Dårlig bilde dvd - panasonic PV60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig bilde dvd - panasonic PV60

Hei!
    Kjøpt meg panasonic pv60, alt vel til jeg kobler til min dvd opptager. Bruker en scart kabel, slik jeg gjorde med min gamle crt tv. Men bildet blir "grønnt". Har søkt gjennom forumet, og funnet noe. Men slik jeg så det så valgte folk bare å akseptere at det ikke virket ordentlig med scart.
    Jeg er nesten like grønn selv innenfor AV som bildet er, så da kommer det et passende spørsmål... Leste at noen brukte komponent istedenfor scart..? Er dette de tre pluggene?? Husker ikke helt fargene, men dem som sitter ved siden av scart pluggen.

Er overlykkelig på svar, da jeg blir frustrert over denne håpløse situasjonen.
    Har vært i menyen på dvd spilleren, og utgangen står på RGB!

Det hører med til historien at når jeg brukte den andre utgangen på dvd spilleren, men samme scartkabel, så fungerte dvd spiller delen helt utmerket, men jeg klarte ikke komme inn på menyen for HDD delen..

Pliiiiis, help me.. ;-) :-P

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent er Rød, Blå og Grønn.
    Beste analoge måten å overføre bilder på. Hva slags spiller har du?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Componet !

RGB scart skal gi tett på like bra bilde som Component, men det er ikke altid at begge utgangene på DVD spilleren eller for den saks skyld TV'n støtter RGB. På min Sony HD opptaker kan jeg kun aktivere RGB Scart når jeg ikke har aktivert Component utgangen.

Ellers vil jeg også anbefale deg å bruke Component da du da som regel kan bruke Progresivt Scan som gir et betydelig løft billedmessig. Min erfaring er at Component ofte også er bedre enn HDMI billedmessig. Husk å skaffe en skikkelig kabel - ingen skolisser her:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Jeg har en Daewoo dvd opptager, ikke den råseste, men kostet rundt 3000 for noen måneder siden.
    Har jeg forstått det riktig at jeg bør bruke Rød Blå Grønn "løse" kabler, og ikke scart?

Det er muligheter for disse tilkoblingene på begge delene. (Tv og dvd)
    Men det jeg finner rart er at det funket fin fint med scart på min gamle 100Hz 32" samsung crt. Burde strengt tatt ikke en nyere tv, i dette tilfelle panasonic pv60 takle dette..??

Takk igjen for svar.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCART gir deg mulighet for å overføre signaler av god (RGB) eller dårlig (kompositt) kvalitet. Det kan hende du selv må fortelle skjermen at den skal motta RGB, ikke kompositt. Det skal finnes slike valg i menyene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med dette??

Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    Takker for svar!
    Jeg har en Daewoo dvd opptager, ikke den råseste, men kostet rundt 3000 for noen måneder siden.
    Har jeg forstått det riktig at jeg bør bruke Rød Blå Grønn "løse" kabler, og ikke scart?

Det er muligheter for disse tilkoblingene på begge delene. (Tv og dvd)
    Men det jeg finner rart er at det funket fin fint med scart på min gamle 100Hz 32" samsung crt. Burde strengt tatt ikke en nyere tv, i dette tilfelle panasonic pv60 takle dette..??

Takk igjen for svar.
    Hei på deg, på de fleste nye tver det være seg plasma eller lcd må man gå inn på meny og bildevalg og sette innstillingen på det samme som matcher enten dvd eller dvdopptager,n De fleste velger kun og bruke gamle "kabler", funka bra før evt,men jeg har selv kosta på meg litt ekstra og oppdatert til bedre evt dvi hdmi eller evt monsterscart.Kildene bør stå riktig i forhold til hverandre. :-P Mye av problemet ligger nok i for dårlige kunnskap om hvordan man setter innstillingene i forhold til hverandre.Det er som regel et vell av muligheter her,feks har noen for vane og sette innstillingen på fullt anng skarphet og kontrast,dette blir som regel bad,pga de fleste tver har store problemer med og vise et bilde riktig godt da. :? Derfor min konklusjon blir at man bruker god tid på og prøve ut forskjellige innstillinger, og sette riktig inn og utsignaler!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp!! :-)

Måtte inn på menyen på dvd spillern og pølse.. Satt den fra RGB til inter ett eller annet. Funker hvertfall nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BadSanta
    Takker for all hjelp!! :-)

Måtte inn på menyen på dvd spillern og pølse.. Satt den fra RGB til inter ett eller annet. Funker hvertfall nå!
    Godt og høre :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •