Ny DVD spiller, Denon 1920 eller Argon DVD-2006?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD spiller, Denon 1920 eller Argon DVD-2006?

Ser meg om etter en ny dvd spiller om dagen. Kravene er at den skal være allsidig, spille dvd'er og cd'er på en anstendig måte. Ikke noen kresen mann, men min Philips dvd opptaker faller igjennom med kvalitet(eneste jeg har i stua nå), men fungerer veldig fint som opptaker. 50% dvd og 50% musikk. Cd spiller + dvd spiller er uaktuelt, for mange "bokser" sier samboeren... Pristaket er 3000,-.

Selv har jeg sett på Denon 1920 og Argon DVD-2006. Kan man forsvare prisforskjelle på 2000 kr? Har også tatt en titt på Philips DVP5900 da denne sklir inn sammen med opptakeren i samme utsende.

Skal bruke sammen med en Denon 2807,Concept 8 (med Concept 2 og center) og LG 42 PM1MA hvis det skulle ha noe å si. Ønsker å benytte HDMI kabel.

PS: Kan ikke si at jeg i farten fant en tråd som er tilnærmet lik. Liker ikke å opprette en tråd for det minste spørsmål.

Ha en fortsatt fin dag!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har det akkurat vært to-tre tråder om. Dersom jeg skal ta utgangspunkt i Glenn og andre seriøse sine meninger, så leverer Argon et bilde som knuser Denon ned i støvlene digitalt.

Jeg så på Argon i dag, og må innrømme at den ser lik ut som alle andre billigspillere, og derfor ikke vil bli aktuell hos meg. (Jeg er for kresen til å godta at billig kan være bra). Oppo er vel den som har fått "mest" skryt, og bruker samme innmat som Argon, litt høyere pris. Et par forskjeller, men bildemessig så og si identiske.

Slik jeg er, ville jeg valgt Denon, denne føles og virker litt mer robust, du vil nok ikke få like mye for pengene som ved å kjøpe en Argon/Oppo, men så står det jo i stil til recieveren, samtidig som det er en helt ok/god dvd spiller, med grei fjernkontroll frem til HD/Blå ræy tidene kommer..

Argon synes jeg hører med i plastisk-fantastisk familien, fjernkontrollen følte jeg ikke ville fungere som den skulle etter ti timer hjemme.. Smaksak, HFK har begge, få en demo, og avgjør dette selv.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Ha en fortsatt fin dag!
    Eller natt ;-) Jeg har/hadde selv en 1920 dvdspiller. Den er meget god allrounder som gir veldig gode bilder.Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i og med att begge modellene leveres av hifiklubben så er det jo bare å stikke innom de å be om en demo. Hvis ikke så hadde jeg holdt en knapp på 1920.

Litt av greia til klubben er jo att de har skaffet en billig dvd spiller som koster noen hundrelapper mer en den du kjøper på El-kjøp eller på obs for den saks skyld,Men att kvaliteten på argonspilleren er mye bedre. Den er sikkert en god spiller men jeg tror fast på att du får det du betaler for.

Hvis jeg ikke tar feil så kommer den i neste nr av dvd & hjemmekino eller hva det nå heter :roll: som kommer ut 06.06.06.

Newcomer Toffe_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært borti Argon spillern, men kan skrive under på at DVD1920 er meget bra! Har hatt spilleren siden i høst, og er vel om du spør meg av det bedre du får til 3000-lappen.

Bra fjernkontroll som tidligere nevnt og finfine bilder på HDMI.
    SACD støtter den og! Vil også tro at denne lydmessig er bedre på CD'er enn Argon spillern..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toffe_
    Vil også tro at denne lydmessig er bedre på CD'er enn Argon spillern..
    Ikke med digital overføring, vistnok.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Ikke med digital overføring, vistnok.
    Men analog overføring?

Ser ut som om mine egen antagelser i forkant var rett. Blir nok en Denon 1920 i løpet av 14 dager ser det ut som!

Edit: takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •