Panasonic DMR-EH65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic DMR-EH65

DVD spilleren jeg har i dag har fått en underlig lyd, så det er på tide å bytte den ut. Samboeren bruker fortsatt VHS til opptak av diverse TV programmer. Lurte så på å erstatte begge med en DVD opptager med harddisk. Er klar over at en slik sansynligvis ikke gir like bra bilde ved avspilling av DVD som en ren DVD-spiller, men er villig til å leve med det. Den DVD-spilleren jeg har nå er realtivt billig, så noe dårligere bilde blir det nok ikke. Har en 37" LCD fra QPvision som har DVI inngang. Kunne da tenkt meg av opptager med HDMI ut, gjerne oppskalert til 720P. Har Googlet noe, og har egentlig ikke funnet noe som har falt i smak. (Til riktig pris, hadde håpet på noe rundt 5000kr)

Fant noen tester/omtaler av Panasonic DRM-EH65 på utenlandske forum, den virket veldig bra. Er det noen her på formuet som har testet den?
    Andre forslag er også velkommene. Generellt så tror jeg ikke harddisk størrelsen er viktig, men at den er der. Muligheten til å brenne med høyere hastighet enn std. fra hardisk til DVD er også viktig.
    Er det andre detaljer som det er lønner seg å sjekke før en velger en opptager?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvordan kan man kjøpe et produkt som er framtidssikret?

Reklamen har skrytt av dette begrepet så mange ganger, for så noe tid senere å henvise eierne til oppgraderings-/utskiftings-stadiet.

Enkelte kjeder/salgsledd i Norge sverger til Pioneer's DVD-opptakere som det eneste "saliggjørende", men dette handler selvfølgelig (som regel) like mye om salgspolitikk og handelsavtaler. Mye av innmaten i dagens masseproduserte elektroniske enheter er langt på vei helt lik. Eksempelvis testet danske "Highfidelity" dyrere DVD-opptakere fra Samsung, Panasonic, Sony og Pioneer i nr. 2/2006, og det framkommer her at både Sony og Pioneer benytter harddisk-løsninger fra Hitachi, mens Panasonic og Samsung begge anvender Samsung-harddisker.

Jeg har selv en Panasonic DMR-E95H, med 160 GB harddisk, og er meget godt fornøyd så langt. Modellen du snakker om er vel en videreutvikling (?) av den testet i danske "Highfidelity"; DMR-EH60, med 200 GB harddisk. Denne modellen har ikke HDMI/DVI-utgang, men holdt allikevel følge med de andre når det gjaldt bildekvalitet, både på beste og nest beste opptaksmodus.

En aktuell side for å sjekke ut evt. flere tester på DMR-EH65 kan være: www.homecinemachoice.com

Noen generelle krav til en DVD-opptaker i dag bør etter mitt syn være min. 160 GB harddisk, HDMI/DVI-kontakt med HDCP-teknologi, opptak og avspilling av flere formater, både på + og - siden. (Her er vel nye DMR-EH65 bedre enn noen av sine forgjengere) Det kan også være en fordel med progressiv utgang på komponentutgangen (bør forefinnes). Et annet krav er DV-kontakt, og da helst i front, som dessuten med fordel kan være 2-veis kommuniserende - fint for overføring/redigering av (digitalt) videokamera-materiale. En bonus kan ellers være minnekortinngang for visning av innhold på slike kort (fra digitale kamera). Hitachi er her klart best i klassen.

Design, farge og dimensjoner forøvrig blir en smakssak.
    Det er nok en fordel å velge en modell blant de kjente, oppegående merkene, med tanke på evt. reklamasjoner/oppfølging senere.

En siste, men ikke ubetydelig detalj, er brukervennligheten. Mange roser her Pioneer (og nok ikke uten grunn), men har man først satt seg grundig inn i en funksjonsmanual, så husker man vel denne, eller hva?

Mvh 777

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Hvordan kan man kjøpe et produkt som er framtidssikret?

Reklamen har skrytt av dette begrepet så mange ganger, for så noe tid senere å henvise eierne til oppgraderings-/utskiftings-stadiet.

Enkelte kjeder/salgsledd i Norge sverger til Pioneer's DVD-opptakere som det eneste "saliggjørende", men dette handler selvfølgelig (som regel) like mye om salgspolitikk og handelsavtaler. Mye av innmaten i dagens masseproduserte elektroniske enheter er langt på vei helt lik. Eksempelvis testet danske "Highfidelity" dyrere DVD-opptakere fra Samsung, Panasonic, Sony og Pioneer i nr. 2/2006, og det framkommer her at både Sony og Pioneer benytter harddisk-løsninger fra Hitachi, mens Panasonic og Samsung begge anvender Samsung-harddisker.

Jeg har selv en Panasonic DMR-E95H, med 160 GB harddisk, og er meget godt fornøyd så langt. Modellen du snakker om er vel en videreutvikling (?) av den testet i danske "Highfidelity"; DMR-EH60, med 200 GB harddisk. Denne modellen har ikke HDMI/DVI-utgang, men holdt allikevel følge med de andre når det gjaldt bildekvalitet, både på beste og nest beste opptaksmodus.

En aktuell side for å sjekke ut evt. flere tester på DMR-EH65 kan være: www.homecinemachoice.com

Noen generelle krav til en DVD-opptaker i dag bør etter mitt syn være min. 160 GB harddisk, HDMI/DVI-kontakt med HDCP-teknologi, opptak og avspilling av flere formater, både på + og - siden. (Her er vel nye DMR-EH65 bedre enn noen av sine forgjengere) Det kan også være en fordel med progressiv utgang på komponentutgangen (bør forefinnes). Et annet krav er DV-kontakt, og da helst i front, som dessuten med fordel kan være 2-veis kommuniserende - fint for overføring/redigering av (digitalt) videokamera-materiale. En bonus kan ellers være minnekortinngang for visning av innhold på slike kort (fra digitale kamera). Hitachi er her klart best i klassen.

Design, farge og dimensjoner forøvrig blir en smakssak.
    Det er nok en fordel å velge en modell blant de kjente, oppegående merkene, med tanke på evt. reklamasjoner/oppfølging senere.

En siste, men ikke ubetydelig detalj, er brukervennligheten. Mange roser her Pioneer (og nok ikke uten grunn), men har man først satt seg grundig inn i en funksjonsmanual, så husker man vel denne, eller hva?

Mvh 777

Kan man ta opp fra tv på natterstid med panasonic dvd opptakeren mns tven slått av? Kan den også ta opp 2 sendinger? evnt.spille av et opptak og ta opp en sending som går på tven samtidig?

Og ser den støtter MPEG2 men ikke MPEG4 som NTV har tenkt å bruke ved HDTV som kommer rundt omkring 2009. Vil dette ha noe å si?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •