Hei!

Jeg har nettopp kjøpt en LG RH188 DVD/HDD-opptager hos Expert. 160 GB, 2500,- kr Jeg hadde egentlig sett meg ut en Pioneer DVR-440H, ettersom Pioneer har fått mye skryt for opptagerne sine. Men Pioneer skal ha 3500,- for 80 GB, og derfor ble fristelsen for stor, så jeg valgte LG'en. Imidlertid fikk jeg lovnad om å kunne bytte innen en uke, hvis jeg ikke skulle bli fornøyd.
Så nå tester jeg ut diverse funksjoner. Tenkte derfor å spørre om noen tips her, angående opptagerne fra Pioneer.

Dubbing fra HD til DVD: LG'en kan kun brenne redigerte opptak med 1x hastighet. Dette er da utrolig dumt!? Jeg vil tro at nesten alle opptak jeg gjør skal redigeres litt før brenning. Hvordan er Pioneer på dette?

Time shift: På LG'en trykkes først time shift knappen, deretter tar det 4-5 sekunder før spilleren er klar. Deretter trykkes pause. Grei nok funksjon, men det kunne gjerne vært uten den oppstartstida. Hvordan er dette på Pioneer?

Stabilitet: Under redigering av et opptak hang spilleren. Måtte slå av og på med fjernkontrollen for å få kontakt igjen. Dette likte jeg ikke. Skjer det noengang at Pioneer henger seg?

Jpg: Browsing av jpg-filer på CD-plate går veldig tregt. Og spilleren reagerer ikke på kommandoer før den har vist thumbnails av ca 10 bilder. Dette er ingen viktig funksjon for meg, men det kunne godt vært litt raskere.

Støy: Her er jeg positivt overrasket! En av hovedgrunnene for å låne med spilleren hjem, var for å lytte til HD og viftestøy. Jeg misliker viftestøy sterkt, enten det er fra PC'er, forsterkere, ventilasjon, whatever. Men dette var helt greit på LG'en. Vil nok ikke like å sove tett inntil, men annen støy i rommet er som regel dominerende. .

DV in: Dette har LG, men ikke de nye fra Pioneer. Dog ikke mye til nytte, så lenge jeg ikke kan brenne redigerte opptak med høy hastighet.

Generellt syns jeg spilleren fra LG virker solid og bra laget. Fjernkontrollen er brukbart oversiktlig, og menyene lette å bla i. Programmering av opptak er veldig enkelt og greit. Det er plass til 16 programmeringer.
Prisen er nesten det halve av hva Pioneer skal ha for litsvarende spiller. 2500,- vs 4500,- , begge 160 GB. For min del er nok bare 80 GB'n fra Pioneer aktuell, til 3500,- Så får jeg heller brenne noen DVD'er iblandt, bare det kan skje med høy hastighet!

Fint om noen kunne dele erfaringer om de nye spillerne fra Pioneer. På forhånd takk!