Denon DVD-2930/3930 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 27 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 525
    Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har et par dvd audio plater og de fungerer utmerket. Bedre lyd i denne enn min gamle DV7600.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    min spilte motorheads "ace of spades" dvd-a, så den er altså ikke allergisk mot alle dvd-a plater...

edit: ser flere på avsforum sliter med love dvd-a på flere typer spillere, bl.a phillips 963. kanskje firmwareoppdateringen til 2930 vil fikse dette?
    Fikk høre i fra HFK at siste firmware adresserer nettopp dette DVD-A problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fikk høre i fra HFK at siste firmware adresserer nettopp dette DVD-A problemet.
    suverent, da får jeg skaffe meg den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan beskrive i korte trekk hvordan dette eventuelle deinterlacingsproblemet arter seg?

Det jeg har observert etter noen måneder med spilleren, er at den sliter f.eks med Six Feet Under, nesten alle sesongene. Når det er raske kutt eller sceneskifter, ser jeg horisontale svarte striper i noen hundredeler som er fullt synlige, og temmelig forstyrrende. Dersom dette er deinterlacingsproblem, så har jeg sett det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Er det noen som kan beskrive i korte trekk hvordan dette eventuelle deinterlacingsproblemet arter seg?

Det jeg har observert etter noen måneder med spilleren, er at den sliter f.eks med Six Feet Under, nesten alle sesongene. Når det er raske kutt eller sceneskifter, ser jeg horisontale svarte striper i noen hundredeler som er fullt synlige, og temmelig forstyrrende. Dersom dette er deinterlacingsproblem, så har jeg sett det.
    Jepp, da har du dessverre lagt merke til det du også. Har ennå ikke fått pratet med Klubben, men skal få gjort det i morgen. Heldigvis er det ikke så altfor ofte at det skjer, men det er veldig forstyrrende, og ikke holdbart.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette med deinterlaceproblematikken en "buybreaker". Jeg hadde nesten bestemt meg for en 2930 til min 50"PV60 men nå har jeg blitt litt skeptisk. Når dere snakker om filmbasert og videobasert matriale, er det slik at vanlig film er filmbasert og dokumentarer/konserter er videobasert. Så hvis jeg nesten utelukkende bruker den til vanlig DVD-film så er deinterlacing intet problem fra spilleren? Vil dette evt. kunne bli utbedret ved en FWoppgradering?

Kan noen forklare dette litt grundig for meg da jeg er blitt litt forvirret her.
    På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp pratet med Klubben, og de hadde ikke hørt om problemet. Representanten mente dette problemet var en bagatell, og at ingen spillere er perfekte. Det er jeg forsåvidt enig i, men til denne prisen burde den klare det min projektor ikke har problemer med. Han mente også at det kan komme en firmwareoppdatering som fikser problemet. Det håper jeg virkelig.

Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne sende en mail med beskrivelse av problemet til Klubben, som deretter ville bli sendt videre til Denon. Kan vel kanskje være lurt om flere sier i fra.

spoonfeedme:
    Det er et godt spørsmål. Jeg velger å beholde den inntil videre da den gir et suverent bilde og fordi problemet forekommer sjeldent. Men deinterlacing-problemet er distraherende når det dukker opp. Dessverre er det en del spillefilmer som inneholder både film- og videobasert materiale. Nå skal det jo også sies at ingen vet akkurat hva som forårsaker dette fenomenet, men det er god grunn til å tro at dette har med vekslingen mellom video- og filmbasert materiale.

Hvis du vil ha en grundig forklaring, så må du nok spørre noen andre enn meg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingen Dale. Da må jeg kanskje utsette mitt kjøp til jeg vet forskjellen på video- og filmbasert matriale og hvor mange prosentlig andeler av hver det finnes i snitt på DVD. Er dette noe som kun gjelder 2930, eller er 3930 også rammet?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spoonfeedme:
    Bare hyggelig.
    Om 3930 har samme svakhet, vet jeg ikke. Jeg spurte Klubben om de kunne teste 3930 for å se om det bare gjelder 2930, så det kan hende at vi finner ut av det senere. Jeg håper på en firmwareoppdatering som fikser det som bør fikses.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Har nettopp pratet med Klubben, og de hadde ikke hørt om problemet. Representanten mente dette problemet var en bagatell, og at ingen spillere er perfekte.
    En seriøst oppsatt htpc med riktig valg av videoprossessering kommer faktisk ganske nærme det perfekte på dvd. De-interlacing problemer er i hvertfall et ikke-tema

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    En seriøst oppsatt htpc med riktig valg av videoprossessering kommer faktisk ganske nærme det perfekte på dvd. De-interlacing problemer er i hvertfall et ikke-tema
    nei, men det blir dyrere enn 2930 + all fiflingen med codeker og software som kan drive en oppetter veggen.
    jeg har avtalt å stikke innom klubben med spilleren min for å få den oppdatert med ny firmware, og da skal jeg også ta med dvd`r som viser disse problemene i praksis.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg i spenning på hva resultatet av det forsøket blir EivindLunde!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    nei, men det blir dyrere enn 2930 + all fiflingen med codeker og software som kan drive en oppetter veggen.
    jeg har avtalt å stikke innom klubben med spilleren min for å få den oppdatert med ny firmware, og da skal jeg også ta med dvd`r som viser disse problemene i praksis.
    Kjempeflott tiltak, Eivind. Det blir spennende å se om firmwareoppdateringen har noe å si for deinterlacingen eller ikke.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen A-B-testet 2930 opp mot en CD-spiller ennå? I mangel av projektor for tiden så har min nyanskaffede 2930 bare blitt brukt til CD-spiller, og jeg synes den gjør en fin-fin jobb. Jeg har dog ikke testet denne direkte opp mot en CD-spiller, men har hørt litt på CD-spillere rundt i butikker den siste måneden.

2930 har forøvrig en ny reaksjon på dårlige plater jeg ikke har hørt før. Er det noe problem på plata så bare stopper den avspillingen. Andre DVD og CD-spillere bruker som kjent å hakke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2930 har forøvrig en ny reaksjon på dårlige plater jeg ikke har hørt før. Er det noe problem på plata så bare stopper den avspillingen. Andre DVD og CD-spillere bruker som kjent å hakke.
    Denons DVD-spillere fornekter seg ikke. Nok en spiller med problemer! (Alle mine over 10 Denon dvd-spiller har hatt ett eller annen "quirky behavour"); Problemer med å starte enkelte dvd-filmer (både RCE og uten), soneproblemer, avspillingsproblemer på både CD og DVD inkl. hopp, "skurring", mekanisk støy, treghet og "frysing" av bildet som ofte har ført til at jeg har måttet starte filmen på nytt igjen. Merkelig at jeg ALDRI har opplevd liknende problemer med f.eks. Pioneer (737, 350, 360, 370, 380, 575, 585, 868 og 989).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg vil ikke kalle dette et problem. Det er faktisk mer behagelig at når den støter på en ripe eller lignende som gjør at den ikke klarer å lese så stopper den der i stedet for å gå over til hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Nja, jeg vil ikke kalle dette et problem. Det er faktisk mer behagelig at når den støter på en ripe eller lignende som gjør at den ikke klarer å lese så stopper den der i stedet for å gå over til hakking.

jeg testet akkurat 3 brente dvd plater på 2930. Den første gikk ute problemer, men de to neste filmene, dukket det fort opp problemer. Det kom frem firkanter på bilde, og hakke og "bluppelyder" på lyden, den hakket flere ganger, så jeg stoppet den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fikk jeg min 2930 i posten, nesten 3 måneder etter jeg bestilte den, og du verden for et bilde og lyd. På et landskaps sekvens på Biler dvd, ble hele bildet mer livaktig og faktisk 3D som jeg aldri har sett den før, linjene på bilene og ellers ble sylskarpe, og det ble også fargene. Samme med kolralrevene i Nemo. Testet også Terminator 3 og Gladiatoren. Bilde og lyd er krystalklar. Er virkelig en kjempespiller. Men jeg må beholde den gamle divX spilleren min, for DVD-R plater hakker nesten med en gang. Men det er jo originale kvalitets plater den er laget for, men likevel litt kjedelig at den ikke tar alt.

Jeg har ikke oppdaget noe problem med mine SACD og DVD-audio plater enda. Leste noe om at det var problem med DVD-A plater. men husker ikke hva det var. Jeg har testet Santana og Metallica på DVD-A, -og Pink Floyd, Roger Waters, Dire Straits og Creedence på SACD. Like imponert over lyden hver gang.

http://www.geocities.com/asleroem3/minhjemmekino2.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    jeg testet akkurat 3 brente dvd plater på 2930. Den første gikk ute problemer, men de to neste filmene, dukket det fort opp problemer. Det kom frem firkanter på bilde, og hakke og "bluppelyder" på lyden, den hakket flere ganger, så jeg stoppet den selv.
    Har du prøvd DVD+R plater ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0