Pioneer DV-696 vs. Oppo DV971H - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 137
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    970 er vistnok best brukt med mindre skjermer <=37", eller eksterne scalere. Den er dog fremdeles vistnok bedre enn andre spillere i prisklassen 1000-2500.

Oppo holder på med en oppfølger til 971 som får HDMI og SACD. Jeg har egentlig bestilt en 970, men har kommet litt i tvil om jeg skal vente på oppfølgeren til 971
    970 er prikk lik Cambridge DVD89, og har et dårligere chipset enn hva 971 har. 971 er i sammenligningstester overlegen 970.

Mener jeg å kunne se da.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. ser ikke ut som det er noen utvei enn å gå for oppo
    får heller leve med plastikk utseende og bruke mer penger på resten av utstyret

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har Oppo; Vil det kunne gå greit å plassere en forsterker oppå den (13kg)? Trenger snart å begynne å stable komponentene.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Dine meninger er positivt direkte feil.

Jeg kan ikke på noen måte skjønne........at du vil ha forståelse for at dine argumenter........i forhold til testpanelet som har utført "researchen" i denne linken, gjør noe utslag - whatsoever...............
    Hvordan kan du si noe sånt? Du sitter på en bedriten prosjektor (noe som for min del tilsier at du ikke bryr deg om eller forstår hva bra bildekvalitet er), og så sitter du å prøve å belære andre om hva som er best utifra en test av en nettside som hvis du leser litt rundt ikke er verdens mest respekterte.

Jeg er selv VELDIG enig om at Oppoen er utrolig bra, og klart best i klassen om du kun bruker de digitale kretsene. Men du kan ikke dermed si at Oppoen er best for alle, for noen velger å bruke en DVD spiller som CD-spiller også og da er Oppoen noe av det dårligste som finnes.

At du sier at det er mørkt når du ser film, og bruker det som argument for at produsenter kan selge byggekvalitet som ikke ligner grisen er heller ikke noe en generell mengde med folk ville sagt seg enig i. Oppoen tåler overhodet ikke en støyt, og jeg har opplevd at trayen har falt ut bare ved ileggelse av CD....

Og dessuten, DV7600 (i direkte sammenligning) har en dybde som Oppoen kan se langt etter. Støyreduksjonen er bedre, ikke veldig mye i mine øyne, men litt. Jeg synes ikke det er verdt prisforskjellen opp til DV7600 om en kjører alt ut digitalt, men for de som har råd, og samtidig som de ønsker å bruke den som kombispiller, så kan Oppoen gå å legge seg.

Da får du i tillegg med eieglede, utssende, kjapp respons, og en spiller som ikke sliter med bugs (for Oppoen gjør fremdeles det, selv om de har luket ut mye i de nyeste Betaene).

Søkte du jobb i DVD&HK som du ikke fikk siden du har det enorme behovet for å rakke ned på visse som faktisk fikk?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Til dere som har Oppo; Vil det kunne gå greit å plassere en forsterker oppå den (13kg)? Trenger snart å begynne å stable komponentene.
    Den blir grisevarm så sørg da for god kjøling.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h

..........Oppoen tåler overhodet ikke en støyt, og jeg har opplevd at trayen har falt ut bare ved ileggelse av CD.........
    Var det derfor du solgte den til meg ;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Var det derfor du solgte den til meg ;-)
    Hehe, neida, har jo fått en ny en nå, og det var forleden det skjedde. Min ble solgt til deg da jeg satt med to, etter at en kompis trakk seg fra en avtalt handel

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, neida, har jo fått en ny en nå, og det var forleden det skjedde. Min ble solgt til deg da jeg satt med to, etter at en kompis trakk seg fra en avtalt handel
    Godt å høre ;-)

Kan nevne at den jeg sitter med underskalerer bildet, og har forskjellig skalering på NTSC, og PAL.
    Hakket litt på bildet, og slet med lip sync også, men dette ble rettet med den siste Beta programvaren.
    Skaleringen er fremdeles rar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    970 er prikk lik Cambridge DVD89, og har et dårligere chipset enn hva 971 har. 971 er i sammenligningstester overlegen 970.

Mener jeg å kunne se da.
    Det schtemmer godt, 970 mangler Farjoda (eller noe sånt) skalereren. Det kom en ny test av 970 over hos Audioholics i går, den får 3.5/5 for kvalitet, men 5/5 for value for money. De anbefaler den for skjermer opp til 42". For de 1000 kronene som den koster kan den ansees som et kupp, bare det HDMI kabelet som følger med koster en anseelig del av summen om den skal kjøpes løs.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Cambridge spilleren og 970 er ikke like, bla har Cambridgen DVI og HDMI utgang, 970 har kun HDMI. Cambridgen kan heller ikke overføre SACD/DVD-A over HDMI som 970 kan

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, enn om de kunne pakke alle de godsakene i en solid spillre men da har vi sikkert økt prisen 100% ++ hehe, valgets kvaler er stor, men time will show

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir grisevarm så sørg da for god kjøling.
    En DVD spiller som blir grisevarm?! Høres rart ut. Pioneer spilleren som jeg har i dag lager knapt varme. Da spørs det om det blir Oppo på meg.....
    Har forresten kontaktet datakjeden angående Oppo 970: Fikk følgende svar:
    "Hei!
    Denne kommer ikke til å bli for salg i europa har jeg fått beskjed om.. :-( Men om de endrer oppfatning, så skal jeg varsle deg."

Har sendt en mail til Oppo om forespørsmål om når etterfølger til 971 kommer, men det spørs om de er villig til å svare på det. Vil uansett ta tid før den kommer til Norge.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Oppo angående etterfølger til OPDV971H. Den kommer i slutten av august. Hvor lang tid går det da vanligvis før den er til salgs i Norge?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første prioriotering kan jeg ikke tenke meg at vi er. Alle dvd-spillere jeg har testet har blitt varme over langtids bruk iallefall?!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DVD spillere som blir veldig varme, så er ikke det noe uvanlig fenomen, og heller ikke noe problem, dersom man plasserer de riktig.
    Min Philips 963 blir til tider så varm at man nesten brenner seg på toppen av den, det samme gjelder noen av Yamaha spillerne jeg har hatt!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Dine meninger er positivt direkte feil.

Jeg kan ikke på noen måte skjønne........at du vil ha forståelse for at dine argumenter........i forhold til testpanelet som har utført "researchen" i denne linken, gjør noe utslag - whatsoever...............

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-b...deInt=0&mpeg=0
    Man bør ikke se seg blind på resultatene her. HQV-testen viser at Oppoen løser oppgavene eksemplarisk i forhold til kriteriene i testen, uten at det betyr best bilde av den grunn. Det man som regel får ved å gå opp i pris på en DVD-spiller er bedre brikkesett med større prosesseringsevner. Dette gir bildet en fyldigere fargegjengivelse med større dybde. Dyrere spillere har som regel bedre støyreduksjon også, selv om de forskjellene var minimale fra DV7600 til oppo. I mine øyne er det først og fremst den nevnte dybden i bildet som gir seieren til DV7600. Tar man derimot prisen med i betraktning, er det knockout i favør Oppo. Så bør man også tenke på at man i tillegg får en dugelig musikkformidler i DV7600. Det kan knapt sies om Oppo.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå aner jeg fint lite om bilde, men jeg vil tro at om du tok en filmscene som inneholdt et av de kriteriene som DV971 løser bedre enn DV7600 så ville 971 gå seirende ut?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet" med HQV-Disken er at det er en ren NTSC-utgave, og sier egentlig fint lite om en spillers evne til gjengi PAL-materiale. Fargedybde, som man får når spillerne er utstyrt med gode brikkesett er heller intet kriterie på disken. Til prisen er allikevel Oppo et funn. Man skal en god del opp i pris for å få et bedre bilde.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Så bør man også tenke på at man i tillegg får en dugelig musikkformidler i DV7600. Det kan knapt sies om Oppo.
    Hva? Har ikke Oppoen en digital lydutgang som virker?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble Oppo på meg til slutt da KUN bilde har noe i si i min sammenheng.. Burde være på vei fra Trondheim nå

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •