Denon DVD-2930/3930 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 27 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 525
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Flotte annlegg og piratkopier?

Blir nesten som en parodi å høre på enkelte som snakker om dvd-r/dvd+r osv, har man en dvd spiller til 7500+ så har man fohapentligvis et annlegg til 40-50lapper, da burde brente filmer være en saga blott!
    Skjønner de som har student/ungdoms-budsjett, regner med at de ikke bruker så mye på AV/Hifi før de kommer i jobb.
    Idag får vi filmer for 50-150kr avhengi av enkelte faktorer osv, hvorfor ikke bruke litt penger på filmer som er innspilt på skikkelig utstyr når vi stiller så store krav til bilde og lyd, er filmen brent av en dvd-brenner på laptoppen eller på toweret så er kvaliteten neppe noe å skryte av.

Har man en dvd spiller til rimi pris så kan brente hjemme filmer være noe men har man budsjett-referanse spillere i 7500,- og mer så burde man kanskje vurdere nye filmer fra produsent!:idea:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å kverulere her men det finnes jo enkelte tilfeller av at det taes backup av ting på DVD-R og DVD+R. Skal man dra tenkerekken enda et steg videre kan opptak med videokamera overføres til de nevnte mediene. Synes spørsmålene er relevante uten at man skal kjøre på med en piratdiskusjon.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig!

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Ikke for å kverulere her men det finnes jo enkelte tilfeller av at det taes backup av ting på DVD-R og DVD+R. Skal man dra tenkerekken enda et steg videre kan opptak med videokamera overføres til de nevnte mediene. Synes spørsmålene er relevante uten at man skal kjøre på med en piratdiskusjon.
    Forstår dette godt, men familen på påskefjellet har neppe en enorm kvalitet teknisk sett uansett, men den må selfølgelig kunne spilles på en hi-end spiller såvel som en rimi spiller.
    Jeg vil tro at forventningene til film-kvalitet kommer først på leie/kjøpefilmer!

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    nei, men det blir dyrere enn 2930 + all fiflingen med codeker og software som kan drive en oppetter veggen.
    jeg har avtalt å stikke innom klubben med spilleren min for å få den oppdatert med ny firmware, og da skal jeg også ta med dvd`r som viser disse problemene i praksis.
    Nå begynner jeg å bli utålmodig Eivind . Har ikke funnet mye om denne problematikken på andre forum, enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon 2930 og pleier alltid brenne ut en kopi av originalen på DVD+R eller DVD-R (eventuelt DVD +/- R DL) for å slippe å ødelegge originalfilmen.

Om du får problemer med å spille brente dvd'er så kan det tyde på dårlig kvalitet av brenner eller eventuelt platene du brenner på. Et godt tips er å brenne på 8x på plater som støtter 16x, samt benytte høykvalitetsplater (Verbatim har aldri sviktet så langt).

Så langt har ingen brente kopier feilet på Denon 2930. Kvaliteten er yppelig på alle områder. Anbefaler denne spilleren på det sterkeste. DL plater fungerer også uten noen form for problem (både +R og -R). Har ikke testet RW plater ennå, men regner med at de fungerer like bra. Merker heller ingen "pausing" mellom lagbytte på verken originaler eller brente DL plater. Denon 1930 jeg hadde og returnerte feilet ofte på originaler men ikke så ofte på brente plater på lagbytte.

Synkronisering mellom lyd og bilde fungerer også veldig bra på 2930, 1930 var ikke mye bra her. Fikk aldri synkronisert lyd/bilde uansett hvilken output (anolog/hdmi eller digital) på en stor del filmer. Så den gikk i retur etter ca 1 uke.

Bildekvaliteten på 2930 er også noe av de absolutt beste jeg har sett. Skal også legges til at jeg har hatt en god stabel forskjellige dvd-spillere iløpet av de siste årene, og denne overgår alle andre så langt. Så konklusjon, har for første gang fått en dvd-spiller i hus som svarer til forventningene. Eventuelle feil du opplever på bildekvalitet (som er ytterst få) kan forklares med at spilleren ikke kan trylle - har man ekstremt dårlig kvalitet på filmen så får man ikke tipptopp kvalitet ut (dritt inn gir sterkt forbedret dritt ut).

En liten ting jeg glemte, BTB (sortere enn sort) får jeg ut både ved RGB og YCbCr via HDMI kabelen, ikke testet komponent ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli utålmodig Eivind . Har ikke funnet mye om denne problematikken på andre forum, enda...
    vel, skal ta turen dit på torsdag (biltur i oslo sentrum før 17.30 er ikke mye gøy), så da får vi se. i mellomtiden skal jeg teste min gamle marantz 6600 for å verifisere at det ikke er på dvd`ene problemet er.
    det står ingenting om at dette problemet er løst i siste firmwaren, bare at den fikser problemer med dvd-a/sacd avspilling, og gjør spilleren generelt mer tålmodig med "ukurante" disker. ser på avsforum at den har mye lettere for å spille brente disker etter oppgradering.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Blir nesten som en parodi å høre på enkelte som snakker om dvd-r/dvd+r osv, har man en dvd spiller til 7500+ så har man fohapentligvis et annlegg til 40-50lapper, da burde brente filmer være en saga blott!
    Skjønner de som har student/ungdoms-budsjett, regner med at de ikke bruker så mye på AV/Hifi før de kommer i jobb.
    Idag får vi filmer for 50-150kr avhengi av enkelte faktorer osv, hvorfor ikke bruke litt penger på filmer som er innspilt på skikkelig utstyr når vi stiller så store krav til bilde og lyd, er filmen brent av en dvd-brenner på laptoppen eller på toweret så er kvaliteten neppe noe å skryte av.

Har man en dvd spiller til rimi pris så kan brente hjemme filmer være noe men har man budsjett-referanse spillere i 7500,- og mer så burde man kanskje vurdere nye filmer fra produsent!:idea:
    He he. Her henger du ikke med i svingene lenger mister. Last ned filmer i full dvd kvalitet gratis fra internett. En film koster meg på denne måten 2.50 NOK og ser helt ypperlig ut på 113".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    He he. Her henger du ikke med i svingene lenger mister. Last ned filmer i full dvd kvalitet gratis fra internett. En film koster meg på denne måten 2.50 NOK og ser helt ypperlig ut på 113".
    poenget her er jo at om du bruker 30 000 på anlegget ditt, så kan du jaggu betale for dvd`ene dine også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var overhodet ikke det jeg tolket som Private Ryan sitt poeng, der gikk det på dårlig bildekvalitet fra brente plater på dyrt anlegg.

Ingenting i mot at folk kjøper nye filmer og bruker penger på det!!! Mer stas med nye dvder i hylla, men ikke kom å fortell meg at brente filmer = dårlig kvalitet. Da vet du ikke hva du snakker om Bare for å avklare det, snakker IKKE om xvid o.l. men dvd ripp.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar vel litt off-topic her Ivaols og du bør nok helst ikke skryte av lovbrudd her på forumet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan 3930 skalere opp til 1366x768?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere 2930 eiere som sitter og venter på Toshiba HD-EX1 og har tenkt å bytte til den?

Toshibaen er jo så fantastisk ( sier de ).

Har sett etter brukte 2930, men ikke sett noen.
    Er det fordi det er vanskelig å få tak i Toshibaen?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme som Arendal. Kunne være interessant dersom noen av disse kom på bruktmarkedet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon-link?

Jeg bruker coax fra min 2930, men det fulgte med en Denon-Link? hvordan blir kvaliteten fra denne ? noen som har testet opp mot annen tilkobling?
    Mp man opp på Denon AVR-3806 får å få støtte for Denon-Link? min 3802 har ikke dette så vidt jeg kunne se. Men uasnett var det et kvalitetsløft med 2930!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    Jeg bruker coax fra min 2930, men det fulgte med en Denon-Link? hvordan blir kvaliteten fra denne ? noen som har testet opp mot annen tilkobling?
    Mp man opp på Denon AVR-3806 får å få støtte for Denon-Link? min 3802 har ikke dette så vidt jeg kunne se. Men uasnett var det et kvalitetsløft med 2930!
    Denonlink er mest med tanke på bruk av sacd super audio cd... du trenger nyere surround forsterker/preamp som har denonlink for å bruke dette

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Confused!!!

Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Det var overhodet ikke det jeg tolket som Private Ryan sitt poeng, der gikk det på dårlig bildekvalitet fra brente plater på dyrt anlegg.

Ingenting i mot at folk kjøper nye filmer og bruker penger på det!!! Mer stas med nye dvder i hylla, men ikke kom å fortell meg at brente filmer = dårlig kvalitet. Da vet du ikke hva du snakker om Bare for å avklare det, snakker IKKE om xvid o.l. men dvd ripp.
    Mulig jeg tar feil, men hvis en DVD spiller til 10K leverer bedre bilde én en spiller til 1K så brenner vell kanskje en spiller til 100-1000K bedre én en hjemme brenner til 500-2000kr, selvfølgelig er det bare 0 og 1 tall men da burde kanskje ikke en spiller være bedre én en annen spiller som koster 10 ganger mer heller da.:idea:
    Forøvrig så er det vel tillatt i Norge å laste ned filer men ikke laste opp(dele):!:

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Mulig jeg tar feil, men hvis en DVD spiller til 10K leverer bedre bilde én en spiller til 1K så brenner vell kanskje en spiller til 100-1000K bedre én en hjemme brenner til 500-2000kr, selvfølgelig er det bare 0 og 1 tall men da burde kanskje ikke en spiller være bedre én en annen spiller som koster 10 ganger mer heller da.:idea:
    Forøvrig så er det vel tillatt i Norge å laste ned filer men ikke laste opp(dele):!:
    Du tar nok feil... Har brennt mye dvd plater (ikke nedlastet matriale bare så det er sagt) og slet en tid med kvaliteten på disse. Så begynte jeg å sjekke feilene på de brennte platene, og med plater av god kvalitet samt rett brenner ble resultatet langt bedre enn en vanlig presset dvd. Dersom du har en brenner som støtter feilrapportering av PIE,PIF og POF samt programvare kan du enkelt sjekke dette selv bare for å stille nysgjerrigheten. Ellers syns jeg at man skal kjøpe og betale det man skal se på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de siste sidene i denne tråden har det blitt mye kritikk på småfeil, så derfor vil jeg bare understreke nok en gang hvor god denne spilleren er på sitt beste. så minority report i går, og dette er en film med mye støy i bildet. jeg kjører vanligvis med DNR aktivert på spilleren, men var nødt til å skru på MPG noise reduction også, og FOR en forskjell det gjorde!
    helt rått er vel ordet her, og jeg er meget fonøyd med spilleren, tiltross for de småproblemene som er nevnt tidligere. disse problemene ser man bare avogtil uansett, så ikke la det bli avgjørende for å la være å kjøpe en 2930.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar vel litt off-topic her Ivaols og du bør nok helst ikke skryte av lovbrudd her på forumet.
    For det første svarte jeg bare et langt innlegg på denne tråden. For det andre bør du ikke anklage folk for lovbrudd, spesielt når det ikke stemmer. I Norge der jeg bor er det lovlig å laste ned, men ikke opp. Nok om det.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her på forumet som har testet 2930 mot XE1?

Begge spillerene er vanskelige å få tak i her i distriktet så jeg får ikke testet det selv på en stund.

Side 16 av 27 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •