Pioneer DV-696 vs. Oppo DV971H - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 137
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du finner ikke bedre uansett pris...

http://www.hometheaterhifi.com/cgi-b...deInt=0&mpeg=0

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    hvor langt opp i pris må en gå for å finne en spiller med de samme kvaliteter som oppo, men med et mindre plastikk utseende?
    ManicMiner var raskere enn meg, men når det gjelder BILDE er Oppo'n rangert høyest.........så hvis man nøyer seg med det viktigste - BILDET! er den "kongen på haugen"

Når jeg ser film er det helt mørkt........så om Oppo'n hadde vært tre-kantet og lysegul, med front i tupperware plastic - who cares???

En ting som de færreste på dette forumet har opplevd - må være en Oppo med siste firmware........som viser bildet med en projektor som er kalibrert av Gorm.

Vel, jeg hadde gleden av å oppleve dette hos akto, med selveste "stormesteren" på projektorkalibrering - Gorm :grin:

Projektoren til Gorm er på et kvalitetsmessig mye høyere nivå, så noen direkte sammenligning faller på sin egen urimelighet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, så det er så alldeles villt som alle skal ha det til altså , men da får jeg heller leve med litt plastikk da men isteden for å kjøpe ny cd spiller, hva med digital lyd fra oppoen, og kjøre cambridgen analogt. eller er det ingen/liten vits.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haken er at Oppo spilleren ikke har HDMI. Oppo 970HD har HDMI, men ser at den ikke får så mange poeng. Den er vel heller ikke mulig å kjøpe i Norge enda?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer meg lenge med dvi jeg, så det er ikke noe problem. datakjeden som selger de i norge.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    ..............men isteden for å kjøpe ny cd spiller,
    Jeg har valgt å la en dedikert CD-spiller stå for 2-kanals musikk....min er gammel, et fantastisk bunnsolid keramisk helstøpt driv-verk......oppgradert med LC audio X/O-Clock.

En CD-spiller for musikk, og en DVD-spiller for film - sånn er det bare ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke dum tankegang det nei, men får vel kjøre digitalt en liten stund enda oppo eller ikke

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det har vært nevnt før, men følger det med DVI-HDMI adapter kabel til OPPO 971H? Begynner å vurdere denne spilleren nå eller Oppo 970HD hvis den kommer snart.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OPPO på vei

Måtte bare bestille en sånn jeg og. Ble litt nysgjerrig etter all den skryten den har fått. Er primært på jakt etter bra bilde, så får forsterkeren ta seg av lyden.
    De hadde ingen inne på Datakjeden Stovner nå, men lovte levering 1-2 dager.
    Har egentlig ikke noe å teste på da jeg venter på huset med dedikert hjemmekino. Bor for tiden i blokk, med en 42" plasma som ikke er så glad i høye oppløsninger, eller om det er HDCP den sliter med. Får ikke riktig bilde fra en Paramount DVD-opptager med komponent. Er noe rart et sted.
    Kun en og en halv uke til vi flytter......

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    ManicMiner var raskere enn meg, men når det gjelder BILDE er Oppo'n rangert høyest.........så hvis man nøyer seg med det viktigste - BILDET! er den "kongen på haugen"

Når jeg ser film er det helt mørkt........så om Oppo'n hadde vært tre-kantet og lysegul, med front i tupperware plastic - who cares???

En ting som de færreste på dette forumet har opplevd - må være en Oppo med siste firmware........som viser bildet med en projektor som er kalibrert av Gorm.
    Har selv sett Oppo med siste firmware, og selv om det er få spillere som klarer å slå den på bildekvalitet målt pr kroner, er det klart at en finner spillere som slår den. Selv om PJen ikke er kallibrert av Gorm...;-)

Ved bruk av eksempelvis HQV Benchmarks test-DVD kan en skille klart mellom de forskjellige spillernes evne til å takle bildebehandling, omtrent uavhengig av PJen de er koblet til. Selvfølgelig gitt at det er samme PJen en sammenligner med da....

Det finnes en grunn til at jeg selv byttet tilbake til en 7600 etter å ha testet Oppo, selv etter g-h sin oppgradering til aller siste firmware var det merkbare forskjeller i bildekvalitet. Om det så er verdt mellomlegget i kroner og øre får bli opp til hver enkelts lommebok å avgjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Mulig det har vært nevnt før, men følger det med DVI-HDMI adapter kabel til OPPO 971H?
    Ja, følger med som standard når du kjøper på Datakjeden. Sonefri rett fra boksen, ca. 1 m lang. Jeg plukket opp en i dag, og er godt fornøyd.

Lite egenstøy er det også. (Klart mindre enn både Sony 92v, Philips 9000 og Denon 1920.)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    970 er vistnok best brukt med mindre skjermer <=37", eller eksterne scalere. Den er dog fremdeles vistnok bedre enn andre spillere i prisklassen 1000-2500.

Oppo holder på med en oppfølger til 971 som får HDMI og SACD. Jeg har egentlig bestilt en 970, men har kommet litt i tvil om jeg skal vente på oppfølgeren til 971

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, da kan det lønne seg å vente litt da? noen som vet hvor lenge det er snakk om før den kommer?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ............Det finnes en grunn til at jeg selv byttet tilbake til en 7600 etter å ha testet Oppo..
    Hvorfor? Det kan bare du svare på.

Det er heller ikke forståelig......basert på de tekniske fakta som foreligger. Selv ikke Marantz kan bekrefte at dine vurderinger er basert på fakta.

Men testen viser at Marantz DV9600.......som er toppmodellen, kommer på 11. plass - etter Oppo'ns 1. plass

Det ser ikke ut som DV7600 er interessant nok til å bli med i testen. Nei. det tor jeg ikke, men fakta er at den ikke er der.......av en eller annen grunn?!

Marantz selv skriver følgende: "The Marantz DV9600 sets the new reference in top quality audio and video playback."

Og for den som er interessert...........har Marantz mye fakta på denne linken:
    http://www.marantz.com/new/index.cfm...vd&series=comp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen tidsaspekter bli nevnt. Oppo holder også vistnok på med en modell som skal plassere seg over 971.

Det var noen som spurte etter en avspiller som kunne 576i over HDMI? 970 kan vistnok det

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor? Det kan bare du svare på.
    Trodde du skjønte hvorfor? Marantz DV7600 gir et bedre og mer støyfritt bilde enn det Oppoen kunne vise frem. Hadde Oppo klart å gi et like bra bilde, hadde jeg helt klart beholdt den.

Det er heller ikke forståelig......basert på de tekniske fakta som foreligger. Selv ikke Marantz kan bekrefte at dine vurderinger er basert på fakta.
    Marantz har nok ikke sjekket mine testnotater nei. De testene jeg har gjennomført av disse to spillerne tilsier at 7600 gir et bedre bilde. Og jeg har testet spillerne mot hverandre, og ikke bare lest en test. Har du?

Marantz selv skriver følgende: "The Marantz DV9600 sets the new reference in top quality audio and video playback."
    Og Marantz har sitt på det tørre her. Tester du Oppo mot 7600 på rene audiofile kvaliteter som eksempelvis to kanals stereo, er det rimelig store kvalitetsforskjeller. Oppo er god på digital overføring av lyd og bilde. De analoge lyd og bilde-kvalitetene er det verre med, og jeg antar at bildekvaliteten til 9600 ikke står noe tilbake for 7600.

Tar gjerne med meg min 7600 for å teste opp mot en Oppo i ditt oppsett også jeg, dersom du tar utfordringen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    .........Marantz DV7600 gir et bedre og mer støyfritt bilde enn det Oppoen kunne vise frem. Hadde Oppo klart å gi et like bra bilde, hadde jeg helt klart beholdt den. .
    Dine meninger er positivt direkte feil.

Jeg kan ikke på noen måte skjønne........at du vil ha forståelse for at dine argumenter........i forhold til testpanelet som har utført "researchen" i denne linken, gjør noe utslag - whatsoever...............

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine meninger er positivt direkte feil.

Jeg kan ikke på noen måte skjønne........at du vil ha forståelse for at dine argumenter........i forhold til testpanelet som har utført "researchen" i denne linken, gjør noe utslag - whatsoever...............

Dette er en test som mener det. Andre tester og testere mener noe annet.

Nok en gang ute etter å ta Anfield, Flageborg? Men jeg svarer deg som du selv ville ha sagt det; Jeg sier hva min erfaring med begge produktene er i mitt eget oppsett, testet på mitt eget utstyr. Du stoler da mer på hva www.hometheaterhifi.com mener uten å ha testet selv. Greit nok det.

Men hvordan du kan påstå at Oppo gir et bedre bilde enn 7600 i min kino er uforståelig.

Jeg gidder ikke denne evinnelige diskusjonen med deg om alt jeg velger å kommentere på forumet, sålenge jeg ikke kommer frem til samme konklusjon som deg. Tydelig at du sitter på fasitene for tiden.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både Argon, Oppo og Denon 1920 hjemme til testing for å finne hva som passet meg best. Endte opp med 1920, synes den hadde mere smell i fargene, bedre lydmessig (analogt), samt mindre støy(!) enn Oppo. Mulig min var det noe eget ved?

Men nå skal det sies at jeg ikke har ti års erfaring med bilde på ~100" og x-antall projektorer, jeg har dessuten ikke hatt over 20 dvd spillere i hus, så min bakrunn for testing er derfor liten. Tester kun til personlig kjøp og bruk. Men jeg føler likevel at jeg fikk helhetlig mye mer av Denon 1920 enn både Argon og Oppo, kall meg gjerne dum:wink:

En annen ting jeg heller ikke er fan av er bugs, spessielt ikke firmware oppdateringer i ny og ned, funksjoner på fjernkontroller som ikke virker, linjer i tekst som ikke er som det skal(fikses dog i ny fw) etc. Jeg følte egentlig jeg testet en spiller fra Europris, men det er nå meg.

Jeg har kjempe respekt for Flageborg, han kan tingene han driver med, og ikke minst, er han en veldig trivelig fyr - respekterer dine meninger hundre prosent, han har også en årrekke lenger erfaring enn meg. Likevel, skjønner jeg godt at Anfield velger en annen vri, selvom jeg aldri har fått testet denne Marantz'en selv, og kan uttale meg for mye om det. Våre øyner er vel forskjellig, likt som det er med hørsel, hva som måtte stå på noen tekniske papirer bryr jeg meg veldig lite om, da jeg ikke skriver for et blad eller har tenkt å legge meg opp i store diskusjoner:wink:

Typer alà Oppo blir garantert brukt hos meg i fremtiden til eventuelle hytte/soveroms spillere...:wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    970 er vistnok best brukt med mindre skjermer <=37", eller eksterne scalere. Den er dog fremdeles vistnok bedre enn andre spillere i prisklassen 1000-2500.

Oppo holder på med en oppfølger til 971 som får HDMI og SACD. Jeg har egentlig bestilt en 970, men har kommet litt i tvil om jeg skal vente på oppfølgeren til 971
    Skal sende en mail til Oppo å høre når det kommer oppfølger til 971.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •