Denon DVD-2930/3930 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 27 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 525
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan godt være, for selve deinterlaceren skal jo være av ypperste merke. Jeg er "glad" for at du også har lagt merke til combing, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at du var helt fornøyd med spilleren.

Fra det ene til det andre:
    Er det noen som har problemer med å produsere "sortere enn sort" i f.eks DVE?

Jeg får det kun frem når jeg kjører RGB-signal over HDMI, ikke når jeg kjører YCbCr (komponent). Hvis jeg har forstått det rett, så bør man bruke YCbCR hvis man har 10 bit projektor. Men mister man detaljer i mørke scener når en DVD spiller ikke produserer "sortere enn sort"?

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som er interessert i sammenligninger mellom 2930 og 3930 kan kanskje få noe ut av denne omfattende testen på AreaDVD.de (Google-oversatt fra tysk):

AreaDVD omtale av 3930 (masse sammenligninger med andre produkter)

The differences between DVD-2930 and DVD-3930 are noticeable primarily at very high-quality Zuspielern, at the best starting from 50 tariff diagonal. Then is the still more stable picture 3930 of visible advantage. As e.g. in the 3. Star Wars episode Coruscant is shown at night - in connection with slowly there a sliding camera-swivel - makes the 3930 the still calmer picture. Also with fast movements the DVD-3930 acts sovereignly, since still less Bewegungsunschärfen are it shown. This reveals itself in again and again gladly the opening battle quoted by us. The Scaler of the larger model works details out still more accented, which particularly shows up with very picture-strong material.
    De gir 3930 utmerkelsen "Masterpiece DVD-Player Oberklasse" mens 2930 får utmerkelsen "Referenz DVD Player Oberklasse" ("The Denon DVD-2930 brilliert not only with an outstanding picture, but also with amazingly polished acoustics - therefore we already assign this low-priced equipment to the upper class!").

De mener også at lydkvaliteten er bedre på 3930 sammenlignet med 3910.

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvd-2930

Har lest igjennom tråden her nå og kan vel bare si følgende: Som den lykkelige eier av en Denon DVD-2930 i noen dager nå, kan jeg bare gi en tilbakemelding som "amatør"!
    Har verken "hi-end" utstyret eller "hi-end" ører. Men etter noen dager med lytting og titting så er jeg lamslått.... Har ikke noen erfaring med andre dyre dvd-spillere, men kan verfall si at både musikk og film har fått ei ny hylle å sitte på hos meg!!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en region hack på Videohelp VideoHelp.com - DVD Player Hack List

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer egentlig med leveringen av 2930? jeg bestilte den i månedskiftet november/desember, og nå er leveringsdato 01.02.07 +/- 2 uker. jeg har ventet ivrig siden oktober på at den skulle komme i butikkene. frustert!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    hva skjer egentlig med leveringen av 2930? jeg bestilte den i månedskiftet november/desember, og nå er leveringsdato 01.02.07 +/- 2 uker. jeg har ventet ivrig siden oktober på at den skulle komme i butikkene. frustert!!!!
    Virker som flere butikker har 3930... om du ikke orker å vente lenger kan du jo kjøpe 3930 isteden

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kontaktet butikken på telefon? Er jo kommet inn et godt lass med 2930, og de har etter det jeg skjønner ringt rundt til alle kundene som har stått på liste.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette også 3930? Jeg ringer HFK med jevne mellomrom uten hell, kanskje på tide å slå på tråden igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer egentlig med leveringen av 2930?
    Jeg mener å ha lest noe om at det er leveringsproblemer på Reon chippen. (Det er også av denne grunnen at Toshiba HD-EX1 stadig blir utsatt.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nok ha is i magen en stund til

som lagervare i butikk, må vi vente til 1. mars.

Det er siste beskjed fra hifi-klubben pr. tlf.... men det kommer stadig ett og annet parti med noen få spillere.. så vi som har forhåndsbestilt, kan få den før den tid. Og at det er grønn hake på lagerstatus nettbutikk på svart 2930, kommer av at de hadde fått inn 2 svarte, men de ble jo selvfølgelig sendt ut med en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Fra det ene til det andre:
    Er det noen som har problemer med å produsere "sortere enn sort" i f.eks DVE?
    vel, jeg fikk btb ved å sette inngangen på projektoren (tx200) til "enhanced hdmi". mener bestemt 2930 fortsatt står på ycbcr.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    vel, jeg fikk btb ved å sette inngangen på projektoren (tx200) til "enhanced hdmi". mener bestemt 2930 fortsatt står på ycbcr.
    Jeg får kun BTB ved å bruke RGB, men jeg velger å bruke YCbCr. Vet ikke om det er et minus at DVD-spilleren ikke produserer BTB.

Er uansett meget fornøyd med 2930, selv om den har problemer med raske overganger mellom film-basert og video-basert materiale. Man kan si hva man vil om deinterlaceren, men akkurat på dette området sliter den. Om det er en svakhet i softwaren, eller om det er noe annet som forårsaker dette skal være usagt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På det svenske forumet Minhembio.com er det mange som har sett deinterlacing-problemet (combing, cadence?). Enkelte lurer på om det kan være en produksjonsfeil siden det er noen som ikke har lagt merke til problemet, mens andre håper og tror det kan være software relatert og at det kan fikses med en firmwareoppdatering.

Jeg er nesten sikker på at det er, som nevnt ovenfor, raske vekslinger mellom film- og videobasert materiale som skaper trøbbel for 2930. Anfield gjorde meg oppmerksom på dette, og jeg tror hans mistanke stemmer.

Nå har det visstnok kommet en fiormwareoppdatering, men problemet skal ikke være fikset.

Må innrømme at jeg har litt lyst til å kontakte Klubben og klage på denne spilleren. Greit nok at fenomenet dukker opp sjeldent, men så lenge jeg legger merke til det, så er det et irritasjonsmoment.

Noen eksperter her inne som kan komme med innspill nå når vi har fått konstatert at 2930 har en svakhet?

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der også de-interlacing problemer på 3930? Jeg er ude efter en god dvd-afspiller til min BenQ8720, og har kikket lidt på 2930/3930, får man meget bedre billede med Reon/Realta end fra faroudja som sidder i BenQén? havde også tænkt på bare at købe en billig Pioneer DVD-696..

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chippen i 3930 skal være en del bedre enn den som sitter i 2930, og jeg kan forsikre deg om at Reon-chippen i 2930 er betraktelig bedre enn Faroudja-chippen.

Jeg vet ikke om 3930 har det samme problemet som 2930.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at L&B skulle teste 3930 mot HD DVD i siste nummer, har sluttet å abbonnere på dette bladet. Noen som har lest testen og hva er evt dommen over 3930?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Ser at L&B skulle teste 3930 mot HD DVD i siste nummer, har sluttet å abbonnere på dette bladet. Noen som har lest testen og hva er evt dommen over 3930?
    Spesielt anbefalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    På det svenske forumet Minhembio.com er det mange som har sett deinterlacing-problemet (combing, cadence?). Enkelte lurer på om det kan være en produksjonsfeil siden det er noen som ikke har lagt merke til problemet, mens andre håper og tror det kan være software relatert og at det kan fikses med en firmwareoppdatering.
    ja, garantert at det er et problem med videobasert materiale. om du ser f.eks en konsertdvd, så ser jeg at den sliter nesten hele tiden. den klarer heller ikke spille av "love" DVD-A med beatles, den hakker hele tiden. spiller sacd fint, så får prøve med andre DVD-A plater før jeg blir sur.
    ang. BTB så hadde du helt rett, den står til RGB i spilleren. får se om jeg klarer å se forskjell på RGB og YCBCR, om ikke så er det nok mye mer å hente på å ha BTB.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående RGB kontra YCbCr, så har jeg testet begge innstillingene uten å ha kommet frem til en konklusjon som favoriserer den ene eller den andre. Men man får visstnok ikke 10 bits prosessering med RGB, kun med YCbCr. Hva dette betyr i praksis, er jeg ikke sikker på.

Det er nok vekslingen mellom film- og videobasert materiale som skaper trøbbel. Jeg vurderer å bytte den inn, selv om jeg ellers er fornøyd. Men jeg håper selvsagt på en firmware-oppdatering som fikser problemet. Jeg skal kontakte Klubben i morgen, og så får vi se hva de sier.

Jeg har nettopp sett ferdig sesong 1 av Entourage, og der kunne jeg se fenomenet i nesten hver episode. Kan tenke meg at noe er filmbasert materiale mens noe er videobasert materiale. Lot jeg projektoren ta seg av deinterlacingen, så var alt fryd og gammen.

Til dere som eier denne spilleren og som ikke har lagt merke til problemet, så har jeg en scene fra Istid hvor du ser det tydelig. Om du vil bli bevisst på dette må du bestemme selv, men her er i alle fall tidpunktet: 2.48 minutter. Se på fjellet nede i venstre hjørne av bildet, akkurat når ekornet flyger ut av fjellsprekken. Da vil dere se det. Bytt til interlaced, og jeg kan nesten garantere at combingen blir borte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra, la oss få høre hva klubben sier. selv om dette bare er avogtil, så er ikke det akseptabelt på en spiller til 7500,- mener nå jeg.

min spilte motorheads "ace of spades" dvd-a, så den er altså ikke allergisk mot alle dvd-a plater...

edit: ser flere på avsforum sliter med love dvd-a på flere typer spillere, bl.a phillips 963. kanskje firmwareoppdateringen til 2930 vil fikse dette?

Side 14 av 27 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •