Hvilken CD spiller til B&W 804S & AVI forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken CD spiller til B&W 804S & AVI forsterker?

Koser meg glugg i hjel med oppgradering av anlegget. Fikk på plass B&W 804S oppunder jul, og ikke lenge etter AVI's integrerte forsterker (kabler er Nordost Blue Heaven på alt). Gleder meg hver dag til å komme hjem fra jobb og bare lytte til vellyd. Hører på det meste men det blir mye jazz, akustisk og vokal som f. eks Cash, Nina Simone. (forresten, Stones, Pink Floyd og Neil Young må også på lista)

CD spilleren er en 10 år gammel Marantz til under 3000 kroner - god som gull, men er det mer å hente? Ser for meg å bruke inntil 20K på CD spiller om det gir nok lydmessig gevinst. Er det mulig å hente ut et enda større lydbilde og enda mer dynamikk? Er som sagt kjempefornøyd men som vi alle vet - mye vil ha mer.....

Snuser på Lyngdorf, Primare og AVI's egen CD spiller (men det er bare ut fra beskrivelse av produktene).

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Copland Cda 289

Har Selv En Copland Cda 289 Som Koster Ny 22-23000.- Og Er Meget Fornøyd Med Den.
    Seer At Den Ligger Ute På Div Bruktbørser Til 7-8000,- Det Må Anses Som Et Knallkjøp..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Copland er bra! Om ikke annet må du også vurderer AVI sin cd spiller som tilhører forsterkeren din! Dem i sammen skal være helt enormt! Om ikke annet kan du jo også kikke på Marantz SA-15, den har jeg selv og er meget fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorfen er veldig god!
    har fått masse glimrende tester!
    den er veldig nøytral, massevis av detaljer og god dynamikk!
    Både primaren og AVI'en er litt varmere i klangen, litt fyldigere lydbilde.
    Anbefaler deg og ta med en av platene du er glad i og ta en liten lytterunde..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tips sålangt

Kjenner ikke til spilleren fra Copland. Ser den stooor (det går sikkert 4 AVI forsterkere inni den..). Men det er lyden som teller her, og er det mulig å spare en haug med penger på et svært godt brukt produkt er jo det en god tanke.

Jeg har nok så langt holdt en knapp på Lyngdorf'en, kanskje mest pga av suverene tester (joda, jeg vet tester alene blir for enkelt). Er litt likevel redd den kan bli vel klinisk og at jeg med det lydbilde jeg har i dag kanskje bør gå mot mer varme i klangen. Får stikke innom HiFi klubben for å ta en prat.

Primaren må jeg få hørt på snart, er i hvertfall anbefalt den til oppsettet mitt fremfor Hegel av en som jobber på HiFi Center Kjeden. Kanskje jeg kan få lånt med en hjem?

AVI CD spilleren er det ingen skikkelige tester på enda, bare i kombinasjon med andre produkter. Samtidig har jo AVI scora innertier med forsterkeren og hvem vet, kanskje følger CD spilleren etter.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spilleren til AVI må du prøve før kjøp. Jeg har hatt både AVI forsterkeren og spilleren, og førstnevnte var veldig bra. Spilleren helt utrolig dårlig. Den låt mørkt og hardt. Lydbildet var smalt, lavt og flatt.
    Den koster 20, spiller som 2.
    Min erfaring ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVI CD spiller

Synes absolutt du burde vurdere AVI sin CD spiller. Har selv AVI preamp og poweramp v2, og har funnet ut at AVI CD spiller matcher helt perfekt, og jeg oppfatter den som langt fra mørk og hard. Har selv ikke testet den opp mot Lyngdorf, men dersom du er ute etter et svært åpent lydbilde med glimrende detaljering og klarhet, ja da ville jeg absoultt vurdert AVI.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •