Greier ikke å oppdatere firmware

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Greier ikke å oppdatere firmware

Jeg har et merkelig problem som jeg ikke har vært borti før. Jeg har en Philips 25PT4423/11-tv og en dvd-spiller av merket Pioneer DV-585A. Problemet er at når jeg har koplet dvd-spilleren til tv-en med scart, kommer det ikke tv-signaler til tv-en -- med mindre jeg endrer innstillinga på dvd-spilleren fra at bildesignalet skal være "RGB" til at det skal være "video". Men da blir bildekvaliteten uakseptabelt lav. Dette fortsetter også når dvd-en står i "standby"-modus -- jeg må trekke ut kontakten for at tv-signalene skal komme til tv-en.

Jeg tenkte at dette kunne ha noe med dvd-spillerens firmware å gjøre, så jeg lastet ned den nyeste offisielle firmware-en og har brent den til cd-r slik som det står på http://www.pioneerfaq.info/english/d...tion=Firmwares. Men dvd-spilleren greier ikke å lese cd-r-en -- den svirrer en stund, og så kommer det opp "No disc" i displayet.

Er det noen som har tips til løsning av disse problemene?

På forhånd takk!

Mvh
    YNG

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke du får bilde med RGB ut fra DVD-spilleren støtter nok ikke scart-inngangen på TV'en RGB. Hvis du har to scartïnnganger på TV'en, så prøv den andre. Du må brenne en såkalt ISO-fil til CD'en for at den skal virke. Hvis du brenner firmwaren til CD'en som en vanlig datafil virker det ikke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og formatet på filen må være nøyaktig slik det står. Jeg benyttet Nero 7 for brenning og det fungerte ypperlig på min DV380 :razz:

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også ha noe å si hvilket merke cdr du brukte og hvor raskt du brendte cd-en. Bruker du 1x er det mindre sjanse for problemer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker, en stund siden, men tror ganske sikkert det var BASF Extra 74 min/650 MB CD-RW. Jeg brant den på standard max hastighet dvs 4x.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyst sannsynlig er ny firmware et blindspor. Tipper lark har rett når det gjelder ScartRGB...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet løst

Takk for svar.

Lark, du misforstod problemet mitt, men det var kanskje jeg som uttrykte meg klossete; bilde fra dvd-spilleren fungerer utmerket gjennom scart og med RGB, problemet var at når dvd-spilleren var koplet til, kom ikke antennesignalene (fra koaksialkabelen) med tv-signaler "igjennom" (selv om dvd-spilleren var slått av).

Men problemet er nå løst etter at jeg oppdaterte firmware til v 1.20. Det viste seg merkelig nok at jeg måtte bruke ei cd-rw-plate for at dvd-spilleren skulle gjenkjenne firmware-fila. Et bonus er at spilleren nå kan handtere videofiler fra ei cd-rw-plate som ikke er avsluttet, noe den ikke gjorde før oppdatering av firmware. For øvrig synes jeg det er rart at man ikke kan laste ned disse firmware-filene fra Pioneers offisielle nettsted. De eneste spillerne de har nedlastbar firmware til, er dvd-spillere for datamaskiner. Det er dårlig kundeservice!

Mvh
    YNG

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0