Snodig problem med Pioneer DVR-433H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snodig problem med Pioneer DVR-433H

Skulle bruke opptakeren i går på 24, siden jeg visste jeg ville få en telefon, og da er det greit å kunne sette Hr. Bauer på vent en stund.

Problemet er at opptaket rett og slett ble elendig! Jeg har hele tiden (hatt den noen uker) vært storfornøyd med opptakeren, siden det i XP-modus (som er den eneste jeg har brukt) knapt har vært mulig å se forskjell på sendingen og opptaket. Det som skjer minner om komprimeringsartifakter, til tross for at opptakeren er innstilt til å ta opp i XP-modus (ca 10 Mbit). Ved statiske biler er det helt fint, når ting beveger seg så ser det ut som store blokker i bildet flytter ser litt frem og tilbake.

Jeg prøvde mye rart, men problemet forblir. Skifte av opptaksmodus hjelper ikke, ei heller optimering av harddisken. Jeg prøvde å ta strømmen også, men nei. Det eneste jeg ikke har prøvd er factory reset, men jeg hadde ikke lyst til å gå til det skrittet, siden jeg da må stille inn alt på nytt.

Hvordan et slikt problem skal oppstå er uforståelig. MPEG-encodingen skjer garantert i en dedikert chip, og det er jo ingen funksjonsfeil per se, opptakeren "virker" jo. Et besøk hos et serviceverksted vil ikke avstedkomme noe annet enn at "kunden tar feil, utstyret fungerer". Jeg snakket med en kar hos Pioneer, men han hadde heller ingen ide. Ikke enkelt å få forklart et slikt problem og bli trodd. Han virket ikke allverdens oppegående på denne typen utstyr heller.

Pokker! Noen som har noen innspill her?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et trivielt spørsmål, men er det ledig plass på disken? Mulig at opptaket reduseres til den plassen som er tilgjengelig.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse plass på disken. Og jeg har også skrudd av funksjonen som regulerer opptakskvaliteten etter gjenværende plass på disken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •