Denon DVD-2930/3930 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 27 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 525
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begge brikkene kan oppgraderes/programmeres. Forskjellen var vel snarere at Realta kom uten software i starten, noe som medførte at brukerne (stort sett produsenter av videoprosessorer) måtte utvikle egen software. Dette var ikke en lett oppgave, og mange produsenter hadde problemer med å hente ut ønskede funksjoner/oppgaver fra brikken. Denons A1XZ (eller 5900 i USA) brukte realtabrikken ene og alene til støyreduksjon av nevnte grunn. En DVDO løsning sto for deinterlacing og skalering. Dette har imidlertid bedret seg kraftig, og etter hva jeg har forstått kan produentene nå kjøpe inn "ferdigprogrammert" Realta brikke. Reon på sin side kom vel med ferdig software fra dag en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Begge brikkene kan oppgraderes/programmeres. Forskjellen var vel snarere at Realta kom uten software i starten, noe som medførte at brukerne (stort sett produsenter av videoprosessorer) måtte utvikle egen software. Dette var ikke en lett oppgave, og mange produsenter hadde problemer med å hente ut ønskede funksjoner/oppgaver fra brikken. Denons A1XZ (eller 5900 i USA) brukte realtabrikken ene og alene til støyreduksjon av nevnte grunn. En DVDO løsning sto for deinterlacing og skalering. Dette har imidlertid bedret seg kraftig, og etter hva jeg har forstått kan produentene nå kjøpe inn "ferdigprogrammert" Realta brikke. Reon på sin side kom vel med ferdig software fra dag en.
    Som nevnt i forrige innlegg er A1X/5910 utstyrt med deinterlacing og støyreduksjon fra Silicon Optix(Realta) .Når det gjelder skaleringen i A1X/5910 som fungerer fra egen "gate" ,er dette en løsning levert fra ABT(Anchor Bay Technologies)til DVDO;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det J.P ops:
    Forøvrig er DVDO og ABT "same shit, different name". ABT eier DVDO.
    ABT utviklet DVDO, som etter hvert ble overtatt av Silicon Image. ABT kjøpte imidlertid DVDO tilbake våren 2003.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si meg noe vettugt om lydkvaliteten på disse to. Jeg har hatt 2910 og regner med at 2930 er stort sett det samme, vet at 3910 fikk mye bedre kritikk som CD spiller, og regner med at 3930 er veldig lik 3910. Hvor stor er imidlertid forskjellen på 2930 og 3930 dersom man antar at de er som 2910 og 3910 på lydsiden? Anfield skrev vel noe om at 2930 ikke var så veldig bra som CD spiller, men hva vil de som har hørt både 2910 og 3910 si om de? Lurer litt på om jeg skal gå for 3930 og vente litt med en skikkelig CD spiller, vil da på sikt kunne kjøpe en enda råere CD spiller, eks Marantz SA-11, eller om jeg skal gå for 2930 og heller kjøpe en kurant CD spiller med en gang. F.eks Hegel CDP2A, Marantz SA-15 etc

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt de nye spillerne, men ettersom 2930 er så bra på bildesiden som de som har testet den sier, ville jeg definitivt gått for den på bildesiden og Hegel CDP2A som du nevner for musikk. :-D
    Jeg vil ikke tro at 3930 er like bra på musikk som den dedikerte CD-spilleren CDP2A.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er åpenbart at 3930 ikke er like bra som CDP2A på musikk, det er også klart at 2930 og CDP2A blir en bra kombo. Denne kombo koster tilsammen 20500,- mens 3930 koster 12000,- så det skulle bare mangle at det låter bedre. Det jeg lurer på er hvor stor forskjell det er på 3930 og 2930 på musikk. Er det nyanser, eller er det markante forskjeller? Ifølge Anfield er 2930 ikke veldig bra på musikk, og hvis 3930 bare er nyanser bedre er vel ikke den heller top notch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Hifi klubben i Tønsberg sier de at 3930 blir svært mye bedre på bildebiten enn 2930, men de forteller også at de ikke har sett noen skikkelig demo på dette ennå, så dette er mer antagelser enn noe annet. Er det noen som har sett begge? Det virker som om flere har sett 2930, men få har sett 3930. Har litt vansker med å forstå at 3930 kan være veldig mye bedre enn det som i siste nummer av Hjemmekino blir beskrevet som nesten perfekt bilde (2930). Hvordan blir noe MYE bedre enn noe som er fantastisk? Gleder meg til å se de, foreløpig blir det mye gjetting og synsing.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    Ifølge Anfield er 2930 ikke veldig bra på musikk, og hvis 3930 bare er nyanser bedre er vel ikke den heller top notch
    Gjør oppmerksom på at jeg ikke har testet ut 2930 grundig på musikk, det er kun et førsteinntrykk jeg kom med. Jeg kommer til å gå den nærmere etter i sømmene, men det skjer ikke før etter jul. Kollega jfinneru har jo testet denne for Hjemmekino, og påpeker det samme i sin test.

Finnes vel få direkte sammenligninger av 2930 og 3930 enda, men Zocral her nede har en i bestilling. Så når den kommer er det jo svært ønskelig med en liten sammenligning. Frem til da blir det bare spekulasjoner, og det er jeg ikke tilhenger av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet 2910 og 3910 mot hverandre som musikkspillere da? Vet at dette er en tråd for 2930 og 3930, jeg skal kjøpe enten 2930 eller 3930 og det som blir utslagsgivende er kvaliteten som CD avspiller. Jeg har aldri hørt 3910 men syns 2910 var ok da jeg hadde den, men syns ikke den var bra nok, så jeg måtte ha en separat CD spiller, kjøpte da en Primare D30.2. 3910 og 3930 er selvsagt ikke like bra som Primaren, men er de en god del bedre enn 2910 så holder det for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2930 vs 2200 i musikkgjengivelse

Leste i hjemmekinos test av 2930 at den ikke spiller musikk så oppløst. Nå har jeg 2200 og den spiller SACD helt fantastisk reint og bra etter mine ører.
    2930 kan vell umulig være dårligere enn 2200 på lyd delen ????

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror man må være veldig pirkete for å si at 2930 er en dårlig cd-spiller. Hvis man ser bak på den så har den jo egen stereo ut del, ting er liksom mer oppdelt enn 2910. Du har liksom digital ut/5.1 ut, så stereo og så bildedel. Veit ikke om dette har noe å si, men det virker som dem har satset mer seriøst på stereo lyd delen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2930 bruker de samme DAC'ene som 2910 og stort sett de samme komponentene i signaleveien også. 2910 hadde også en egen stereo utgang. 2930 har fått AL24 processing plus, men det er vel stort sett mtp DVD-audio og hvem bryr seg om det formatet? Det som nok kan påvirke lydkvaliteten litt er bedre skjerming og et mer stabilt chassis, men til magnuswb må jeg si at jeg tror du tar feil når du sier at 2930 er oppgradert nevneverdig på lydsiden i forhold til 2910. Det er nok litt ønsketenknig, har forstått at du er sugen på denne selv.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men til magnuswb må jeg si at jeg tror du tar feil når du sier at 2930 er oppgradert nevneverdig på lydsiden i forhold til 2910. Det er nok litt ønsketenknig, har forstått at du er sugen på denne selv.
    Påsto jo egentlig ingenting i innlegget mitt. Jeg bare sa jeg trodde/antagelse. Men da har jo du konstatert at denne ikke er nevneverdig bedre på lydsiden...

Har selv forgjengeren til 2910, 2200. Denne er utrolig god på cd i stereo, da burde jo ikke 2910 eller 2930 være dårligere. Men som nevnt kan dette være en ønsketenkning. Så får vi se. Jeg skal kjøpe denne først og fremst grunnet bildekvaliteten...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke 2910 var så verst som lydkilde, så dersom man ikke er svært opptatt av stereoegenskapene tror jeg de fleste vil kunne leve fint med 2910/2930

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt en dato når 2930 er lagervare?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns ikke 2910 var så verst som lydkilde, så dersom man ikke er svært opptatt av stereoegenskapene tror jeg de fleste vil kunne leve fint med 2910/2930
    Jeg bruker 2910 som drivverk og er fornøyd med den til det bruket. Nå har jo også 2930 fått AL24 Processing Plus som burde gi enda bedre resultater på musikk enn forgjengerne 2200/2910. :-D Om man synes den er bra nok kommer dog an på hvilket preferansepunkt man har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    noen som har hørt en dato når 2930 er lagervare?
    mot slutten av januar visstnok... kommer inn noen før det, men alle er bortbestilt etter det jeg forstår.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    mot slutten av januar visstnok... kommer inn noen før det, men alle er bortbestilt etter det jeg forstår.
    Og innen den tid har det kanskje kommet bedre produkter/nyheter på markedet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Og innen den tid har det kanskje kommet bedre produkter/nyheter på markedet...
    Hadde vært fint det, men tviler sterkt.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Så mange spekulasjoner. Kan begynne å lure??
    Spilleren er ikke kommet enda.
    Helt håpløst.
    Man får det man betaler for, eller tror dere Denon har missa der?
    Vurderingene må la seg vente.
    Ikke nok at 2-3 stk får denne spilleren før det er avsatt en dom.
    Virker som alle som kjøper "EN RIMILIGERE MODELL"alltid skal prøve å overbevise de som har tatt et steg videre, og pga så og så og pga av ditt og datt så er min bedre en din iallefall neste like god. Vel gode nyheter dere får spillere til under 200 kr idag, sikkert bedre enn de første DVD spillerene som kom og som kostet mye mere.
    KVALITET KOSTER; JO BEDRE JO MERE. OG SKAL MAN VÆRE FØRST KOSTER DETTE OGSÅ.

Side 11 av 27 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •