Denon DVD-2930/3930 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 27 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 525
    Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    noen som har hørt en dato når 2930 er lagervare?
    Har bestilt meg en slik, og Hifiklubben sier at spilleren kommer inn 15 januar. Og så fordeler de ut spillere etter når folk bestilte, første mann til mølla osv.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller avskjære HFK traileren før på vei til norge... :-P

Men når første bølge er over, blir det da noen igjen? Må vel vente en stund til etter det da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm hvor lange er ventelistene på 2930/3920 tro...
    Ikke noe nytt om leveranser?

Her har noen testet både bilde og lyd på 2930
    DVD-A.DK Danmark, DVD-Audio, SACD, Universal Players, Reviews
    Denon DVD-2930CI Review: Home Theater Blog | Home Theater News & Reviews
    Sound and Vision Forums

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at Nettbutikken (Danmark & Sverige) til Hi-Fi Klubben har hatt 3930 i sølv på lager en par ganger, men de har ikke greid å få lagt inn 3930 på de norske sidene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm hvor lange er ventelistene på 2930/3920 tro...
    Ikke noe nytt om leveranser?

Her har noen testet både bilde og lyd på 2930
    DVD-A.DK Danmark, DVD-Audio, SACD, Universal Players, Reviews
    Denon DVD-2930CI Review: Home Theater Blog | Home Theater News & Reviews
    Sound and Vision Forums
    Den refererte testen er av Denon 2900 fra 22/4/03 (hvis jeg ikke tar helt feil). Men jeg har registrert at Secrets of ... har kåret Denon 3930 til årets (2006) hi-end dvd-spiller.

Secrets Best of 2006 Product Awards

Jeg bestilte min 3/11/06 og venter fortsatt i spenning...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, diskusjon rundt leveranse skal ikke tas her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, dette er en teknisk tråd, diskusjon rundt leveranse skal ikke tas her.
    Ikke for å virke bråkjekk.. hadde jo med reviews og kunne vel kanskje ha kommentert litt mere om audio delen i 2930/3930 så ble jo litt blanding...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julegave på etterskudd på meg idag
    3930 var på lager i butikken jeg var innom idag!

Ikke koblet opp enda blir spennende å se!
    Må bare møblere litt om her først

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YAY!
    fikk telefon fra klubben i dag om at de har fått inn en 2930 til meg (bestilte 6/11), så her skal det hentes sporenstreks!
    lover å komme tilbake med en vurdering og sammenligning med marantz 6600 når jeg har fått testa ordentlig. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Mest interessante er vel at du kan få ut 1366x768 fra disse spillerene.. Passer vel mange som har en flatskjerm med native 1366x768 antar jeg :-)
    Hmm hvordan får en til dette ?
    Auto eller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, da har jeg fått testa en foreløbig ukalibrert 2930 med 720p mot min hitachi tx200, 7.5 meter real cable HDMI mot et invideo 2.15 meter grått lerret.

førsteinntrykket var rettogslett "WOW!".

det er, som andre har skrevet, en flott dybde og "ro" i bildet og flotte farger. på godt mastrede dvd`r er man på mange måter i HD klassen på skarphet og detaljer, men selv 2930 kan ikke plukke fram mer enn det som allerede ligger i kildematerialet. så forskjellen mellom 2930 og ekte HD sees lett på små bakgrunnsdetaljer i panoramaer.

men når kameraet zoomer inn på russel crowe i gladiator og man kan se teksturen i rustningen hans, da er det virkelig imponerende!

bildet er svært rent og støyfritt og jevnt over meget behagelig på gode filmer og, f.eks star wars episode III er definitivt demomateriale på denne spilleren.
    sammenlignet med marantz 6600 så er dette virkelig et merkbart løft på bildesiden, og det er nok mer å hente med litt fifling med alle innstillingene.

på byggekvalitet spænker jo 2930 marantz 6600 lett, spilleren er tung og solid på alle måter. den er dobbelt så høy og en god del dypere enn 6600, og har i tillegg luftehull i chassiet, så plassering kan bli vanskeligere i trange rack. skuffen glir stille og elegant ut, og det er ingen støy fra drivverket overhode.
    eneste lille aberet er at den kan være litt treg i bruk, men ikke noe som jeg kan tenke meg vil irritere på sikt.

så totalt sett syns jeg denne var verd alle pengene, og det var en svært så oppspilt 38 år gammel guttunge som la seg seint i går natt. :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe gøy å høre! :-D Bra at folk legger igjen inntrykk her... Skal ha denne så fort som mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det overrasker ikke at bildet er bra. Men hva med lyden? (analog og digitalt via Coax, gjerne sammenliknet med andre spillere som du har hatt)

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også jeg en fornøyd eier av 2930.

Har bare sett to filmer, men jeg har ingenting å utsette på spilleren rent bildemessig. Jeg har sett en del HD DVD'er på min Xbox 360-spiller, og selv om ikke 2930 har magiske krefter, så får den en god DVD-utgivelse som "Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest" til matche middelmådige HD DVD'er på mange områder. Det er først og fremst på bakgrunnsdetaljer hvor DVD kommer til kort.

Så også en episode av en TV-serie i går, og det var som å se en annen utgivelse. Fargene hoppet ut av lerret, og det litt flate bildet fikk en ekstra dybde. Det var morsomt.

Det snakkes mye om hvor skarpt og HD-lignende bildet blir med 2930, men like viktig er de fyldige og naturlige fargene, synes jeg. Min projektor er ikke profesjonelt kalibrert, men etter å ha kalibrert med DVE, så synes jeg spesielt hudfarger ser svært naturtro ut.

Bildet forekommer også som svært rolig, og raske panoreringer gjøres uten problemer.

Har lekt meg litt med støyreduksjon-funksjonene, men foretrekker for øyeblikket å ikke bruke dem. På nyere DVD-utgivelser av høy kvalitet, så tror jeg støyreduksjon er unødvendig. Dårlige utgivelser kan derimot dra nytte av disse funksjonene.

Om 2930 er verdt 7500,- kan jeg ikke kommentere siden jeg ikke har testet andre spiller av nyere årgang. Min siste spiller var en fire år gammel H/K DVD25, så noen sammenligning blir for dumt.

Det er en ting jeg lurer på. I kapittel to på DVE, så klarte ikke spilleren å vise sortere enn sort (den ytterste stripen). Da kjørte jeg komponentsignal over HDMI, men da jeg forsøkte med RGB-signal så dukket stripen opp. Hva er grunnen til det, og hvilket signal burde jeg bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hdmi/component fra 2930

Jeg har et 2-siders avis-utklipp fra adresseavisen fra september, om
    hdmi-/flatskjerm-utvikling, og nye formater, hvor de refererte noen innlegg i et hjemmekino-forum.

Der sto det som følger: "Dages HDMI er ikke noe å trakte etter, de aller fleste med skikkelig bra TV vil få bedre bilder gjennom analog component. Det er først med HDMI 1.3 og kompatibelt utstyr senere i år at man får støtte for støtte for 36-bit video og annen snacks."

Det jeg lurer litt på, vli man kunne få bedre bilde gjennom component fra 2930 ? den har jo HDMI 1.1. Er ikke det godt nok likevell? Jeg trodde HDMI var kongen uansett, men jeg tar kanskje feil ? Noen som har testet eller har meninger rundt dette ?

Jeg for min del har bare DVI-i (1366x768.) på min flatskjerm, med mulighet for component via DVI inngangen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal ta den artikkelen med en diger klype salt. Dagens HDMI-standarder er fremdeles et stykke unna å bli utnyttet til fulle på bildesiden. Du får også garantert bedre bilde ved å bruke HDMI fremfor analog komponent på 2930.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tull. HDMI er det beste, men ikke MYYYYE bedre enn component. Forskjellen er der, men ikke verdens største altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3910/2930

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg forskjellen på 3910 og 2930? Er det verdt å gå for 2930, eller bare beholde 3910 inntill de DVD standardene har fått litt mere tid i markedet. Tenker også på at den skal prestere godt til CD avspilling

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært så heldig å ha 2930 i omlag 3 uker. Den er koblet opp til Panasonic PV-60E med en QED Quenex P-HDMI kabel (prisvinner som beste HDMI-kabel i What-HiFi), og oppsettet er kalibrert med DVE.

Mine generelle inntrykk så langt er:
    1. 2930 leverer knallsterke farger. Det er et skikkelig smell i fargene som langt overgår min tidligere spiller, Sony DVP-NS900Q. Dette gjelder i forgrunn så vel som i bakgrunn.

2. Veldig bra på panoreringer, merker ikke noe hakking eller forskyvninger i bildet på noen måte.

3. 2930 er en kalkun når det kommer til oppstartshastighet. Den er klokket inn på hele 35 sekunder fra du trykker på "play" mens spilleren står i standby, før den greier å produsere et bilde. Det er svakt, men jeg tenker; "den som venter på noe godt".

Jeg har ikke sett altfor mange filmer, men jeg tenkte å liste opp mine inntrykk av følgende:

PS: Kjører progressiv oppskalering på 720p på alle filmene da dette er nærmest den native oppløsningen til skjermen. Synes faktisk ikke jeg ser særlig forskjell uansett mellom 576P, 720P, eller 1080P (hvor PV60 må inn og nedskalere). Kjører dessuten helt uten støyfjernere eller andre innstillinger for å "forbedre" bildet.

1. Motorcycle Diaries og The Quiet American (sone 2 og sone 1 respektivt)
    Veldig bra sortnivå på begge disse filmene, svært naturtro gjengivelse av hudtoner. Og spesielt Diaries varter opp med nydelige landskapsbilder som tar pusten fra deg når de blir levert fra 2930; blått blir knallblått, og grønt blir jævlig lekkert.

2. Istid 2 (sone 2)
    Dette er referansemateriale! Du greier å telle hår på mamutten, og fargene, dybden, og klarheten i bildet er uovertruffent. Jeg fikk øye på en liten bugg som plaget meg; i scener hvor det er blå himmel med is på sidene, så kommer det hvite striper over det blå i forlengelsen av isfjelltoppene. Lurer på om noen kan fortelle meg hva dette kan skyldes? Er brightness på skjermen stilt noe for høyt?

3. Deadwood sesong 2 (sone 4)
    Det som slår meg her er detaljer i bakgrunnen, hudtoner, og fargestyrken. Det er helt rått å se på nå kontra når jeg kjørte min gamle DVD uten progressiv oppskalering via component. Det blir en helt annen opplevelse rett og slett!

4. Sideways (sone 2)
    Her slet jeg litt med støy i bildet, i form av kornete bakgrunn. Dette er spesielt synlig ca midtveis i filmen når gutta spiller golf, da himmelen i bakgrunnen nesten blir levende grunnet "dansende korn". Det aner meg at dette kan ha noe å gjøre med den filmtekniske tilnærmingen til regissør Payne som gikk for et litt dokumentarisk look for denne filmen, og dette er den tiltenkte presentasjon av filmen. Håper andre kan komme med sine inntrykk av dette!!

Summa summarum så er jeg vanvittig fornøyd med spilleren, og kan ikke annet enn å varmt anbefale den til de av dere som tenker på å kjøpe den. Min tidligere Sony-spiller var en av de første som kom med SACD-støtte, og var ansett til å være en brukbar musikkformidler i sin tid. Her blir den gruset av Denon 2930, som gir meg adskillig mer detaljer i lydbildet, og mer oppløsning i diskantområdet. Mer kan jeg ikke si om lyden siden jeg ikke har prøvd med noe annet enn min gamle Sony.

Men jeg er altså en happy og stolt eier av Denon 2930, som trolig blir den siste DVD-spiller jeg noengang vil kjøpe. Hørte jeg 2. generasjons Blu-Ray spiller? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2930 er en kalkun når det kommer til oppstartshastighet. Den er klokket inn på hele 35 sekunder fra du trykker på "play" mens spilleren står i standby, før den greier å produsere et bilde. Det er svakt, men jeg tenker; "den som venter på noe godt".
    Dette er en katastrofe! I følge nettstedet area-dvd skal 3930 være ytterligere tregere enn 2930, og hvor skal i så fall dette ende? Er ikke Denon i stand til å ta imot brukererfaringer og kritikk?

Som det er nevnt i mange tråder her på forumet så gir min etter hvert tilårskomne Denon dvd-3800 bilde og lyd etter 5-7 sekunder (tilnærmet like rask som en hver CD-spiller). Og selv om den fungerer superb som drivverk (identisk drivverk som den gamle Denon A1, + at den nå har fått ekstra strømforsyning+ LC audio XO3 clock+++), og dermed overgår alle de ca. 10 dvd-spillerne jeg har hatt den senere tid, så kan ikke bildet sammenliknes med f.eks. 2930/3930.

Hvorfor tas ikke dette opp i tilstrekkelig grad av testere i norske og utenlandske magasiner? "Sløres" eller gjemmes kritikken bort fordi bildet er så bra? Kan heller ikke se at Hjemmekino direkte påpekte dette i sin test av 2930, og det burde vært gjort.

Vel, da ble det ingen 2930 eller 3930 på meg.

Side 12 av 27 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •