Denon DVD-2930/3930 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 27 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 525
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nå kutter vi denne diskusjonen, Private Ryan, så får du komme med innspill i tråden etter du faktisk har fått teknisk kjennskap til produktene og har noe interessant å melde. Dine generelle betraktninger har du nå fått tydelig kommunisert, og JA, det er riktig, kvalitet ER "in the eye of the beholder" og JA, de ALLER fleste blir fornøyd med en DVD-avspiller til 799, men det er jo ikke det denne tråden omhandler. Videre generelle bemerkninger som ikke forholder seg til tema (TEKNISK diskusjon av de nye Denon DVDene) vil bli konsekvent fjernet fra nå av.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men for å være litt seriøs her: hva om de nye spillerne faktisk ER så gode som de som har testet dem påstår...!!! Har du tenkt på det?
    Bør man ikke sjekke dette selv før man er så bombastisk i sin tro? :wink: :-D

EDIT: to be deleted...

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demokrati?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nok en gang kommer du med en påstander du ikke har dekning for. Påstander uten dekning kan kalles så mangt, løgn er det første som dukker opp i mitt hode.
    (Forøvrig er hvem som helst her på forumet hjertelig velkommen hjem til meg for å få avkreftet slike idiotiske påastander/løgner. Jeg har nemlig et regnskap, og der finnes alt jeg eier av AV-utstyr godt dokumentert.)
    Hvilke påstander har jeg hevdet/skrevet om deg om deg?

Jeg har argumenter mot dine mange roller, husker for en tid siden at L&B fikk så det flagret på forumet fordi annonsørene fikk fordelaktige tester, ingen som skrek ut da, er fagtidskriftet Hjemmekino fredet for den spørsmåls-settingen?
    Jeg mener at journalister bør være svært anonyme/forsiktige på dette forumet, det gjelder også alle som er tilknyttet butikker/forretninger som selger produktene vi elsker og hater!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nå kutter vi denne diskusjonen, Private Ryan, så får du komme med innspill i tråden etter du faktisk har fått teknisk kjennskap til produktene og har noe interessant å melde. Dine generelle betraktninger har du nå fått tydelig kommunisert, og JA, det er riktig, kvalitet ER "in the eye of the beholder" og JA, de ALLER fleste blir fornøyd med en DVD-avspiller til 799, men det er jo ikke det denne tråden omhandler. Videre generelle bemerkninger som ikke forholder seg til tema (TEKNISK diskusjon av de nye Denon DVDene) vil bli konsekvent fjernet fra nå av.
    Jeg regner med at ALLE innlegg som ikke forholder seg stringent til TEKNISK diskusjon blir slettet i så tilfelle. Det er svært mange innlegg ala "HiFi klubben i xxxby har fått inn 2 eks av modell xxx". Det er like irrelevant det som det Private Ryan driver med. Ellers må jeg si det har vært interessant å følge debatten selv om det holder nå. Syns det er synd om vi skal få Østblokk tilstander her med sensur som går på det at man ikke liker det som blir skrevet og derfor sletter/utestenger. Private Ryan har vel fått frem poenget sitt nå, så det er fint om han stopper der. Jeg tror det er mange som tenker i samme baner, men som ikke er like pessimistiske mtp integriteten til debattantene/journalistene.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kutter vi denne diskusjonen, Private Ryan, så får du komme med innspill i tråden etter du faktisk har fått teknisk kjennskap til produktene og har noe interessant å melde.
    Skal melde fra når jeg har tittet på DVD-2930. Jeg tror det er en utmerket spiller i utgangspunktet!:-D

Dine generelle betraktninger har du nå fått tydelig kommunisert, og JA, det er riktig, kvalitet ER "in the eye of the beholder"
    og JA, de ALLER fleste blir fornøyd med en DVD-avspiller til 799.
    Har aldri sagt overstående, men forskjellene mellom en spiller til 5k og 10k er ikke så store som noen vil ha det til, har en selv som koster mellom 10-12k!ops:

men det er jo ikke det denne tråden omhandler. Videre generelle bemerkninger som ikke forholder seg til tema (TEKNISK diskusjon av de nye Denon DVDene) vil bli konsekvent fjernet fra nå av.
    Det er greit, men det må være lov å være SKEPTISK!!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Det er greit, men det må være lov å være SKEPTISK!!!
    Men, ikke i ørten innlegg. Kinesisk ordtak "Plenty OK, too much no good".

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvilke påstander har jeg hevdet/skrevet om deg om deg?

Jeg har argumenter mot dine mange roller, husker for en tid siden at L&B fikk så det flagret på forumet fordi annonsørene fikk fordelaktige tester, ingen som skrek ut da, er fagtidskriftet Hjemmekino fredet for den spørsmåls-settingen?
    Jeg mener at journalister bør være svært anonyme/forsiktige på dette forumet, det gjelder også alle som er tilknyttet butikker/forretninger som selger produktene vi elsker og hater!!!
    Jeg mener også at denne off-topic diskusjonen ikke er formålstjenelig lenger, men en ting kan jeg ikke få la stå uimotsagt:

Den dagen jeg blir instruert av redaktør eller bladeier å skrive en fordelaktig test for en stor annonsør, vil du ikke lenger se mitt navn i et fagtidsskrift. Integriteten er en skribents "hellige ku", og jeg skriver det jeg mener. Noe annet ville være forkastelig, og du får tro hva du vil, men sånn er det. End of story!

Dersom du tror at korrupsjon er så utbredt at vi skribenter får produkter kastet etter oss gratis for å skrive fordelaktige tester, får du tro om igjen. Som Gorm har jeg et detaljert regnskap over alle produkter jeg har, og jeg har betalt for hvert eneste ett.

Så; tilbake til topic:

Støyreduksjonen i 2930 har jeg testet endel, og har kommet til at "1" er den modusen jeg foretrekker å ha den i. Bruker en 2 eller 3 tilfører dette andre problemer.. Et godt testeksempel for å teste støyreduksjon er restaurantscenen i Reference Materials på DVE. Studerer du nærme den dama som er "lettere oversminket" kan du med for mye støyreduksjon se at sminken (rouchen på kinnet) beveger seg litt uavhengig av ansiktet. Den "flyter litt" ut. Med støyreduksjon på 1 oppnår du å fjerne noe av den lille støyen som finnes i filmmaterialet, uten at de nevnte artifaktene kommer til syne.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Støyreduksjonen i 2930 har jeg testet endel, og har kommet til at "1" er den modusen jeg foretrekker å ha den i. Bruker en 2 eller 3 tilfører dette andre problemer.. Et godt testeksempel for å teste støyreduksjon er restaurantscenen i Reference Materials på DVE. Studerer du nærme den dama som er "lettere oversminket" kan du med for mye støyreduksjon se at sminken (rouchen på kinnet) beveger seg litt uavhengig av ansiktet. Den "flyter litt" ut. Med støyreduksjon på 1 oppnår du å fjerne noe av den lille støyen som finnes i filmmaterialet, uten at de nevnte artifaktene kommer til syne.
    kan vi tolke det slik at mode 2 og 3 er ubrukelige eller kan de brukes i særdeles sære tilfeller? Hva slags materiale krever bruk av disse innstillingene? Det er jo litt snodig om det er innstillinger i spilleren som absolutt ikke kan brukes til noe fornuftig!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke rart. Mange produkter har liknende "problem". Også din 8720 har dette (sharpness som kan settes for høyt).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    kan vi tolke det slik at mode 2 og 3 er ubrukelige eller kan de brukes i særdeles sære tilfeller? Hva slags materiale krever bruk av disse innstillingene? Det er jo litt snodig om det er innstillinger i spilleren som absolutt ikke kan brukes til noe fornuftig!
    Mener ikke at de er ubrukelige, men de tilfører i noen tilfeller artifakter i tillegg til å være mer "aggressive støyfjernere". På veldig dårlige DVD-utgaver kan det jo absolutt ha noe for seg å gå opp et hakk. Men jeg har sjelden benyttet støyreduksjon på max, da dette i de fleste tilfeller gir mer ulemper enn fordeler.

Som Tiger nevner er jo dette ikke noe særegent fenomen for Denons spillere, samme gjaldt på 7600 det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er default nivå på støyreduksjonen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    default er 0
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bare sånn for å sluttføre denne diskusjonen: desibel32, østblokktendenser synes jeg passer seg dårlig å hevde, her har vi allerede latt tråden flyte mye lenger enn den strengt talt burde. Hvis du mener er det sensur å forholde seg til et tydelig regelverk (i dette tilfellet at det tekniske temaet skal diskuteres, ikke generelle betraktninger rundt objektivitet), blir det jo vanskelig å forsvare regelverk av noen art uten å hevde sensur når de blir ivaretatt.

Artiklene til Hjemmekino eller øvrige blader er på ingen måte fredet på AVforum, kritiser gjerne artiklene basert på et saklig grunnlag (i en annen tråd vel å merke ). Det har også foreligget en rekke kritikk av innholdet i Lyd&Bilde, og det har vi selvsagt akseptert, men når Lyd&Bilde har blitt anklaget for lignende (korrupsjon, kjøpt og betalt osv) har vi konsekvent moderert dette bort, det sier seg selv at AVforum ikke skal være tilholdssted for denne type totalt ubeviste spekulasjoner. Kritikk av roller en ikke har noe som helst hold for å verken anta eller påstå misbrukes er altså ikke en diskusjonsform vi ønsker her inne, det blir ondsinnet spekulasjon uten hold i fakta, det kan sladrepressen ta seg av.

AVforum er altså et sted der vi på SAKLIG vis diskuterer teknikk innenfor audio og video, og innholdet jeg refererer til i denne tråden er verken eller, og da kan en altså ikke på noen som helst måte henvise eller antyde at vi bedriver sensur, vi overholder tydelige retningslinjer, etablert gjennom flere års drift og aktiv deltakelse på denne, etterhvert svært så omfattende, nettsiden.

Da setter vi igjen en endelig strek for utenomtematell diskusjon i denne omgang, nå er det altså Denon 2930 og 3930 det omhandler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    I kjent stil har HOMETHEATERHIFI testet 2930 i "bencmarken" sin,dette er vel den mest omfattende testen som eksisterer av DVD spillere/processorer.Man kan vel trygt si at 2930 er noe av det beste å få kjøpt angående bildekvalitet fra DVD.Synd DENON ikke får orden på MPEG2 dekoderene sine(chromabug),men ellers får den jo godkjent på alt.
    Har du noen link her, J.P.?

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager,var jo meningen at den linken skulle være med
    DVD Benchmark)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke 2930 i den testen, eller via søk. Sikker på at du ikke blander 2930 med 3930?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjern off-topic postene.. Så blir det litt mer oversiktlig... takk

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyreduksjon må brukes med måte i alle tilfeller. Min erfaring er i allfall at for mye støyreduksjon virker mot sin hensikt og tilfører mer dritt.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg finner ikke 2930 i den testen, eller via søk. Sikker på at du ikke blander 2930 med 3930?
    Det har du helt rett i,ble mye surr det her.Men tideligere i tråden ble 2930 sammenlignet med 5910.Og jeg trodde det her var prat om 3930,som jo kanskje er mest nærliggende å sammenligne med 5910/A1XV da disse har fysisk identisk "bilde"-chip(Realta-Silicon Optix)(Nå skal jo ikke Reon være noen sinke den heller,men dog)
    Realta har noen forandringer i software blant annet blir oppskalering utført internt fra Realta og ikke "ekstærnt" fra ABT.Slik som på 5910.

Generelt sett kan det være greit å vite at de største deinterlacing kvalitetene ikke først og fremst vil åpenbare seg på film-materialet men derimot på video-materialet.Da film materialet stort sett ikke er like komplekst å deinterlace.
    Støyreduksjon,skarphet,kalibrering osv. blir en annen kategori som har lite eller ingenting med deinterlacing å gjøre.

Det at bildet "smøres"utover når støyreduksjons parametere høyere enn 1 blir beyttet,kommer i stor grad av begrensninger i "prosessorkraft" fra Realta .Men har jeg skjønt det riktig er Realta faktisk konstruert med tanke på "seriekobling".Som eksempel kan man se for seg en Realta som tar seg av støyreduksjon og skalering,mens den andre kun jobber med deinterlacing.DA SNAKKER VI !!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen mellom realta og reon-vx som sitter i henholdsvis 3930/5910 og 2930, er jo mye at realtabrikken kan programmeres.
    men er det noen som vet om denon faktisk slipper oppdateringer som gir forbedringer, på samme måte som produsentene av videoprosessorer gjør?
    hvis ikke så er jo muligheten for programmering poengløs.

Side 10 av 27 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •