så støyer ikke alt så mye lenger.... men så var det den pipinga da. :-P
    Hehehe... er ikke støy under normal drift jeg snakker om da...
    Det gjelder når en har ubalanserte cd/dvd spillere i 2930/3930... opplevde å leie en film som var kraftig ubalansert... da gi spilleren seg skikkelig med ulyder....
    Får å spare dvd spilleren.. gikk tilbake til video utleie og fikk en annen dvd plate (samme film) jaggu var denne også ubalansert! Kopierte filmen på en DVD+R plate og kunne endelig nyte filmen :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hehehe... er ikke støy under normal drift jeg snakker om da...
    Det gjelder når en har ubalanserte cd/dvd spillere i 2930/3930... opplevde å leie en film som var kraftig ubalansert... da gi spilleren seg skikkelig med ulyder....
    Får å spare dvd spilleren.. gikk tilbake til video utleie og fikk en annen dvd plate (samme film) jaggu var denne også ubalansert! Kopierte filmen på en DVD+R plate og kunne endelig nyte filmen :P
    Er jo enkelte utleiere som henger feite klistermerker på dvd'en. Blir ikke akkurat lite kast i plata da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snicker
    Er jo enkelte utleiere som henger feite klistermerker på dvd'en. Blir ikke akkurat lite kast i plata da
    Det var faktisk ikke klistrelapp på disse platene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det er noen som sitter i spenning og venter på resultatet av mitt besøk på hifiklubben, så må jeg bare si at jeg har bestemt meg for å vente til det har kommet minst en oppdatering til. alle problemene er til å leve med foreløbig, og ser det er ny firmware på gang til 3930 ihvertfall, og det kom jo to til 2930 i januar.
    men har tenkt til å ta bilde av feilen og sende dem, så kanskje de legger press på denon til å fikse det, om det kan fikses da.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en 2930 på meg også. Det er imidlertid et par småting som jeg synes er rart. Bildet er stort sett glimrende men av og til er det akkurat som om bildet blir litt uklart og smørt ut akkurat som om man mister fokus. Så dette på Deliverance (sone 1) og en sjelden gang på Two Towers (Ext ed.). En annen litt rar ting som jeg legger merke til ved start av hvilken som helst av LOTR filmene (ext ed.) når skjermen er mørk og tittelen vises så skifter det svarte mellom grått og svart. Fenomenet oppstår kun når bildet nærmer seg like sort som stripene over og under widescreen er. Spilleren har problemer med DVD-R.

Ellers er bildet glimrende og en smule bedre enn 1930 som jeg testet et par ukers tid. Jeg la ikke merke til noe av det jeg nevner over på 1930, så tviler på at min Panasonic 50"PV60 har noe med problemene å gjøre. 1930 hadde ingen problemer med DVD-R.

En spiller til 7500 kr skal ikke ha slike slike problemer!

PS har siste FW fra 15/1-07 (BE 8283-7)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen av disse bildeproblemene på min spiller...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke ofte jeg så dette som jeg beskrev i min forrige post, så jeg bør vel teste litt mer. Ville bare lufte det for å høre om andre har sett lignende. Håper uansett at en ny FW vil løse eventuelle bugs. Det faktum at spillerne som selges nå er blitt åpnet og oppgradert i Danmark på vei fra Denon kan vel kanskje taes som et tegn på at det er ting som ikke 100% og ikke bare god service .

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte 2930 gjennom DVE og den klarte seg med glans. Fantastisk bilde som overgår min forrige 3910 glatt. Er bare noe småplukk som f.eks at bildet flikker mellom grå/sort i starten av LOTR. Noen som har noen tanker rundt dette, eller opplevd det?

Ser ut som om jeg kan puste lettet ut. Ble litt bekymret av en liten testrunde i går natt....

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Kjørte 2930 gjennom DVE og den klarte seg med glans. Fantastisk bilde som overgår min forrige 3910 glatt. Er bare noe småplukk som f.eks at bildet flikker mellom grå/sort i starten av LOTR. Noen som har noen tanker rundt dette, eller opplevd det?

Ser ut som om jeg kan puste lettet ut. Ble litt bekymret av en liten testrunde i går natt....
    Kan det være graderinger du ser?
    I så fall er det mest sannsynlig en svakhet i kilden, for 2930 tyner frem både det positive og negative i enhver utgivelse.

At en scene er mindre i fokus enn resten av filmen kan også være kilderelatert. Jeg kan ikke si at jeg har sett disse problemene du beskriver, med mindre det er snakk om graderinger og uskarpe scener.

Newcomer Peer sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå har jeg endelig fått i hus min Denon DVD-2930 på fredag (23.02.07) - og jeg lurer på dette med oppdateringer som det har vært snakk om her på spilleren her i tråden om det er nødvendig for meg, og evnt. hvordan jeg fikser det med HiFi Klubben ?

Tenker ikke på å gjøre spilleren sonefri, men tenkte på andre oppdateringer.

Peer

Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •