Erfaringer med Sony dvp-999ES?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Sony dvp-999ES?

Hei... Lurer på om noen har erfaringer med cd lyden til Sony's toppmodell blant dvd spillere i 2003... mest interessert i hvordan dynamikken og bassen i den fungerer i et godt system.
    og er den verdt 5000 idag?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Hei.

Jeg har bare lovord å si om denne spilleren. Da den kom på markedet var den potensielt den mest avanserte DVD-maskinen man kunne få kjøpt, kanskje ved siden av Toshiba's 9500-modell, som var kompatibel med DVD-A, men ikke SACD.

DVP-NS999 er, som du vet kompatibel (selvfølgelig) med SACD i multikanal (men ikke DVD-A), og kan dessuten gi strålende bilder via den progressive komponentutgangen.

Som CD-spiller var den faktisk meget god, selv nyprisen (kr. 13.000,-) tatt i betraktning. Det finnes bl.a. tester gjort i eyefi og HiFi och Musik som klart underbygger dette. Øyvind Ruud i eyefi (nr. 4/03) skrev bl.a.: "Dette er rett og slett en helt rå CD-spiller". Vær klar over at lydbildet fra denne avspilleren ikke er av tradisjonelt Sony-snitt. Her får du både bass og dynamikk i rikt monn, samtidig som DAC/drivverk klarer å mane frem sammenhengende og transparent lyd som dessuten begeistrer.

Hvis du har en sådan spiller på hånda til 5000 kr, må selgeren enten være desperat eller ikke klar over hva han selger. Nyprisen i Sverige var forøvrig 18000 SvKr, så den norske prisen var sånn sett konkurransedyktig da maskinen kom på markedet.

Jeg kommer i hvert fall ikke til å selge min.

Hilsen 777

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •