Pioneer DV-696 vs. Oppo DV971H - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 137
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har funnet noe info om Oppo 972, avløseren til 971H?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo har sagt at det blir en 971 med hdmi og sacd

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Oppo har sagt at det blir en 971 med hdmi og sacd
    Takker. Tror jeg venter på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også en som følger etter saueflokken. (har også bestilt en HMDI - DVI kabel)
    Får håpe jeg får den til helgen. Må få byttet ut PS2 dvdspiller'n. (*flau*)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Vil det si at man bør kjøre så "native" dvd som mulig? 576i?

Men deretter la projektoren skalere til 720p, eller ikke i det hele tatt?

Dette lurer jeg VELDIG på.

Har en Samsung 950 som pr akkurat nu skalerer selv.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bør gjøre skaleringen og de-interlacingen der den gjøres best. Om det er i DVD-spilleren, flatskjermen eller projektoren varierer fra produkt til produkt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jossi
    Da er jeg også en som følger etter saueflokken. (har også bestilt en HMDI - DVI kabel)
    Får håpe jeg får den til helgen. Må få byttet ut PS2 dvdspiller'n. (*flau*)
    Sammen med Oppoen? Det ville være dumt siden det følger en med :grin:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke akkurat lang den som følger med. Han skal sikkert strekke til en projektor. Den som følger med er vel gjerne DVI-DVI også?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er 2m DVI-HDMI, men jeg er ikke sikker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Den som følger med er vel gjerne DVI-DVI også?
    Det følger med en DVI-HDMI på ca. 1 meter. Ikke veldig tykk og solid, men gjør jobben greit nok. (Jeg har tenkt å sammenligne med en halvdyr HDMI-HDMI-kabel til HDMI-DVI overgang en dag jeg har for lite å gjøre.)

Jeg valgte Oppo framfor Denon 1920, som jeg også hadde hjemme til test. Bilde var omtrent likt i mine øyne, men Denon 1920 hadde mer egenstøy.

Jeg er rimelig fornøyd med Oppoen (men det blir lite bruk på varme og lyse netter). Mitt bruk er digital overføring til digital projektor mot lerrett på i underkant av 200 cm i bredde og digital overføring av all lyd til receiver, via coax. Dvs. akkurat det Oppoen er beregnet for. Min tanke er at med "nedgraderingen" til Oppo har jeg frigjort penger til en dedikert CD-spiller om behovet oppstår, noe jeg ikke har konkludert på om jeg trenger ennå.
    Så bør man også tenke på at man i tillegg får en dugelig musikkformidler i DV7600. Det kan knapt sies om Oppo.
    Oppo er ikke laget med den hensikt å formidle musikk, det er klart. Men det du sier om Oppo og musikk her, er det basert på bruk med analog eller digital overføring, eller begge deler?

Jeg spør fordi jeg til nå alltid kjørt overføring via digital coax, også på musikk, da det har vært opplevd som best i øret. (Også med Philips DVP9000S, som mange er enige om at var veldig musikalsk til prisen og som mange opplevde gikk fort i stykker.) Har NAD 743v2-reveiveren.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god DVD-spiller har evnen til å gi musikken et løft når man benytter seg av analog tilkobling fordi disse gjerne har bedre konvertere enn det man finner i en receiver. På spillere i Oppoens prisklasse, er ikke dette prioritert, så man bør holde seg til digital overførsel.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru: Du skrev for litt siden at det kommer en test av DV-696 i bladet Hjemmekino. Vet du når dette nummeret kommer ut?
    Jeg er veldig på nippet til å anskaffe meg en DV-696 og en tilhørende Pioneer-receiver, enten VSX-916 eller -1016. Jeg skal også ha et plasma-TV til under 20.000 kr. Gleder meg! Jeg har forresten tegna abbonement på Hjemmekino ;-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer i augustnummeret.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer i augustnummeret.
    Er det sånn at det kommer i postkassa en uke før butikken? Isåfall førstkommende mandag/tirsdag kanskje??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte den for å få en lengre en ja. Prisen var jo også ganske billig ;D
    Har iallefall fått kablen og DVD spiller skal hentes idag. Så da blir det litt testing i helga...

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware til DV971h:

Version: MVer: 05.00.01.07 Batch: 10-0720
    Category: Major Release
    Release Date: July 28, 2006
    http://www.oppodigital.com/Download/...1h-10-0720.iso

Release Note

The following new features and improvements are included in this version:

1. Improved handling of "forced subtitle" for DVD discs

This version improves the handling of "forced subtitle" for DVD discs. For certain DVD discs that contains foreign "forced subtitle" tracks, foreign subtitle text will no longer erratically appear when there is english text in the picture. Additionally, when the dialog is in a foreign language and the DVD disc contains a corresponding English "forced subtitle" track, English subtitle will automatically show.

2. Improved disc compatibility

This version resolves the playback problem with certain Sony DVD discs that contains a "Commentary Disclaimer" screen. It also improves compatibility with DVD-Video disc recorded using older version of Nero Burning ROM program.

3. Improved audio/video synchronization (previously included in the F-0316 beta firmware)

This version of firmware reduces the time difference between audio and video outputs. Due to the time required to decode and process the audio and video contents encoded on a DVD disc, there is usually a time difference between the audio and video outputs. In previous firmware versions the time difference could be large enough to cause noticeable "lip sync" problems under certain circumstances. In this version the time difference is reduced. This version also reduced the variation of A/V synchronization caused by playback control operations such as pausing, repeating, chapter skipping and accessing the setup menu.

Special thanks to Gary Bosman for his contribution to this improvement.

4. Eliminated Chroma Up-sampling Error (CUE) for component output

Chroma Up-sampling Error is a problem that could happen when the reduced resolution Chroma data (color information) on the DVD discs are up-sampled to create full resolution color image. When it happens, edges, especially diagonal edges of saturated color will have a "staircase" or "mini-blind" effect. The OPDV971H does not have CUE with its DVI output. This version eliminates CUE on its component output.

5. Improved resume play function

This function works for DVD-Video discs only. To save a playback position so that you can resume later, press the "EJECT" button on the remote while the video is playing. The player will show "Saving Breakpoint…" on screen and eject the disc tray. Next time when the same DVD disc is loaded into the player, it will automatically resume from the saved playback position. You may cancel this automatic resume playback and start play from the beginning by pressing the "STOP" button on the remote control.

The memory function can remember 1 breakpoint only. Any new "EJECT" operation will overwrite the previous breakpoint with a new one.

6. Improved DivX video playback functions

This version of firmware properly supports DivX video files larger than 2GB. Fast forward and reverse speed are improved. It also improved compatibility with DivX video files that contains incomplete or corrupted index. With previous firmware version, these files may not play completely. With this firmware version the player will try to play the entire program despite the missing or corrupted index. However fast forwarding or reverse may not work in this case. For DivX files with associated text subtitles, the font size of the subtitle can be adjusted using the DVD player's setup menu.

7. Output resolution display

When the "DVI" button on the remote control is pressed, the current DVI output resolution will be displayed on the screen as well as the on the player's front panel. To actually switch the output resolution, stop playback so the OPPO logo screen is shown. Press the "DVI" button once to display the current resolution. Press it again to switch to the next available output resolution. The new resolution will also be displayed on both the screen and front panel.

8. Enhanced front panel dimmer control

The "Light Control" setup menu option has been expanded to support 4 modes:

On - Both the Vacuum Fluorescent Display (VFD) window and the button LED lights are on.
    LED Off - Button LED lights are turned off; VFD window is on.
    Dim - Button LED lights are turned off; VFD window is at reduced brightness.
    All Off - All front panel lights and displays are turned off. This setting resumes back to "On" after the player is turned off to avoid user confusion.
    9. Skip function for digital music files

When playing digital music files, the "Skip Prev" (|<<) and "Skip Next" (>>|) buttons on the remote control can be used to skip to the the previous or next track. This function enables the user to skip tracks without using the navigation menu on the video screen. When playback is stopped, these buttons can still be used to turn pages for the the on screen navigation menu, just like with the previous firmware version.

Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jfunnerus test i Hjemmekino

Jeg har lest testen av DV-696 i Hjemmekino, og den var jo ok for spilleren sin del. Best fungerte vel DV-696 om man kjørte ut-signal i 576i, ifg. jfinneru.

Jeg skal kjøpe meg et HD-oppløst plasma-TV om en uke eller to (antageligvis Panasonic TH-42PV60E eller LG 42PC1RR), og hvordan blir situasjonen da?
    - Er DV-696 er bra match til disse plasmaene?
    - Hvilke innstillinger/oppløsninger antas å virke best? (la TV'n gjøre skaleringen eller DVD-spilleren?)

Setter stor pris på kommentarer, også fra sjefen sjøl (dvs. jfinneru)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kommentar om hvordan denne leverer bildene på 480i/576i over komponent hadde også vært ønskelig. Kan ikke se at denne utgangen ble nevnt i det hele tatt..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren har har de samme svakheter/styrker på komponent som på HDMI. Forskjellene er små, men man slipper som kjent en D/A-A/D konvertering med digital overførsel.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hur då?

har den friskt i minne rent bildemessig er oppo hakket bedre digitalt så lenge bildet sendes ut progressivt, men 696 har mye mer å by på på andre områder. den har SACD og DVD-Audio og har klart bedre evner som musikkformidler er det oppo har. Oppo er kun brukandes til en ting nemlig å spille DVDer tilkoblet digitalt. det var også det den lille gruppeesten i nummer fem handlet om, bilde digitalt. er man ute etter en spiller som gjør mer en å bare spille film ville jeg definitivt sett mer i retning av pioneer. bilde på den er bra og den har noe nesten ingen andre har, muligheten til å overføre platens originaleformat, 576i digitalt. på min projektor får jeg strålende bilder på den måten.
    Ser at finneru'en sier noe meget interessant om min spiller. Jeg har jo oppdaget at den sender ut 576i over hdmi, men hvordan behandler min Panasonic AE PT-900 dette signalet? Jeg finner ikke noe sted der jeg kan sette projektoren til 720p, og signaldeteksjonen sier selvsagt 576i, overskanning er kun mulig ved komponent. Er det meningen at projektoren skal gjøre linjedoblingsjobben, eller bare vise 576i ut, hvis det i det hele tatt er mulig?

Trenger en forklaring her.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •