Denon DVD-2930/3930 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 525
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så håper jeg ikke det blir et utelukkende fokus etter posten min på dette med oppstartshastighet; har en del andre poeng der som jeg håper å få tilbakemeldinger på!!

På CD-avspilling er spilleren noe raskere, men det tar allikevel mellom 10-15 sekunder før den starter showet. Dette er faktisk tregere enn min Sony-DVP NS900Q, som jeg i utgangspunktet syntes var treg nok.

Men som sagt; håper på andre kommentarer til min post enn dette med kalkunfaktoren

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Jeg fikk øye på en liten bugg som plaget meg; i scener hvor det er blå himmel med is på sidene, så kommer det hvite striper over det blå i forlengelsen av isfjelltoppene. Lurer på om noen kan fortelle meg hva dette kan skyldes? Er brightness på skjermen stilt noe for høyt?
    Dette har nok ingen ting med brightness å gjøre, da brightness kun justerer mengden lys i mørke områder. Kikk heller på kontrasten, er den for høyt justert vil hvitt "blø ut". Kontrast justerer mengden lys i lyse områder.
    Justeringene gjør du på PV60, for verdiene ut på HDMI fra 2930 er helt nøytrale (med mindre du har forandret dem).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus

3. 2930 er en kalkun når det kommer til oppstartshastighet. Den er klokket inn på hele 35 sekunder fra du trykker på "play" mens spilleren står i standby, før den greier å produsere et bilde. Det er svakt, men jeg tenker; "den som venter på noe godt".
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Dette er en katastrofe! I følge nettstedet area-dvd skal 3930 være ytterligere tregere enn 2930, og hvor skal i så fall dette ende? Er ikke Denon i stand til å ta imot brukererfaringer og kritikk?

Som det er nevnt i mange tråder her på forumet så gir min etter hvert tilårskomne Denon dvd-3800 bilde og lyd etter 5-7 sekunder (tilnærmet like rask som en hver CD-spiller). Og selv om den fungerer superb som drivverk (identisk drivverk som den gamle Denon A1, + at den nå har fått ekstra strømforsyning+ LC audio XO3 clock+++), og dermed overgår alle de ca. 10 dvd-spillerne jeg har hatt den senere tid, så kan ikke bildet sammenliknes med f.eks. 2930/3930.

Hvorfor tas ikke dette opp i tilstrekkelig grad av testere i norske og utenlandske magasiner? "Sløres" eller gjemmes kritikken bort fordi bildet er så bra? Kan heller ikke se at Hjemmekino direkte påpekte dette i sin test av 2930, og det burde vært gjort.

Vel, da ble det ingen 2930 eller 3930 på meg.
    Dette med så lang oppstartstid virker merkelig på meg. Nå har jeg testet tre forskjellige DVD-filmer, og når spilleren er slått på og står med skuffen ute til den begynner å spiller materiale går det rundt 15 sekunder.

På CD går det 13 sekunder på de fire originale CD-platene jeg har testet med.

Ta i betraktning at skuffen bruker 2 sekunder fra du trykker på knappen til den er inne også, kan da ikke disse tallene være veldig avskrekkende.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har ei formeining om korleis denne står seg mot feks. marantz dv7600? Då både på musikk og film. Veit at iallfall Anfield(?) har hatt begge, så der burde vel kunne vere nokon intrykk å hente.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen dager med 2930, så er årets nedtur en realitet. 2930 har de-interlacing problemer. Har sett tre filmer, og i to av dem klarte ikke 2930 å henge med i svingene. I "Miami Vice" ble bildet "strimlete" ved minst to anledninger, og det var forstyrrende.

Da jeg kjørte 1080i istedenfor 720p, så ble de aktuelle scenene prosessert uten problemer. Min BenQ 8720 har altså en bedre de-interlacer, og det er skuffende. Når det er sagt, så er det progressive bildet fra 2930 mye bedre på alle andre områder enn akkurat på de-interlacing.

Andre negative sider:
    Fjernkontrollen er horribel, og 2930 er den tregeste DVD-spilleren jeg har vært borti. Trodde ikke det skulle plage meg, men det er faktisk irriterende når man er i menyene og navigerer.

Spørsmålet er om jeg klarer å leve med de-interlacing problemet, som sikkert ikke dukker opp så ofte, for bildet er som sagt svært bra. Regner med at det kun vil skje i scener med hurtige klipp, som f.eks. i actionfilmer. Men en DVD-spiller til 7.5k burde gjøre jobben bedre enn en projektor, uansett om det er snakk om en dyr modell som 8720.

Har forhørt meg på AVSForum, og der kunne et annet medlem bekrefte at også han/hun har opplevd det samme som meg.

Det er ikke meningen å legge en demper på entusiasmen rundt denne spilleren, men problemet jeg har oppdaget er alvorlig etter min mening.

Håper på tilbakemeldinger fra dere 2930-eiere om dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Nokon som har ei formeining om korleis denne står seg mot feks. marantz dv7600? Då både på musikk og film. Veit at iallfall Anfield(?) har hatt begge, så der burde vel kunne vere nokon intrykk å hente.
    Jeg har tidligere sagt at den er endel bedre enn 7600 på filmbiten. Spesielt støyreduksjonen er bedre. På musikk har jeg enda tilgode å teste den ut, da jeg har en relativt dugendes CD-spiller. Men det kommer et inntrykk etterhvert når jeg får litt tid....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Etter noen dager med 2930, så er årets nedtur en realitet. 2930 har de-interlacing problemer. Har sett tre filmer, og i to av dem klarte ikke 2930 å henge med i svingene. I "Miami Vice" ble bildet "strimlete" ved minst to anledninger, og det var forstyrrende.

Da jeg kjørte 1080i istedenfor 720p, så ble de aktuelle scenene prosessert uten problemer. Min BenQ 8720 har altså en bedre de-interlacer, og det er skuffende. Når det er sagt, så er det progressive bildet fra 2930 mye bedre på alle andre områder enn akkurat på de-interlacing.

Andre negative sider:
    Fjernkontrollen er horribel, og 2930 er den tregeste DVD-spilleren jeg har vært borti. Trodde ikke det skulle plage meg, men det er faktisk irriterende når man er i menyene og navigerer.

Spørsmålet er om jeg klarer å leve med de-interlacing problemet, som sikkert ikke dukker opp så ofte, for bildet er som sagt svært bra. Regner med at det kun vil skje i scener med hurtige klipp, som f.eks. i actionfilmer. Men en DVD-spiller til 7.5k burde gjøre jobben bedre enn en projektor, uansett om det er snakk om en dyr modell som 8720.

Har forhørt meg på AVSForum, og der kunne et annet medlem bekrefte at også han/hun har opplevd det samme som meg.

Det er ikke meningen å legge en demper på entusiasmen rundt denne spilleren, men problemet jeg har oppdaget er alvorlig etter min mening.

Håper på tilbakemeldinger fra dere 2930-eiere om dette.
    Da er dine inntrykk stikk i strid med mine. Og jeg sammenligner med deinterlaceren i en relativt god projektor også, VW50. Deinterlacingsproblemer er mer synlig i noen scener/bilder enn andre, men de dukker ikke "plutselig" opp. Å gjøre bilde om fra halvbilder til helbilder er jo en kontinuerlig prosess.

Jeg har foretatt tester av deinterlacingen mot Toshibas HD-DVD HD-A1, Panasonics BR-spiller, Pioneer sin 696 og Marantz DV7600, og 2930 er en god del bedre enn samtlige. Den klarer samtlige testbilder til HQV sin Benchmark-test godt, selv om denne er mest egnet for å teste ut videobasert materiale. DVE sitt referansemateriale er også gjengitt overbevisende.

Når det gjelder treghet i lasting var faktisk DV7600 et par sekunder dårligere. I menyene er Denon fremdeles en av de dårligste i klassen, og det går fremdeles trått å manøvrere i menyen.

Fjernkontrollen er fremdeles bra "retro" og ingen designmessig højdare. Men de har da klart å legge inn bakgrunnsbelysning på de mest brukte knappene, og det er et fremskritt fra forrige generasjon.

2930 står for bildeleveransene på februars happening "Projektor 2007", så da får vi sett nærmere på det der for de som er interessert.

Dale Cooper: Skjedde det samme når du kjørte 576p ut og lot projektoren skalere opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg presiserte vedrørende oppstartstid var at det tok omlag 35 sekunder når spilleren står i standby til bildet kommer opp på skjermen. Med skuffen ute, slik Anfield påpeker, tar det omlag 18 sekunder. Og det er riktig at det tar 13-15 sekund, når skuffa står åpen, til CD`er er loadet og klar for avspilling.

Poenget er at dette uansett er for tregt, men for min del kan jeg leve med det fordi kvaliteten både på lyd og bilde er såpass overbevisende.

Jeg vil heller ha en kongespiller som leverer fantastiske bilder når den først kommer igang, enn en bondespiller som leverer drittbilder ultrakjapt:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket ingen problemer når jeg så Miami Vice i 720p på min Benq 8720...

Mvh C

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Merket ingen problemer når jeg så Miami Vice i 720p på min Benq 8720...

Mvh C
    Det var virkelig godt å høre. Skal finne ut hva som er problemet.

Anfield:
    Retro schmetro, fjernkontrollen er fæl!

Spøk til side, jeg håper inderlig at du har rett og at jeg har feil. Casle så "Miami Vice" i går på samme projektor, så jeg håper og tror at det kan være en innstilling som ikker er rett hos meg. Det var kun 1080i som fikk scenene til å fungere perfekt.

Ble tipset av et AVSForum-medlem om at det kan være en bildemodus-innstilling som forårsaker problemet. Mener at det står på "Auto", men jeg må sjekke for å være 100% sikker. Skal også spille de scenene jeg hadde problemer med mens jeg veksler mellom "Auto", "Video 1" og "Video 2".

Kommer tilbake med mer info senere.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en til film i dag, og selv om det ikke var noen de-interlacing problemer under selve filmen, så dukket det opp noen ganger i trailerene før filmen. Det er når det klippes hurtig at bildet strimles opp, og det er kun snakk om et brøkdels sekund, men jeg legger dessverre merke til det.

Prøvde Auto, Video 1 og Video 2, YCbCR og RGB, men det hjalp ikke. 1080i fungerte som ventet, så det er et eller annet med DVD-spilleren som forårsaker dette problemet.

Kan det være at jeg registrerer det bedre enn andre?
    Det er i allfall ikke noe jeg innbiller meg, og siden det har skjedd i to av fire filmer, så er det noe som ikke er rett. Hvis dette skjer hver gang det klippes hurtig, så er det ikke holdbart.

Casle:
    Hvis du har "Miami Vice" for hånden, så haddde jeg satt pris på om du kunne sjekke skytescenene der det klippes hurtig. Jeg tror ikke du lyver på noen måte, men kanskje la du ikke merke til problemet.

Anfield:
    Hvis man går utifra at 2930 har en suveren de-interlacer som er mye bedre enn den som sitter i 8720, kan det da være et annet fenomen jeg ser?

En fjernkontroll designet av en åttitalls nostalgiker og en treg spiller kunne jeg levd med, men hvis jeg ser de-interlacing problemet, hvis det er det som er tilfellet, i annenhver film, så må jeg finne et annet alternativ.

Føler meg litt dum siden jeg er den eneste som har klagd på de-interlacingen, så jeg håper noen kan gi meg klarhet i dette. Takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en til film i dag, og selv om det ikke var noen de-interlacing problemer under selve filmen, så dukket det opp noen ganger i trailerene før filmen. Det er når det klippes hurtig at bildet strimles opp, og det er kun snakk om et brøkdels sekund, men jeg legger dessverre merke til det.

Prøvde Auto, Video 1 og Video 2, YCbCR og RGB, men det hjalp ikke. 1080i fungerte som ventet, så det er et eller annet med DVD-spilleren som forårsaker dette problemet.

Kan det være at jeg registrerer det bedre enn andre?
    Det er i allfall ikke noe jeg innbiller meg, og siden det har skjedd i to av fire filmer, så er det noe som ikke er rett. Hvis dette skjer hver gang det klippes hurtig, så er det ikke holdbart.

Casle:
    Hvis du har "Miami Vice" for hånden, så haddde jeg satt pris på om du kunne sjekke skytescenene der det klippes hurtig. Jeg tror ikke du lyver på noen måte, men kanskje la du ikke merke til problemet.

Anfield:
    Hvis man går utifra at 2930 har en suveren de-interlacer som er mye bedre enn den som sitter i 8720, kan det da være et annet fenomen jeg ser?

En fjernkontroll designet av en åttitalls nostalgiker og en treg spiller kunne jeg levd med, men hvis jeg ser de-interlacing problemet, hvis det er det som er tilfellet, i annenhver film, så må jeg finne et annet alternativ.

Føler meg litt dum siden jeg er den eneste som har klagd på de-interlacingen, så jeg håper noen kan gi meg klarhet i dette. Takk.
    Har du prøvd å fange opp disse deinterlacing problemene på en film ? Om du klarer det kan du jo sende opptaket til denon og høre, kan jo være at din denon har en defekt. Om du har kamera til å fange opp disse problemene..

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen dum ide, stenvik, men jeg har ikke videokamera. Å pause og ta bilde tror jeg ikke fungerer.

Takk uansett or tipset.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en til film i dag, og selv om det ikke var noen de-interlacing problemer under selve filmen, så dukket det opp noen ganger i trailerene før filmen.
    At du ser bildemessige problemer i trailerne er ikke noe sjokk, der legger jeg merke til mye rart hele tiden. Uten at det nødvendigvis er spillerens feil. Konsentrer deg om hva spilleren produserer av bilder på filmmateriale, tross alt er det det vi bruker spilleren over 90 % av tiden til....

Anfield:
    Retro schmetro, fjernkontrollen er fæl! :wink:
    Er enig jeg. Søker bare trøst i at det har kommet bakgrunnsbelysning.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av marsellus
    Det jeg presiserte vedrørende oppstartstid var at det tok omlag 35 sekunder når spilleren står i standby til bildet kommer opp på skjermen
    Det blir etter mine tanker en noe feil måte å beregne på. Viktigere for min del er hvor lang tid det går fra platen legges i skuffen på til spilleren viser et bilde. Om en spiller bruker noe lengre tid på "å gjøre seg klar til bruk" kan jeg leve med, verre er det når spilleren bruker uforholdsmessig lang tid på sporskifte, menyskifter m.m. Og der har Denon fremdeles et forbedringspotensiale, uten tvil.

På cadence-overganger, videobasert til filmbasert materiale, er ikke 2930 av de raskeste til "å låse" på nytt materiale, ref. HQV sin Benchmark-DVD. En annen ting er hvor ofte dette forekommer i filmbasert materiale. Jeg kan ikke svare deg, Dale Cooper, på om det er noe annet du legger merke til. Jeg merker meg at vi ikke har samme opplevelse av deinterlacingsegenskapene til spilleren. Som nevnt tidligere skulle jo deinterlacingsegenskapene vært dårlige hele tiden på filmbasert materiale. Kanskje det er cadence-problemer du legger merke til, og ikke deinterlacingsproblemer?

Har ikke sett Miami Vice, men til helgen kommer tre entusiaster på besøk, kanskje vi skal se den filmen, og se hva vi opplever....?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield:
    Bildekvaliteten på trailere er svært variable, det er riktig, men deinterlacing-problemet hos meg oppstår kun ved raske klipp, så derfor sjekket jeg trailerne. Og du må heller ikke glemme at 8720 har fjernet problemet alle gangene jeg har prøvd, og at 2930 hadde trøbbel med to nye spillefilmer.

Er helt enig med deg angående opppstartstiden kontra hastigheten i menyene. Projektorer bruker noen minutter på å komme i gang, så lang oppstartstid er egentlig ikke et ankepunkt for min del. Men 2930 er treeeg i menyene, og det er mer irriterende enn jeg hadde trodd.

Cadence-overganger har jeg ikke hørt om, men det kan godt være det jeg opplever. Hadde jeg kun sett det i "Miami Vice", så hadde jeg ikke tenk mer over det, men siden jeg har opplevd det i to filmer så blir jeg bekymret. Kanskje har jeg vært uheldig, kanskje vil dette forekomme svært sjelden, men jeg synes fortsatt det er merkelig at 8720 takler de samme scenene.

Det hadde vært meget interessant om dere testet "Miami Vice" eller andre filmer med hyppige og raske klipp, for jeg føler meg litt alene her jeg sitter.

Takk for at du tar deg tid til å svare.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som jeg ble meget positivt overrasket over på 2930 var SACD over Denonlink. Jeg har aldri vært fan av Denons (fra DVD-spillerene vel og merke) lydgjengivelse fra hverken SACD eller CD, men jeg holdte på å dette av stolen med D-Link. Dette fungerte utrolig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield:
    Det blir etter mine tanker en noe feil måte å beregne på. Viktigere for min del er hvor lang tid det går fra platen legges i skuffen på til spilleren viser et bilde. Om en spiller bruker noe lengre tid på "å gjøre seg klar til bruk" kan jeg leve med...
    Feil i forhold til hva? Er det bare jeg som ser en masse TV-serier, slår av spilleren midtveis i en episode grunnet tidsnød, og så trykker på "play" (oh herlige resume-play funksjon) når fredagskvelden kommer?:-D Det positive er at jeg får faktisk tid til å ordne med pottis og poppe en pils før showet starter

Jeg ordnet meg min første DVD-audio skive her om dagen for å teste med analoge kabler fra Denon 2930 og via en grei nok reciever til Mentor 6. Det var en fantastisk opplevelse! Helt utrolig mye luft i toppen, og masse detaljer i lydbildet. Skiva var "Brand New Day" med Sting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også merket meg mye rart på trailere, men det tror jeg må ligge i kildematerialet. kjemming (nyoppfunnet norsk ord for "combing") i enkelte korte øyeblikk på noen filmer kan jeg også se, men det er der også om jeg pauser bildet og da er det vel ikke dvd spilleren som ikke henger med?
    eller er en pausing av bildet bare et snapshot av den aktuelle framebufferen?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    jeg har også merket meg mye rart på trailere, men det tror jeg må ligge i kildematerialet. kjemming (nyoppfunnet norsk ord for "combing") i enkelte korte øyeblikk på noen filmer kan jeg også se, men det er der også om jeg pauser bildet og da er det vel ikke dvd spilleren som ikke henger med?
    eller er en pausing av bildet bare et snapshot av den aktuelle framebufferen?
    Combing, eller kjemming som du så fint har oversatt det til, er forårsaket av deinterlacingen og dessverre tror jeg det er DVD-spilleren som produserer dette fenomenet. Som nevnt i mine tidligere innlegg, så blir deinterlacing-problemet (combing) borte når jeg lar projektoren ta seg av prosessen. Jeg er ingen ekspert på området bildeprosessering, men jeg er nesten sikker på at dette er en svakhet ved 2930, ikke kildematerialet. Håper selvfølgelig på det siste, men min eksperimentering indikerer det motsatte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo hende dette er en svakhet med algoritmene og kan fikses med en firmware oppgradering?

Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •