Layer change på DVD-spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Layer change på DVD-spillere

Hei!

Jeg har en Toshiba SD220-E DVD-spiller, og på enkelte filmer stopper den helt opp ved lagskifte, dvs. bildet fryser i et sekund og lyden blir borte et par-tre sekunder (receiveren må detektere DD/DTS-signalet på nytt). På andre filmer legger jeg ikke engang merke til hvor lagskiftet er.

Er dette et fenomen som kun gjelder billige spillere, eller er det slik på alle spillere? Det burde jo være en enkel sak å fikse problemet ved å bruke en buffer, så man burde jo forvente at lagskifte-problemer ikke eksisterer på dyrere spillere.

For meg er problemet såpass irriterende at jeg vurderer å kjøpe meg ny spiller, men det ville jo være et bomskudd hvis det er slik på alle spillere.

Så: Er det noen av dere har spillere som ikke stopper i det hele tatt ved lagskifte?

For å teste kan man sjekke denne linken:

http://www.michaeldvd.com.au/

Der er det omtaler av de aller fleste filmer (i PAL), og det spesifiseres alltid nøyaktig hvor lagskiftet er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et problem som varierer veldig fra spiller til spiller, også dyre spillere. Og ja det er spillere som ikke stopper i det hele tatt ved lagbytte.

Jeg er enig med deg at dette kan være veldig irriterende. Det verste er at det, stort sett aldri blir nevnt i tester hvor lang tid hver enkelte dvd-spillere bruker på lagbytte. Noen hederlige unntak finnes, bl.a Hemmabio og "denne" nettsiden.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stort sett kun Denon sin 2900 og 2200 som har buffer som gjør at du slipper dette totalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er vel stort sett kun Denon sin 2900 og 2200 som har buffer som gjør at du slipper dette totalt.
    Ikke helt, det er en del andre spillere også.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilke?

Dette er spesielt irriterende for meg, for den eneste ulempen med min ellers glimrende receiver fra Rotel er at den bruker svært lang tid (flere sekunder) på å detektere lydformatet. Og da blir det en tilsvarende lang pause i lyden ved lagbytte, slik at man i enkelte tilfeller kan gå glipp av dialog! Og på toppen av det hele så liker jeg å se DD-filmer i DD EX-modus, og ved lagbytte spretter den da elegant tilbake i DD-modus, så jeg må fram med fjernkontrollen midt i filmen for å sette den til DD EX igjen!

Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Layer change

Hei !!!!
    Jeg har DENON 2900 og 3800 og disse spillerne er det ikke mulig å se lagskifte på .

Mvh Terje

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket Denons hjemmeside, og ifølge den har tilogmed den billigste spilleren DVD-700 en 2MB buffer for å hindre pause ved lagbytte. Det skulle vel tilsi at denne funksjonen er på alle Denons DVD-spillere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •