Kjøpt Pioneer 989, meget skuffende bilde. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med å ta spilleren under armen og teste den på en anne PJ?
    Da skulle problemet la seg lokalisere tenker jeg.

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg er den eneste i hammerfest jeg vet om som har prosjektor liten by med liten interesse for hifi. I hvert fall har jeg benyttet meg av angrerett, så nå blir det vel Marantz 7600

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    hehe, jeg er den eneste i hammerfest jeg vet om som har prosjektor liten by med liten interesse for hifi.
    :grin: Ka me han Oluf i det røde huset ;-) he-he synd att det ikke ordnet seg da, men marantzen er ingen sinke det heller.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anarion
    Nå har jeg nettopp pratet med Pioneer, og de mente bestemt at det ikke var noe galt med selve dvd-spilleren. De sa de hadde merket at det var endel problemer når dvd-spilleren ble tilkoblet prosjektorer, så jeg måtte vel bare benytte meg av angreretten om jeg ikke var fornøyd.
    Synes det var et litt merkelig svar, og stusser på at de heller ønket at kunden benyttet seg av angreretten i stedet for å sjekke om det var noe galt med den gjeldende spilleren.

Hvis pioneer har rett, dvs at denne spilleren ikke egner seg for bruk sammen med projektorer, så er det vel litt trist for de kundene som har denne DVD spilleren og går fra flatskjerm og over til projektor, lurer på hva Pioneer ser for seg at de kundene eventuellt skal gjøre??

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv testet denne spilleren, og den leverer da rimelig bra bilde rett ut av boksen. Den ble AB-testet mot Marantz DV7600, og den største forskjellen var at 989 var hakket skarpere. 7600 hadde mer ro i bildet (mindre bildestøy) og mer mettede farger. Men forskjellen er ikke enorm. At Xbox skal gi et bedre og mer støyfritt bilde finner jeg mest foruroligende, så her er det noe muffens.

Har du forsøkt å "resette" spilleren til fabrikkmodus? Kanskje du har fått en spiller som er blitt "tuklet med", og at du kanskje burde starte fra scratch?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har muligheten til å kjøpe en Denon 3910 som visstnok nylig er kjøpt og brukt i bare noen få timer for 7500,-, verd det?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV-989 er bedre på alle områder!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at vi vet alex tar feil, Dennon 3910 til 7500 er vel sikkert ett godt kjøp men du burde klare å dra den litt mere ned i pris..ca 6000-6500.

Men marantz 7600 er jo en bedre allrounder enn begge de overnevte spillerne. Imo

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ryktene sier at Denon har en ny modell på vei, synes jeg 7500 er litt i meste laget for 3910. Er selv på jakt etter 3910, men strekker meg iallefall ikke over 6500 tror jeg. Mange er nok uenig med meg her, men etter hva jeg har forstått - så er det en del snæcks på Denon sin modell som er under veis.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer hifiklubben med enda en ny dvd spiller eller er det bare en oppgradering av 3910 med 1080 p ? Det er vel ikke så mye annet man kan få ut av en dvd spiller før hd-dvd eller blueray kjøme. 8)

Uansett så vil de jo fortsatt selge 3910 til 9998 til lageret er tomt og det årlige salget med fantasipriser (-4%) :-? Kommmer. Så dersom den kun har gått noen få timer så er det vel sikkert lite trolig att selger gidder å selge så billig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min nevnte pris tenkte jeg da selvfølgelig på spillere på rundt et år.. Selvfølgelig noe helt annet med så og si nye spillere. Ettersom jeg forstod, var det en ny spiller som "tok over" for 3910. Og jeg forstod det også slik at den var rett rundt hjørnet..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    DV-989 er bedre på alle områder!
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Godt at vi vet alex tar feil..
    Har ikke sammenlignet lydsiden i disse mot hverandre, men det er liten tvil om at bildesiden på 989 er en god del vassere enn 3910. Den er tross alt en "gammel" spiller i DVD-sammenheng.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke forstå annet enn at noe må være galt med spilleren, eller innstillingene.

Uflaks:neutral:

Har selv 989 og det er den beste spilleren jeg har prøvd til nå.
    Som Anfield sier så er det noen små forskjeller mellom Marantz 7600 og Pioneer 989, men ganske stor forskjell til 2910 / 3910.

Bildet på 989 er svært skarpt og gir dermed noe mer støy enn 7600, men man må nesten A/B teste for å se dette.

Jeg vil si at 989 med LCD projector og, 7600 med DLP projector må være ideellt.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv dårlig erfaring med lyd-kabler fra Kimber. De har teorier om at kabler skal ha så lite skjerming som mulig og resultatet er at de tar inn mye støy. Knakje de har et lignende problem med bildekabler?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i dag min Marantz DV7600

Førsteinntrykket var blandet. Spilleren ser unektelig meget bra ut, men ble overrasket over hvor lett den var. Pakken veide til sammen bare 7kg.

Koblet den fort til prosjektoren med HDMI og konfigurerte med DVE.

Heiv inn Star Wars Episode 3, Ringenes herre pluss pluss for å teste, og må si jeg har aldri sett bedre dvd-bilde her hjemme hos meg Ble skikkelig imponert. Bildestøyen jeg var så plaget med når jeg hadde 989 er praktisk talt borte, det samme med korningen, og jeg sitter igjen med et fabelaktig klart bilde med supre farger.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra ! Gratulerer med god spiller, fint att det ordnet seg til slutt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Kunne tenkt meg den selv, morsomt at enda flere er strålende fornøyd:wink:

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at du er fornøyd med tingenes tilstand. Fikk du noen gang noe svar på hva som kunne være feil med Pioneer spilleren?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke forhørt meg med webshoppen, men jeg regner med at den fungerte som den skulle hos de siden de har lagt den ut for salg for 9600kr.

Jeg har nettopp bestilt en Tara labs prism HDMI Kabel for å sammenligne med min Kimber HDMI kabel. Har kansje ingenting å si, men er bare nysgjerrig ^^ Dessuten må jeg få brukt så mye penger som mulig på hjemmekinoanlegget før jeg blir student om noen måneder, da får jeg plutselig ikke råd til å oppdatere hjemmekinoen på mange mange år :P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •